فواید روغن ویتامین E برای زخم ها و آسیب های پوستی

  شنبه، 24 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید روغن ویتامین E برای زخم ها و آسیب های پوستی
ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه‌های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می‌کند

ویتامین E چیست؟

ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی است . این ریزمغذی (ریز مغذی ها موادی هستند که مانند سایر مواد غذایی مورد نیاز بدن، بدون آن ها بدن قادر به انجام سوخت و ساز طبیعی خود نیست.) در بسیاری از غذاها ازجمله روغن های گیاهی ، غلات ، گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، میوه ها ، سبزیجات و روغن جوانه گندم یافت می شود و به صورت مکمل نیز در دسترس است. ویتامین E معمولاً برای درمان کمبود این ویتامین تجویز می شود که بسیار نادر است ، اما می تواند در افراد با برخی اختلالات ژنتیکی و در نوزادان نارس با وزن بسیار کم رخ دهد. ویتامین E برای بسیاری از مشکلات دیگر نیز مورداستفاده قرار می گیرد ، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از آن ها وجود ندارد.

ویتامین E یک ماده مغذی ضروری با خاصیت ضدالتهابی است. ویتامین E به عملکرد مطلوب سلول ها و سلامت پوست کمک می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و با اثرات رادیکال های آزاد تولیدشده طی متابولیسم مواد غذایی و سموم موجود در محیط مقابله می کند. این ویتامین ممکن است در کاهش آسیب UV به پوست مفید باشد. تابش UV و قرار گرفتن در معرض آفتاب میزان ویتامین E را در پوست را کاهش می دهد. همچنین سطح ویتامین E با افزایش سن نیز در بدن کاهش می یابد. بااین حال ، ویتامین E در بسیاری از غذاها ، به صورت مکمل و به عنوان یک ماده مؤثر در محصولاتی که به صورت موضعی استفاده می شوند ، موجود است. از روغن ویتامین E می توان به عنوان یک روش درمانی ضد پیری بر روی پوست صورت استفاده کرد. ازآنجاکه ویتامین E دارای قوام بالایی است ، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملاً جذب بدن شود.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و ... موجود است. ما می توانیم بدنمان را با مقدار مورد نیاز ویتامین E به وسیله مکمل های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه حل برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می بخشد. روغن ویتامین E برای صورت، پوست، مو و ناخن شگفتی ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.

فواید روغن ویتامین E بر روی صورت

روغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت های زیر پوست جذب می شود. این روغن در لایه های زیرین پوست کار می کند و سطح پوست را صاف و نرم می کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه ها در دسترس است. همچنین می توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن را تهیه و استعمال کنید.

ضد پیری

چین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.

پاک کننده خوب

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک کننده های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.

درمان کننده آفتاب سوختگی

خواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما بیشتر محافظت می کند.

التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرما

خشکی شدید لب ها می تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی ها بر روی لب نیاز دارند تا به وسیله روغن ویتامین E درمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.خواص قرص ویتامین ای، منابع ویتامین ایویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است

درمان ترک پوست در بارداری

روغن ویتامین E الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به درمان ترک پوست در دوران بارداری کمک می کند.هر روز مقداری روغن ویتامین E را بر روی پوست شکم، ران ها و سینه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ترک های پوستی درمان شود، ادامه دهید.

درمان اگزما و پسوریازیس

تحقیقات نشان داده که استفاده موضعی از روغن ویتامین E می تواند به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزمان و پسوریازیس کمک کند.

درمان جای جوش

اگر زخمی ناشی از تصادف دارید و یا از جای جوش و آکنه تان کلافه شده اید، روغن ویتامین E می تواند به کاهش علائم ظاهر این ضایعات در دراز مدت کمک کند. این روغن قادر است به پوست عمیقا نفوذ کرده و جای زخم را از ریشه درمان کند. به یاد داشته باشید برای درمان جای جوش و گوشت اضافه، هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد. روغن ویتامین E نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید. برای درمان چند قطره از این روغن را روی محل آسیب دیده ریخته و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از آن، پوست را بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز