فواید و معایب میکرودرم صورت چیست؟

  شنبه، 24 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
فواید و معایب میکرودرم صورت چیست؟
میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال 1985 در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه برای جوان سازی و رفع سلول های مرده پوست استفاده شد.

میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال 1985 در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه برای جوان سازی و رفع سلول های مرده پوست استفاده شد.میکرودرم ابریژن روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند.در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود

بزرگسالانی که از لحاظ جسمی سالم می باشند و بیماری های پوستی نسبتا جزئی دارند بهترین افراد برای استفاده از میکرودرم ابریژن هستند. . میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی است که افتادگی پوست یا خطوط عمیق را نمی تواند برطرف کند.برای حل این مشکلات باید از روش های دیگری چون لیفتینگ و سفت کردن پوست با لیزر استفاده کرد.

دستگاه میکرودرم چیست؟

دستگاه میکرودرم کریستالی از کمپرسور یا متراکم کننده ای تشکیل می شود که هوا را از طریق یک سری دستی به داخل می کشد. با قرار گرفتن سر دستگاه روی پوست، حالت خلأ ایجاد می شود. کریستال های اکسید آلومینیوم، که با نام کرندوم که سخت ترین ماده معدنی پس از الماس است نیز شناخته می شود، روی سطح پوست پاشیده می شود تا سلول های مرده سطحی را از پوست جدا کند و منافذ باز پوست را بهبود بخشد. سپس سلول های مرده و کریستال ها به سرعت به درون دیگر لوله تعبیه شده در سر دستگاه مکیده و وارد کیسه ضایعات می شوند.مناسب ترین مرکز میکرودرم را انتخاب کنید.

فواید میکرودرم صورت چیست؟

هر روش جوانسازی پوست، یک سری فواید دارد. این روش هم نه فقط از این قاعده مستثنی نیست، بلکه فواید بسیار مطلوبی را هم با خود به همراه دارد. در ادامه بهترین فواید میکرودرم را برای شما شرح می دهیم:

  • بهبود لکه های ایجاد شده بخاطر سن و نقطه های سیاه پوست، روشن شدن پوست، و بهبود پوست های تیره شده (زیر بغل و کشاله ران)
    لایه برداری و پاکسازی پوست صورت که باعث ایجاد ظاهر شاداب تر برای آن می شود
  • کاهش چین و چروک های زیر پوست صورت مثل چین های ظریف دور چشم
  • کاهش سوراخ های ریز یا همان منافذ باز و بهتر کردن و کوچک تر کردن آن ها
  • اثر عمقی تر این روش، افزایش غلظت کلاژن پوست است. این ماده اصلی ترین ماده ی موثر در شادابی و جوانی پوست صورت است.

معایب پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن چیست؟

اگر بخواهیم در مورد معایب و مضرات یک فعالیت زیبایی سخن بگوییم، شرط آن این است که آن خدمت توسط یک فرد متخصص و حرفه ای انجام شود نه تکنسین های بی تجربه چرا که اکثر کاستی هایی که پس از عمل زیبایی دچار آن می شویم شالوده اشتباهات و خطاهای فردی است که آن خدمت را انجام می دهد. توجه داشته باشید که دستگاه میکرودرم ابریژن تمام گواهینامه ها و مجوز های مربوطه را از سازمان ها و مراجع ذی صلاح اخذ کرده و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. با این حال هر عمل زیبایی می تواند معایب و عوارضی داشته باشد. قرمزی پوست و جوش زدن بعد از میکرودرم می تواند از عورارض این روش جوانسازی پوست باشد. البته جای نگرانی نیست. با مراقبت بیشتر و بهتر از پوست خود می توانید این عوارض را به راحتی به صفر برسانید.

درمان لک های ناشی از پیری، حاملگی و یا آفتاب

لک های ایجادشده در اثر آفتاب و لک هایی که با افزایش سن روی پوست ایجاد می شود به خصوص در افرادی باپوست روشن به شدت قابل مشاهده است. این گونه لک ها معمولاً با تعداد جلسات مناسب قابل محو یا کمرنگ شدن می باشند همچنین لک های باقی مانده در دوران حاملگی نیز با این روش قابل از بین رفتن یا تقلیل می باشند به خصوص درصورتی که هم زمان از داروهای مناسب پزشک نیز استفاده شود. بررسی های اخیری که روی میکرودرم ابریژن انجام شده، نشان دهنده افزایش ۲۰ برابری نفوذ ویتامین C پس از یک جلسه درمان است. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که حتی لک هایی که نسبت به داروهای لک بر مقاوم بوده اند نیز با این روش قابل درمان هستند.
درمان ترک های پوستی یا استریا که در اثر چاقی و لاغری یا حاملگی ایجاد می شوند نیز معمولاً با این روش قابل کم رنگ شدن هستند


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان