دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

فواید و مزایای فلفل هندی برای بدن 

یکشنبه، 05 بهمن 1399
فلفل های هندی نه تنها دارای خواص دارویی هستند، بلکه فلفل های هندی نیز برای پخت و پز استفاده می‌شوند و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند.

بسیاری از مردم فلفل هندی را به عنوان پادشاه گیاهان دارویی می دانند. در واقع، این فلفل هزاران سال است که برای کمک به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود. فلفل های هندی نه تنها دارای خواص دارویی هستند، بلکه فلفل های هندی نیز برای پخت و پز استفاده می شوند و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند.

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی به خاطر اضافه کردن مزه و تندی به خیلی از غذاها معروف است. این تندی از ماده ای به نام کپسایسین می آید که به فلفل تند هم شناخته شده است. فقط خواص دارویی نیست که فلفل هندی را شناخته شده می کند بلکه فلفل هندی آشپزی هم خوب است و مواد معذی لازم و مفید زیادی دارد. فلفل هندی برای چه چیزی خوب است؟ فلفل هندی دارای خواص ضدالتهاب، ضدحساسیت، ضدقارچ و ضدسوزش است. خیلی از ادویه جات نیز فواید سلامتی متعدد دارند. فلفل هندی دارای ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین B۶ و C همچنین بتاکاروتن، منگنز و پتاسیم است که برای سلامتی مفیداست. جای تعجب است که این فواید فلفل هندی برای خیلی از افراد ناشناخته است. پس متن زیر را بخوانید تا بهترین فایده های فلفل هندی را بشناسید:

1. مبارزه با سرماخوردگی

آرام کردن نشانه های سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی با استفاده از اضافه کردن مقداری از این ماده در فنجان چای شما امکان پذیر می باشد. این روش شناخته شده است، بنابراین در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، بینی شما کمتر مسدود می شود.

2. خواص ضد سرطان

این ماده غذایی علاوه سم زدایی پوست و سلامت پوست شما، حتی در مبارزه با سرطان نیز به شما کمک می کند. مصرف مقدار کمی از این ماده ممکن است باعث شود که شما با غلبه بر سرطان یک راه طولانی را به سوی سلامت بروید. یک ترکیب شیمیایی در فلفل هندی به نام پیپرین ممکن است قادر به کمک برای جلوگیری از ایجاد تومور سرطان سینه و توسعه آن در بدن باشد. در یک مطالعه که در مرکز سرطان دانشگاه میشیگان مرکز سرطان انجام گرفت، نشان داده شد که خواص ضد سرطان بالقوه فلفل هنگامی به اوج می رسد که آن با زردچوبه ترکیب شده باشد؛ ترکیب این دو را در یک غذای سبک هندی خوشمزه، مانند کاری زرد به کار گرفت.

3. درمان آکنه و جوش صورت

تحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد می تواند به درمان آکنه و جوش صورت و التهاب و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت کمک کند.

4. تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل هابانرو به تقویت و افزایش رشد مو ها کمک می کند.

5. لاغری و کاهش وزن

کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو متابولیسم بدن را افزایش داده و با افزایش تجزیه ی سلول های چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. فلفل هندی یا فلفل هابانرو با کاهش اشتها از پرخوری پیشگیری کرده و باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

6. پیشگیری از دیابت

خطر ابتلا به دیابت نوع دوم برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر است. کپسایسین موجود در فلفل هابانرو با کاهش سطح انسولین، به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک می کند. فلفل هندی میزان قند خون را کاهش می دهد. این موضوع بدین معنی است که فلفل هابانرو برای درمان دیابت مفید است. البته فراموش نکنید که مصرف این ماده غذایی به صورت خام روی کنترل قند خون تأثیرگذاری بیشتری دارد تا به صورت پخته.

7. روماتیسم و آرتروز

مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو باعث کاهش التهاب در بدن می شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد، برای کاهش درد حتی می توانید فلفل را به صورت موضعی بر روی عضلات بمالید. همچنین تحقیقات نشان داده که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و درد های ناشی از سیاتیک و پوکی استخوانهم کمک می کند.

8. سلامتی گوارش را بهبود می بخشد

ادویه های غذایی و اجزای فعال آنها، ممکن است فواید زیادی برای معده شما داشته باشند. به عنوان مثال، فلفل هندی ممکن است به تقویت معده در برابر عفونت ها و افزایش تولید مایعات گوارشی کمک کند. همچنین آنها به انتقال آنزیم ها به معده کمک کرده و هضم غذا را نیز راحت تر می کنند. این فلفل این کار را با تحریک اعصاب موجود در معده انجام می دهد. برخی بر این باورند که غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود. مطالعات نشان می دهند که کپسایسین موجود در فلفل های هندی در واقع به کاهش خطر زخم معده کمک می کند.

عوارض جانبی مصرف فلفل هندی

مصرف فلفل هابانرو مانند سایر فلفل های تند و تیز ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند، بهتر است از خوردن این فلفل و نمونه های مشابه آن خودداری کنند. مصرف فلفل هابانرو توسط این افراد منجر به حالت تهوع و سوزش معده خواهد شد. اگر از مشکلات گوارشی مانند سوزش مزمن معده یا سندرم معده تحریک پذیر رنج می برید، می توانید این فلفل را به همراه ماست مصرف کنید. ماست اثری که فلفل هندی روی دیواره معده دارد را کاهش می دهد. در هر حالت باید تحت نظر پزشک نسبت به مصرف این ماده غذایی اقدام کنید و خودسرانه عمل نکنید. خوردن فلفل سبب ایجاد حس سوزش در دهان می شود. این موضوع برای همه افراد رخ می دهد و طبیعی است. برای برطرف کردن آن، می توانید پس از خوردن فلفل مقداری آب یا شیر بخورید. فرآورده های لبنی تأثیر کپسایسین موجود در فلفل را کاهش می دهند و سوزش دهان را برطرف می کنند. با وجود موارد بیان شده، خواص فلفل هندی از مضرات آن بسیار بیشتر است و توصیه می شود که هفته ای دو تا سه بار آن را در برنامه غذایی تان داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب