انتخاب سرم مو با توجه به نوع موهایتان!

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
انتخاب سرم مو با توجه به نوع موهایتان!
موهای خشک معمولا مستعد خشکی هستند و برای از بین بردن این مشکل بهتر است از روغن های دارای غلظت و چربی بالا استفاده کرد. روغن گلاب را با 100 میل از روغن کرچک ترکیب کرده و در یک بطری نگهداری کنید.

آشنایی با محصولات آرایشی و مراقبتی پوست و مو از مباحثی است که در دوره های آموزشی آرایشگری به هنرجویان آموزش داده می شود. سرم مو از جدیدترین و کارامدترین لوازم حالت دهی به موها است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده. تاثیر سرم های مو تا حمام بعدی روی موها باقی می ماند و نیازی به استفاده روزانه از این محصولات نیست.در سرم های مو سیلیکون هایی وجود دارد که به سادگی به کوتیکول های مو می چسبند. این ویژگی برای حالت دادن موها به هر صورتی که بخواهید عالی است.

ابتدا موها را طبق روال همیشگی بشویید و آبکشی کنید. این محصولات روی موهای تمیز قابلیت چسبندگی بیشتری دارند و بهتر عمل می کنند.آب اضافی موها را با حوله خشک کنید در حالیکه هنوز موی سر مرطوب است می توانید سرم را روی موها بمالید. 4 تا 5 قطره از سرم را در کف دست ریخته و دست ها را بهم بمالید. سپس با دست ها از پایین به بالا موها را ماساژ دهید. از نوک موها به سمت ریشه بروید ولی کف سر نباید به سرم آغشته شود.نیازی به آبکشی موها پس از مالیدن سرم مو نیست اجازه دهید موها در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شوند.در صورتی که موهایی پر پشت یا بلندتر دارید از مقدار بیشتری سرم مو استفاده کنید. این محصولات حالت روغنی ندارند و پس از خشک شدن موها حالت چرب شدن پیدا نمی کند.

دستورالعمل استفاده از سرم مو برای موهای چرب

چرب بودن بیش از حد موها به دلیل سبوم تولید شده در پوست سر است. بنابراین شما نیاز به مصرف یک محصول مفید دارید تا این چربی را کنترل کند. روغن هایی نظیر روغن نعناع، روغن گل شمعدانی و اسانس لیمو یکی از بهترین گزینه ها برای کنترل چربی بیش از حد پوست سر هستند. برای تهیه سرم مخصوص موهای چرب کافیست چند قطره از روغن های ذکر شده را با 100 میلی لیتر روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را درون یک بطری نگهداری کرده و شب قبل از خواب روی سر ماساژ دهید و کلاه مخصوص رنگ بر سر بگذارید. صبح که از خواب بیدار شدید، موهایتان را شستشو دهید. از آن جایی که این سرم مو موهایتان را چرب جلوه می دهد، از مصرف آن در طول روز خودداری نمایید.

دستورالعمل استفاده از سرم مو برای موهای خشک

موهای خشک معمولا مستعد خشکی هستند و برای از بین بردن این مشکل بهتر است از روغن های دارای غلظت و چربی بالا استفاده کرد. روغن گلاب را با 100 میل از روغن کرچک ترکیب کرده و در یک بطری نگهداری کنید. اگر قوام این سرم مو خیلی غلیظ بود، می توانید از 20 میل روغن نارگیل نیز استفاده نمایید. شب قبل از خواب سرم را روی سر ماساژ داده و صبح روز بعد شستشو دهید.

انتخاب سرم موی مناسب

انتخاب یک سرم موی متناسب با نوع موها بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، اکثر سرم موها روی موهای ضخیم عملکرد خوبی دارند. نکاتی در مورد استفاده و خرید سرم مو را در ادامه مطالعه نمایید:
- برای خرید سرم مو متناسب با شرایط خود بهتر است با متخصص پوست یا پزشک مشورت کنید.
- برای اعمال و پخش سرم مو بهتر است از نوک انگشتان استفاده نکنید. برس های مخصوص مو وجود دارد که برای زدن سرم می توانید از آن ها استفاده نمایید.
- به خاطر داشته باشید که سرم مو حاوی سیلیکون است و استفاده طولانی مدت آن می تواند مغز را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر توصیه می کنیم مصرف این محصول را به حداقل برسانید.
- سرم مو جهت خشک شدن پوست سر و موها کاربرد دارد؛ اما در برخی مواقع ممکن است خشکی بیش از حد را به دنبال داشته باشد. اگر با خشکی بیش از حد مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.
- هنگام استفاده از سرم مو سعی کنید رژیم غذایی مطلوبی را در پی بگیرید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.
- سرم مو را نباید روی پوست سر ماساژ دهید، چرا که بیش از حد روغنی می شود و احتمالا موها به هم چسبیده خواهد شد.
- سرم مو را فقط روی موی مرطوب اعمال کنید.
- هنگام استفاده از سرم مو از شامپوهای ارگانیک یا بدون سولفات استفاده کنید. چرا که ممکن است محتویات سرم مو با شامپوی شیمیایی همخوانی نداشته و عوارض جانبی را در پی داشته باشد.

ماسک مو

تفاوت بین روغن مو و سرم مو

ممکن است روغن و سرم مو از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر باشند. گاهی نیز نام این دو محصول به جای یکدیگر استفاده می شود، اما اینها یکسان نیستند. در ادامه توضیح می دهیم که چرا اینها با هم متفاوتند:

  1. روغن مو یک محصول مراقبتی مغذی و نرم کننده است. این محصول به اعماق مو نفوذ می کند و سلامت درونی آن را افزایش می دهد. در حالی که، سرم مو یک محصول کمکی حالت دهنده ی مو است. سرم روی ساقه ی مو می نشیند و یک پوشش خارجی روی آن ایجاد می کند. هدف از این پوشش خارجی حفاظت از مو و درخشش آن است.
  2. روغن مو بیشتر از اسیدهای چرب تشکیل شده است تا ساقه های مو را نرم کند و لیپیدهای موجود در آنها را جایگزین سازد. روغن مو برای جلوگیری از شکستگی موها ساخته شده است، اما سرم مو محصولی با پایه سیلیکون است که مقاومت کوتیکول مو را افزایش می دهد. در نتیجه، شکل طبیعی موها را حفظ می کند.
  3. همه می توانند از روغن مو استفاده کنند. اما سرم مو بیشتر برای موهای ضخیم، فر و در هم پیچیده مناسب است. با استفاده از سرم، موهایی حالت پذیر، نرم و درخشان خواهید داشت.
  4. بیشتر روغن های مو، به مرور موهایتان را سنگین می کنند و آنها را پایین می کشند. اما سرم موی سبک هیچ وقت موجب نمی شوند که موهایتان چسبنده به نظر بیاید. علاوه بر این، مواد سرم روی کف سرتان باقی نمی ماند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان