هیدرودرم ابریژن چگونه کار می‌کند؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
هیدرودرم ابریژن چگونه کار می‌کند؟
هیدوردرم ابریژن بر پایه‌ی تکنیکی بسیار پیشرفته به نام «افیوژن پوستی همزمان» بنا شده است. یعنی همزمان با لایه برداری، موادی را به پوست وارد می‌کنیم که خاصیت جوانسازی و درمانی دارند. در عین حال اساس مراحل درمانی بسیار ساده‌اند و در 5 مرحله بسیار مفید برای پوست انجام می‌شوند.

هیدرودرمی ابریژن چیست؟

هیدرودرمی یعنی آبرسانی به پوست که باعث درمان کم آبی پوست می شود.هیدرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است. گاهی اقات ممکن هست بدن به علل مختلف دچار کم آبی پوست شود. در دستگاه هیدرودرمی از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود و نسبت به دیگر روش های زیبایی و جوان سازی پوست عوارض جانبی کمتری دارد.این روش سبب پاکسازی پوست و درمان اسکار جوش و اصلاح رنگدانه های پوستی و هیدراته کردن پوست می شود.

هیدرودرم را در چه نواحی می توان مورداستفاده قرارداد؟

باآنکه استفاده از هیدرودرم معمولاً برای صورت انجام می گیرد ولی در صورت تمایل بیمار و تشخیص و تبحر پزشک می توان سایر نواحی ازجمله گردن و قسمت بالای سینه، دست و زیر گردن را نیز هیدرودرمی کرد. بااین حال، این روش ها را به آسانی می توان برای صاف و هموارسازی هر ناحیه از بدن مورداستفاده قرارداد. روش های درمانی مخصوص آکنه اغلب برای تمیز کردن و بهبود درمان مورداستفاده قرارداد.
هیدرودرم را به راحتی می توان برای همه گروه سنی و همه افراد مورداستفاده قرارداد بدون آنکه سن و جنس روی کارایی این روش تأثیر منفی بگذارد. برای انجام هیدرودرمی ابتدا پزشک پوست را به صورت مناسب شستشو داده و بعد از دستگاه استفاده می کند.

هیدرودرم چگونه کار می کند؟

هیدوردرم ابریژن بر پایه ی تکنیکی بسیار پیشرفته به نام «افیوژن پوستی همزمان» بنا شده است. یعنی همزمان با لایه برداری، موادی را به پوست وارد می کنیم که خاصیت جوانسازی و درمانی دارند. در عین حال اساس مراحل درمانی بسیار ساده اند و در 5 مرحله بسیار مفید برای پوست انجام می شوند.

مرحله ۱: سم زدایی

در این مرحله به کمک روش هایی سیستم لنفاوی پوست را تخلیه می کنیم. این کار به سم زدایی پوست معروف است و باعث خونرسانی بهتر به پوست صورت و گردن می شود. مرحله ی سم زدایی به ما کمک می کند که آبرسانی و بازآوری رطوبت پوست را به نحو احسنت انجام دهیم و از آن مهم تر، کاری می کند که اثرات درمانی برای مدت طولانی تر پایدار بماند.

مرحله ۲: پاکسازی و لایه برداری

در مرحله دوم، لایه ای از پوست که دارای سلول های مرده است برداشته می شود. این کار به لایه برداری یا اکسفولیاسیون معروف است. لایه برداری در هیدرودرم ابریژن به شکلی طراحی شده که فقط لایه ی استراتوم کورنیوم پوست برداشته شود. این لایه خارجی ترین لایه روپوست است که از آلودگی ها و سلول های مرده ساخته شده و بدن شما به صورت طبیعی تلاش می کند که از شر آن ها خلاص شود.لایه برداری در روش قدیمی تر میکرودرم ابریژن به کمک کریستال ها یا دستی نوک الماسی انجام می شد. تفاوت کلیدی این دو روش با کاربرد درمانی یکسان در این است که در هیدرودرم ابریژن قبل از لایه برداری، پوست را پاکسازی و تغذیه می کنیم.

دستی دستگاه هیدرودرم به سیستم پنوماتیک یا هوای فشرده مجهز است. این سیستم سرم یا محلولی را روی پوست شما می پاشد که حاوی گلوکوزامین، لاکتیک اسید و عصاره های گیاهی بسیار مفید برای پوست است. این سرم باعث جدا شدن سلول های مرده و آلودگی های پوست می شود. پس تا اینجای کار پوست را پاکسازی کرده و موادی مفید به آن رسانده ایم. همزمان سلول های مرده و آلودگی های پوست را نیز جدا کرده ایم.

مرحله ۳: افزودن مواد شفاف کننده

خوب تا اینجا لایه های مرده و آلوده پوست کنده شده اند. در مرحله سوم تلاش می کنیم تا با استفاده از اسیدهای ملایم و ضعیفی مثل سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید پوست شما درخشان و شفاف کنیم. این اسیدها مواد به جا مانده در منافذ پوستی مسدود را شل می کنند که برای درمان پوست های چرب و پوست های متسعد آکنه و جوش بسیار مفید است. پس می بینید که هیدرودرم ابریژن فقط روشی برای جوانسازی پوست نیست، بلکه به شکل موثری باعث ارتقای سلامت پوست شما می شود.

مرحله ۴: استخراج

در این مرحله باز هم پوست را پاکسازی می کنیم. سرم و اسیدی که در مراحل قبل استفاده کردیم، لایه برداری خود را انجام داده اند و از این جا به بعد باید لایه های جدا شده را برداشت کنیم. سیستم پنوماتیک پیشرفته ی دستگاه در این مرحله به شکل یک ساکشن یا مکنده ی بسیار قدرتمند عمل می کند. مکنده ی هیدرودرم منافذ بسته پوستی را باز کرده و لایه های برداشت شده از پوست را جمع آوری می کند. حتی می توانید در آمدن جوش های سرسیاه خود را ببینید. ساکشن همزمان با این کارها، پوست شما را ماساژ داده و خونرسانی را بهبود می بخشد.

مرحله ۵: آبرسانی

در این مرحله از درمان تمامی مواد کلیدی مورد نیاز پوست را به شکل سرم یا محلولی ویژه به پوست می رسانیم. سرم آبرسان سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که پوست شما را شفاف و درخشان می کند. اثرات درمانی این سرم حتی پس از یک جلسه نمایان می شود. در این مرحله می توان از سرم درمابیلدر استفاده کرد که یک ماده ی پروتئینی ضد پیری است و باعث افزایش کلاژن سازی و بهبود چین و چروک های عمقی پوست می شود. سرم هیجان انگیز دیگری که در درمان استفاده می شود، بریتنول است که برای درمان لکه های پوستی معجزه می کند.

مراقبت های قبل و بعد از هیدرودرمی:

قبل از هیدرودرمی ابتدا پزشک خود را درباره هرگونه استفاده از دارو مطلع کنید. به خصوص اگر در یک سال گذشته از ایزوترتینوئین استفاده کرده اید. در صورت وجود تب خال یا تاول مربوط به سرماخوردگی نیز باید پزشک حتماً در جریان قرار گیرد زیرا این موارد جزو منع استفاده از هیدرودرمی هستند.
بعد از استفاده از هیدرودرمی نیز بهتر است با مشورت پزشک خود از مواد مناسب ویتامینه استفاده نمایید تا به خوبی جذب پوست شود. لازم است بعد از هیدرودرمی حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده شده و در صورت امکان از قرارگیری در معرض نور آفتاب خودداری شود. همچنین استفاده از دستکش و کلاه و عینک آفتابی تأثیر مناسبی در حفظ اثرات هیدرودرمی دارد.
هیدرودرمی بعد از انجام ظاهر پوست شمارا به صورت کامل جوان و شاداب کرده و آن را تجدید می کند. با این روش درمانی پوست سفیدتر شده و اثر آن نسبت به انواع کرم های روشن کننده که عموماً بازگشت پذیر هستند ماندگارتر است. درمان های هیدرو درم آبریژن دارای اثربخشی بالا در بهبود وضعیت پوست، کاهش چین وچروک، برطرف کردن لکه های ایجادشده بر روی پوست و شاداب سازی کلی پوست است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (536 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (321 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (201 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (117 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس