استفاده درست از سشوار چگونه است؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
استفاده درست از سشوار چگونه است؟
سشوار کشیدن علاوه بر اینکه از هنرهای آرایشی و آرایشگری است، برای سلامت مو هم ممکن است مضر یا مفید باشد، همه چیز به این بستگی دارد که چگونه از این وسیله استفاده کنیم. …قبل از اینکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنید، باید موهایتان را با آب خیس کنید.

سشوار کشیدن علاوه بر اینکه از هنرهای آرایشی و آرایشگری است، برای سلامت مو هم ممکن است مضر یا مفید باشد، همه چیز به این بستگی دارد که چگونه از این وسیله استفاده کنیم. …قبل از اینکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنید، باید موهایتان را با آب خیس کنید. برای این کار می توانید موهایتان را بشویید و یا با یک آب پاش مقداری آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را به اندازه پنج دقیقه درون حوله بپیچید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

سشواری انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید. برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می شود، خود به خود خاموش می شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می رساند. فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند. برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم ها و اسپری های مخصوص ضد زبری مو استفاده می شود. کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب دیده هستند.

آموزش استفاده درست از سشوار

- هنگامی که در حمام هستید، موهایتان را شسته و نرم کننده بزنید.

- موهایتان را با حوله خشک نموده و با یک شانه ی دندانه درشت، درست شانه کنید.

- یک مقدار اسپری کف موس مو، به موهایتان بمالید و دوباره موهایتان را با یک شانه ی دندانه درشت، شانه کنید.

- سرم براق کننده ی مو بزنید. برای از بین بردن وزی موها نیاز به مقدار زیادی سرم نیست.

- قسمتی در ادامه پایین سرتان را در نظر داشته باشید. موهای پایین تر از گوشتان را باید شانه کرده و برای سشوار کشیدن آماده کنید.

- یک برس گرد برداشته و زیر قسمتی از موهایتان بگذارید. با یک دست در حالی که برس را پایین می آورید، با دست دیگر قسمتی از موهایتان که درگیر برس است را سشوار بکشید.

- به برس کشیدن آن قسمت از موها ادامه داده تا اینکه خشک شود.

- قسمت دیگری از موهایتان را با همین روش برس و سشوار بکشید. هنگامی که سشوار کشیدن همه موها تمام شود، موهایتان حالت پذیر و حجیم شده و دیگر وز نیست.

نکات مهم استفاده از سشوار

فاصله مناسب را رعایت کنید

بهتر است فاصله سشوار از مو 30 سانتیمتر باشد. نزدیک بودن سشوار سبب صدمه به ریشه موها می شود .

ماسک مو

برس مناسب را ترجیح دهید

بهترين برس، برسي بزرگ و گرد است. اين برس بعد از سشوار كشيدن بهترين حجم و حالت را به موهايتان خواهد داد. مناسب ترين برس برای سشوار كشيدن برس هاي فلزی هستند و بهترين شكل را به موهايتان خواهند داد. شما مي توانيد از برس هاي گرد کوچکتر براي مرتب كردن و سشوار كشيدن موهاي چتريتان استفاده كنيد.برس هاي پارويي براي مرحله نهايي موهاي بلند بعد از سشوار كشيدن مناسب اند. برس هاي سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و كوتاه در بازار هست. برس هاي چوبي موهايشان تركيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است بنابراين به گرفتن بهتر موها توسط برس كمك مي كنند.چنانچه هر روز سشوار می کنید از برس های درشت غیر فلزی استفاده کنید.

اتوی مو بهتر است یا سشوار؟

اتوی مو آسیب بیشتری در مقایسه با سشوار به موها وارد می کند و عوارضش بیشتر است. اما در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد، اما چنانچه پیش از این در بخش سلامت پوست و مو گفته شد اگر دفعات استفاده از این لوازم افزایش یابد، موها آسیب زیادی خواهند دید.

افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند اما بهتر است قبل از سشوار کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید و نم مو را از ریشه به سمت پایین با حوله بگیرید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. آسیب به مو زمانی که مو مرطوب باشد، بیشتر است . اجازه ندهید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و موهایتان را زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، خشک نکنید.

برای حفظ سلامت و شادابی مو ،زمانی که مو هنوز خیس است و نسبت به محیط دمای پایین تری دارد، به طور ناگهانی مورا معرض گرمای شدید قرار ندهید زیرا سبب ایجاد مشکلاتی در تنه موها خواهد شد. توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.برای حالت دادن به مو بیش از حد سشوار را به مو های خود نچسبانید. فاصله سشوار تا مو باید 12 تا 30 سانتی متر باشد و هر دسته مو چند ثانیه بیشتر در معرض باد گرم قرار نگیرد و جای سشوارمرتب تغییر کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (154 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (110 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس