سرکه ی سیب چگونه به لاغری ما کمک میکند؟

  دوشنبه، 21 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
سرکه ی سیب چگونه به لاغری ما کمک میکند؟
سرکه سیب در یک فرآیند دو مرحله‌ای درست می‌شود. ابتدا سیب‌ها را خرد یا له کرده و با مخمر ترکیب می‌کنند تا قندشان تبدیل به الکل شود. در مرحله دوم به سیب و مخمر باکتری اضافه می‌کنند تا الکل را به اسید استیک تبدیل کنند.

سرکه سیب و خواص آن

در طب سنتی سه نوع سرکه کاربرد زیادی دارد؛ سرکه انگور، خرما و سیب. سرکه ها به طور کل مزاج سرد و خشکی دارند و به همین دلیل در درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل جوش و لک و درمان برخی بیماری ها مثل کبد چرب و چاقی مؤثرند. از میان آن ها، سرکه سیب بیش از دیگر انواع آن معده را اذیت میکند اما خاصیت لاغر کنندگی و ضد جوش آن بیش از سایر انواع آن است. اگر فردی تحمل مصرف سرکه سیب را ندارد، میتواند از نوع خرما یا انگور هم استفاده کند. برای لاغر شدن صبح ناشتا سرکه سیب میل کنید. میتوانید برای پیشگیری از درد معده آن را با کمی آب گرم و عسل مخلوط کنید. برای رفع کک و مک و لکهای پوستی و سیاهی زیر چشم در درجه اول سرکه انگور، بعد خرما و در نهایت سیب مؤثر است. برای این منظور آن را با آب گرم و عسل مخلوط کنید و میل کنید. مصرف آن، به خصوص سرکه سیب به تنهایی به صورت خوراکی و موضعی درمان بسیار مؤثر جوش و صورت و پشت است.

خواص سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای لاغری و کاهش وزن کاربرد دارد. مصرف سرکه سیب از یک سو باعث کاهش میزان جذب قند غذا هنگام هضم آن می شود که در نهایت موجب افزایش سوخت و ساز چربی ها شده و وزن را کاهش می دهد. از طرف دیگر، استفاده از سرکه سیب می تواند به کاهش وزن بدن از طریق جلوگیری از اشتهای کاذب کمک کند. کاهش کلسترول بد و چربی مضر نیز از دیگر آثار سرکه سیب به شمار می آیند که به تعدیل وزن بدن کمک می کند.

سرکه به هضم غذا کمک می کند

سرکه ی سیب اگر به مقدار کم مصرف شود، هضم غذا را راحت تر می سازد و خواصی دارد که با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله می کند. سرکه را دوست سلامت خود بدانید. سرکه سرشار از مواد مغذی ای است که به لاغر شدن کمک می کند، هضم غذا را راحت تر می سازد و خواصی دارد که با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله می کند. مطالعه ی این مطلب بیشتر شما را در جریان خواص این ماده ی غذایی قرار می دهد. در سال 2005 مطالعاتی در سوئد انجام گرفت که نشان می دهد اضافه کردن سرکه به مواد غذایی باعث ایجاد احساس سیری بعد از غذا می شود و به این ترتیب در طولانی مدت جذب کالری ها را کاهش می دهد. سرکه ی سیب همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باعث می شود که شما در ماه 500 گرم وزن کم کنید. پس اگرقصد لاغر شدن داریدمی تواند روی سرکه حساب کنید. البته مراقب میزان مصرف باشید؛ مصرف زیاد سرکه به منظور کاهش وزن ممکن است موجب بروز مشکلاتی در شما شود. میزان مصرف: یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و روزانه 3 مرتبه میل کنید. این کار را 4 تا 6 ماه ادامه دهید. سرکه ی سیب سرشار از پکتین است. این فیبر حلال، جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترولرا دفع می کند. میزان مصرف: یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب را با یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب حل کرده و به مدت 3 ماه روزانه (قبل از غذا) 3 مرتبه میل کنید.محققان ژاپنی ثابت کرده اند مصرف روزانه ی سرکه ی سیب می تواند از زخم معدهپیشگیری کند زیرا باعث می شود که معده ماده ای (شیره ای) ترشح کند که خاصیت حفاظتی دارد. همچنین این ماده ی غذایی با باکتری هایی که منشأ مشکلات گوارشی هستند مقابله می کند و احتمال مسمومیت غذایی را کاهش می دهد. میزان مصرف: نصف قاشق چای خوری سرکه ی سیب را با یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب ولرم حل کرده و روزانه 1 مرتبه میل کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن مشکلات گوارشی(3 تا 4 روز) ادامه دهید. اگر مشکل تان حل نشد به پزشک مراجعه کنید.

تصویر

سرکه سیب چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

اول از همه، شما باید بفهمید مزایا و اثرات جانبی سرکه سیب قبل از استفاده چیست. اگر شما سرکه را بنوشید، حفره مخاط دهان و معده را می سوزاند ، هم چنین سرکه به طور معکوس بر کیفیت مینای دندان و اسیدیته معده تاثیر می گذارد. استفاده از یک نوشیدنی با اضافه کردن سرکه سیب به شدت برای افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش ممنوع است، هم چنین لیستی از ممنوعیت ها برای استفاده سرکه سیب شامل هپاتیت، اختلال کبد و آلرژی به اجزای نوشیدنی، به خصوص سرکه است. سرکه سیب منع مصرف وحشتناکی دارد، اما برای کاهش وزن مفید است، سرکه سیب شامل عناصر منحصر به فردی است، دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است. به طور فعال برای کنترل بیماری های کلیه ها، تیروئید، و همچنین برای درمان آکنه، یبوست و واریس استفاده می شود.

چگونه می توان از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده کرد؟

با استفاده از سرکه سیب می توانید وزن خود را در خانه کم کنید و این موضوع عملاً ثابت شده است، اما شما باید درک کنید که چه میزان از آن را می توانید بخورید. قبل یا بعد از وعده های غذایی، میزان و چگونگی رقیق شدن، میزان درصد اسیدی را تعیین کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.

نسخه ی لاغری راحت و سریع با سرکه سیب:

اگر می خواهید برای کاهش وزن یک نوشیدنی آماده کنید، دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب با دمای اتاق اضافه کنید، عسل می تواند طعم آن را ملایم تر کند. ترکیبی از سودا و سرکه سیب می تواند مفید باشد، اما در عین حال باعث خنثی شدن اسیدیته می شود. اگر شما عسل و سیر را به نوشیدنی اضافه کنید ، مخلوط درمانی خواهید داشت که کاملاً به مبارزه علیه ویروس ها و باکتری ها کمک می کند و البته به شما کمک می کند که وزن خود را هم از دست بدهید. حالا می دانید چگونه می توان با سرکه سیب وزن کم کرد ؛ به یاد داشته باشید که سرکه سیب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، اما درمان اصلی نخواهد بود. شما باید درک کنید که بدون داشتن تغذیه مناسب و تمرینات فیزیکی , به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. بسیاری از داستان های واقعی اثبات کرده اند که فرآیند کاهش وزن سالم یک کار بزرگ است, بنابراین باید سخت تلاش کنید تا بدن مورد نظر و رویایی خود را داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!