دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

فواید روغن ویتامین E برای صورت 

شنبه، 24 آبان 1399
روغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی‌رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت‌های زیر پوست جذب می‌شود

یا روغن ویتامین E برای پوست شما مفید است؟ ویتامین E یک ماده مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان هاست که سابقه مصرف آن برای پوست به بیشتر از ۵۰ سال می رسد.تحقیقات علمی نشان داده اند که این ویتامین مزایای زیادی برای مشکلات رایج پوستی مانند سوختگی، اسکار و زخم ها دارد. اگر به مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوستی که به تازگی خریداری نموده اید نگاهی بیندازید، احتمالا ویتامین E را در بسیاری از آن ها خواهید یافت.

ویتامین E یک ماده رایج در هر دو نوع لوازم آرایشی طبیعی و مصنوعی است و معمولا در این محصولات به عنوان تثبیت کننده طبیعی عمل می کند و می تواند عمر مفید محصولات آرایشی را طولانی تر نماید. بنابراین علاوه بر تمام مزایای درونی ویتامین E، این ماده دارای مزایای مختلفی برای پوست و حتی برای موهای شماست که من به اختصار درباره هر کدام از آن ها توضیح خواهم دادویتامین E برای کدام قسمت های بدن مفید است؟ مزایای روغن ویتامین E به شرح زیر می باشند:
روغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت های زیر پوست جذب می شود. این روغن در لایه های زیرین پوست کار می کند و سطح پوست را صاف و نرم می کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه ها در دسترس است. همچنین می توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن را تهیه و استعمال کنید.

ضد پیری

چین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.روغن ویتامین E تاثیر ضد پیری و خواص شگفت انگیزی دارد.

پاک کننده خوب

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک کننده های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.

درمان کننده آفتاب سوختگی

خواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما بیشتر محافظت می کند

التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرما

خشکی شدید لب ها می تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی ها بر روی لب نیاز دارند تا به وسیله روغن ویتامین Eدرمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.

میزان مصرف توصیه شده ویتامین E

میزان ویتامین E مورد نیاز برای مصرف روزانه، بر اساس سن مشخص می شود.نوجوانان، بزرگسالان و زنان باردار باید روزی ۱۵ میلی گرم ویتامین E مصرف کنند. زنانی که به نوزادان خود شیر می دهند باید حدود ۱۹ میلی گرم ویتامین ای در روز مصرف کنند. بچه ها و نوزادان به ویتامین E کمتر از این مقدار در روز نیاز دارند.بیشتر افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که به غذای سالم دسترسی دارند، معمولا به اندازه کافی ویتامین ای از مواد غذایی دریافت می کنند.افرادی که بیماری هایی دارند که بر توانایی هضم یا جذب چربی تاثیرگذار است، به ویتامین ای بیشتری نیاز دارند. این بیماری ها عبارت اند از فیبروز سیستیک و بیماری کرون.برای کسانی که نگران مصرف کافی این ویتامین هستند، مکمل ها می توانند جایگزین خوبی باشند. ویتامین ای در بسیاری از مکمل های معدنی و مولتی ویتامین وجود دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل سابمیت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی