جوش روی سینه + نکات مهم

  دوشنبه، 09 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
جوش روی سینه + نکات مهم
آکنه هر جایی از بدن ممکن است ظاهر شود از جمله روی سینه‌ها. جوش روی سینه معمولا بی ضرر است اما بعضی از افراد ممکن است بخاطر آن خجالت زده شوند. ما در اینجا علتهای جوش روی سینه را بررسی کرده و راه‌های درمان آن در خانه را بیان خواهیم کرد .

جوش هایی که روی سینه ایجاد میشوند ، دقیقاً به همان علتی در این نقطه از بدن ظاهر شده اند که امکان دارد روی صورت یا کمر بوجود بیایند. این مسئله یعنی منفذهای پوستی و فولیکول های مو مسدود و ملتهب شده و در نتيجه جوش ها بیرون ميزنند .در ادامه به شما می گوییم که به چه دلیل گاهی وقت ها سینه پر از جوش می شود؟

جوش های سینه دقیقاً چرا ایجاد می شوند؟ دکتر گری گولدنبرگ، متخصص پوست و استادیار دانشگاه مونت سینای ميگويد :« اکنه هایی که روی صورت به وجود می آیند بیش از جوش های سینه تحت تأثیر تغييرات هورمونی بدن قرار دارند. بعد از بسته شدن منفذهای پوستی، باکتری ها میتوانند خودشان را به فولیکول های مو برسانند و سبب التهاب و عفونت شوند و نتيجه این فرآیند میتواند خود را بصورت جوش هایی روی سینه نشان دهد.»رژیم غذایی پرکربوهیدرات و پر قند میتواند سبب تشدید جوش ها شود همچنين فراموش نکنید آشامیدن آب را براي محافظت از پوست بدنتان جایگزین نوشیدنی های قنددار کنید.عرق کردن میتواند سبب تشدید این فرآیند شود، به طوری که جوش های روی سینه در ورزشکاران با افردی که بصورت روزانه به خصوص در فصل تابستان ورزش یا فعالیت فیزیکی انجام می دهند ، دیده ميشود .

چه چیز باعث بروز جوش روی سینه می شود؟

جوش وقتی شکل می گیرد که فولیکول مو به وسیله ی چربینه (سبیوم) یا سلول های مرده ی پوست بسته می شود. چربینه با فولیکول مو به قسمت های مختلف می رود و رطوبت پوست و مو را تأمین می کند. چربینه ی اضافی و سلول های مرده ی پوست، منافذ را می بندند و در نتیجه باکتری تولید می شود. پایان این روند به سرزدن جوش ها ختم می شود.

جوش سرسفید وقتی به وجود می آید که دیواره ی فولیکول متورم می شود. جوش سرسیاه هنگامی شکل می گیرد که باکتری های درون منفذ بسته شده، درمعرض هوا قرار می گیرند. برخی عوامل در تشدید جوش زدن مؤثرند؛ از جمله:

  • وراثت: آکنه ممکن است ارثی باشد؛
  • رژیم غذایی: برخی پژوهش ها نشان می دهند محصولات لبنی ممکن است با بروز آکنه ارتباط داشته باشند. پژوهشی در سال ۲۰۰۹ نشان داد میان میزان مصرف فرآورده های لبنی و احتمال بروز آکنه و سرطان سینه ارتباط وجود دارد. شکلات و کربوهیدرات هم ممکن است در بروز آکنه مؤثر باشند؛
  • دارو: داروهایی مانند کورتون ممکن است بر آکنه تأثیرگذار باشند؛
  • هورمون: در زن ها بروز جوش می تواند با تغییرات هورمونی ناشی از چرخه ی قاعدگی و حاملگی ارتباط داشته باشد؛
  • استرس: استرس ممکن است نه به طور مستقیم در بروز آکنه، اما در تشدید آن نقش داشته باشد.

در برخی موارد جوش روی سینه می تواند نشانه ی عفونت یا هشداری برای سرطان پستان باشد. به طور مثال در زنان شیرده برآمدگی های جوش مانند می توانند نشانه ی عفونت قارچی باشند. بر مبنای نظر انجمن سرطان آمریکا، حساسیت پوستی یا کم رنگ شدن پوست ممکن است از نخستین نشانه های سرطان پستان باشد.اگر جوش ها مانند آکنه ی معمولی نیستند، به ویژه اگر دردناک هستند یا با روش های خانگی و داروهای بدون نسخه درمان نمی شوند، به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی جوش روی سینه

روشهای زیر در اغلب موارد می توانند جوش روی سینه و سایر عوارض آکنه را کاهش داده یا کلا از بین ببرند. پایبندی به بهداشت ورزشی درست

بهداشت ورزشی شامل موارد زیر است:

  • پوشیدن لباسهای تمیز موقع ورزش
  • استفاده از حوله تمیز برای تمیز کردن عرق به هنگام تمرین
  • بلافاصله پس از تمرین نقاط مستعد آکنه را تمیز کرده و روی آن اسید سالیسیلیک بزنید یا بلافاصله پس از ورزش، دوش بگیرید.
  • استفاده نکردن از وسایل مشترک
  • پاک کردن وسایل برای کشتن باکتریها
  • پاک کردن آرایش قبل از تمرین
  • استفاده از ضد آفتاب بدون چربی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز