دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جراحی پلک توسط پزشک قلابی خواب را از چشمان زن تهرانی ربود! 

یکشنبه، 22 مهر 1403
کد خبر: 412680
ساعدنیوز: یک خانم تهرانی بعد از جراحی زیبایی پلک توسط یک پزشک قلابی، دیگر قادر به بستن چشم خود نیست.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، شکایت از جراحی زیبایی به استناد آمارهای منتشرشده از سازمان پزشکی قانونی کشور در رتبه نخست شکایت‌های قصور پزشکی در تهران قرار دارد. در همین حال، رئیس پلیس فتا پایتخت سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگویی تلویزیونی 16 مهر ماه از دستگیری یک پزشک‌نما در پایتخت خبر داد و گفت که یک بانوی تهرانی بعد از جراحی غیراصولی پلک توسط این پزشک قلابی «دیگر نمی‌تواند چشمان خود را ببندد و بخوابد.» در بررسی‌های پلیس مشخص شد که فرد دستگیر شده اصلاً پزشک نیست و تنها با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی توانسته بود مخاطبان زیادی جذب کند.

در سال‌های اخیر شاهد افزایش جراحی زیبایی در بین مردان و زنان ایرانی هستیم که همین موضوع موجب سوءاستفاده افراد سودجو و پزشک‌های قلابی شده است.

حالا چشمان این خانم زیباجو باید توسط پزشکان متخصص جراحی شود تا شاید با چندین عمل جراحی متعارف و اصولی دوباره بتواند پلک‌هایش را ببندد.
طبق اعلام پلیس فتا، در سال جاری بیش از 50 فقره صفحه‌های اینستاگرامی پزشک‌نماها در فضای مجازی با مجموعاً بیش از 5 میلیون دنبال‌کننده مسدود شده است.

خود زشت انگاری (BDD)، اختلالی روان‌شناختی است و زمانی پیدا می‌شود که فرد باور می‌کند بخشی از بدن یا ظاهر او از نظر فیزیکی به طرز غیر قابل تحملی نقص دارد. در واقع، این ایده در نهایت به نگرانی عمده آن‌ها تبدیل شده و منجر به ایجاد اضطرابی می‌شود که تأثیرش در زندگی افراد غیرقابل‌اغماض است.

اکرم سهرابی، روان‌شناس، معتقد است که «افراد قبل از عمل جراحی باید به یک روان‌پزشک یا روان‌شناس مراجعه کنند» و آگاه باشند که موضوعات روان‌شناسانه که آن‌ها را آزار می‌دهد و ممکن است در نتیجه آن اموری نظیر جراحی زیبایی را انتخاب کنند، در حال درونی آن‌ها تأثیرگذار نخواهد بود. این افراد اگر به روان‌شناس مراجعه کنند تصمیم‌شان تغییر می‌کند.
اما در مقابل ژیلا آهنگری، دکترای روان‌شناسی بالینی، می‌گوید که متأسفانه نمی‌توان این افراد را مجاب کرد که به روان‌شناسان مراجعه کنند. بیشتر این افراد را در مطب‌ها یا مکان‌هایی می‌بینیم که می‌خواهند اعمال جراحی زیبایی انجام بدهند. زیرا بسیاری از این افراد، بینش کافی نسبت به رنج هیجانی خود ندارند و فکر می‌کنند اگر جراحی‌های زیبایی مداوم انجام بدهند، مشکل خود را حل می‌کنند. این اختلال را نمی‌توان با یکی دو جلسه روانشناسی حل کرد و باید ریشه‌ای درمان شود.

عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی سید حسین نبوی می‌گوید که مدیریت رسانه‌ها و به‌ویژه سلبریتی‌ها و همراه با آن گنجاندن برنامه‌های پرمحتوا جهت آگاهی‌بخشی در رسانه‌ها و لحاظ‌کردن دروسی جذاب و علمی در منابع درسی دوره تحصیل، می‌تواند افراد جامعه و به‌ویژه جوانان و زنان را از غلتیدن به فرهنگ زیبایی‌های تصنعی، بر حذر دارد.

علاوه بر این باید هوشیار بود و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورد و اگر هم افراد نیازی به جراحی زیبایی داشتند، حتماً جراحان متخصص و پزشکان حاذق را برای انجام این‌گونه عمل‌ها انتخاب کنند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 22 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده داریوش مهرجویی و همسرش ، هنرمندان پَر پَر شده / روحشان شاد و یادشان گرامی
مروری بر افتتاحیه رستوران پوریا پورسرخ، آرش سریال کیمیا همراه با میزبانی خاص از هنرمندان و سلبریتی‌ها؛ از بهرنگ علوی و کارگردان کیمیا تا مجید واشقانی و علی اوجی+عکس
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی : یه روحانی میگفت تو ماشین نشسته بودم یه خانم سوپر دولوکس کنار ما نشست، صندلیا پُر بود و همه داشتن می خندیدن!!!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی