فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403

  شنبه، 09 تیر 1403 ID  کد خبر 394825
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 10 تیر 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین فروردین ماه


اهمیت مراقبت از روح و روان، به ویژه برای متولدین فروردین که روحی حساس و لطیف دارند، امری حیاتی است. توجه به نیازهای معنوی و تغذیه روح، به سلامت روان و آرامش شما کمک شایانی خواهد کرد. امروز ممکن است دیدارهایی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز در انتظار شما باشد. دیدار با دوستان قدیمی و یا حتی احتمال بازگشت عشق از دست رفته، از جمله این اتفاقات هستند. نگاهی به گذشته و بازخوانی خاطرات، فرصتی برای استخراج درس‌های ارزشمند و تجربیات گرانبها است. از این طریق می‌توانید مسیر آینده خود را با روشن‌بینی بیشتری ترسیم کنید. بخشش و اعطای فرصت دوباره به دیگران، فضیلتی نیکو است. با این حال، تکرار اشتباهات گذشته و بازگشت به روابط ناسالم، نه تنها سودی ندارد، بلکه می‌تواند موجب آسیب‌های بیشتر شود. شادی و خرسندی را اولویت زندگی خود قرار دهید. لبخند و شادمانی را به خانه خود هدیه کنید و از هر لحظه زندگی لذت ببرید. از سکون و رخوت دست بکشید و جانی دوباره به زندگی خود ببخشید. به دنبال تجربه‌های جدید باشید و از تکرار روزمرگی‌ها رهایی یابید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز تمام تمرکزتان بر روی هدفی بزرگ است که شاید در نظر دیگران مسخره و غیرقابل دسترس به نظر برسد. ممکن است اطرافیانتان شما را به هدر دادن وقت و انرژی متهم کنند, اما شما به ندای قلبتان گوش می‌دهید و مصمم به تحقق رویاهایتان هستید. به یاد داشته باشید که مسیر رسیدن به هدف، مسیری مستقیم و بدون چالش نیست. پیچ و خم‌های زیادی در انتظار شماست, اما با تلاش و پشتکار می‌توانید بر آنها غلبه کنید. در چند هفته آینده, شاهد پیشرفت‌هایی در روابط عاطفی خود خواهید بود. با این حال، مراقب باشید که انتظارات غیرمنطقی از عشقتان نداشته باشید. احساس بی‌قراری و آشفتگی بر شما غالب است. نمی‌توانید آرام بنشینید و مدام در حال حرکت هستید. به دنبال هدف خود بگردید در جستجوی هدف خود باشید، اما اجازه ندهید این سرگردانی و بی‌قراری شما را از مسیرتان منحرف کند. این وضعیت ناشی از شرایط کیهانی است و چندان در کنترل شما نیست. با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها، تسلیم نشوید. تمام تلاشتان را به کار بگیرید و با تمرکز کامل به هدفتان ادامه دهید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز مراقب گفتار خود باشید، به ویژه زمانی که درباره دیگران صحبت می‌کنید. حرف‌هایی را به زبان بیاورید که اگر در حضور آنها بودید، می‌گفتید. به یاد داشته باشید که شایعات و غیبت‌گویی نه تنها ممکن است به گوش فرد مورد نظر برسد و او را آزرده خاطر کند, بلکه اعتماد دیگران به شما را نیز خدشه‌دار خواهد کرد. شما شخصیتی آرام و متین دارید و این بهترین ویژگی شما است. از این صفت خود در تعاملاتتان با دیگران استفاده کنید. مراقب سوءاستفاده افراد از متانتتان باشید. در صورت لزوم، با قاطعیت و صراحت از خودتان دفاع کنید. در مسیر رسیدن به اهدافتان، گام‌های پیوسته و استوار بردارید. از حرص و طمع و شتاب‌زدگی دوری کنید, چرا که این امر فقط شما را خسته و دلزده خواهد کرد. برای شروع یک زندگی جدید و پویا، لازم است که گذشته را رها کنید. به جای تمرکز بر خاطرات تلخ، به حال و آینده خودتان بپردازید. در هنگام برنامه‌ریزی برای آینده، واقعیت‌های موجود را در نظر بگیرید و با دیدگاهی واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنید. دوران سختی‌ها و مشکلات به زودی به پایان خواهد رسید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز ممکن است احساس نیاز به تنهایی داشته باشید. هیاهوی دنیای بیرون و مشغله‌های روزمره شما را خسته و آشفته کرده است. برای بازنگری در امور خود و تجدید قوا به کمی خلوت و سکوت نیاز دارید. در مسیر رسیدن به اهدافتان، استقلال و عدم وابستگی به دیگران را حفظ کنید. به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و برای حل مشکلات و چالش‌ها، به خودتان تکیه کنید. شرایط تغییر کرده‌اند و شما نیز باید متناسب با این تغییرات، انعطاف‌پذیری نشان دهید. خودتان را قربانی تعهداتی که مدت‌ها پیش پذیرفته‌اید نکنید. در صورت لزوم، تعهداتتان را بازنگری کنید و از آنها رها شوید. از لجبازی در هر زمینه‌ای پرهیز کنید. لجبازی نه تنها شما را به هدفتان نمی‌رساند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تنش و درگیری با دیگران شود. با دیدگاهی باز به مسائل نگاه کنید و در صورت نیاز، از ایده‌ها و نظرات دیگران استفاده کنید. همیشه در گفتار و کردارتان صادق باشید. صداقت، اعتماد و احترام را در روابطتان با دیگران پایه و اساس قرار دهید. برای آنچه که دارید، شکرگزار باشید. قدر نعمت‌هایتان را بدانید و از آنها به بهترین نحو استفاده کنید.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین مرداد ماه


به یاد داشته باشید که تعریف زیبایی، امری مطلق و جهانی نیست. معیارهای زیبایی که توسط جامعه و رسانه‌ها دیکته می‌شود، لزوماً درست و قابل قبول نیست. تعریف خودتان را از زیبایی داشته باشید و به دنبال کشف زیبایی درونی خودتان باشید. خودتان را مجبور به فرو رفتن در قالب‌هایی که دیگران ساخته‌اند نکنید. شما موظف نیستید برای جلب رضایت دیگران، ظاهر و رفتارتان را تغییر دهید. تنها کسی که باید شما را راضی نگه دارد، خودتان هستید. اکنون زمان مناسبی برای ساماندهی به امور مالی‌تان است. حتی اگر درآمد یا پس‌انداز زیادی ندارید، باز هم باید حساب و کتابتان را دقیق کنید. با بررسی دقیق وضعیت مالی‌تان، می‌توانید درک صحیحی از شرایطتان به دست آورید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید. برای آینده باید با واقع‌نگری و عقل و منطق برنامه‌ریزی کنید. احساسات نقش مهمی در زندگی ما دارند، اما نباید اجازه دهیم که بر عقل و منطقمان غلبه کنند. اگر به دنبال موفقیت و پیشرفت هستید، عجولانه عمل نکنید. برای رسیدن به اهدافتان، باید صبر و حوصله داشته باشید و تلاش‌های مستمر و هدفمند انجام دهید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز ممکن است با چالش‌هایی غیرمنتظره روبرو شوید که شدت آنها فراتر از انتظار شما باشد. حفظ آرامش و صبر در این شرایط بسیار مهم است. به جای غرق شدن در نگرانی و اضطراب، سعی کنید با اضافه کردن کمی تفریح و سرگرمی به اوضاع، فشار روانی را از خودتان دور کنید. امروز به نظر می‌رسد که دیگران نسبت به نظرات و عقاید خود تعصبی بیش از حد معمول دارند. ممکن است انعطاف‌پذیری و قدرت سازگاری شما در برخورد با آنها مورد آزمایش قرار گیرد. در هنگام صحبت با دیگران، به خصوص افراد با جایگاه و مقام بالاتر، مراقب حرف‌ها و واکنش‌های خودتان باشید. احساسات و عصبانیت خود را کنترل کنید تا از بروز ناراحتی و سوءتفاهم جلوگیری کنید. به زودی بسته‌ای از طرف یکی از دوستان قدیمی به دستتان خواهد رسید. این هدیه می‌تواند فرصتی برای آشتی و احیای روابطتان با او باشد. سوءتفاهم‌ها را کنار بگذارید و با روشی جدید و با صبر و حوصله برای بازسازی رابطه‌تان تلاش کنید. به زودی فرصتی برای سرمایه‌گذاری به شما دست خواهد داد. از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنید و ثروت خود را افزایش دهید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین مهر ماه


امروز اگر در تلاش برای گشودن دری هستید و تلاشتان ثمری نمی‌دهد، دلتنگ نشوید. شاید این در به روی شما گشوده نخواهد شد تا دری دیگر به سوی رستگاری و شادکامی گشوده شود. کلیدِ درِ حقیقی در دستان شماست، کافیست اندکی به درون خویش بنگرید و آن را بجویید. از موانعی که در مسیرتان ظاهر می‌شوند نهراسید. آنها را نه دشمن، بلکه آموزگاری دان که شما را در مسیرِ تعالی و کمال یاری می‌رسانند. در هر چالش، دریچه‌ای به سوی حکمت و معرفت گشوده می‌شود. سخاوت و نیکوکاری را از یاد نبرید، زیرا دستانی که به یاری دیگران گشوده می‌شوند، هرگز خالی نخواهند ماند. یقین بدانید که پاداش هر نیکی، در این دنیا یا آن دنیا به شما خواهد رسید.گذشته را همچون آینه‌ای در نظر بگیرید و از آن درس‌ها بیاموزید، اما در آن گرفتار نشوید. گذشته سکوی پرشی برای رسیدن به آینده‌ای روشن است، پس با امید و پشتکار به سوی فردا گام بردارید. در اتخاذ تصمیمات مهم، تردید را کنار بگذارید و با شجاعت و قاطعیت گام بردارید. زمان از دست رفته را هرگز نمی‌توان بازگرداند، پس با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین، مسیر زندگی خود را رقم بزنید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز ممکن است روش‌های جدید شما برای انجام کارها یا حل مشکلات، با تردید و انتقاد اطرافیانتان روبرو شود. اما تسلیم این دیدگاه‌ها نشوید و اجازه ندهید که مانع خلاقیت و نوآوری شما شوند. استقلال و سرکشی ذاتی شما، لازمه حفظ تعادل در زندگی‌تان است. از ایده‌های نو و خلاقانه خود نترسید و با شجاعت برای به کرسی نشاندن آن‌ها تلاش کنید. اگرچه برخی افراد به استفاده از روش‌های سنتی اصرار دارند، اما تسلیم این دیدگاه‌ها نشوید. به دنبال راه‌حل‌های نوین و کارآمد باشید و با قاطعیت از ایده‌های خود دفاع کنید. اگر امروز فرصتی برای شروع یک رابطه عاطفی جدید برایتان فراهم شد، با احتیاط و واقع‌بینی عمل کنید. این رابطه ممکن است دوام چندانی نداشته باشد، پس از شتاب‌زدگی و دلبستگی‌های عمیق خودداری کنید. برای عشق و احساسات خود ارزش قائل باشید و در ابراز محبت به عزیزانتان کوتاهی نکنید. با عشق و احترام با آنها رفتار کنید و قدردان حضورشان در زندگی‌تان باشید. در حل مشکلی که با آن روبرو هستید، بر سر دوراهی قرار گرفته‌اید. برای عبور از این چالش، نیازمند مشورت با فردی مورد اعتماد و باتجربه هستید.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز ممکن است در انتخاب بین دو مسیر برای انجام یک کار دچار تردید شوید. یک راه آشنا و امن وجود دارد که پیمودن آن آسان است، و راه دیگر ناآشنا و پرچالش است که عبور از آن جسارت و دلیری می‌طلبد. در این دوراهی، به جای تکیه صرف بر عقل یا دل، از هر دوی آنها بهره ببرید. به طور منطقی جوانب مثبت و منفی هر مسیر را بسنجید و با شجاعت، گزینه‌ای را انتخاب کنید که به نفع شما و هدفتان است. گاهی در هیاهوی زندگی روزمره، از ارزش‌های حقیقی غافل می‌شویم. به اعماق وجود خود رجوع کنید و ببینید چه چیزهایی برایتان در زندگی اهمیت دارد. از حمایت و دلسوزی اطرافیانتان قدردانی کنید. آنها به شما عشق می‌ورزند و به دنبال خیر و صلاح شما هستند. اگر کسی پس از مدت‌ها دوری به شما برای عذرخواهی و آشتی نزدیک می‌شود، به او فرصتی دوباره برای اثبات خود بدهید. اغلب اوقات، ریشه مشکلات در انتظارات غیرواقعی ما از خودمان و دیگران است. به جای اینکه تظاهر به دانستن همه چیز و کنترل کامل اوضاع کنید، پذیرای درس‌هایی باشید که می‌توانید از این شرایط بیاموزید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین دی ماه


زندگی سرشار از فراز و نشیب های غیرمنتظره است که می توانند در هر لحظه مسیر زندگی ما را تغییر دهند. حتی اگر با برنامه ریزی دقیق و سنجش همه جوانب به استقبال چالش ها برویم، باز هم احتمال وقوع اتفاقاتی خارج از پیش بینی وجود دارد. در چنین شرایطی، حفظ آرامش و انعطاف پذیری، کلید عبور از بحران خواهد بود. به یاد داشته باشیم که هیچ کس از تجربه سختی ها و دشواری ها در امان نیست و هر انسانی در طول زندگی خود با موانعی روبرو خواهد شد. مهم این است که از این تجارب به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد استفاده کنیم و اجازه ندهیم که ناملایمات ما را از مسیر اهدافمان دور کنند. در مواجهه با موقعیت های مشکوک و تکراری که پیش از این نیز ضرر و زیان به بار آورده اند، عاقلانه ترین کار، کنار کشیدن و اتخاذ رویکردی متفاوت است. نباید اجازه دهیم که اشتباهات گذشته دوباره تکرار شوند و ما را در گردابی از مشکلات غرق کنند. در مسیر زندگی و در انجام امور، باید به دنبال راه حل هایی باشید که با وجود چالش های احتمالی، ما را به نتایج مطلوب و پایدار رهنمون سازند.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز ممکن است با چالشی در زمینه اعتماد به نفس خود روبرو شوید. شاید احساس کنید که به اندازه کافی توانمند یا لایق نیستید و انگیزه خود را برای انجام فعالیت‌های روزمره از دست داده‌اید. به یاد داشته باشید که شما فراتر از تصورات و نظرات دیگران هستید. هویت و ارزش شما به آنچه که دیگران فکر می‌کنند، وابسته نیست. در نهایت، این شما هستید که مسئول زندگی خودتان هستید. برای راضی کردن دیگران نیازی به تغییر هویت و علایقتان ندارید. در آینده‌ای نزدیک، اتفاقاتی غیرمنتظره رخ خواهد داد که ممکن است دیدگاه شما را نسبت به بسیاری از مسائل تغییر دهد. اگر احساسات یا نگرانی‌هایی دارید که می‌خواهید با فرد مورد علاقه‌تان در میان بگذارید، از ابراز آنها دریغ نکنید. گفتگوی صمیمی و صادقانه می‌تواند به درک متقابل و حل مشکلات کمک کند. فردی در اطرافتان قصد دارد از شما سوءاستفاده کند. در برابر این فرد، هوشیار باشید و از رفتارهای عجولانه و احساسی پرهیز کنید. بهترین راهکار برای مقابله با این فرد، حفظ صبر و شجاعت و در نهایت، ابراز صریح و قاطعانه نگرانی خود به او است.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 10 تیر 1403 برای متولدین اسفند ماه


در گذر زمان و در تلاشی بی‌وقفه برای رسیدن به قله‌های موفقیت، گاه غرق در جاه‌طلبی، از گنجینه‌های ارزشمند زندگی غافل می‌شوید. این غفلت، هرچند ناخواسته، می‌تواند باعث شود تا از داشته‌های گرانبهای خود، چه مادی و چه معنوی، فاصله بگیرید. اما مهم است که به یاد داشته باشید، حسرت گذشته سودی ندارد و آنچه از دست رفته، رفته است. با هوشیاری و درایت می‌توانید از فرصت‌های باقی‌مانده برای جبران گذشته و نجات داشته‌هایتان بهره ببرید. لجاجت و یک‌دندگی در این مسیر نه تنها سودی ندارد، بلکه شما را از مسیر درست منحرف می‌کند. صداقت با خود و پرهیز از تظاهر، تصویری واقعی از وجودتان را به نمایش می‌گذارد و زمینه‌ساز آرامش و پویایی در وجودتان می‌شود. به زودی طعم گوارای بازگشت سرمایه از دست رفته، کامتان را شیرین خواهد کرد و نقشه‌هایتان برای آینده‌ای روشن، جامه عمل به خود خواهد پوشید. بازگشت یکی از عزیزان از سفر، گرمای صمیمیت را به خانه‌تان هدیه می‌دهد و چشم انتظاری را به پایان خواهد رساند. این رویداد فرصتی دوباره برای ابراز عشق و قدردانی از داشته‌هایتان خواهد بود.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (462 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (73 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس