دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

گذشت آن زمانی که اروپا برای تجزیه ایران تصمیم می‌گرفت 

دوشنبه، 30 مهر 1403
کد خبر: 414105
ساعدنیوز: فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: اکنون ایران قدرتمندتر از همیشه است و گذشت آن زمانی که اروپا برای تجزیه ایران تصمیم می‌گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، محمد حسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصول‌گرا و دیپلمات سابق کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا و ادعایی واهی درباره مالکیت جزایر سه‌گانه ایران اظهار کرد : موضع‌گیری اخیر اروپا نتیجه شکست و استیصال درباره رژیم صهیونیستی است چرا که این رژیم علی‌رغم دست‌زدن به جنایات بی‌شمار نتوانسته محور مقاومت را سرکوب کند، همچنین با سرکوب اسرائیل حکومت‌های دست‌نشانده منطقه نیز رفتنی هستند ضمن این که غرب در وضعیت پیچیده‌ای قرار گرفته و قدرت اقتصاد جهان از غرب به شرق در حال انتقال است.

وی افزود: اخیراً شاهد تشدید تحریم‌ها علیه ایران خصوصاً در حوزه خطوط هواپیمایی هستیم درحالی‌که اروپا ادعا می‌کرد که علت عملیاتی‌نشدن برجام ایالات متحده است لذا اکنون کسانی که تصور می‌کردند می‌توانند با اروپا مذاکره کنند نیز حساب کار دستشان آمده است.

قدیری ابیانه متذکر شد: بعید نیست که امارات برای ارائه چنین موضعی توسط اروپا پول پاشی کرده باشد، اما باید بداند که چنین رای بی ارزشی تغییری در تمامیت ارضی ایران ایجاد نمی‌کند و در واقع دست خودشان را برای مردم ایران رو کردند.

وی ادامه داد: امارات در حالی درباره مالکیت جزایر سه‌گانه ایران اظهارنظر می‌کند که خود نیز زمانی جزء کشور ما بوده است لذا بهتر است در این زمینه زیادی اصرار نکند چرا که این کشور مانند یک کاخ شیشه‌ای است که باید از سنگ‌اندازی به آن بترسد و آمریکا و اروپا نیز نمی‌توانند برای امارات دستاورد ارزی داشته باشند.

قدیری ابیانه تأکید کرد : گذشت آن زمانی که اروپا و خصوصاً انگلیس تصمیم می‌گرفتند که فلان منطقه از ایران جدا شود و جزایر سه‌گانه جر لاینفک کشورمان هستند و در صورت ادامه این اظهارنظرهای پوچ ممکن است ایران نیز به دنبال این باشد که جزایری که قبلاً جز آن بوده است را تحت مالکیت داشته باشد بنابراین ما قدرتمندتر از آن هستیم که برخی بخواهند درباره تمامیت ارضی ما غلطی کنند.

اخیراً در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای صادر شد که در آن ادعایی بحث‌برانگیز و بی‌اساس درباره جزایر ایرانی تنب‌بزرگ، تنب‌کوچک و ابوموسی مطرح شد. در این بیانیه، بدون توجه به اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل، از ایران خواسته شده است که به آنچه «اشغال» این جزایر می‌نامند، پایان دهد. این موضع‌گیری، مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به‌عنوان نقض تمامیت سرزمینی امارات معرفی کرده و ادعا کرده که این مسئله با اصول منشور سازمان ملل مغایرت دارد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 30 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زیر ذره بین گرفتن انگشتر درشت و طلایی هادی چوپان در انگشت اشاره ؛ گرگ پارسی عاشق طلاست
مراحل سابمیت مقاله
متفاوت‌ترین گریم "امین حیایی" در فیلم سینمایی "مزاحم" / همبازی شدن "خسرو شکیبایی و امین حیایی" + ویدیو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
خلاقیت خنده دار پدر نمونه در پختن جوجه کباب داخل وان حمام به خاطر نداشتن بالکن+ عکس/ مدیر بحران خاورمیانه خودتی و بس😂
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
جوک های بی مزه علی صادقی در جوکر 2 صدای علی اوجی و حمید لولایی را درآورد +فیلم/ آقا این حد از بی مزگی نوبره والله
خلاقیت خنده دار جوانی با مغز انیشتین! در جا کردن کیک تولدش در یخچال ؛ اره برقی هم آورده🤣
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی