دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جان باختن نوجوان تهرانی زیر تیغ عمل جراحی زیبایی 

جمعه، 12 مرداد 1403
کد خبر: 400829
ساعدنیوز: یک پسر نوجوان زیر تیغ عمل لاغری در تهران جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت: «رژیم و ورزش چیه، میرم یه دفعه عمل می‌کنم راحت میشم…» این را یک دختر 15ساله می‌گوید.

این درحالیست که یک پسر نوجوان 16ساله با 110 کیلو وزن، چهارشنبه زیر تیغ جراحی لاغری در یکی از بیمارستان‌های تهران جان داد. خانواده متوفی شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی از مرکز درمانی مورد نظر مطرح کردند. جسد این نوجوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

طبق اعلام کمیسیون پزشکی قانونی کشور جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیر مجاز، هر هفته منجر به حداقل «دو مرگ» در کشور می‌شود.

پیشتر در تیرماه امسال هم دختر جوانی که برای سومین بار زیر تیغ جراحی زیبایی رفته بود، بر اثر آمبولی به کام مرگ فرو رفت و خانواده او شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی مطرح کردند.

از تعداد قربانیان جراحی‌های زیبایی اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما در حال حاضر تمایل به عمل جراحی زیبایی در بین نوجوانان زیر سن قانونی 18 سال، روز به روز در حال افزایش است، تا جایی که طبق اعلام جامعه جراحان این عدد تا سن 14 سال و در برخی موارد کمتر از آن نیز کاهش یافته است.

بر اساس گفته‌های مسئولان انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران «درحال‌حاضر مثلث دلال – بلاگر و تکنسین و مراکز جراحی متخلف، عامل گسترش اعمال جراحی زیبایی بی‌رویه و لیپوساکشن‌های غیرضروری است».

مصطفی اقلیما، جامعه شناس، می‌گوید که «کشور ما یک کشور جهان‌سومی است و در این دسته کشورها به افراد، خانواده‌ها و جامعه آن اعتماد به نفس لازم داده نشده است و در پی کمبودهایی که افراد در خودشان احساس می‌کنند، فکر می‌کنند با دستکاری ظاهرشان زیباتر می‌شوند و می‌توانند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.»

اما یک جامعه‌شناس دیگر سعید معیدفر، می‌گوید که «روی آوردن به عمل‌های جراحی زیبایی یک اتفاق جهانی است که ایران هم بی‌تاثیر از این اتفاق نبوده است و ریشه اصلی روی آوردن به عمل‌های جراحی زیبایی، بی‌هدفی و سرگردانی جوانان یک جامعه است»، چون به نوجوان و جوان آدرس اشتباهی داده می‌شود و مدام از کودکی زیبایی او را تمجید می‌کنند نه مهارت و تلاش او را.

نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران دکتر سیدنجات حسینی معتقد است که «بسیاری از عمل‌های زیبایی غیرضروری است و فقط برای اینکه فرد زودتر به نتیجه برسد، آن‌ها را انجام می‌دهد». عملی مانند لیپوماتیک یا لیپوساکشن عمل‌های بسیار سنگینی هستند که اگر توسط افراد غیرمتخصص صورت گیرد، می‌تواند عوارض بسیار جبران‌ناپذیری به همراه داشته‌باشد، به خصوص برای نوجوانان که در سن رشد و بلوغ هستند توصیه می‌کنیم ورزش و تغذیه سالم داشته باشند، «افراد باید از انجام این عمل‌ها صرف نظر کنند یا اگر هم مصمم به انجام آن هستند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 12 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
استوری عاشقانه نوید محمدزاده برای همسرش فرشته حسینی / عاشقترین زوج سینمای ایران بمونید به پای هم ...
(عکس) رونمایی از چهره جدید بهنوش طباطبایی در ماشین سانروف دارش / اشعه یو وی اذیتت نکنه تو این گرما خانم بازیگر!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدیو/ نمرۀ 2/5 شاهکار نمرات ریاضی مهران مدیری که باعث ذوق معلمش شده/ احسان خواجه‌امیری باورش نشد، میگه نمیشه