فال روزانه امروز پنجشنبه 12 مهر ماه 1403

  چهارشنبه، 11 مهر 1403 ID  کد خبر 411206
فال روزانه امروز پنجشنبه 12 مهر ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 12 مهر 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین فروردین ماه


شرایط فعلی ممکن است ایده‌آل نباشد، اما حفظ آرامش در این میان کلیدی است. استرس فقط اوضاع را بدتر می‌کند. امروز مراقب حرف‌هایتان باشید، زیرا ممکن است ناخواسته باعث رنجش دیگران، به خصوص بزرگترها، شوید. قدرت تخیلتان را دست کم نگیرید! امروز فرصتی عالی برای رویاپردازی است. به خصوصیات فرد ایده‌آلتان فکر کنید، چه از نظر شخصیت، ظاهر، رفتار و … . چه بسا که این تصویر به زودی در واقعیت زندگی شما تجلی یابد. روزهای رمانتیکی در راه است، پس آماده باشید. به وعده‌ها و تعهدات دیگران تکیه نکنید و خودتان برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. کمی استراحت به شما کمک می‌کند تا تمرکزتان را بازیابید. شما زمان زیادی را صرف نصیحت و راهنمایی کسی که برایتان عزیز است کرده‌اید. اما از این پس، بیش از حد اصرار نکنید. به یاد داشته باشید که هیچ کس را نمی‌توان به زور خوشبخت کرد. به زودی مقداری پول به دستتان خواهد رسید که نتیجه ی تلاش ها و زحمات گذشته تان است. این پول را به خوبی مدیریت کنید و از آن برای اهداف و برنامه های آینده تان استفاده کنید. به زودی با کسی که مدت ها از او دور بوده اید ملاقات خواهید کرد. این دیدار موجب خوشحالی و مسرت شما خواهد شد.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


اگر در تلاش برای رسیدن به هدفی هستید و هنوز به نتیجه ی دلخواهتان دست پیدا نکرده اید، ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که صبر و پشتکار کلید موفقیت است. ممکن است در این مسیر با چالش هایی روبرو شوید، اما این دلیل کافی برای تسلیم شدن نیست. باور داشته باشید که اگر تلاشتان را ادامه دهید، به یاری خداوند به اهدافتان دست پیدا خواهید کرد. زندگی میدان جنگ نیست، پس سعی کنید از تک تک لحظات آن لذت ببرید. به جای اینکه غرق در افکار منفی و نگرانی های آینده شوید، بر روی زیبایی های حال تمرکز کنید. اگر مجرد هستید و برای اولین بار با فردی قرار ملاقات دارید، می توانید منتظر شبی فوق العاده باشید. اما سعی کنید که در همان دیدار اول تمام اطلاعات زندگی تان را به او ندهید. با حفظ رمز و راز و کمی ظرافت، می توانید جذابیت خودتان را حفظ کنید و رابطه تان را به مرور زمان عمیق تر کنید. اگر متاهل هستید، امشب فرصتی عالی برای گفتگو با همسرتان است. مسائلی که مدت ها در دلتان مانده را با او در میان بگذارید و به دنبال راه حلی برای حل آنها باشید. بهترین زمان برای معاشرت با دوستانتان فرا رسیده است. وقتتان را با آنها بگذرانید، از آنها انرژی مثبت دریافت کنید و از لحظاتتان لذت ببرید. ممکن است در این جمع با افرادی آشنا شوید که در آینده ی شغلی و شخصی تان نقشی مهم ایفا کنند.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین خرداد ماه


به زودی در زندگی تان با یک راه جدید روبرو خواهید شد. این مسیر ممکن است در ابتدا کمی دشوار و پرچالش باشد، اما نباید اجازه دهید که این سختی ها شما را از حرکت باز دارند. با پافشاری و پشتکار می توانید بر تمامی مشکلات غلبه کنید و به اهدافتان دست پیدا کنید. اگر اطرافیانتان شما را از ادامه ی مسیرتان منع می کنند و راه های دیگری را به شما پیشنهاد می دهند، به حرف هایشان گوش فرا دهید، اما تسلیم نظرات آنها نشوید. شما به خوبی می دانید که چه چیزی برایتان بهتر است و برای رسیدن به آرزوهایتان باید تلاش کنید. در حال حاضر در رابطه عاطفی تان دچار تردید و ابهام هستید. اما به یاد داشته باشید که اعتماد، پایه و اساس هر رابطه ی عاطفی موفقی است. ممکن است در حال حاضر نتوانید رفتارها و نیت های شریک زندگی تان را درک کنید، اما به جای اینکه غرق در افکار منفی شوید، سعی کنید با او گفتگو کنید و ابهاماتتان را برطرف کنید. در مورد نیت مالی تان صبور باشید و به تلاش هایتان ادامه دهید. با کمی تلاش و پشتکار می توانید به موفقیت های چشمگیری در این زمینه دست پیدا کنید. به اطراف خود توجه کنید. فرصت های زیادی برای پیشرفت و ارتقای سطح زندگی تان در اختیار شما قرار دارد. فقط کافی است که چشمتان را باز کنید و از آنها به بهترین نحو استفاده کنید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین تیر ماه


شما فردی باثبات و قوی هستید، اما زمان آن فرا رسیده که در برخی از جنبه های زندگی تان تجدید نظر کنید و استانداردهایتان را ارتقا دهید. این تغییرات نه تنها شما را به انسان کامل تری تبدیل خواهد کرد، بلکه باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفستان نیز خواهد شد. برای محبوب شدن نیازی نیست که خودتان را تحت فشار بگذارید و تظاهر به چیزی که نیستید بکنید. اطرافیانتان شما را با تمام خصوصیات و علایقتان دوست دارند و ارزش واقعی شما را درک می کنند. مهم ترین فردی که باید در زندگی تان به دنبال رضایت و خشنودی او باشید، خودتان هستید. به احساسات و نیازهایتان توجه کنید و برای خوشبختی خودتان تلاش کنید. در رابطه عاطفی تان با چالش هایی روبرو هستید، وقت آن است که با شجاعت و صداقت با همسرتان صحبت کنید. مشکلاتتان را به طور شفاف و بدون قضاوت بیان کنید و به دنبال راه حلی برای حل آنها باشید. حفظ یک رابطه ی سالم و موفق نیازمند تلاش و تعهد دو طرف است. وقتتان را با کسانی که برایتان ارزش قائل نیستند تلف نکنید. با افراد مثبت و با انگیزه معاشرت کنید و از انرژی مثبت آنها برای ارتقای سطح زندگی تان استفاده کنید. به زودی با اتفاقی غیر منتظره روبرو خواهید شد که فرصتی عالی برای شما خواهد بود. با شجاعت و ذهنی باز از این فرصت استفاده کنید و مطمئن باشید که پیروزی از آن شما خواهد بود.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز به دلیل اتفاق ناخوشایندی که در زندگی تان افتاده، احساس خوبی ندارید. طبیعی است که در چنین شرایطی نیاز به تنهایی و آرامش داشته باشید. امروز را به خودتان اختصاص دهید و به دنبال راهی برای بازگشت به آرامش و تمرکز باشید. شاید لازم باشد کمی از اطرافیانتان فاصله بگیرید و به ندای درونی خودتان گوش فرا دهید. اینکه در شرایطی هستید که باید استقلال مالی داشته باشید قابل درک است. این موضوع می تواند فشار و اضطراب زیادی را به شما وارد کند. اما به یاد داشته باشید که شما قوی تر از آن هستید که فکر می کنید. با تلاش و پشتکار می توانید به استقلال مالی برسید و زندگی تان را به گونه ای که می خواهید بسازید. نگران تغییراتی که در زندگی تان رخ می دهد نباشید. این تغییرات بخشی از روند طبیعی زندگی هستند و به شما کمک می کنند تا به انسان قوی تر و پخته تری تبدیل شوید. به جای لجاجت و یکدندگی، سعی کنید با دیگران صادق و رو راست باشید. با برخورداری از صبر و حوصله می توانید مشکلاتتان را حل کنید و روابطتان را با دیگران بهبود ببخشید. از یکی از نزدیکانتان به خاطر بی وفایی گله مندید. حق با شماست، اما توجه به این نکته مهم است که هر کس گرفتاری ها و مشکلات خاص خود را دارد. به جای اینکه درگیر کینه و انتقام شوید، سعی کنید او را درک کنید و ببخشید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین شهریور ماه


خبری به شما داده شده که شما را کمی ناراحت و آزرده خاطر کرده است. نیازی نیست که شنونده ی تمام حرف ها و نظرات دیگران باشید. اگر موضوعی ذهن شما را آشفته می کند، به طور صریح و مودبانه به اطرافیان بگویید که در مورد آن با شما صحبت نکند. تا حد امکان از موقعیت های استرس زا دوری کنید. به سلامت روحی و روانی خودتان اهمیت بدهید و اجازه ندهید که افکار منفی و ناخوشایند بر شما غلبه کنند. به جای اینکه درگیر غم و غصه ی گذشته باشید، بر روی هدف هایتان در زندگی تمرکز کنید. برای رسیدن به آرزوهایتان برنامه ریزی دقیق انجام دهید و با عزم و اراده تلاش کنید. اگر به دنبال شروع یک رابطه عاطفی جدید هستید، امروز فرصت مناسبی برای شماست. در این روز با افرادی آشنا خواهید شد که علایق و سلایق مشترکی با شما دارند. حاضر جوابی شما می تواند برگ برنده ای در بسیاری از مواقع باشد. از هوش و ذکاوتتان برای حل مشکلات و چالش های زندگی استفاده کنید. برای رسیدن به نیت و اهدافتان، به دنبال یاری و کمک از دیگران باشید. در اطرافتان افراد با انگیزه و توانمندی وجود دارند که می توانند شما را در مسیر موفقیت همراهی کنند. ترس از شکست را کنار بگذارید و با شجاعت قدم در راه پیش بگذارید. باور داشته باشید که از توانایی های لازم برای غلبه بر هر مشکلی برخوردار هستید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 12 مهر1403 برای متولدین مهر ماه


به نظر می رسد که امروز نگاهتان به دنیا کمی متفاوت از همیشه است. شما تمایل دارید به جای تمرکز بر روی خودتان، به دیگران توجه بیشتری نشان دهید. این حس نوع دوستی نه تنها شما را نزد اطرافیانتان محبوب تر خواهد کرد، بلکه به خودتان نیز آرامش و رضایت خاطر بیشتری می دهد. زندگی عاطفی شما در آینده ای نزدیک دستخوش تغییرات مثبتی خواهد شد. شاید در حال حاضر کمی نگران باشید، اما نگرانی تان بی مورد است. به زودی خبرهای بسیار خوبی خواهید شنید که شما را خوشحال و امیدوار خواهد کرد. معجزه ای در راه است، فقط کافی است باور داشته باشید و اولین قدم را بردارید. شما همیشه یار و یاور نیازمندان بوده اید و از کمک به آنها دریغ نمی کنید. اما گاهی اوقات لحن تندی دارید که ممکن است باعث دلخوری اطرافیانتان شود. سعی کنید در صحبت هایتان با دیگران صبورتر و مودب تر باشید. موضوعی ذهن شما را به خود مشغول کرده است و از شنیدن نظرات دیگران در این مورد خودداری می کنید. اما به یاد داشته باشید که مشورت با افراد باتجربه و دلسوز می تواند راهنمای شما در حل این مشکل باشد. ممکن است در طول روز با مشکلی روبرو شوید که شما را به شدت عصبانی کند. در این مواقع بهترین کار حفظ آرامش و سکوت است. عصبانیت و پرخاشگری نه تنها مشکلتان را حل نمی کند، بلکه باعث پشیمانی شما نیز خواهد شد.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز احساس خستگی بر شما غلبه کرده است، اما این خستگی بیشتر ریشه در ذهنتان دارد تا در بدنتان. برای باز شدن ذهنتان و رهایی از افکار منفی، پیاده روی در هوای تازه و زیبایی های طبیعت روح شما را جلا می دهد و انرژی مثبت را به شما هدیه می کند. در طول روز، فرصتی برای گفتگو با اطرافیانتان پیدا خواهید کرد. در این گفتگوها با ذهن باز شرکت کنید و به نظرات و دیدگاه های دیگران با دقت گوش فرا دهید. ارتباط و تعامل با افراد مختلف می تواند دیدگاه های جدیدی را به شما ارائه دهد و افق دیدتان را گسترش دهد. موضوعی از گذشته هنوز ذهن شما را درگیر کرده و اجازه پیشرفت را از شما می گیرد. به یاد داشته باشید که تا زمانی که خودتان را از قید و بند گذشته رها نکنید، نمی توانید در مسیر زندگی تان به جلو حرکت کنید. بلندپروازی در حال حاضر به صلاح شما نیست. واقع بین باشید و توقعات خود را متناسب با شرایطتان تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید و برای رسیدن به اهداف تان باید تلاش و پشتکار به خرج دهید. در محبت و مهرورزی به دیگران حد اعتدال را رعایت کنید. حواستان را جمع کنید تا به هر کس به اندازه ی ظرفیتش از محبت و توجهتان برخوردار شود. فراموش نکنید که افراط در هر چیزی می تواند مضر باشد.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز هم مانند روزهای گذشته نگرانی هایی در ذهن شما وجود دارد. اما دلیلی برای نگرانی نیست! کافی است کمی صبر داشته باشید و به قدرت الهی و توانایی های خودتان ایمان داشته باشید. به زودی اوضاع به نفع شما تغییر خواهد کرد و طعم شیرینی و کامروایی را دوباره در زندگی تان احساس خواهید کرد. خبر بسیار خوشی در انتظار شماست! یکی از رویاهایی که مدت هاست در سر می پرورانید، به زودی به حقیقت خواهد پیوست. این موفقیت حاصل تلاش ها و پشتکار شما در چند ماه گذشته است. پس از رسیدن به این هدف ارزشمند، شادی خود را با خانواده تان تقسیم کنید و در کنار آنها جشن بگیرید. شاید از رفتار یکی از اطرافیانتان دلخور باشید و احساس کنید که او نسبت به شما بی تفاوت است. اما قبل از قضاوت عجولانه به این نکته توجه کنید که شاید او از احساس شما بی خبر باشد. بهترین کار این است که امروز زمانی را برای صحبت با او اختصاص دهید و احساسات خود را به طور شفاف و صادقانه بیان کنید. مطمئناً با گفتگوی صمیمی می توانید سوء تفاهمات را برطرف کنید و روابطتان را بهبود ببخشید. همچنین، فرصتی برای جبران اشتباهی که در گذشته مرتکب شده اید، به دستتان خواهد آمد. با شجاعت و صداقت به شخصی که دوستش دارید اعتراف کنید و از او طلب بخشش کنید. مطمئناً با پشیمانی و عذرخواهی شما، او شما را خواهد بخشید و رابطه تان دوباره گرم و صمیمی خواهد شد.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین دی ماه


شلوغی و بی‌نظمی محیط اطرافتان شما را آشفته و نگران کرده است. اما نگران نباشید! این وضعیت موقتی است و به زودی با تلاش و پشتکار شما، همه چیز به نظم و ترتیب سابق خود باز خواهد گشت. با توجه به اینکه امروز تمرکز کافی برای انجام کارهای مهم را ندارید، بهتر است انجام آنها را به زمان دیگری موکول کنید. از این فرصت برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنید و با ذهنی آرام و شاداب به برنامه هایتان ادامه دهید. دیدگاه خود را نسبت به زندگی کمی مثبت تر کنید. به جای غرق شدن در افکار منفی، بر نعمت ها و داشته هایتان در زندگی تمرکز کنید. آینده شما در دستان خودتان است، پس با اعتماد به نفس و انگیزه آن را به گونه ای که آرزو دارید بسازید. اگر در مورد موضوعی دچار تردید هستید، از دیگران برای مشورت کمک بگیرید. مشورت با افراد باتجربه و دلسوز می تواند دیدگاه های جدیدی را به شما ارائه دهد و در تصمیم گیری هایتان راهنمای شما باشد. برنامه هایی در ذهن دارید که زمان مناسب برای اجرای آنها فرا رسیده است. با عزم و اراده و باور به توانایی هایتان، می توانید گام های بلندی در جهت تحقق آرزوهایتان بردارید. موضوعی قدیمی در ذهنتان مرور خواهید کرد که می تواند زمینه ساز تغییرات مثبتی در زندگی تان باشد.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز مراقب باشید که در بحث های بین دوستانتان کشیده نشوید. سوتفاهمات به راحتی می توانند دامن شما را نیز بگیرند و آرامشتان را برهم بزنند. به جای هدر دادن انرژی تان در کشمکش های بی ثمر، بر روی کارهای مهم تر و سازنده تر تمرکز کنید. در حال حاضر، با چالش هایی در برخی از کارهایتان روبرو هستید. اما دلسرد نشوید! اگر تمام تلاشتان را به کار ببندید و با پشتکار به تلاش خود ادامه دهید، به طور قطع بر تمامی موانع غلبه خواهید کرد و طعم شیرین موفقیت را خواهید چشید. حرفی در دلتان مانده که باید به یکی از دوستانتان بگویید. نگران نباشید، او با صبوری و گشاده رویی به حرف های شما گوش خواهد داد و در درک و حل مشکلتان یاری تان خواهد کرد. اخیراً از یکی از عزیزانتان دور شده اید و این موضوع باعث نگرانی و دلواپسی شما شده است. اما غصه نخورید! این دوری موقتی است و به زودی دوباره در کنار هم خواهید بود. در رفت و آمدهایتان احتیاط کنید و حریم شخصی خود را حفظ کنید. همه را به یک اندازه صمیمی و نزدیک ندانید و برای هر نوع ارتباطی حد و مرزی مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا در مواقع لزوم، تصمیمات درست و عاقلانه ای بگیرید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 12 مهر 1403 برای متولدین اسفند ماه


احساس نگرانی شما قابل درک است، اما به بدانید که نگرانی هایتان بی مورد هستند. با اطمینان خاطر می توان گفت که به موقع همه چیز به بهترین شکل خود رقم خواهد خورد. به جای غرق شدن در نگرانی، فرصتی را به خودتان بدهید تا به گذشته و رفتارهایتان نگاهی عمیق تر بیندازید. ریشه یابی مشکلات و تلاش برای رفع آنها به جای فراموشی یا سرکوب کردنشان، کلید آرامش و عبور از چالش هاست. دوستی تان ارزشی بس گرانبها دارد، آن را دست کم نگیرید. در روزهای آینده، فرصتی شغلی به شما پیشنهاد خواهد شد. قبل از هرگونه تصمیم گیری، به تمامی جوانب موضوع با دقت و وسواس فکر کنید تا بعدها پشیمانی به سراغتان نیاید. زندگی پر از فرصت های ناب است. هوشیار باشید و از فرصت هایی که در پیش رویتان قرار می گیرند، نهایت استفاده را ببرید. در این میان، یکی از اعضای خانواده تان به یاری و توجه شما نیازمند است. او را در این روزهای سخت تنها نگذارید و در کنار او باشید. امروز از امضای عجولانه هرگونه قراردادی خودداری کنید. به زودی جابجایی در محل زندگی یا کارتان اتفاق خواهد افتاد. نگران این تغییر نباشید، این جابجایی به نفع شما خواهد بود و تحولات مثبتی را به ارمغان خواهد آورد.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (871 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (322 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (283 نظر) الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (252 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (206 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (204 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (126 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (122 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (117 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (117 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (101 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (101 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (87 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (81 نظر) داریوش ارجمند: به خاطر آبروی امام علی پامو تو باشگاه بیلیارد نذاشتم/ خیلیا نقش مذهبی بازی کردند اما هیچکدام به قوزک مالک اشتر من نمیرسند+فیلم (76 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 12 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 12 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنجشنبه 12 مهر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 12 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 12 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز پنجشنبه 12 مهر 1403+فیلم
فرزاد حسنی: بزرگترین عشق دوران کودکی من ‌امام خمینی بود که از همان بچگی عکس‌ ایشان را جمع می‌ کردم؛ موثرترین روش برای ساکت کردنم دادن عکس امام بود
چهره‌ی فوق جذاب محمدرضا سامیان، مصطفی سریال "طوبی"، بدون گریم و در زندگی شخصی/ گریمی برای پوشش زیبایی چهره بازیگر
چالش شخصیت شناسی/ اولین چیزی که در تصویر ببینید نشان‌دهنده‌ی روحیه و شخصیت شما را در زندگی‌ست
(ویدیو) روایت آیت الله العظمی خامنه ای از اولین روز مدرسه و معلم خود/ زمانی که چشمانش ضیعف بود و تا سال ها کسی متوجه نشد/ کلاسمون خیلی بزرگ بود
(ویدیو) خاطره بامزه و جالب علی اوجی از همسرش نرگس محمدی در برنامه زنده با حضور فرزاد فرزین و رضا یزدانی/ نرگس حلقه ازدواجش رو توالت هتل جا گذاشت
تصاویر حیرت‌انگیز حیات وحش که برنده‌ی مسابقه عکاسی بریتانیا 2024 شدند/ از اژدهای ریش‌دار واقعی تا هدیه‌ی جذاب درنای قطبی نر به جفتش
(ویدئو) باورنکردنی ترین منظره در قطب شمال؛ راه رفتن خرس قطبی رو دریای خروشان
(عکس) دلنوشته احساسی و زیبای امین زندگانی برای فریبا متخصص/ بانوی بی نظیر سریال طوبی سیمین خاتون
تحقیر اسرائیل با واکنش طنز رضا رشیدپور به تماس فرمانده سپاه با پزشکیان
منتخب روز   
به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور