ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد شکایت از منابع طبیعی

  سه شنبه، 12 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه
همه چیز در مورد شکایت از منابع طبیعی
سازمان منابع طبیعی، با هدف حفظ و حمایت، همچنین، توسعه، احیا و بهره‌ برداری کردن اصولی از منابع طبیعی کشور، اعم از جنگل‌ها و.. راه اندازی شده است که در برخی موارد مردم به دلیل بازپس گرفتن این منابع که سازمان منابع طبیعی به هر دلیلی جزو اراضی ملی نامیده یا نارضایتی از عملکرد این سازمان قصد شکایت از این نهاد را داشته باید با شرایط آن باید آشنا باشد.

سازمان منابع طبیعی، با هدف حفظ و حمایت، همچنین، توسعه، احیا و بهره‌ برداری کردن اصولی از منابع طبیعی کشور، اعم از جنگل‌ها و زمین های جنگلی، مراتع، همچنین، بیشه های طبیعی، زمین های مستحدثه ساحلی و مواردی از این دست، راه اندازی شده و اقدام به فعالیت می نماید. در پاره ای از موارد، افراد، به علت باز پس گرفتن زمین شخصی ای که خود را مالک آن می دانند، لکن، سازمان منابع طبیعی، آن را با دلایلی، جزو اراضی ملی و در شمار آنچه متعلق به این سازمان به نمایندگی از مردم است می داند یا به علت، عملکرد نادرست سازمان منابع طبیعی، قصد شکایت از این نهاد را داشته که این امر، مستلزم اطلاع از، مراحل، شرایط و مدارک لازم شکایت از منابع طبیعی می باشد. لذا در محتوا حاضر، قصد داریم پس از معرفی سامانه شکایت از منابع طبیعی، مواردی همچون، مراحل و نحوه، مدارک لازم، هزینه و شرایط پیگیری شکایت از این سازمان را بررسی کنیم.

سامانه شکایت از منابع طبیعی

در معرفی سامانه شکایت از منابع طبیعی، باید گفت، پاسخ این سوال، بسته به اینکه شکایت از منابع طبیعی، در خصوص عملکرد آن باشد یا به علت باز پس گرفتن زمینی که فرد، خود را مالک آن می داند، اما ملی اعلام شده، متفاوت خواهد بود. لذا در ادامه، در خصوص هر یک از فروض، به صورت جداگانه، وجود یا عدم وجود سامانه ای برای شکایت از منابع طبیعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در صورت وجود سامانه، آن را معرفی خواهیم نمود. سامانه شکایت از منابع طبیعی، در خصوص عملکرد آن:

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سایت میز خدمت الکترونیک شکایت از منابع طبیعی، به آدرس mizekhedmat.frw.ir را راه اندازی نموده تا افراد، در صورت شکایت از منابع طبیعی، در خصوص عملکرد آن، بتوانند با جستجوی این آدرس، به سامانه دسترسی یافته و نسبت به موضوع مورد نظر، به صورت اینترنتی، اقدام به ثبت شکایت نمایند. سامانه شکایت از منابع طبیعی، در خصوص باز پس گرفتن زمینی که ملی اعلام شده و فرد، خود را مالک آن می داند:

در این مورد، چنانچه فرد بخواهد شکایت کیفری یا حقوقی، در محاکم دادگستری مطرح کند، سامانه ای وجود نداشته و برای ثبت شکواییه یا دادخواست، باید حضورا، به مرجع صلاحیت دار (دفاتر خدمات الکترونیک قضایی)، مراجعه نماید. در شرایطی که فرد بخواهد، شکایت از منابع طبیعی را در دیوان عدالت اداری مطرح نماید، می تواند به سامانه ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری، به آدرس sajed.divan-edalat.ir یا سامانه ساجد، مراجعه کرده و نسبت به ثبت دادخواست خود، اقدام نماید. شایان ذکر است، ثبت دادخواست در این سامانه، نیازمند برخورداری از حساب کاربری در سامانه ثنا می باشد که ایجاد آن، هم با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هم با مراجعه به سایت adliran.ir ممکن و میسر می باشد.

مراحل و نحوه شکایت از منابع طبیعی

مراحل و نحوه شکایت از منابع طبیعی، کاملا وابسته به این است که افراد، می خواهند در خصوص عملکرد این سازمان در حیطه وظایفش شکایت کنند یا درباره بازپس گرفتن زمینی که متعلق به خود می دانند اما، سازمان منابع طبیعی، ادعای آن ها را قبول ندارد و زمین مذکور را جزو زمین های ملی و جزو منابع طبیعی لحاظ و به نمایندگی از مردم، در حفظ و نگهداری آن، می کوشد. در ادامه، به تفکیک، مراحل و نحوه شکایت از منابع طبیعی را در هر فرض، خواهیم گفت. مراحل و نحوه شکایت از منابع طبیعی، در خصوص عملکرد آن: در این شرایط، متقاضی باید، سایت میز خدمت الکترونیک شکایت از منابع طبیعی، به آدرس mizekhedmat.frw.ir را در مرورگر خود جستجو نماید تا به صفحه ای همانند صفحه زیر، هدایت گردد و سپس، در خصوص مورد شکایت خود، بر روی آیکون شکایت، کلیک کند. به این ترتیب، با طی کردن مراحل و وارد کردن اطلاعات لازم، فرد قادر خواهد بود که شکایت از منابع طبیعی، در خصوص عملکرد آن را ثبت نماید و این سازمان، نسبت به شکایت، رسیدگی های لازم را انجام خواهد داد.

مراحل و نحوه شکایت از منابع طبیعی، در خصوص باز پس گرفتن زمینی که ملی اعلام شده و فرد، خود را مالک آن می داند:

تعیین وضعیت ملک

در وهله اول، باید وضعیت زمین، به طور دقیق، مشخص شود، و نامه ای رسمی یا استعلامی رسمی، مبنی بر ملی بودن یا نبودن زمین، دریافت گردد که برای این امر، در ابتدا باید، از یک کارشناس رسمی دادگستری با صلاحیت ثبتی یا نقشه برداری، درخواست نموده که موقعیت ملک مورد نظر فرد را بر اساس سندی که دارد، بر روی یک نقشه دو هزارم، پیاده سازی کند.

پس از تهیه نقشه، فرد باید با در دست داشتن مدارک لازم، اعم از اصل مدارک هویتی، نقشه و سند، به دفاتر پیشخوان دولت، مراجعه و تقاضا نماید که موقعیت ملک، از جهت ملی یا غیر ملی بودن، از اداره منابع طبیعی، استعلام گردد.

تهیه مدارک

پس از دریافت پاسخ استعلامات لازم از منابع طبیعی و مشخص شدن وضعیت زمین، در صورتی که زمین، ملی اعلام شده باشد، متقاضی باید، مدارک لازم، برای اعتراض به ملی شدن زمین خود و شکایت از منابع طبیعی در این راستا را آماده کند که شامل نقشه، دلیل و سند مالکیت و عکس های هوایی می باشد. لازم به ذکر است برای تهیه عکس های هوایی، متقاضی باید به سازمان نقشه برداری کشور مراجعه و با ارائه نقشه ای که در مراحل قبلی تهیه شد، از این مرجع، تقاضای تهیه عکس های هوایی مربوط به سال 1341 و نزدیک به این سال را از زمین مورد نظر خود داشته باشد.

تنظیم و ثبت دادخواست حقوقی اعتراض؛

پس از آماده سازی مدارک لازمی که در پاراگراف های قبلی گفته شد، متقاضی باید، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه و اقدام به ثبت دادخواست حقوقی اعتراض خود و ضمیمه کردن مدارک تهیه شده به دادخواست نماید و این دادخواست را از طریق این دفاتر، به مرجع صالح، یعنی یکی از شعب ویژه رسیدگی به اعتراضات در خصوص تصمیمات اداره منابع طبیعی، ارسال نماید. از آنجا که لازمه این امر، داشتن حساب کاربری سامانه ثنا است، فرد باید، در همین دفاتر یا از قبل و با مراجعه به سامانه adliran.ir، بخش احراز هویت برخط، اقدام به تشکیل حساب کاربری ثنا و احراز هویت نماید. نکته مهمی که در تنظیم دادخواست، باید در نظر داشت، این است که در صورتی که زمین یا ملک فرد، در حوزه و محدوده شهری قرار دارد، فرد باید، علاوه بر اداره و سازمان منابع طبیعی، سازمان راه و شهرسازی را نیز به عنوان خوانده دعوا، خطاب قرار دهد.

مدارک لازم برای شکایت از منابع طبیعی

همانطور که در تیتر قبلی مقاله، اشاره کردیم، در شکایت از منابع طبیعی، مدارک لازم، یکی از مهم ترین مواردی است که فرد، باید از آن ها، برخوردار باشد و در واقع، بدون این مدارک، امکان پیروزی در دعوا و نتیجه گرفتن، به صفر خواهد رسید. مدارک لازم برای شکایت از منابع طبیعی، عبارتند از:

  • سند مالکیت، یا هر آنچه که مثبت مالکیت فرد، بر زمینی است که ملی اعلام شده و در تصرف منابع طبیعی می باشد؛

  • مدارک هویتی، اعم از کارت ملی و شناسنامه؛

  • نقشه دو هزارمی که توسط کارشناس صلاحیت دار، از موقعیت ملک مورد نظر، ترسیم شده است؛

  • عکس های هوایی ملک، مربوط به سال های 1341 و نزدیک به آن؛

  • دادخواست حقوقی اعتراض به ملی اعلام شدن زمین که توسط وکیل یا با کمک نمونه متن های موجود تهیه و ایجاد شده است؛

  • حساب کاربری ثنا که در زمان ثبت دادخواست، مورد نیاز خواهد بود.

  • در بسیاری از موارد، افراد، مدعی مالکیت زمین هایی هستند که هیچ گونه سند، اعم از رسمی یا عادی، برای آن ندارند و باید، برای اثبات مالکیت زمین بدون سند، مراحل ویژه ای را طی کنند که مطالعه مقاله زیر، در این راستا، پیشنهاد می شود.

هزینه شکایت از منابع طبیعی

هنگامی که فردی، قصد داشته باشد تا پس از تهیه مدارک لازم، نمونه متن شکواییه و دادخواست، اقدام به ثبت شکایت از منابع طبیعی بپردازد، باید هزینه های این شکایت را پرداخت نماید که در این بخش از مقاله، هزینه شکایت از منابع طبیعی را خواهیم گفت.

  • هزینه دادرسی

  • هزینه و حق الوکاله وکیل، در صورتی که فرد، از وکیل، برای شکایت از منابع طبیعی، استفاده می کند

  • هزینه تعرفه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که دادخواست فرد را ثبت و به نهاد و مرجع صالح، ارسال می نمایند

  • هزینه کارشناسی برای تهیه نقشه

  • هزینه تهیه عکس های هوایی

  • هزینه درخواست کارشناسی سابقه احیا زمین

پیگیری شکایت از منابع طبیعی

پیگیری شکایت از منابع طبیعی، پرسش اغلب افرادی است که نسبت به این امر، اقدام نموده اند، لذا، در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره این امر، توضیح دهیم. نحوه پیگیری شکایت از منابع طبیعی، با کمک سامانه adliran.ir ممکن و میسر است و بدین نحو می باشد که؛ متقاضی باید، آدرس سامانه adliran.ir را انتخاب کند و هنگام ورود به صفحه ای همانند صفحه زیر، گزینه سامانه اطلاع رسانی پرونده را انتخاب نماید.

  • متقاضی باید، آدرس سامانه adliran.ir را انتخاب کند و هنگام ورود به صفحه ای همانند صفحه زیر، گزینه سامانه اطلاع رسانی پرونده را انتخاب نماید.

پوستر پیگیری شکایت از منابع طبیعی

  • در این گام، فرد باید، گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی را انتخاب نماید.

پوستر پیگیری شکایت از منابع طبیعی

  • در این مرحله، متقاضی باید، نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنای خود را وارد کند.

پوستر پیگیری شکایت از منابع طبیعی

  • در این قسمت، فرد باید کد رمز موقت ارسالی به تلفن همراه خود را وارد نمایید.

  • در این بخش، فرد، به صفحه ای همانند صفحه زیر، دسترسی خواهد یافت که می تواند با تعیین تاریخ، تیک زدن هر دو گزینه مختومه شده ها و نشده ها، پروند مورد نظر را انتخاب و از روند آن، در اطلاع رسانی از روند کار پرونده و خلاصه پرونده، مطلع شود. در ادامه محتوا، قصد داریم از لحاظ حقوقی، نحوه و مراحل بازپس گرفتن زمینی که ملی اعلام شده را از منابع طبیعی، توضیح دهیم و بگوییم که بعد از شکایت، شخص، چگونه باید دفاع کرده و زمین خود را باز پس گیرد.

نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی

نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی، مستلزم طی کردن مراحل شکایتی که در تیتر دوم مقاله به تفصیل توضیح داده شد، همچنین تهیه مدارک لازم و ارسال دادخواست می باشد، پس از طی کردن مراحل مذکور و تهیه مدارک، برای پس گرفتن زمین، باید به صورت زیر، عمل شود:

  • هنگامی که وقت رسیدگی، از سوی دادگاه صالح، تعیین و به طرفین، ابلاغ واقعی یا قانونی شد، طرفین باید، در محکمه، حضور یافته و اقدام به دفاع نمایند

  • در این مرحله، خواهان باید، ضمن ارائه توضیحات مندرج در دادخواست، برای اثبات وجود سابقه احیاء زمین، قبل از سال 1341، درخواست کارشناسی نماید و هزینه آن را بپردازد

  • پس از صدور نظر کارشناس و گذشت مهلت های اعتراض به آن یا در صورت اعتراض به نظر کارشناس و پرداخت هزینه مجدد و ارائه نظر توسط کارشناسان، در نهایت، قاضی پرونده، اقدام به صدور رای خواهد نمود و در خصوص موضوع خواسته، رای خواهد داد.

  • در صورتی که پس از ابلاغ رای، رای به ضرر خواهان بود، فرد باید، در مهلت های اعتراض، نسبت به رای، اعتراض نماید تا به اعتراض، در دادگاه تجدیدنظر، رسیدگی و رای قطعی صادر گردد. پس از صدور رای قطعی، پرونده، برای اجرای حکم، به دادگاه بدوی، ارسال می گردد.

  • در صورتی که رای، به نفع خواهان باشد، از آنجایی که رای جنبه اعلامی دارد، نیاز به اقدامات اجرایی خاصی نیست و فرد با رای، می تواند به اداره ثبت مراجعه و با ارائه دادنامه، سند تک برگی زمین خود را بگیرد.

  • در صورتی که زمین در تصرف فرد نیست و منابع طبیعی، آن را به ارگان دیگری واگذار کرده یا در دست مدعیانی است که می گویند، با واگذاری آن را دریافت کرده اند، منابع طبیعی، باید، زمینی هم عرض زمین فرد، به وی، تحویل دهد.

سخن پایانی

بنابراین شرایط شکایت از منابع طبیعی، در خصوص زمینی که ملی اعلام شده و نحوه پس گرفتن این زمین، با طی کردن مراحلی چون، ثبت دادخواست اعتراض از طریق دفاتر خدمات قضایی، تهیه و ضمیمه کردن مدارک لازم، اعم از نقشه و عکس های هوایی سال 1341 زمین یا ملک و تهیه فایل ورد دادخواست این امر که با کمک وکیل یا نمونه متن شکواییه های موجود، تهیه شده، می باشد. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (443 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (188 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (183 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (173 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (59 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (57 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (30 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (26 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند ادکلن با اسپری شیشه‌شور مرزهای اختراع کاربردی را جابجا کرد+عکس/ دست این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد خلاقیت خنده دار مرد ایرانی با خواندن فاتحه از روی موتور حماسه آفرید+عکس/مرد حسابی اون خدابیامرز راضی به زحمتت نیست🤣 زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد نگاهی به اتاق کار اصیل و ایرانی پسند بهنام تشکر، نیمای ساختمان پزشکان با دکوراسیون شیک و خاص+عکس گشت و گذاری در خانه لوکس و دلنشین شبنم مقدمی، داور صداتو+ویدیو/ از دکوری های بامزه‌اش در پذیرایی تا بالکنی پر از گل و گیاه😍 اولین روز مادر شدن فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر ناز و گوگولی+عکس آخرین عکس از عاشقانه های کیومرث پوراحمد و همسرش قبل از ماجرای خودکشی نگاهی به کلاس درس پناه، دختر بزرگ شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ با لباس خونگی رفته مدرسه؟ تغییر چهره جالب و باورنکردنی نیما شاهرخ شاهی، ساسان سریال فاصله ها پس از 15 سال+عکس/ انگار جا افتاده تر شده نه؟ (ویدئو) هوش غیرقابل باور یک گوزن برای فرار از زندان/ یکی ازش بپرسه راز موفقیتش چیه؟ کلاس خصوصی رفته یا چی! دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته+ عکس ظاهر متفاوت هدی استواری خانم وکیل نون خ بدون گریم تلویزیونی / مگه داریم این همه تغییر؟+عکس مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! اولین تصویر از خواهر بانو جورجینا همسر رونالدو/مشخصه برای خواهرزاده هاش خاله خوبیه ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ استعداد جالب علیرضا بیرانوند در یاد دادن زبان لری به خارجی ها/ صدبارم ببینی بازم کمه😂+ویدیو سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! سکانس خنده دار حامد آهنگی: وقتی برنده مسابقه میشه و نمیتونه خوشحالیشو کنترل کنه/این بشر عالیه... یک توله خوک ناقص‌الخلقه قربانی تشعشع رادیواکتیو، فاجعۀ «چرنوبیل» +عکس نگاهی به میز عزای لوکس و پر زرق و برق مادر پانته‌آ بهرام با چیدمانی از گلهای طبیعی و شمع +عکس/ روحشون شاد عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم ابتکار جالب داوطلب کنکور انسانی برای مدیریت زمانش سر جلسه امتحان+عکس/ از الان مشخصه رگه هایی از مدیریت توی وجودش هست👌 تیپ متفاوت پاشا جمالی، مهیار «نون خ» در کافه +عکس رونمایی آریا عظیمی نژاد، داور عصر جدید از همسر جوان و کم سن و سالش+عکس/ چه ژست عاشقانه‌ای هم گرفتن رامین رضاییان ستاره تیم ملی و رونمایی از بدن ورزشکاری اش/ ماشالله به این آمادگی +عکس 50 اُمین سالروز تولد ساناز سماواتی، تانیا خانم نون خ در کنار همسرش+ویدئو / چه عاشقانه متفاوتی... ضیافت ناهار خوشمزه مرتضی پورعلی گنجی در یک رستوران ایرانی به صرف کباب و جیگر /چه جای دنجی😍👌+ویدئو تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر/ روحشان شاد
تیتر امروز   
ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده خوانندگی باورنکردنی علی دایی و مهدی مهدوی کیا برای تیم پرسپولیس!+ عکس
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده