هر آنچه که در مورد مودم گیمینگ بدانید!+ تفاوت مودم گیمینگ با مودم معمولی

  سه شنبه، 03 مرداد 1402   زمان مطالعه 11 دقیقه

صنعت گیم، به عنوان یکی از رو به رشدترین صنایع سرگرمی در دنیا، میلیون‌ها بازیکن را به خود جذب کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، بازی‌های آنلاین به عنوان بخش مهمی از این صنعت شناخته می‌شوند. امروزه بازیکنان به صورت آنلاین، بازی‌ها را در زمان واقعی با دیگر بازیکنان از سراسر جهان تجربه می‌کنند. برای انجام بازی‌های آنلاین به تجهیزات با ویژگی‌های منحصر به فرد نیاز است که در این مقاله به بررسی هرکدام از این ویژگی‌ها می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید، مودم یکی از اجزای اساسی برای تجربه بازی آنلاین است. با توجه به اینکه بازیکنان گیم، حساس به تأخیر (latency) هستند و این تأخیر ممکن است چالش‌ها و تفاوت زیادی در تجربه بازی برای آن‌ها ایجاد نماید، انتخاب یک مودم مناسب برای بازی‌های آنلاین این افراد بسیار حائز اهمیت است. اگر نمی‌دانید مودم گیمینگ چیست در ادامه این محتوا با ساعدنیوز همراه باشید تا با این دستگاه قدرتمند آشنا شوید.

مودم گیمینگ چیست؟

مودم گیمینگ دستگاهی است که به‌طور خاص برای بهبود تجربه بازی آنلاین و گیمینگ طراحی شده است. با توجه به نیازهای ویژه گیمرها، این نوع مودم‌ قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های اصلی آن‌ها کاهش تأخیر یا همان latency است. با استفاده از الگوریتم‌ها و فناوری‌هایی مانند Quality of Service (QoS)، مودم گیمینگ توانایی ارسال بسته‌های داده بازی با اولویت بالا و انتخاب بهینه‌ترین مسیر را دارد. همچنین، پایداری اتصال نیز در این مودم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از ویژگی‌ها و فناوری‌های خاص، آن‌ها تلاش می‌کنند تا نوسانات و اختلالات در اتصال را کاهش داده و اتصال پایدار و قابل اعتمادی برای بازیکنان فراهم کنند. در نتیجه، مودم گیمینگ با ارائه این قابلیت‌ها به بازیکنان کمک می‌کند تا تجربه بازی آنلاین بهبود یابد و از مشکلاتی همچون تأخیر و ناپایداری اتصال جلوگیری شود.

مودم گیمینگ

آشنایی با انواع مودم گیمینگ

مودم‌های گیمینگ دارای انواع مختلفی همچون ADSL، VDSL، LTE و فیبر نوری هستند. مودم ADSL از طریق خطوط تلفنی اتصال اینترنت را فراهم می‌کند و سرعت دانلود محدودی دارد. مودم VDSL، نسخه بهبود یافته ADSL است و سرعت دانلود و آپلود بالاتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد؛ اما گزینه‌های بهتری هم وجود دارد که یک گیمر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. LTE، اتصال بی‌سیم از طریق شبکه همراه است که سرعت بالا و پایداری خوبی را در مناطقی با پوشش 4G قوی ارائه می‌دهد. اما بهترین گزینه برای گیمینگ، فیبر نوری است. لازم به ذکر است که، مودم فیبر نوری با سرعت بسیار بالا، پایداری عالی و پینگ پایین، تجربه بازی آنلاین منحصر به فردی را برای گیمرها فراهم می‌کند. البته، بهتر است بدانید که تمام نقاط کشور هنوز به اینترنت فیبر نوری متصل نشده است و وجود زیرساخت فیبر نوری در منطقه مورد نظر باید بررسی شود.

فرق مودم گیمینگ با معمولی

اگر نمی‌دانید تفاوت مودم معمولی و مودم گیمینگ چیست اصلا نگران نباشید؛ زیرا در این بخش از مقاله با این تفاوت‌ها آشنا خواهید شد. ما در ادامه مقاله تصمیم داریم تفاوت‌های میان مودم گیمینگ و مودم معمولی را نام ببریم و هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل برای خرید مودم گیمینگ اقدام کنید.

سرعت وایرلس

مودم‌های گیمینگ و مودم‌های معمولی از نظر سرعت وایرلس نیز می‌توانند تفاوت‌هایی داشته باشند. در حالت کلی، مودم‌های گیمینگ تلاش می‌کنند تا سرعت وایرلس بالاتری را ارائه دهند تا بازیکنان بتوانند از تجربه بازی آنلاین بهتری برخوردار شوند. مودم‌های گیمینگ اغلب از استانداردهای بی‌سیم پیشرفته‌تری مانند Wi-Fi 6 (802.11ax) یا حتی Wi-Fi 6E استفاده می‌کنند. این استانداردها سرعت و پایداری بیشتری را در مقایسه با استانداردهای قدیمی‌تر Wi-Fi ارائه می‌دهند. آن‌ها به توانایی انتقال داده‌ها با سرعت بالا، پشتیبانی از باندهای فرکانسی گسترده‌تر، مدیریت بهتر ترافیک شبکه و کاهش تداخل بین دستگاه‌ها می‌پردازند. علاوه بر استانداردهای بی‌سیم پیشرفته، مودم‌های گیمینگ می‌توانند ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشند که به بهبود عملکرد و سرعت وایرلس کمک می‌کنند.

تکنولوژی وای فای 6

مودم‌های گیمینگ و مودم‌های معمولی از نظر تکنولوژی استاندارد وای فای با یکدیگر تفاوت دارند. Wi-Fi 6 یک استاندارد بی‌سیم پیشرفته است که سرعت و کارایی بیشتری را نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر Wi-Fi فراهم می‌کند. مودم‌های گیمینگ اغلب از قابلیت Wi-Fi 6 بهره می‌برند، که به بازیکنان امکان انتقال داده‌ها با سرعت بالا، کاهش تاخیر و توانایی ارتباط همزمان با چندین دستگاه را می‌دهد. همچنین، از امکانات مرتبط با Wi-Fi 6 مانند OFDMA و MU-MIMO استفاده می‌کنند که بهبود در تقسیم بندی منابع شبکه و افزایش ظرفیت بیشتر را فراهم می‌کنند. این ویژگی‌ها، باعث بهبود کارایی شبکه در مودم‌های گیمینگ می‌شوند و برای تجربه بهتر در بازی‌های آنلاین بسیار مناسب هستند.

دوبانده بودن مودم

مودم‌های گیمینگ قابلیت فعالیت همزمان در دو باند فرکانسی مختلف را دارند. به این صورت که همزمان از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. باند 5 گیگاهرتز سرعت بیشتری با پایین‌ترین تداخل را فراهم می‌کند. دوبانده بودن مودم‌های گیمینگ به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های مختلف را در باندهای مناسب قرار داده و تداخل بین آنها را به حداقل برسانند. این موضوع کیفیت ارتباط و عملکرد در بازی‌های آنلاین را بهبود می‌بخشد. همچنین، مودم‌های گیمینگ از فناوری Beamforming نیز بهره می‌برند. این فناوری، به مودم کمک می‌کند سیگنال وایرلس را به صورت هدفمند و قوی‌تر به دستگاه‌هایی که در حال استفاده هستند، هدایت کند. این ویژگی باعث بهبود پوشش شبکه و سرعت انتقال داده‌ها در فواصل دورتر می‌شود و در نتیجه کیفیت و عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشد.

مودم گیمینگ

پورت شبکه

تفاوت مودم‌ها در پورت شبکه در واقع به نحوه ارتباط و اتصال دستگاه‌ها به مودم مربوط است. مودم‌های معمولی عموماً دارای چندین پورت شبکه Ethernet است که با استفاده از کابل‌های شبکه به دستگاه‌های مختلف ارتباط می‌دهند. این پورت‌ها معمولاً از نوع 10/100 یا 10/100/1000 مگابیت در ثانیه هستند و می‌توانند به دستگاه‌هایی مانند رایانه‌ها، تلفن‌های آی پی، کامپیوترهای شخصی، پرینترها و دستگاه‌های دیگر متصل شوند.

پشتیبانی از پروتکل‌های VPN

مودم‌های گیمینگ معمولا از پروتکل‌های VPN بیشتری پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی به شبکه‌های VPN متصل شوند و از امنیت بیشتری در انتقال داده‌ها و حفظ حریم خصوصی خود برخوردار شوند. همچنین، مودم‌های گیمینگ ممکن است ویژگی‌های تکمیلی مانند کانفیگ آسان تر و پشتیبانی از راهبردهای امنیتی خاص را نیز داشته باشند.

قابلیت‌های امنیتی

قابلیت‌های دیگر مودم گیمینگ چیست؟ مودم‌های گیمینگ با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته به منظور حفاظت از شبکه و دستگاه‌های متصل به آن طراحی شده‌اند. از جمله قابلیت‌های امنیتی مودم‌های گیمینگ می‌توان به firewall اشاره کرد. firewall یا همان دیواره آتش قادر است ترافیک شبکه را مورد بررسی قرار داده و بسته‌هایی که ناامن یا مشکوک به نظر می‌رسند را مسدود کند. همچنین، مودم‌های گیمینگ از قابلیت مدیریت دسترسی پیشرفته نیز برخوردار هستند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا دسترسی به شبکه را محدود کنند و تنظیمات دسترسی را بر اساس آدرس IP، MAC و یا زمان‌بندی انجام دهند. این امکانات به کاربران امکان می‌دهند تا کنترل کاملی بر روی دستگاه‌های متصل به شبکه خود داشته باشند و از تهدیدات امنیتی محافظت کنند.

نکات مهم در خرید مودم گیمینگ

هر مودم گیمینگ که ارزش خرید را داشته باشد، باید حداقل دو باند رادیویی را ارائه دهد. باند 2.4 گیگاهرتز پرکاربردترین باند است و نسبت به باند 5 گیگاهرتز شلوغ‌تر است. در باند 2.4 گیگاهرتز، برد بسیار بهتری خواهید داشت، اما نمی‌تواند با سرعتی که با 5 گیگاهرتز دریافت می‌کنید، مطابقت داشته باشد. باید توجه داشته باشید که باند‌های مختلف می‌توانند بر عملکرد تأثیر بگذارند. اگر سیستم بازی شما در نزدیکی مودم قرار دارد، باند 5 گیگاهرتز بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. اگر دستگاه‌های متعددی دارید که به شبکه خود متصل هستند. برای خرید یک مودم پرسرعت گیمینگ، مودم سه باند بهترین گزینه برای شماست، به خصوص اگر از توسعه‌دهنده‌های برد برای رسیدن به گوشه‌های دور خانه خود استفاده می‌کنید. مودم‎‌های سه باند، باند دوم 5 گیگاهرتز را اضافه می‌کنند که می‌توانید آن را به دستگاه‌ها یا برنامه‌های خاصی اختصاص دهید. برای مثال، می‌توانید یک باند 5 گیگاهرتز را فقط برای بازی رزرو کنید و از باند دیگر 5 گیگاهرتز برای برنامه‌های با پهنای باند بالا مانند پخش ویدیو، انتقال فایل‌های حجیم استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود باند شلوغ‌تر 2.4 گیگاهرتز برای کار‌های روزمره مانند وب گردی و اتصال به دستگاه‌های خانه هوشمند مانند چراغ‌ها، دوربین‌ها، قفل‌ها و سیستم‌های امنیتی آزاد باشد. قبل از شروع خرید مودم گیمینگ، باید تمام جنبه‌های زیر را در نظر و از شرایط زیر اطلاعات لازم را داشته باشید:

  • سرعت اتصال سرویس اینترنت شما چقدر است؟

  • تعداد کل دستگاه‌های متصل در خانه چند عدد است؟

  • اندازه خانه یا اتاقی که می‌خواهید مودم خود را در آن نصب کنید چقدر است؟

نکات مهم دیگری که در خرید یک مودم گیمینگ می بایست مد نظر قرار دهید را در لیست زیر برای شما گردآوری کرده ایم.

ظرفیت پردازنده و سرعت رم

این اصطلاحات مشابه اصطلاحات معمولی رایانه است. سرعت بیشتر پردازنده به معنای سرعت بالاتری است که مودم پرسرعت گیمینگ شما اتصالات را مدیریت کرده و داده‌ها را به دستگاه‌های متصل منتقل می‌کند. همچنین، این ویژگی بر QoS نیز تأثیر می‌گذارد. امتیاز پردازنده و رم بهتر، QoS بالاتر است.

سرعت اتصال به اینترنت

این مفهوم ساده‌تری است. این نشان‌دهنده سرعتی است که با آن داده‌ها از ISP شما به مودم می‌رسد. علاوه بر این، تجربه بازی همیشه با سرعت نسبت مستقیم دارد.

استاندارد‌های بی‌سیم

این معیاری است که نشان می‌دهد مودم گیمینگ شما برای کدام استاندارد‌های اتصال بی‌سیم طراحی شده است. استاندارد بی‌سیم پر استفاده، تا کنون، 802.11ax است که به زودی با جدیدترین مشخصات جایگزین خواهد شد.

تاخیر شبکه

این مدت زمانی است که بسته داده از رایانه شما به سرور بازی می‌رسد. بدیهی است که این زمان باید کم باشد. اگر زمان تاخیر آن بین 20 تا 30 میلی ثانیه باشد، می‌توانید بهترین مودم بازی را در نظر بگیرید. نکته قابل توجه، اگر تاخیر شبکه بیش از 150 میلی ثانیه باشد، تجربه بازی شما کاهش می‌یابد. این اثر را به‌عنوان فریم‌های از دست رفته در بازی یا پاسخ آهسته‌تر مشاهده می‌کنید، اگرچه سرعت ISP خوب است.

اتصال Wi-Fi چند باند

یک مودم گیمینگ به دلیل این ویژگی به چندین کانال انتقال می‌یابد. جدیدترین مودم‌های بازی موجود در بازار قادر به انتقال حداکثر سه کانال در یک زمان هستند.

اترنت گیگابیت

این مشخص می‌کند که مودم بازی شما چند پورت اترنت سیمی دارد. باید در نظر بگیرید که چند دستگاه متصل به سیم در خانه شما وجود دارد و سپس در مورد این ویژگی مودم بازی تصمیم بگیرید.

معرفی بهترین مودم گیمینگ

در دنیای گیم، اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت امری بسیار حیاتی است. یکی از عوامل اصلی که تأثیر زیادی در کیفیت و پایداری اتصال شما به بازی آنلاین دارد، استفاده از یک مودم مناسب برای گیمینگ است. به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین و جدیدترین مودم‌های گیمینگ بپردازیم.

مودم 4G-LTE نزتک مدل NZT-TDX1000

مودم 4G-LTE نزتک مدل NZT-TDX1000 یکی از بهترین مودم‌های سیمکارتی برای گیم است. این مودم، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مودم‌های رومیزی در بازار به شمار می‌رود. با پشتیبانی از تمامی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل، قابلیت استفاده در هر شبکه‌ای را فراهم می‌کند.

مودم NZT-TDX1000 در رده LTE Cat6+ / Cat12 قرار دارد و از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از چیپست قدرتمند کوالکام Snapdragon، پشتیبانی از باندهای فرکانسی گسترده، پشتیبانی از پیامک و کدهای دستوری USSD، پشتیبانی از نسل‌های 2G، 3G و 4G+، فناوری TD-LTE و فناوری MiMo 4×4 اشاره کرد.

طراحی مینیمال مودم 4G-LTE نزتک مدل NZT-TDX1000، امکان استفاده آسان و بدون هیچ محدودیتی در انتخاب اپراتور را به کاربران می‌دهد. همچنین، با فناوری MiMo 4×4 و پشتیبانی از فناوری TD-LTE، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از اتصال به اینترنت با سرعت بالا و پایدار لذت ببرند. لازم به ذکر است این مودم با قابلیت‌های حرفه‌ای خود، انتخابی ایده‌آل برای تمامی کاربران به ویژه گیمرها است.

مودم 4G-LTE نزتک مدل NZT-TDX1000

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای فای 6)

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای‌فای 6) یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مودم‌های فیبر نوری در بازار است. این مودم با طراحی زیبا و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران به دست آورده است. سرعت وایرلس این مودم در فرکانس 2.4 گیگاهرتز به تقریباً 300 مگابیت بر ثانیه و در فرکانس 5 گیگاهرتز به تقریباً 866 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مودم، استفاده از تکنولوژی وای‌فای 6 است که سرعت وایرلس بالا و پایداری را برای شما فراهم می‌کند. این مودم دارای دو آنتن خارجی با قدرت 5 دسی‌بل است که برای استفاده در خانه و شرکت بسیار مناسب است. همچنین، دارای 4 پورت شبکه است که به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را از طریق این پورت‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین، یک پورت USB و یک پورت تلفن نیز در این مودم وجود دارد.

استفاده از مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای‌فای 6) به شما امکان می‌دهد تا از سرعت بالا و پایداری در شبکه فیبر نوری خود لذت ببرید. این مودم با قابلیت‌های منحصر به فردش، برای ارائه تجربه بهتر و پیشرفته برای وب‌گردی و همچنین گیم، یک گزینه بسیار مناسب است.

سخن پایانی

بنابراین همان‌گونه که توضیح دادیم، داشتن اینترنت پرسرعت و بدون وقفه، مسئله‌ مهمی برای گیمرها است. با توجه توضیحات داده شده در این مقاله، استفاده از مودم‌های گیمینگ به شما تجربه یک بازی آنلاین با سرعت بالا و بدون تأخیر را به ارمغان می‌آورد. در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که مودم گیمینگ چیست؟ همچنین تفاوت‌های آن با مودم معمولی را نیز بیان کردیم. بنابراین در حال حاضر با ویژگی های این مودم آشنا شدید و می‌توانید برای تجربه یک بازی آنلاین بی‌عیب و نقص از این نوع مودم استفاده کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!