جوانسازی پوست در طب سنتی

  یکشنبه، 28 فروردین 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
جوانسازی پوست در طب سنتی
افتادگی و تیرگی پوست میتواند اولین نشانه های پیری پوست باشد. یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش های جوانسازی صورت، استفاده از طب سنتی می باشد.در این مطلب جوانسازی پوست در طب سنتی را برای شما به اشتراک می گذاریم.

زیبایی و طراوت پوست یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که همه ی افراد کم و بیش به آن توجه می کنند. تمامی اقشار جامعه چه مردان و چه زنان نسبت به جوان ماندن و شادابی پوستشان حساس هستند و تمایل دارند برای جوانسازی پوست خود تلاش زیادی به عمل آورند.برای داشتن پوستی با طراوت و شاداب از دو طریق می توانید اقدام نمایید. استفاده از دستگاه های مدرن و تکنولوژی روز و طب سنتی

در این مقاله قصد داریم راهکارهای جوانسازی پوست با طب سنتی و ویژگی های آن را بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر در مورد شادابی و طراوت پوست خود تصمیم بگیرید.

تفاوت پیری و جوانی پوست

راهکارهای جوانسازی پوست

برای جوانسازی پوست با استفاده از روش های سنتی می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

روش های سنتی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد. اما شما باید متناسب با نوع پوست خود راهکار موثر آن را پیدا کنید تا هیچ گونه عوارضی به دنبال نداشته باشد.

  • ماساژ: ماساژ دادن پوست سبب گردش جریان خون بهتر در پوست می شود. اما ماساژ دادن به تنهایی کاری از پیش نمی برد، بلکه باید توسط روغن های کاملا طبیعی مثل روغن بادام تلخ، روغن بنفشه و روغن اکلیل کوهی صورت گیرد.به یاد داشته باشید که برای از بین بردن چین و چروک صورت، ماساژ با روغن زیتون یا کنجد موثرتر می باشد.
  • شستشوی صورت: شستن پوست موجب می شود تا منافذ پوست باز شده و مواد سمی از آن دفع شود و ترکیبات مفید آب جذب پوست گردد. بعد از شستشو بهتر از بگذارید رطوبت پوست در معرض هوا خشک شود. در نوجوانان و جوانان صورت را باید با آب خنک و در افراد میانسال باید با آب ولرم شستشو داد تا موجب کاهش چین و چروک صورت گردد.
  • ماسک: استفاده از ماسک طبیعی که توسط مواد طبیعی و خوراکی تهیه شده اند بسیار اثرگذار است. اما استفاده از ماسک های طبیعی باید با توجه به نوع پوست فرد و با دستور متخصص استفاده شود.افرادی که مبتلا به جوش های پوستی هستند بهتر است از ماسک سدر و ماست برای رفع جوش های صورت خود استفاده کنند. در صورت استفاده از ماسک بعد از خشک شدن، آن را با فشار آب باید از روی صورت خود بشویید و خشک نکنید.
ماسک صورت

درمان افتادگی پوست صورت با طب سنتی

یکی از نشونه های پیری پوست شل شدگی و افتادگی پوست است. که میتواند تاثیر خیلی زیادی در کاهش اعتماد به نفس انسان ها داشته باشد. جوانسازی صورت با طب سنتی میتواند به لیفت نمودن پوست و برطرف کردن افتادگی آن هم کمک کند. به همین دلیل است که در حال حاضر استفاده از طب سنتی برای درمان افتادگی با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

دلیل استقبالی که از طب سنتی شده این است که این روش ها از عوارض خیلی کمی نسبت به روش های پزشکی برخوردار هستند. همچنین هزینه مورد نیاز آن ها خیلی کمتر از روش های دیگه است. ماهیت طب سنتی به این صورت است که مواد گیاهی، دارویی و مغذی مورد نیاز پوست را به آن میرسانند.

این مواد تاثیر فوق العاده ای در کلاژن سازی بیشتر، تامین ویتامین های مورد نیاز پوست و بهبود عارضه های پوستی دارد. بنابراین استفاده کردن از این روش نمیتواند در جوانسازی صورت بی تاثیر باشد.

درمان افتادگی صورت

تاثیرات جوانسازی صورت

یکی از معمول ترین روش های جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده کردن از روغن های گیاهی و ماساژ درمانی است. روغن ها و عصاره های گیاهی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و میتوانند به بهبود مشکلات پوستی مثل خشکی پوست، شل شدگی، چین و چروک های پوستی و … کمک کنند.

از طرفی این روغن ها حاوی مواد مغذی مورد نیاز پوست هستند و میتوانند با ماساژ درمانی پوست باعث نرمی و انعطاف پذیری بیشتر پوست بشوند. ماساژ صورت را هم میتوانید در خانه انجام بدهید و هم به مراکز درمانی معتبر و متخصص مراجعه کنید.

فقط فراموش نکنید که اگر قرار است خودتان ماساژ درمانی را انجام بدهید، بهتر است اصول ماساژ درمانی را یاد بگیرید تا بتوانید تاثیرگذاری بیشتری در برطرف کردن افتادگی های پوستتان داشته باشید.

از طرفی زمانی که دارید صورتتان را ماساژ میدهید، به هیچ عنوان روی پوستتان فشار وارد نکنید، چون این کار باعث آسیب دیدن پوستتان میشود. همچنین اگر پوست نازک و حساسی داشته باشید، ممکن است در صورتتان زخم و کبودی ایجاد بشود.

نکته دیگه ای که باید بهش توجه کنید این است که استفاده از طب سنتی برای جوانسازی پوست یک روش طبیعی و تدریجی است. بنابراین نمیتوانید در مدت زمان کم توقع داشته باشید نتیجه درمان را مشاهده کنید. برای نتیجه گرفتن از روش های سنتی نیاز ست تا درمان را به صورت مداوم و طولانی مدت ادامه بدهید.

درمان تیرگی پوست صورت با طب سنتی

یکی دیگه از مزایای طب سنتی بهبود تیرگی های پوستی است. عوامل مختلفی وجود دارند که باعث تیرگی پوست میشوند که از مهم ترین آن ها میتوانیم به یبوست، بیماری های کبدی و کلیه، استفاده بیش از اندازه گوشت قرمز، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده بیش از حد لوازم آرایشی، تغییرات هورمونی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، غذاهای فست فودی، دیابت، بیماری های زنان و … اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید پوست سالم و شفافی داشته باشید، باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

استفاده کردن از میوه و سبزیجات تازه و سالم میتواند تاثیر فوق العاده زیادی در سلامتی پوست و شفافیت اون داشته باشد. استفاده کردن از برخی ماسک های سنتی هم میتواند در بهبود تیرگی های پوستی موثر باشد.بعضی از مواد غذایی خاصیت درمانی هم دارند، به همین دلیل در طب سنتی از آن ها به وفور استفاده میشود. از مهم ترین موادی که به عنوان دارو برای جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده میشود، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

درمان تیرگی پوست
  • لیمو ترش: یکی از بهترین روش های سنتی برای برطرف کردن تیرگی های پوست صورت، استفاده از لیمو ترش است. ویتامین c و خاصیت آنتی اکسیدانی لیمو ترش باعث میشود تا از پیری پوست شما جلوگیری شود. همچنین لیمو ترش دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است و باعث میشود تا تیرگی های پوست کم رنگ شده و به مرور زمان از بین برود.اما اگر می خواهید تاثیر لیمو ترش روی پوستتان را زودتر ببینید، میتوانید آن را به صورت اسکراب روی پوستتان بکشید. از آنجایی که لیمو خاصیت ضد عفونی کنندگی هم دارد، میتواند تیرگی ها را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.
  • شکر: شکر یه اسکراب طبیعی و فوق العاده موثراست. که میتواند باعث روشن شدن پوست و برطرف شدن تیرگی های پوستی بشود کافی است مقداری از شکر قهوه ای را با شکر سفید ترکیب کنید و کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیری شکل بشود حالا خمیر را روی پوست صورتتان بمالید و دایره ای شکل ماساژ بدهید این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شما میشود و در نهایت به برطرف کردن تیرگی های پوستی کمک میکند.بعد از ماساژ پوستتان، صورتتان را با آب ولرم شستشو بدهید از ویژگی های اسکراب شکر این است که شما بلافاصله بعد از شستشوی پوستتان میتوانید مقداری از نتیجه درمان را ببینید.
  • علف چایی: یکی دیگه از روش های جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده کردن از علف چایی است. این گیاه میتواند تیرگی های ناشی از آفتاب سوختگی، سوختگی های سطحی و همچنین سرمازدگی را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد کافی است گیاه علف چایی یا گیاه راعی را از عطاری تهیه کنید و ماسک آن را روزی یک بار روی صورتتان قرار بدهید.
  • زردچوبه: زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و میتواند تاثیر زیادی در از بین بردن تیرگی های پوست داشته باشد. بنابراین علاوه بر اینکه میتوانید از آن در پخت غذاها استفاده کنید. میتوانید ماسک زردچوبه را روی پوستتان قرار بدهید و با کمک آن تیرگی های پوستتان را کاهش بدهید.برای استفاده از ماسک زردچوبه بهتراست مقداری آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید. زمانی که خمیری شکل شد، آن را روی صورتتان قرار بدهید و بعد از 20 دقیقه تا نیم ساعت با آب ولرم صورتتان را شستشو بدهید.
  • ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا یکی از موثرترین ماسک هایی است که میتوانید برای جوانسازی پوستتان از آن استفاده کنید. کافی است مقداری از ژل را روی پوستتان به صورت ماسک بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را شستشو بدهید. این ژل خاصیت کلاژن سازی و آبرسانی به پوست را دارد و میتواند باعث شفافیت، نرم کنندگی، ترمیم و همچنین شادابی بیشتر پوستتان بشود.
ژل الوئه ورا برای صورت
  • سیب زمینی: سیب زمینی سرشار از نشاسته است. نشاسته هم تاثیر فوق العاده زیادی در سفید کردن پوست و کاهش رنگدانه های پوستی دارد. به همین دلیل میتوانید یک سیب زمینی را برش بدهید و آن را روی صورتتان قرار بدهید.بعد از چند دقیقه برش ها را از روی پوستتان بردارید و صورتتان را شستشو بدهید. بعد از مدتی نتیجه این ماسک را روی صورتتان مشاهده خواهید کرد.

طب سنتی ابوعلی سینا برای پوست

اگر یکم راجع به جوانسازی صورت با طب سنتی تحقیق کرده باشید، قطعا راجع به طب سنتی با روش ابوعلی سینا شنیدید. این روش با توجه به ارزیابی روغن ها و داروهای گیاهی و تاثیرات آن ها روی پوست شکل گرفته است.در این روش به شما گفته میشود که اگه میخواهید از محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست استفاده کنید، بهتراست از محصولاتی استفاده کنید که پایه گیاهی و درمانی دارند.این گونه میتوانید همزمان با رسیدگی به پوست از بروز بیماری های پوستی پیشگیری کنید و به بهبود عارضه های پوستی روی صورتتان بپردازید.اما نکته دیگری که طب سنتی ابوعلی سینا راجع به آن صحبت میکند این است که بهترین روش برای بهبود عارضه های پوستی و برطرف کردن علائم پیری پوست، استفاده از روغن های گیاهی است و نباید تاثیرات این روغن ها نادیده گرفته شود.

به طور مثال اگر دارای خط اخم یا خط لبخند هستید، برای بهبود آن ها میتونید از روغن بادام استفاده کنید اگه اطراف چشم هایتان تیرگی هایی را مشاهده میکنید، بهتر است از روغن ویتامین E برای درمان آن استفاده کنید امروزه در کنار روش های سنتی روش های مدرن نیز خیلی مورد توجه قرار گرفته است برای زیبایی و سلامت پوست روش جوانسازی پوست با دستگاه نیز بسیار باب شده است.

به طور کلی انسان ها در طول روز برای صحبت کردن، اخم کردن، خندیدن و … عضلات صورت خودشان را حرکت میدهند. این کار به مرور زمان باعث بروز چین و چروک های پوستی میشود. که عدم رسیدگی به آن ها میتواند باعث پیری زودرس صورت شود.بنابراین افرادی که این خطوط و چین و چروک ها را روی پوستشان میبینند به دنبال روش مناسبی برای رفع آن ها و پیشگیری از بروز چین و چروک های جدید هستند. تاثیر روغن های گیاهی را در از بین بردن چین و چروک های پوستی نادیده نگیرید. این روغن ها دارای مواد مغذی مورد نیاز پوست هستند که میتوانند به بهبود چین و چروک های پوستی کمک کنند. به طور کلی بعضی از روغن هایی که در طب سنتی از آن ها برای جوانسازی پوست صورت استفاده میشود، به شرح زیر هستند.

  • روغن بادام شیرین: روغن بادام میتواند به بهبود تیرگی های پوست و ایجاد شفافیت است پوستی کمک کند. بنابراین کافی است مقداری از روغن نارگیل را با مقداری جوانه گندم آسیاب شده است و عسل ترکیب کنید و آن را روی پوستتان قرار بدهید اجازه بدهید این ماسک حدود 2 تا 3 ساعت روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را با آب شستشو بدهید. استفاده کردن از این ماسک هر چند وقت یک بار میتواند تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی پوست صورتتان داشته باشد
  • روغن نارگیل: یکی دیگر از روغن های شگفت انگیز روغن نارگیل است که تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی صورت با طب سنتی دارد. از مهم ترین خاصیت های این روغن میتوانیم به هیدراته نگه داشتن پوست و شادابی بیشتر آن اشاره کنیم.بنابراین استفاده کردن از این روغن میتواند رطوبت پوست را تامین کند و خشکی آن را از بین ببرد بنابراین ماساژ روزانه پوست با استفاده از روغن نارگیل میتواند باعث افزایش شادابی چهره و مرطوب نگه داشتن پوستتان بشود.

لیفت صورت با طب سنتی

یکی دیگه از روش های جوانسازی صورت با طب سنتی استفاده کردن از طب سوزنی است. این کار به بهبود گردش خون زیر پوست کمک میکند و باعث تحریک کلاژن سازی در قسمت بافت های پوستی میشود. به همین دلیل افراد زیادی از این روش برای لیفت پوست صورتشان استفاده میکنند.

برای انجام این روش بهتراست حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید و اجازه بدهید افراد متخصص این کار را برای شما انجام بدهند تا از بروز عوارض احتمالی آن تا جای ممکن پیشگیری کنید سفت شدن پوست صورت کاملا وابسته به محل قرارگیری سوزن ها است.

قسمت هایی که نیاز به درمان و ترمیم دارند سوزن درمانی شده است تا گردش خون و کلاژن سازی در این قسمت ها بهبود پیدا کند این روش درمانی میتواند به برطرف کردن چین و چروک های پوستی و تیرگی های اطراف چشم نیز کمک کند نکته دیگری که در رابطه با این روش وجود دارد، این است که هزینه طب سوزنی نسبت به روش های مشابه آن بسیار مقرون به صرفه تر است. از طرفی این روش میتونه علاوه بر بهبود مشکلات پوستی به رفع استرس و افسردگی هم کمک کند.
نکته ای که در رابطه با طب سوزنی باید بدونید اینه که این روش جزو روش های جوانسازی سنتی است. بنابراین نباید توقع داشته باشید که یک روز به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

طب سوزنی برا صورت

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (672 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان