قارچ پوستی در کودک چیست؟

  چهارشنبه، 10 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
قارچ پوستی در کودک چیست؟
قارچ پوستی، درماتوفیتوز یا گاهی کرم حلقه‌ای نیز نامیده می‌شود، اما هیچ ربطی به کرم ندارد، بلکه یک عفونت قارچی مسری پوست است. این عارضه می‌تواند همراه با خارش باشد و ظاهر ناخوشایندی داشته باشد، اما دردناک یا خطرناک نیست.

وقتی شما واژه ی کودک را می شنوید عفونت قارچی کودک اولین چیزی که شما راجع به آن فکر می کنید نیست. اما همان عفونت ناراحت کننده ای که بین زنان بالغ متداول هست برای کودکان هم اتفاق می افتد.

برای کودکان نوپا هر مشکل بهداشتی به خصوص آن هایی که به محل پوشک مربوط می شود می تواند دردسرساز باشد .اکثر کودکان در ارتباط برقرار کردن راحت نیستند به همین دلیل ممکن است که شما از وجود آن مشکل بی خبر باشید و این چیزی نیست که خانواده ها مراقب آن باشند.اما این موضوع بیش از آن که شما فکر می کنید اتفاق می افتد . نوزاد دخترم یک عفونت قارچی داشته است . من زمانی متوجه آن شدم که فهمیدم این بیماری خیلی متداول است.

هرکسی در بدنش مخمری دارد که قارچی به نام کاندیدا نام دارد . به طور کلی آن ها در دهان، روده ها و بر روی پوست آویزان هستند.عواملی همانند آنتی بیوتیک ها ،استرس و تحریک پذیری می تواند باعث بروز محیط میکروبی در بدن شوند. این باعث می شود که مخمرها به صورت زیاد رشد کنند که باعث ایجاد عفونت قارچی می شود.

علائم عفونت قارچی پوست

اگر کودک شما عفونت قارچی بر روی بدن خود دارد، یک یا تعداد بیشتری تکه های فلس مانند روی بدن قابل مشاهده است. این تکه های فلس مانند احتمالاً اندازه ی یک سکه هستند. از آن جا که این تکه ها همیشه به صورت گرد نیستند، با گذشت زمان اندازه ی آن ها نیم اینچ می شود و معمولاً یک حلقه ی فلس مانند را در اطراف یک مرکز صاف تشکیل می دهند. همان طورکه قارچ رشد می کند، حلقه بزرگتر می شود، اما معمولاً زمانی که قطر آن به حدود یک اینچ می رسد، رشد آن متوقف می شود.

راش می تواند خشک یا مرطوب باشد و می تواند تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود. هنگامی که قارچ روی پوست سر ایجاد می شود، راش معمولاً کمتر ظاهر حلقه مانند دارد. در عوض، ممکن است نواحی تکه ای فلس مانند یا نقاط طاس روی سر کودک شما مشاهده شود. همچنین شما می توانید ریشه های موی خردشده را در وسط نقاط طاسی ببینید. عفونت قارچی پوست سر (کچلی قارچی) به آسانی با بیماری ای بسیار شایع تر به نام کرادل کپ اشتباه گرفته می شود. بنابراین اگر مطمئن نیستید که کودک شما دچار چه مشکلی است از پزشک خود بخواهید تا کودک شما را معاینه کند. همچنین ممکن است روی پوست سر کودک شما یک منطقه ی التهابی به نام کریون در پاسخ به قارچ گسترش یابد. کریون به صورت یک ناحیه ی مرطوب و متورم همراه با پوسچول (برجستگی های کوچک جوش مانند) روی پوست سر ظاهر می شود. کریون پس از درمان عفونت قارچی پوست سر (کچلی قارچی) از بین می رود.

قارچ پوستی در کودک

قارچ پوستی، درماتوفیتوز یا گاهی کرم حلقه ای نیز نامیده می شود، اما هیچ ربطی به کرم ندارد، بلکه یک عفونت قارچی مسری پوست است. این عارضه می تواند همراه با خارش باشد و ظاهر ناخوشایندی داشته باشد، اما دردناک یا خطرناک نیست.

هنگامی که این عارضه به پوست سر می رسد، قارچ پوستی، تینه آ کاپیتیس یا کچلی قارچی سر نامیده می شود و وقتی که بدن را تحت تأثیر قرار می دهد تینه آ کورپوریس نامیده می شود. به علاوه، بیماری پای ورزشكاران ، تینه آ پدیس و خارش میان پاها، تینه آ کروریس است که همگی به وسیلهٔ قارچ ایجاد می شوند. قارچ پوستی بیشتر در کودکان بالای دو سال دیده می شود، اما ابتلا به آن برای کودکان کوچک تر نیز ممکن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (146 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (134 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (61 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز