جراحی کوچک کردن سینه برای چه کسانی خوب است؟

  پنجشنبه، 23 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
جراحی کوچک کردن سینه برای چه کسانی خوب است؟
جراحی کوچک کردن سینه یک فرایند بسیار شخصی است و شما باید آن را برای خودتان انجام دهید نه برای تحقق خواسته‌های شخصی دیگر یا برای رسیدن به تیپ یک تصویر ایده آل.

سینه ها، دارای اندازه ها و اشکال مختلف هستند. با این حال، برای برخی از افراد، داشتن سینه های بزرگ می تواند مشکل ایجاد کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از سوتین های نامناسب باعث درد شانه و گردن راست و چپ می شوند. افراد ممکن است برای زیبایی بیشتر یا به دلایل روان شناختی، به فکر کوچک کردن سینه خود بیافتند.ژنتیک، وزن بدن و سن می تواند بر اندازه ی سینه تأثیر بگذارد. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، داروها یا مشکلات تیروئید هم می تواند روی حجم سینه، تأثیر بگذارند

شما می توانید با ورزش و تغییر رژیم غذایی، حجم سینه خود را کاهش دهید. برخی راه های طبیعی و بدون عمل جراحی برای کاهش حجم سینه وجود دارد. سینه ها حاوی چربی هستند، بنابراین کاهش چربی کلی بدن به کاهش حجم سینه کمک می کند.

روش مناسب برای کوچک کردن سینه ، به سلامت کلی فرد و علت بزرگی پستان، بستگی دارد؛ علت آن هم می تواند تغییرات هورمونی و چاقی باشد. افرادی که نگران سلامتی سینه هایشان هستند، ممکن است قبل از تغییر در سبک زندگی شان، تمایل داشته باشند به پزشک مراجعه کنند.

عمل کوچک کردن سینه فرآیندی برای برداشتن چربی ها، بافت ها و پوست اضافی در نتیجه کاهش سایز سینه است، این جراحی در دنیای پزشکی ماماپلاستی یا ماموپلاستی کوچک کننده و به لاتین (Reduction Mammoplasty) نیز خوانده می شود. اگر پستان های بزرگی دارید، ممکن است برای داشتن حس راحت تر یا متناسب کردن اندازه پستان ها با اندام تان این جراحی را انجام دهید. این عمل را همراه با عمل پروتز سینه می توانید انجام دهید عمل کوچک کردن سینه ممکن است باعث بهتر شدن برداشت ذهنی شما از خودتان، بالا رفتن اعتماد به نفس تان و بیشتر شدن توانمندی تان برای شرکت در فعالیت های جسمانی شود. اگر در اندیشه انجام این جراحی هستید، با یک جراح پلاستیک مورد تأیید مشورت کنید. مهم است که بدانید این جراحی چه پیامدها، خطرات و عوارض جانبی دارد. همچنین باید انتظارات واقع گرایانه ای از نتایج آن داشته باشید.

این جراحی را می توان در هر سنی انجام داد، حتی گاهی در نوجوانانی با این حال، بهتر است برای انجام جراحی تا پایان سن رشد پستان ها صبر کنید اگر هنوز خانواده تشکیل نداده اید یا به تعداد کافی بچه دار نشده اید، بهتر است انجام جراحی کوچک کردن پستان را تا زمانی که دیگر مایل به بچه دار شدن نباشید به تعویق بیاندازید مگر اینکه بزرگی پستانها غیر قابل تحمل باشد. تغییرات صورت گرفته در پستان ها در دوران حاملگی می تواند بر نتایج جراحی کوچک کردن پستان تأثیر بگذارد. همچنین شیردادن نوزاد پس از انجام این جراحی ممکن است مشکل کرده و به افتادگی مجدد سینه ها بیانجامد. البته برخی پژوهش ها نشان می دهد که مشکل شیردهی به نوزاد پس از انجام جراحی کوچک کردن پستان بیشتر مربوط به نداشتن ه آموزش لازم دوران نقاهت و نحوه شیردهی می باشد.

آیا این روش برای من مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه یک فرایند بسیار شخصی است و شما باید آن را برای خودتان انجام دهید نه برای تحقق خواسته های شخصی دیگر یا برای رسیدن به تیپ یک تصویر ایده آل.کاهش اندازه سینه برای شما یک گزینه خوب است اگر:

  • شما از لحاظ جسمی سالم هستید.
  • انتظارات واقع بینانه دارید.
  • سیگار نمی کشید.
  • از اینکه سینه هایتان خیلی بزرگ هستند احساس ناراحتی می کنید و اذیت می شوید.
  • سینه هایتان انجام فعالیت های فیزیکی را برای شما محدود کرده است.
  • به دلیل وزن زیاد سینه هایتان، درد کمر، گردن و شانه را تجربه کرده اید.
  • بند سینه بند شما دندانه های منظمی از دارد که سنگینی و نوسان سینه را کنترل می کند.
  • در زیر چین سینه، التهاب پوست دارید.
  • سینه هایتان به پایین آویزان شده و پوست را کشیده اند.
  • وقتی سینه بند استفاده نمی کنید، نوک سینه هایتان به زیر چین سینه می رسد.
  • به دلیل کشیده شدن پوست، آرئولا (قسمت قهوه ای رنگ دور سینه هایتان) بزرگ شده است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (15 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر)
تیتر امروز   
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 2 تیر 1403 + فیلم