اصلاح مو های زائد با تیغ!

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
اصلاح مو های زائد با تیغ!
نزدن موهای زائد از نظر ظاهری چندان مطلوب نیست. دلیل اصلی اینکه بیشتر مردم می خواهند موهای شرمگاهی خود را از بین ببرند، دلایل زیبایی است. زن و شوهر ظاهر آراسته را بیشتر می‌پسندد.

نزدن موهای زائد از نظر ظاهری چندان مطلوب نیست. دلیل اصلی اینکه بیشتر مردم می خواهند موهای شرمگاهی خود را از بین ببرند، دلایل زیبایی است. زن و شوهر ظاهر آراسته را بیشتر می پسندد. پس اگر علاقه زیادی به حذف موهای زائد خود دارید، روش های بسیار مطمئنی برای تمیز نگه داشتن ناحیه بیکینی وجود دارد. علی الخصوص اگر به دنبال رفع دائمی موهای زائد هستید می توانید از مزایای لیزر موهای زائد بهره ببرید.از دیگر عوارض نزدن موهای زائد، مسائل مربوط به بهداشت شخصی است. رفع موهای زائد قاعدتا بیشتر منجر به بهداشت و پاکیزگی شخصی می شود. این در حالی است که نزدن موهای زائد باعث می شود بدن بیشتر عرق کند.

روش اصلاح موهای بدن با تیغ

در اصل دو نوع روش برای زدن موهای بدن با تیغ وجود دارد، یکی “اصلاح دستی” که از تیغ یا خودتراش استفاده می شود و دیگری “اصلاح خشک” است که از ماشین تراش استفاده می شود.

  • تیغ، پدر تمام ابزارهای شیو کردن است و در اصل یک تیغه ی چاقو است که تبدیل به یک گوه ی بسیار نازک شده است و دارای یک دسته است. لبه ی این تیغ صاف و بسیار خطرناک است و این روش در حال حاضر فقط توسط آرایشگران حرفه ای برای اصلاح صورت مردان استفاده می شود.
  • در اوایل دهه ۱۹۰۰، کینگ ژیلت با تولید تیغ ژیلت، انقلابی در شیو کردن ایجاد کرد.

این تیغ ​​“هنر” استفاده از تیغ مستقیم و دستی را از بین برد، چرا که با قرار دادن یک تیغه ی نازک از جنس استیل ضد زنگ در داخل یک قاب باعث شد که آسیب دیدگی تقریبا غیر ممکن شود.اختراع ژیلت این امکان را ایجاد کرد که هر کسی در خانه بتواند به راحتی شیو کند و همه ی تیغ های یکبار مصرف امروزی بر پایه ی همین طرح ساخته شده اند. تیغ های مدرن امروز اغلب دارای چندین تیغه، نوارهای روان کننده و حتی سر چرخشی نیز هستند.اصلاح خشک دقیقا همان چیزی است که از اسمش می شود حدس زد. اصلاح خشک نیازی به آب یا کرم اصلاح ندارد. تقریبا در اواخر دهه ۱۹۲۰ ژاکوب اسکیک، تیغ برقی را اختراع کرد و اصلاح خشک متولد شد.در ماشین های اصلاح یا اپیلاسیون، تیغه ها در پشت یک قطعه ی فلزی سوراخ دار به نام فویل قرار گرفته اند. هنگامی که فویل روی پوست مالیده می شود، موها وارد سوراخ ها می شوند و توسط تیغه ی نوسانی یا چرخشی بریده و قطع می شوند.

قبل از اصلاح مو های زائد، پوستتان را کف مالی نمی کنید

اصلاح کردن بدون استفاده از کف! هر چند این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود اما همیشه باعث ایجاد برجستگی های قرمز کوچکی روی پوست می شود که از بین رفتن آنها چند روز طول می کشد. دکتر Joel Schlessinger، متخصص پوست و مشاور سایت خدمات زیبایی Real self می گوید: « ژل ها و کرم های اصلاح برای این ساخته شده اند تا به کمک آن تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد، بدون هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست. بدون این ژل ها و کرم ها قطعا دچار سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست خواهید شد. استفاده از آب در اصلاح با تیغ نیز بهتر از استفاده نکردن از ژل ها و کرم های اصلاح است.

از تیغ یکبار مصرف، بیشتر از یک هفته استفاده می کنید

اگر هر روز اصلاح می کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید. دکتر Schlessinger می گوید: « تیغه های کند به احتمال زیاد باعث برآمدگی ناشی از تیغ، سوزش و شکاف می شوند و تیغه های قدیمی می توانند محل تجمع باکتری شود و عفونت ایجاد کند.» اگر اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست با کمترین التهاب می خواهید، به تعداد روزهایی که از تیغ فعلی تان استفاده می کنید، به دقت توجه کنید. دکتر Dendy Engelman، متخصص پوست در مرکز تخصصی پوست و جراحی زیبایی شهر منهتن می گوید: «قانون کلی این است که اگر احساس می کنید تیغ پوست یا مو را می کشد، آن را دور بیندازید چرا که مثل یک بمب ساعتی است که منتظر تحریک پوستتان است.

بر خلاف جهت رویش مو تیغ اصلاح را بر روی پوست می کشید

این قضیه درست است که این روش ممکن است به شما کمک کند اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست داشته باشید اما باعث درد نیز خواهد شد. علاوه بر این، نوک کند موها می تواند به جای رشد کردن به سمت بیرون، به سمت داخل پوست رشد کند. امان از موهای فرو رفته در پوست! دکتر Schlessinger می گوید: «علی الخصوص افرادی با پوست حساس، بهتر است اصلاح فقط درهمان جهت رشد موها انجام شود. اگر شما مستعد دچار شدن به سوختگی تیغ یا موهای فرو رفته در پوست هستید، از یک ژل یا سرم مخصوص اصلاح که التهاب های ناشی از تیغ زدن را تسکین می دهد، استفاده کنید.

چگونه موهای پا را اصلاح کنیم؟

قبل از شروع مطابق دستورالعمل درج شده روی کرم اصلاح، مقداری به پاهای خود مالیده، سپس یک پای خود را به لبه ثابت وان تکیه دهید و از مچ پا و در خلاف جهت رشد موها به سمت بالا و تا جایی که تمایل دارید اصلاح کنید، بهتر است این کار دو مرتبه و مرتبه دوم در جهت رویش موها انجام شود.

به صورت مکرر در حین کار تیغ را بشویید تا موهای زائد و کرم اصلاح که لبه های تیغ را مسدود کرده تمیز شود.

پس از پایان اصلاح مقداری روغن یا مرطوب کننده به پاهای خود بمالید زیرا پوست پا غدد چربی کمتری نسبت به سایر نقاط داشته و زودتر خشک می شود. توصیه می شود از روغن نارگیل برای این کار استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (83 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان