فال روزانه روز چهارشنبه 28 شهریور ماه 1403

  سه شنبه، 27 شهریور 1403 ID  کد خبر 409022
فال روزانه روز چهارشنبه 28 شهریور ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 28 شهریور 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز روز چندان مساعدی برای شما نیست. خستگی از کارهای روزمره بر روح و جسم‌تان سنگینی می‌کند و حضور دوستانی که انرژی منفی دارند، اوضاع را بدتر هم می‌کند. احساس می‌کنید که در مقایسه با دیگران بیشتر از حد توان‌تان کار می‌کنید و به اندازه کافی قدردانی نمی‌شوید. این احساسات منفی می‌توانند شما را به سمت افسردگی و ناامیدی سوق دهند. اما یادتان باشد که این احساسات موقتی هستند و با کمی تغییر در رویه، می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید. برای رهایی از این شرایط، به خودتان استراحت بدهید. از طرفی، به عنوان فردی مسئولیت‌پذیر و خوش‌قول، همیشه سعی می‌کنید به تعهدات‌تان عمل کنید. اما امروز مراقب باشید که عجله و بی‌حوصلگی باعث نشود به قول‌هایتان عمل نکنید. شهرت و اعتبار شما نزد دیگران بر پایه همین خوش‌قولی بنا شده است. سعی کنید در روابط‌تان با دیگران صبورتر باشید و قبل از هر واکنشی، چند لحظه فکر کنید. با کلمات خود می‌توانید هم دل دیگران را بشکنید و هم آن‌ها را شاد کنید. پس همیشه کلمات‌تان را با دقت انتخاب کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم آن را با نگرانی و ناراحتی سپری کنیم. سعی کنید لحظات خوشی را برای خود و اطرافیانتان خلق کنید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1402 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز، روز بسیار خاصی برای شماست. شما فردی بسیار احساساتی و مهربان هستید، اما گاهی اوقات در ابراز احساسات خود تردید می‌کنید. این مسئله، مخصوصاً در روابط نزدیک مانند رابطه با شریک زندگی‌تان، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. امروز، فرصتی است تا این رویه را تغییر دهید. از عمق وجود، احساسات خود را به عشق‌تان ابراز کنید. یک هدیه کوچک، یک پیام عاشقانه، یا حتی یک مکالمه صمیمانه می‌تواند به او نشان دهد که چقدر برایتان مهم است. این کار نه تنها رابطه شما را تقویت می‌کند، بلکه به خودتان نیز احساس بهتری خواهد داد. سلامتی شما نیز به همان اندازه اهمیت دارد. دوری از ورزش و نگرانی از افزایش وزن، مواردی هستند که می‌توانند بر روحیه و انرژی شما تأثیر بگذارند. امروز، عهد کنید که به سلامتی خود بیشتر توجه کنید. در طول روز، ملاقاتی مهم پیش روی شماست. در این ملاقات، سعی کنید با دقت به صحبت‌های طرف مقابل گوش دهید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. عجله نکنید و قبل از هر اقدامی، جوانب مختلف موضوع را بسنجید. با حفظ خونسردی و رعایت ادب، می‌توانید بهترین نتیجه را از این ملاقات بگیرید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز روز حسابی پرمشغله‌ای پیش رو دارید. لیست کارهای عقب‌افتاده‌تان طولانی است و اکنون زمان آن رسیده که به آن‌ها رسیدگی کنید. ممکن است این حجم از کار کمی خسته‌کننده باشد، اما با انجام هر یک از آن‌ها احساس رضایت و آرامش بیشتری خواهید کرد. فراموش نکنید که این تلاش‌ها برای پیشرفت و موفقیت شما ضروری است. در کنار انجام کارهای شخصی، ممکن است امروز در نقش میانجی‌گری بین دوستان، همکاران یا اعضای خانواده قرار بگیرید. تلاش کنید با آرامش و منطق به حل اختلافات کمک کنید. اگر نتوانستید آن‌ها را آشتی دهید، خود را سرزنش نکنید، گاهی اوقات برخی اختلافات ریشه‌های عمیق‌تری دارند. در این روز، تمایل شدیدی دارید که توانایی‌های خود را به دیگران نشان دهید و جایگاه خود را در میان آن‌ها تثبیت کنید. این انگیزه، محرک بسیار خوبی برای پیشرفت شماست. نگران هزینه‌های احتمالی یک رویداد یا پروژه نباشید. منابع مالی مورد نیاز به زودی فراهم خواهد شد و شما می‌توانید با خیالی آسوده به برنامه‌های خود ادامه دهید. همچنین، فراموش نکنید که قدردان افرادی باشید که در زندگی به شما کمک می‌کنند. با فردی که اخیراً لطف بزرگی در حق شما کرده است، صادقانه صحبت کنید و از او تشکر کنید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز، روزی است که مسئولیت‌پذیری شما به چالش کشیده می‌شود. شریک زندگی‌تان به کمک و همراهی شما نیاز مبرمی دارد. حضور فعال و کمک شما به تقویت پیوند عاطفی‌تان کمک شایانی خواهد کرد. یادتان باشد، هرگز درخواست کمک عشق‌تان را رد نکنید. همکاری و همدلی، کلید حل بسیاری از مشکلات است. البته، پیش‌بینی می‌شود که انجام کارهای امروز کمی زمان‌بر باشد، پس صبور باشید و سعی کنید با حفظ آرامش، به همه امور رسیدگی کنید. فراموش نکنید که در کنار انجام مسئولیت‌ها، لحظات خوشی را نیز برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید و از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرید. خوشبختانه، روراست بودن و صداقت در رفتار با دیگران، دایره دوستان شما را گسترده کرده است. یکی از آشنایان نیز به دنبال نزدیک شدن به شماست و از شما کمک می‌خواهد. هرچند که ممکن است قصد او دوستی خالصانه نباشد، اما عجولانه قضاوت نکنید و با احتیاط به او نزدیک شوید. این فرصت می‌تواند آغازگر یک دوستی عمیق و پایدار باشد. در کنار همه این‌ها، امروز به ظاهر خود رسیدگی و به خودتان نیز اهمیت دهید. اعتماد به نفس بالا، تاثیر مستقیمی بر روابط شما با دیگران خواهد داشت.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین مرداد ماه


نگران نباشید! کمی دل‌خوشی و خریدهای کوچک بی‌ضرر است و نباید به خاطر آن خودتان را سرزنش کنید. شما فردی مسئول هستید و به خوبی می‌دانید که زیاده‌روی نکرده‌اید. حتی اگر کمی بیشتر از حد معمول خرج کرده باشید هم نگران نباشید؛ فرصت‌های خوبی برای جبران این هزینه‌ها در راه است و به زودی خواهید دید که اوضاع مالی‌تان بهبود می‌یابد. به جای اینکه به گذشته فکر کنید و خودتان را تحت فشار بگذارید، به آینده امیدوار باشید. مطمئن باشید که تلاش‌هایتان نتیجه خواهد داد و به زودی به خواسته‌هایتان خواهید رسید. سفری دلنشین و خاطره‌انگیز در انتظار شماست. این سفر فرصتی است تا از روزمرگی‌ها فاصله بگیرید، تجربیات جدیدی کسب کنید و انرژی از دست رفته‌تان را بازیابید. این خبر مسرت‌بخش، انگیزه‌ای مضاعف به شما خواهد داد تا با انرژی بیشتری به انجام کارهای روزمره بپردازید. از این فرصت طلایی استفاده کنید تا کارهای عقب‌مانده‌تان را به پایان برسانید و با خیالی آسوده به سفر بروید. خبری که مدت‌ها منتظرش بودید، به شما خواهد رسید. این خبر می‌تواند در مورد موضوعات مختلفی باشد؛ از یک پیشنهاد کاری گرفته تا نتیجه یک آزمون یا حتی خبری در مورد رابطه شخصی شما.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین شهریور ماه


تبریک می‌گویم! شما فردی باهوش و خلاق هستید که همواره در پی یادگیری و پیشرفت است. دستاوردهای اخیرتان نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه شماست. اما بدانید که این تازه آغاز راه است و موفقیت‌های بزرگتری در انتظار شماست. ایده جدیدی در ذهن دارید؟ عالی است! حتی اگر در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت به نظر برسد، با تلاش و پشتکار می‌توانید آن را به یک کسب‌وکار موفق تبدیل کنید. این کار نه تنها از نظر مالی به شما سود می‌رساند بلکه به شما فرصت می‌دهد تا خلاقیت خود را شکوفا کنید و از زندگی لذت بیشتری ببرید. امروز، کائنات به شما یادآوری می‌کند که زمان آن رسیده تا به روابط خود رسیدگی کنید. به‌خصوص رابطه شما با یکی از دوستان‌تان که اخیراً دچار سوءتفاهم شده است. فراموش نکنید که گذشت زمان نه تنها باعث بهبود اوضاع نمی‌شود بلکه ممکن است باعث ریشه‌دار شدن کدورت‌ها شود. صادقانه با دوست خود صحبت کنید و به او بگویید که به این رابطه اهمیت می‌دهید. به یاد داشته باشید که در هر رابطه، هر دو طرف سهمی دارند و شما هم بی‌تقصیر نیستید. اما مراقب افرادی باشید که با رفتارهای خود به شما آسیب می‌رسانند. افرادی که با شوخی‌های بی‌جا و تندزبانی، آرامش شما را بر هم می‌زنند!!

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین مهر ماه


امروز، کائنات به شما می‌گوید که ایده درخشانی در ذهن دارید که می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. این ایده، جرقه‌ای است که می‌تواند به آتشی بزرگ تبدیل شود. اما بدانید که رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش و پشتکار است. ممکن است در مسیر پیشرفت با موانعی روبه‌رو شوید، اما ناامید نشوید. با تمام وجود به این ایده بچسبید و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. حتی اگر به قیمت کم‌خوابی و کم‌خوری تمام شود، ارزشش را دارد. پاداش این تلاش‌ها، موفقیت و رضایت قلبی شما خواهد بود. در کنار این شور و هیجان، نگرانی‌هایی نیز در مورد مسائل احساسی شما وجود دارد. این تلاطم‌های احساسی گذرا هستند و به زودی فروکش خواهند کرد. اما در این میان، مراقب سخنان خود باشید. ممکن است در لحظات هیجان یا ناراحتی، ناخواسته با حرف هایتان به کسی آسیب برسانید. پس قبل از صحبت کردن، کمی مکث کنید و به عواقب آن فکر کنید. دلتنگیِ دوستان و آشنایانی که مدتی از آن‌ها دور بوده‌اید، سراسر وجودتان را فرا گرفته است. مطمئن باشید که آن‌ها نیز به شدت دلتنگ شما هستند و دوست دارند دوباره با شما ارتباط برقرار کنند. شاید این دلتنگی، انگیزه‌ای شود برای اینکه قدمی بردارید و به این ارتباط‌ها جان تازه‌ای ببخشید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین آبان ماه


ستاره‌ها امروز به شما می‌گویند که در آستانه‌ی یک اقدام مهم قرار دارید. شاید نگرانی و تردید داشته باشید؛ احساس می‌کنید تمام تلاش‌هایتان تاکنون بی‌نتیجه مانده و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که به ضررتان تمام شده است. اما ناامید نشوید! این تنها یک گذرگاه موقت است و به زودی شاهد تغییر رویدادها به نفع خود خواهید بود. کائنات به شما یادآور می‌شود که صبر و استقامت، کلید موفقیت است. تمام تلاش‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید، بیهوده نبوده و به زودی نتایج شگفت‌انگیزی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. پس به خودتان ایمان داشته باشید و با اعتماد به نفس به مسیرتان ادامه دهید. به یاد داشته باشید که پس از هر طوفان، آرامشی خواهد بود. دیگر نیازی نیست برای توجیه خود را خسته کنید یا برای کارهایی که انجام نداده‌اید توضیح دهید. نتایج کارهایتان به وضوح نشان خواهد داد که چه کسی هستید و چه توانایی‌هایی دارید. شما فردی هستید که به اصول خود پایبندید و این ویژگی، ستودنی است. اما به یاد داشته باشید که پایداری در اصول، به معنای لجاجت و اصرار بر اشتباهات گذشته نیست. گاهی اوقات، لازم است با انعطاف‌پذیری، دیدگاه خود را نسبت به برخی مسائل تغییر دهید.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز، کائنات به شما یادآوری می‌کند که ارزش شما فراتر از آنچه که به دیگران می‌دهید است. شما فردی مهربان و دلسوز هستید که همیشه حاضرید به دیگران کمک کنید. اما فراموش نکنید که خودتان نیز به همان اندازه به مراقبت و توجه نیاز دارید. زمانی که همواره دیگران را در اولویت قرار می‌دهید، انرژی و توان خود را از دست می‌دهید و در نهایت ممکن است به خودتان آسیب برسانید. یاد بگیرید که به درخواست‌های دیگران نه بگویید، به‌خصوص اگر این درخواست‌ها به قیمت آرامش و سلامتی شما تمام شود. با این کار، نه تنها به خودتان احترام می‌گذارید، بلکه به دیگران نیز فرصت می‌دهید تا مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرند. شاید فکر کنید که اگر به دیگران کمک نکنید، فردی خودخواه هستید. اما اینطور نیست. کمک کردن به دیگران، کاری ارزشمند است؛ اما زمانی ارزشمندتر می‌شود که از سر اختیار و با میل قلبی انجام شود، نه به دلیل احساس وظیفه یا اجبار. در مورد زندگی عاطفی خود نیز، انتظاراتی واقع‌بینانه داشته باشید. خوشبختی، مقصدی نیست که بتوانید یک‌شبه به آن برسید. خوشبختی، سفری است که در آن شما با چالش‌ها و موانع مختلف روبرو می‌شوید. پس از خودتان انتظار نداشته باشید که همیشه خوشحال باشید و هیچ مشکلی نداشته باشید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین دی ماه


امروز انرژی مثبت و روحیه شاداب شما، مانند آهنربایی قوی، افراد را به سمت خود جذب می‌کند. این جذابیت ذاتی، امروز شما را با فردی مهم آشنا می‌کند. این آشنایی، می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوب و فرصت‌های جدید در زندگی شما باشد. در روزهای آینده، شما به یک مهمانی یا جلسه کاری مهم دعوت خواهید شد. شما در این جمع، خواهید درخشید و همه نگاه‌ها به سمت شما خواهد بود. این توجه، هم می‌تواند لذت‌بخش باشد و هم باعث حسادت برخی افراد شود. پس، مراقب باشید تا با رفتار متواضعانه و طبیعی، از چشم زخم دیگران در امان بمانید. ایده‌ای نو و خلاقانه در ذهن شما شکل گرفته است. این ایده، پتانسیل رشد و شکوفایی دارد، اما هنوز به بلوغ نرسیده است. با کمی تفکر و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانید این ایده را به واقعیت تبدیل کنید و از آن برای بهبود شرایط مالی خود استفاده کنید. در رابطه عاطفی خود، احساس می‌کنید که در یک چرخه تکراری گیر کرده‌اید. برای رهایی از این وضعیت، بهتر است کمی از هم فاصله بگیرید. این فاصله، به هر دوی شما فرصت می‌دهد تا به افکار و احساسات خود بیشتر فکر کنید و با دید جدیدی به رابطه نگاه کنید. گاهی اوقات، کمی تنهایی به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بشناسید و تصمیمات بهتری بگیرید.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز، روزی است که جهان اطراف شما در حال تغییر است. شما فردی هستید که به روتین و عادت‌های خود بسیار پایبندید و تغییرات را چندان نمی‌پسندید. اما به یاد داشته باشید که زندگی جریان دارد و ایستایی به معنای مرگ است. شریک زندگی شما که به دنبال تجربیات جدید است، ممکن است با این رویه شما دچار چالش شود. امروز، رویدادی پیش می‌آید که شما را مجبور می‌کند تا از منطقه‌ی امن خود خارج شوید و به تغییرات رو به رو شوید. شاید در ابتدا مقاومت کنید، اما سعی کنید این تغییر را به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت ببینید. به یاد داشته باشید که با پذیرش تغییرات، درهای جدیدی به روی شما گشوده خواهد شد. در مورد نیت‌هایی که در دل دارید، بهتر است انعطاف‌پذیرتر باشید و به جای اصرار بر یک راه خاص، به دنبال راه حل‌های جدید باشید. گذشته، گذشته است و نباید افسوس آن را خورد. از تجربیات گذشته به عنوان چراغ راه آینده خود استفاده کنید و با درس گرفتن از اشتباهات، به سمت موفقیت حرکت کنید. در مورد سلامتی خود نیز، شکرگزاری کنید. هر بلایی که از سر گذرانده‌اید، باعث شده است که قوی‌تر و باهوش‌تر شوید. از این تجربه ارزشمند برای مراقبت بهتر از خود استفاده کنید.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 28 شهریور 1403 برای متولدین اسفند ماه


امروز کائنات به شما یادآوری می‌کند که گاهی اوقات، ظاهر افراد می‌تواند گول‌زننده باشد. ممکن است شخصی را بشناسید که در نگاه اول، اخلاق چندان خوشایندی نداشته باشد و از تعامل با او احساس خوبی نداشته باشید. اما به زودی، شرایطی پیش خواهد آمد که شما مجبور شوید با این فرد ارتباط برقرار کنید. نگران نباشید، ممکن است با تعجب متوجه شوید که این شخص آن‌قدرها هم که فکر می‌کردید بد نیست و حتی ممکن است بتوانید با او رابطه دوستانه‌ای برقرار کنید. همیشه به یاد داشته باشید که قضاوت عجولانه در مورد دیگران، می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت‌های ارزشمند شود. انسان‌های خوش‌رفتار، مانند آهنربا، دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند. پس سعی کنید همیشه با دیگران با احترام و مهربانی برخورد کنید. روابط خوب، نه تنها به شما احساس خوشحالی و رضایت می‌دهد، بلکه می‌تواند به موفقیت شما در زمینه‌های مختلف زندگی نیز کمک کند. در زندگی شخصی خود نیز، به دنبال یافتن یک همراه وفادار و قابل اعتماد باشید. کسی که در کنار او احساس آرامش و امنیت کنید. اما حواستان به اطرافیان خود باشد و به هر حرفی که می‌شنوید، اعتماد نکنید. برخی افراد ممکن است با نیت‌های پنهان به شما نزدیک شوند. پس، قبل از اینکه به کسی اعتماد کنید، او را به خوبی بشناسید.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به سینی غذای ساده رهبر انقلاب با 2 استکان چای و قند و پنیر +عکس / آقا چهار زانو روی زمین نشسته اند (475 نظر) عکس ولخرجی‌های فرح پهلوی در یک جشن خاص، بریز و بپاش از جیب مردم ایران/ فرح: اینقدر درگیر جشنیم به چیز دیگری فکر نمی کنیم! (447 نظر) الهام حمیدی: من به‌ شخصه هیچ پشتوانه مالی ندارم و اگر خدایی ناکرده پایم بشکند و دو ماه در خانه باشم، هیچ‌کس در خانه مرا نمی‌زند که آیا پول اجاره خانه‌ات را داری؟ (373 نظر) داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (316 نظر) نگاهی به خانه بدون تجملات محمود احمدی نژاد با فرش ماشینی و مخده های قدیمی و مزین به تصویر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب (عکس) (294 نظر) سفره غذای ساده و دورهمی صمیمی رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد سپاه+عکس/ آقا هم مثل همه روی زمین غذا می خورد (179 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (169 نظر) محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو (163 نظر) نگاهی به لباس عروس های زنان شاه پهلوی؛ از لباس عروس 30 کیلویی ثریا اسفندیاری تا پیراهنی مزین به پرهای لک‌لک آفریقایی! / به نام مردم به کام خاندان منحوس پهلوی+عکس (162 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (143 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (141 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (127 نظر) علی دایی: همسرم بهترین مشاورم هست؛ ویلای به شکل توپ در کلاردشت ندارم؛ میلیون‌ها علی دایی هم برای مردم کم است+عکس (117 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (97 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (93 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 27 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 27 شهریور 1403
فال روزانه روز چهارشنبه 28 شهریور ماه 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 28 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 28 شهریور 1403 + فیلم
صحنه احساسی و پر از غم حیات وحش؛ آغوش مرگ زنبورهای کارگر برای ملکه+عکس
وصیت سوسن پرور: کسی برای مرگ من غصه نخورد/ مادرم اگه تنهات گذاشتم امیدوارم چیزی از من به دل نداشته باشی! pkمن را هیچ وقت نفروشید
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب عاشقانه بلندی های بادگیر
(عکس) لباس پر زرق و برق نعیمه نظام دوست برای تولد خواهر بزرگترش/ چه دکوراسیون مجللی!
(ویدئو) درد و دل تاثیرگذار سونگ ایل گوک، بازیگر جومونگ در دهه پنجاه سالگی؛ هیچی از زندگی نمیدونم
(ویدئو) یادی کنیم از مهمان خوابالو عمو پورنگ در برنامه زنده!/ فقط شعر خواندن عمو پورنگ برای بیدار شدنش!😂
چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ می دانید فقط 4 درصد مردم عادی میتوانند این چالش بازی فکری را حل کنند/ کدام کامیون در حال حرکته؟
(ویدیو) مهم ترین اتفاق زندگی نیکی کریمی که پدرش در آن نقش موثری داشت چه بود؟!
(ویدئو) مخوف ترین صحنه تاریخ که صدام حسین در عراق رقم زد / اعدام 68 نفر در هفته اول رئیس جمهوری خود
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس