فواید روغن ویتامین E برای زخم ها و آسیب های پوستی

  شنبه، 24 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید روغن ویتامین E برای زخم ها و آسیب های پوستی
ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه‌های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می‌کند

ویتامین E چیست؟

ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی است . این ریزمغذی (ریز مغذی ها موادی هستند که مانند سایر مواد غذایی مورد نیاز بدن، بدون آن ها بدن قادر به انجام سوخت و ساز طبیعی خود نیست.) در بسیاری از غذاها ازجمله روغن های گیاهی ، غلات ، گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، میوه ها ، سبزیجات و روغن جوانه گندم یافت می شود و به صورت مکمل نیز در دسترس است. ویتامین E معمولاً برای درمان کمبود این ویتامین تجویز می شود که بسیار نادر است ، اما می تواند در افراد با برخی اختلالات ژنتیکی و در نوزادان نارس با وزن بسیار کم رخ دهد. ویتامین E برای بسیاری از مشکلات دیگر نیز مورداستفاده قرار می گیرد ، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از آن ها وجود ندارد.

ویتامین E یک ماده مغذی ضروری با خاصیت ضدالتهابی است. ویتامین E به عملکرد مطلوب سلول ها و سلامت پوست کمک می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و با اثرات رادیکال های آزاد تولیدشده طی متابولیسم مواد غذایی و سموم موجود در محیط مقابله می کند. این ویتامین ممکن است در کاهش آسیب UV به پوست مفید باشد. تابش UV و قرار گرفتن در معرض آفتاب میزان ویتامین E را در پوست را کاهش می دهد. همچنین سطح ویتامین E با افزایش سن نیز در بدن کاهش می یابد. بااین حال ، ویتامین E در بسیاری از غذاها ، به صورت مکمل و به عنوان یک ماده مؤثر در محصولاتی که به صورت موضعی استفاده می شوند ، موجود است. از روغن ویتامین E می توان به عنوان یک روش درمانی ضد پیری بر روی پوست صورت استفاده کرد. ازآنجاکه ویتامین E دارای قوام بالایی است ، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملاً جذب بدن شود.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و ... موجود است. ما می توانیم بدنمان را با مقدار مورد نیاز ویتامین E به وسیله مکمل های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه حل برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می بخشد. روغن ویتامین E برای صورت، پوست، مو و ناخن شگفتی ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.

فواید روغن ویتامین E بر روی صورت

روغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت های زیر پوست جذب می شود. این روغن در لایه های زیرین پوست کار می کند و سطح پوست را صاف و نرم می کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه ها در دسترس است. همچنین می توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن را تهیه و استعمال کنید.

ضد پیری

چین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.

پاک کننده خوب

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک کننده های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.

درمان کننده آفتاب سوختگی

خواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما بیشتر محافظت می کند.

التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرما

خشکی شدید لب ها می تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی ها بر روی لب نیاز دارند تا به وسیله روغن ویتامین E درمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.خواص قرص ویتامین ای، منابع ویتامین ایویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است

درمان ترک پوست در بارداری

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

درمان اگزما و پسوریازیس

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

درمان جای جوش

اگر زخمی ناشی از تصادف دارید و یا از جای جوش و آکنه تان کلافه شده اید، روغن ویتامین E می تواند به کاهش علائم ظاهر این ضایعات در دراز مدت کمک کند. این روغن قادر است به پوست عمیقا نفوذ کرده و جای زخم را از ریشه درمان کند. به یاد داشته باشید برای درمان جای جوش و گوشت اضافه، هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد. روغن ویتامین E نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید. برای درمان چند قطره از این روغن را روی محل آسیب دیده ریخته و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از آن، پوست را بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان