فال روزانه امروز شنبه 13 مرداد ماه 1403

  جمعه، 12 مرداد 1403 ID  کد خبر 400854
فال روزانه امروز شنبه 13 مرداد ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 13 مرداد 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین فروردین ماه


خبرهایی که امروز می‌شنوید، اگرچه در ابتدا ممکن است شما را کمی غافلگیر کرده و حتی نگران کنند، اما در واقع آغازگر سفری جدید و پر از فرصت‌های تازه در زندگی شما خواهند بود. این تغییرات، هرچند ممکن است برخلاف برنامه‌های شما باشند، اما برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت ضروری هستند. پس با آغوش باز از این تغییرات استقبال کنید و به آینده با امید نگاه کنید. کمی ماجراجویی و تجربه کردن کارهای جدید می‌تواند به شما انرژی مضاعف بدهد و روحیه‌تان را بهبود بخشد. در روابطتان نیز ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوید. شاید بین شما و یکی از دوستانتان سوءتفاهم‌هایی پیش آمده باشد. بهتر است برای حل این مشکل، شما قدم اول را بردارید و با صحبت کردن روراست و صمیمانه، رابطه خود را ترمیم کنید. قوه‌ی تشخیص و تصمیم‌گیری قوی شما در مسائل مالی، شما را به سمت موفقیت‌های مالی خواهد برد. تغییرات مثبتی در شرف وقوع هستند که به زندگی شما طراوت و شادابی می‌بخشند. مشکلی که به ظاهر لاینحل به نظر می‌رسد، با تدبیر و هوشمندی شما به سادگی حل خواهد شد و اعتبار و احترام شما را در بین اطرافیان افزایش خواهد داد. سعی کنید از وسواس و پرداختن به جزئیات کوچک و بی‌اهمیت خودداری کنید و بر روی مسائل بزرگ‌تر و مهم‌تر تمرکز کنید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز روزی است که نیازمند احتیاط و برنامه‌ریزی دقیق است. از انجام هرگونه کاری که ریسک بالایی دارد خودداری کنید و قدم‌هایتان را با دقت بردارید. در زمینه عاطفی، فرصت‌های خوبی برای ایجاد ارتباط‌های جدید پیش روی شماست. عشق به راحتی و سادگی به سراغتان می‌آید، پس از این فرصت‌ها غافل نشوید و دل به دریا بزنید. پولی که به طور غیرمنتظره به دستتان می‌رسد، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برایتان فراهم کند. این پول می‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف مالی خود نزدیک‌تر شوید و حتی در حوزه کاری نیز پیشرفت کنید. خبر خوبی که از یکی از دوستان نزدیکتان می‌شنوید، شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. در برخی از مباحث، به دلیل اطلاعات ناکافی بهتر است وارد بحث نشوید. اظهارنظر عجولانه می‌تواند منجر به سوءتفاهم و ناراحتی شود، پس صبور باشید و تا زمانی که اطلاعات کافی به دست نیاورده‌اید، نظر ندهید. از افراد حسود دوری کنید و به حرف‌های منفی و طعنه‌آمیز آن‌ها توجهی نکنید. برای اینکه از روزمرگی‌ها خارج شوید و روحیه خود را تقویت کنید، به دنبال فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیز باشید. کارهایی را انجام دهید که تاکنون تجربه نکرده‌اید و به آن‌ها علاقه‌مند هستید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز با انرژی و نشاطی وصف‌ناپذیر از خواب بیدار می‌شوید. دیدگاهتان نسبت به زندگی و اطرافیانتان بسیار مثبت است و تمایل دارید ارتباطات خود را با دیگران گسترش دهید. نیازی نیست به دنبال علت این احساس خوب بگردید، به سادگی از این لحظات لذت ببرید. اگر اخیراً درگیر پروژه‌های بزرگ و بلندپروازانه بوده‌اید، اکنون زمان آن است که کمی سرعت خود را کاهش دهید و روی کارهایی که در دست دارید تمرکز کنید. در مسائل عشقی، ممکن است احساس کنید در بن‌بست قرار گرفته‌اید، اما به زودی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد و دریچه‌های جدیدی به روی شما خواهد گشود. عدم تعادل بین زندگی کاری و شخصی‌تان، ممکن است برایتان ایجاد نگرانی کرده باشد. خانواده‌تان انتظار دارند که زمان بیشتری را با آن‌ها سپری کنید. با صحبت صمیمانه و صادقانه با اعضای خانواده، می‌توانید آن‌ها را درک کرده و به یک توافق مشترک برسید. همچنین، توصیه می‌شود که به افرادی که قبلاً به شما آسیب زده‌اند، دوباره فرصت ندهید. پیشگیری بهتر از درمان است. ایده‌های نوینی که در زمینه کار به ذهن‌تان خطور کرده، بسیار ارزشمند هستند. این ایده‌ها را جدی بگیرید و برای عملی کردن آن‌ها تلاش کنید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز ممکن است با وظایفی روبرو شوید که چندان مورد علاقه‌تان نباشند، اما صبور باشید؛ زیرا نتایج این تلاش‌ها در آینده به نفع شما خواهد بود. شرایط اطراف‌تان ممکن است در ابتدا گیج‌کننده و مبهم به نظر برسد، اما در دل همین پیچیدگی‌ها، یکی از آرزوهایتان به حقیقت می‌پیوندد و روحیه شما را دگرگون خواهد کرد. در روابط عاطفی‌تان، ممکن است احساس کنید که کنترل اوضاع از دستتان خارج شده است. برای بهبود این شرایط، کمی جسورتر عمل کنید و از ترس رها شوید. شجاعت شما به شما کمک خواهد کرد تا به نتایج دلخواهتان برسید. هم‌اکنون زمان مناسبی برای شروع شراکت‌های جدید نیست. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، تحقیقات لازم را انجام دهید تا از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنید. به‌طور اتفاقی با فردی از گذشته‌تان روبرو خواهید شد که این دیدار می‌تواند آغازگر ارتباط مجدد شما با او باشد. یادآوری خاطرات خوش گذشته، احساسات مثبتی را در شما برمی‌انگیزد و به شما انرژی می‌دهد. متأسفانه برخی افراد در مورد شما بدگویی می‌کنند. بهتر است با خونسردی و آرامش با این موضوع برخورد کنید و اجازه ندهید که این حرف‌ها شما را ناراحت کند.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز فرصتی برای گفت‌وگویی مهم پیش رو خواهید داشت. ممکن است صحبت‌هایی که می‌شنوید، دیدگاه شما را نسبت به برخی مسائل تغییر دهد. از این تغییرات نترسید، چراکه تجربه‌های جدید می‌توانند باعث رشد و خلاقیت شما شوند. با وجود مشغله‌های زیاد، سعی کنید امروز کمی بیشتر به خودتان زمان بدهید و استراحت کنید تا انرژی لازم برای روزهای پرمشغله آینده را ذخیره کنید. در روابط عاطفی‌تان، جسورتر باشید و احساسات خود را آزادانه بیان کنید. این کار باعث تقویت پیوند عاطفی شما با عشق‌تان خواهد شد. یک فرصت شغلی جدید در انتظار شماست که افق‌های تازه‌ای را پیش روی شما خواهد گشود. رویدادی غیرمنتظره در زندگی‌تان رخ می‌دهد که شما را از روزمرگی خارج می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد. این تغییر را به فال نیک بگیرید و از آن استقبال کنید. در مورد معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید، کمی تامل کنید و جوانب مختلف آن را بسنجید. از دل بستن‌های یک‌طرفه بپرهیزید، زیرا ممکن است شما را آزرده خاطر کند. خبر خوشی در راه است که شما را خوشحال خواهد کرد. برای رسیدن به اهداف خود، باید تلاش بیشتری کنید و از موانع موجود عبور کنید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز و روزهای آتی، شاهد تغییرات قابل توجهی در زندگی خود خواهید بود. نگران نباشید، چرا که این تغییرات عمدتاً مثبت بوده و به پیشرفت شما در زمینه کاری یا هر فعالیت دیگری که درگیر آن هستید، کمک شایانی خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که با افزایش موفقیت، چالش‌ها نیز بیشتر می‌شوند. اما نگران نباشید، چرا که این چالش‌ها فرصتی برای رشد و یادگیری بیشتر شما هستند. شما فردی هنرمند و خلاق هستید که به خوبی می‌توانید فضاهای رمانتیک و صمیمی را ایجاد کنید. از این توانایی خود در رابطه عاطفی‌تان استفاده کنید. به عنوان مثال، زمانی که اختلاف نظری با عشق‌تان پیش می‌آید، با استفاده از کلمات دلنشین و مهربانانه، فضای تنش را آرام کنید. این کار به تقویت رابطه شما کمک خواهد کرد. حس انسان‌دوستی قوی شما، شما را به انجام کارهای خیر و نیک سوق می‌دهد. به ندای قلب خود گوش فرا دهید و برای کمک به دیگران اقدام کنید. مطمئن باشید که نتیجه کارتان رضایت‌بخش خواهد بود. سعی کنید ذهن خود را درگیر اتفاقاتی که هنوز رخ نداده‌اند، نکنید. نگرانی بی‌مورد نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد استرس و اضطراب در شما می‌شود.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین مهر ماه


احساس محدودیت و عدم پیشرفت، می‌تواند روحیه هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از این وضعیت، صحبت کردن با دوستان صمیمی است. از دوست صمیمی‌تان کمک بخواهید و هر آنچه در دل دارید را با او در میان بگذارید. مطمئن باشید که او می‌تواند راهنمایی‌های ارزشمندی به شما ارائه دهد. به قول یا وعده‌ای که به شریک زندگی‌تان داده‌اید، عمل کنید. فراموش نکنید که حفظ تعهدات، یکی از مهم‌ترین اصول یک رابطه موفق است. سفری که در پیش دارید، فرصتی است برای تجدید قوا و تغییر نگاه شما به زندگی. این سفر به شما کمک می‌کند تا با انرژی و انگیزه‌ای تازه به زندگی خود ادامه دهید. به شایعات و حرف‌های بی‌اساس توجه نکنید و به جای آن، بر روی کار و تلاش‌های خود تمرکز کنید. خبر خوبی در مورد کارتان به شما خواهد رسید که باعث خوشحالی و رضایت شما می‌شود. قبل از شروع هر کاری، جوانب مختلف آن را به دقت بررسی کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. از گرفتن قرض و وام خودداری کنید، زیرا ممکن است در آینده با مشکلات مالی مواجه شوید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز بذر تغییرات مثبتی در زندگی‌تان کاشته شده است. اگر مدت‌هاست به دنبال تحولی اساسی در زندگی‌تان بوده‌اید، به زودی شاهد تحقق آرزوهایتان خواهید بود. اما در این مسیر، دقت کنید که در هزینه‌ها زیاده‌روی نکنید و تعادل مالی خود را حفظ کنید. اگر در رابطه عاطفی هستید و قصد دارید با شریک زندگی‌تان به یک هدف مشترک دست پیدا کنید، اکنون بهترین زمان برای عملی کردن ایده‌هایتان است. نیازی نیست که در این مسیر نگرانی زیادی به خود راه دهید، زیرا همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. یکی از دوستانتان منتظر پاسخ شماست. به او توجه کرده و پاسخی مناسب دهید تا رابطه دوستی‌تان تقویت شود. تصمیم مهمی که گرفته‌اید، می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده‌تان داشته باشد. قبل از هر اقدامی، با اعضای خانواده‌تان مشورت کنید تا از نظرات ارزشمند آن‌ها بهره‌مند شوید. خبر خوشی که اخیراً دریافت کرده‌اید، نشانه آغاز دوره‌ای جدید و پر از موفقیت در زندگی شماست. اگر احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید، بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید. یک سفر کوتاه می‌تواند به شما انرژی مضاعف بدهد و روحیه‌تان را بهبود بخشد.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز با پیشنهادی هیجان‌انگیز روبرو شده‌اید که شما را در دوراهی قرار داده است. عجله نکنید و برای تصمیم‌گیری زمان بگذارید. شما به اندازه کافی فرصت دارید تا جوانب مختلف این پیشنهاد را بسنجید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. اخیراً در روابطتان کمی بی‌صبری از خود نشان می‌دهید که این می‌تواند به روابطتان آسیب برساند. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و قبل از واکنش نشان دادن، به خوبی به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید. ممکن است فرد مقابل اشتباهی مرتکب شده باشد، اما واکنش تند شما اوضاع را بدتر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که صبر کلید حل بسیاری از مشکلات است. در شرایط سخت و پیچیده، حفظ آرامش و مدیریت صحیح بحران بسیار مهم است. با خونسردی به اتفاقات بنگرید و سعی کنید بهترین راه حل را پیدا کنید. خبرهای خوبی در انتظار شماست که می‌تواند باعث خوشحالی و رضایت شما شود. درگیر شدن در برخی مسائل می‌تواند برایتان دردسرآفرین باشد، پس با دقت و هوشیاری تصمیم بگیرید. بخشش و گذشت از کینه‌ها، کلید رسیدن به آرامش درونی است. اگر کسی به کمک شما نیاز دارد، دریغ نکنید و از او حمایت کنید. سلامتی خود را جدی بگیرید!!

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین دی ماه


امروز حساسیتی خاص نسبت به روابط‌تان دارید و از اینکه کسی دلخور شود، بسیار ناراحت می‌شوید. اما ممکن است امروز درگیری کوچکی با یکی از دوستان یا همکارانتان پیش بیاید. برای حفظ رابطه و جلوگیری از طولانی شدن این موضوع، بهتر است کمی کوتاه بیایید و از موضع خود کوتاه بیایید. امروز حرف‌هایی به گوش‌تان می‌رسد که بهتر است آن‌ها را چندان جدی نگیرید و به آن‌ها بی‌توجهی کنید. هر چه کمتر به این حرف‌ها اهمیت بدهید، آرامش بیشتری خواهید داشت. هدیه‌ای که از دوست قدیمی‌تان دریافت می‌کنید، فرصت خوبی برای آشتی و فراموش کردن کدورت‌های گذشته است. در رابطه عاطفی‌تان، ممکن است زخمی قدیمی سر باز کند. سعی کنید به جای سرزنش کردن یکدیگر، با هم صحبت کنید و برای حل این مشکل تلاش کنید. اگر این مسئله حل نشود، می‌تواند به رابطه شما آسیب جدی وارد کند. رفتاری از سوی فردی نزدیک به شما باعث تعجب‌تان می‌شود. در این شرایط بهتر است صبور باشید و واکنش نشان ندهید. با گذشت زمان، همه چیز روشن خواهد شد. ر مسائل مالی احتیاط کنید و از سرمایه‌گذاری‌های پرخطر خودداری کنید. شراکت‌های مالی ممکن است به ضرر شما تمام شود.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز غرق در احساسات مثبت و انرژی هستید، طوری که دوست دارید این حس خوب را با همه تقسیم کنید. پیشنهاد می‌شود که در ابتدا به شریک زندگی‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که او بیش از هر کس دیگری به محبت و توجه شما نیاز دارد. اگر اطرافیان سعی کردند شما را درگیر بحث‌ها و گفتگوهای منفی کنند، به آن‌ها اجازه ندهید که آرامش شما را بر هم بزنند. امروز روزی است که باید از احساسات ناب و زیبایتان لذت ببرید. موفقیت بزرگی در انتظار شماست که موجب شادی و خوشحالی شما و خانواده‌تان خواهد شد. به یاد داشته باشید که به قول‌هایی که به عزیزانتان داده‌اید، عمل کنید. با برآورده کردن خواسته‌های آن‌ها، می‌توانید اعتماد و محبت آن‌ها را جلب کنید. برای افزایش درآمد و رزق و روزی‌تان، تلاش و کوشش بیشتری کنید. با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، می‌توانید به اهداف مالی خود دست پیدا کنید. نظم و انضباط، کلید موفقیت شما در تمام جنبه‌های زندگی است. توقعات خود را از زندگی تعدیل کنید و به جای اینکه به دنبال کمال باشید، از داشته‌هایتان لذت ببرید. با این کار به آرامش درونی دست خواهید یافت.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 13 مرداد 1403 برای متولدین اسفند ماه


امروز با ایده‌های جدید و انگیزه‌ای قوی برای شروع یک کار تازه بیدار شده‌اید، اما ممکن است در مسیرتان با موانع و چالش‌هایی روبرو شوید. ناامیدی را کنار بگذارید و با صبر و حوصله به راهتان ادامه دهید. مطمئن باشید که با پشتکار و تلاش مستمر، به موفقیت خواهید رسید. در خانه نشسته‌اید که ناگهان زنگ تلفن به صدا در می‌آید و با شنیدن صدای کسی که انتظارش را نداشتید، غافلگیر می‌شوید. این تماس می‌تواند آغازگر اتفاقات خوبی باشد، پس از ابراز احساسات خود دریغ نکنید و از این گفتگو لذت ببرید. ولخرجی‌های بی‌مورد را کنار بگذارید و به جای آن، به یادگیری مهارت‌های جدید و کسب درآمد فکر کنید. حتی اگر علاقه‌ای به تحصیل ندارید، می‌توانید با یادگیری یک حرفه یا فن، آینده خود را تضمین کنید. به‌زودی اتفاق خوشحال‌کننده‌ای در خانواده‌تان رخ می‌دهد که باعث شادی و جشن همه اعضای خانواده خواهد شد. در مورد مسئله عاطفی اخیر که با پاسخ منفی مواجه شده‌اید، ناامید نشوید. با گذشت زمان و برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانید شرایط را به نفع خود تغییر دهید و به نتیجه دلخواهتان برسید. به یاد داشته باشید که صبر و امیدواری، کلید حل بسیاری از مشکلات است. پس با اعتماد به نفس به آینده نگاه کنید و از زندگی لذت ببرید.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (99 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (45 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (26 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (25 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (23 نظر) نگاهی به میز و صندلی خوش‌رنگ و بچگانه اتاق پسرِ بهرام رادان؛ مثل همیشه خاص و منحصربفرد به انتخاب مامان مینایِ خوش سلیقه😍+ویدیو (23 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (21 نظر) رونمایی از اولین بازیگر زن جوان سینمای ایران و سرنوشت تلخ او بعد رسیدن به شهرت/ دختری که اهل کرمان بود+عکس (20 نظر) (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (18 نظر) پیام احساسی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش به هوادارش با انتشار یک موزیک ویدئوی جذاب / والیبالیست چشم رنگی تیم ملی در صدر اخبار (17 نظر) نگاهی به رنگ آمیزی، چیدمان و نورپردازی دکوراسیون هنرمندانه کافه خانم المیرا شریفی مقدم/ دنج ترین کافه ای که دیدم +عکس (16 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست