کاخ امپراتوری ژاپن یا کُوکیو و جاذبه های آن!

  دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
کاخ امپراتوری ژاپن یا کُوکیو و جاذبه های آن!
کاخ امپراتوری ژاپن یا کُوکیو (به ژاپنی: 皇居 kōkyo) قصر و قلعه‌ای است که در منطقهٔ چیودای توکیو پایتخت ژاپن واقع شده‌است. در حال حاضر این قلعه محل اقامت امپراتور ژاپن، امپراتور ناروهیتو و خانواده سلطنتی ژاپن است.

کاخ امپراتوری توکیو خانه ی اپراتور ژاپن است اما در عین حال مرکز اداری و موزه ای برای نمایش هنر و تاریخ ژاپن هم هست. این کاخ بر روی ویرانه های قلعه ای قدیمی که در آتش و جنگ از بین رفته ساخته شده و یکی از مهمترین جاذبه های شهر توکیو، پایتخت ژاپن به شمار می رود. این کاخ مدرن در احاطه ی باغ های سنتی، دیواره های سنگی بزرگ و خندق های پرآب، طبیعتی دلفریب را در دل کلان شهر توکیو خلق کرده است. اگر می خواهید درباره کاخ امپراتوری توکیو بیشتر بدانید در ادامه ساعد نیوز را همراهی کنید.

تاریخچه قصر سلطنتی کیوتو

  • در سال 1868 میلادی امپراتور میجی در اولین سال امپراتوری خود نام قلعه ادو را به قلعه توکیو تغییر داد و این مکان به عنوان محل اقامت امپراتوران ژاپن انتخاب شد.

  • در سال 1869 میلادی امپراتور میجی نام قلعهٔ توکیو را به قلعهٔ امپراتور تغییر داد.

  • در سال 1873 میلادی به علت آتش سوزی‌ای که در قصر رخ داد. محل اقامت امپراتور به طور موقت به گئی رینکان (به ژاپنی: 迎賓館 Geihinkan) منتقل شد.

  • در سال 1888 میلادی قصر جدید در این مکان افتتاح شد و بنام جدید کیوجو (به ژاپنی: 宮城) خوانده شد.

  • در سال 1945 میلادی در اثر بمباران هوایی قصر اصلی دچار آتش سوزی شده و امپراتور شووا به طور موقت در قصر دیگری اقامت گزید. امپراتور بعد از جنگ ساخت خانه‌های مردم را که طی جنگ و بمباران‌های مهیب از بین رفته بود به ترمیم قصر مقدم دانسته و ساخت قصر را به سال‌های بعد موکول کرد.

  • در سال 1948 میلادی نام قصر به کُوکیو (به ژاپنی: 皇居 kōkyo) تغییر پیدا کرد.

  • در سال 1968 میلادی بعد از چهار سال کار ساخت قصر جدید امپراتور به پایان رسید اما قصر جدید به طور رسمی از سال بعد مورد استفادهٔ امپراتور شووا قرار گرفت.

  • در حال حاضر امپراتور آکی‌هیتو و همسر وی امپراتریس می‌چیکو هم در گئی رینکان (به ژاپنی: 迎賓館 Geihinkan) و هم در این قصر اقامت دارند.

قصر سلطنتی کیوتو

کاخ امپراتوری محل زندگی پادشاه توکیو است برای همین نمی توانید به بیشتر قسمت های آن بروید ولی بازدید از به باغ بیرونی، باغ شرقی و پارک کیتا نو مارو (Kita-no-maru-koen Park) اشکالی ندارد و ورود به آن ها هم مجانی است. وقتی به بازدید کاخ امپراتوری می روید در جلوی میدان بزرگی که در روبروی کاخ قرار دارد چشمتان به پلی سنگی و جذاب می افتد. این پل که به نیجوباشی (Nijubashi) معروف است بر روی خندقی در باغ های بیرونی کشیده شده و یکی از بهترین جاها برای عکس گرفتن است برای همین همیشه در جلوی آن تعداد زیادی گردشگر می بینید. با عبور از روی این پل به محوطه ی داخلی کاخ وارد می شوید و چشم اندازهای تازه ای را می بینید.

به دیواره های سنگی، برج ها و پل نیجوباشی با دقت نگاه کنید چون یادآور سازه های صدها سال پیش هستند، زمانی که برج و باروها و خندق ها نقش دفاعی مهمی برای شهر بازی می کردند. قسمت های داخلی این کاخ به طور کلی به روی عموم باز نیست فقط در روزهای 2 ژانویه (عید سال نو) و 23 دسامبر (روز تولد امپراتور) گردشگران می توانند به بخش های داخلی کاخ بروند و با اعضای خانواده ی سلطنتی که به بالکن کاخ آمده اند دیدار کنند. به علاوه، در ماه های دیگر سال هم می توانید به همراه تورهای گردشگری به بخش های داخلی کاخ بروید اما حق ورود به هیچ ساختمانی را ندارید.

این کاخ سلطنتی از جاذبه هایی است که دوست دارید بارها و بارها از آن دیدن کنید. با اینکه بازدید از محوطه ی کاخ چندان جالب به نظر نمی رسد اما باغ های شرقی از جاهایی است که حتما باید شانس دیدن از آن را به خود بدهید. باغ های شرقی کاخ امپراتوری که در نزدیکی بخش های داخلی کاخ است بدون شک مهمترین پارک این مجموعه است. این باغ ها که قسمت شرقی کاخ قرار دارد و هر روز به جز دوشنبه و جمعه به روی عموم باز است. با اینکه در این باغ هیچ کدام از ساختمان های قلعه ی ادو باقی نمانده است اما خندق، دیواره ها و دروازه های ورودی آن زمان را هنوز هم در اینجا می بینید. در باغ های شرقی یک دیوار سنگی هست که از زمانی که اینجا به جای کاخ، قلعه بود در همین محل قرار دارد. یکی از مهمترین تفریحات گردشگران در این باغ تماشای گل های فصلی رنگارنگ مثل آزالیا و ادریسی است. این باغ با حوض ها و چشم اندازهای جذابش محیطی آرامش بخش را به وجود آورده و از پرطرفدارترین جاذبه های شهر توکیو است.

قصر سلطنتی کیوتو

در نزدیکی این باغ موزه ای هست که اختصاص به آثار هنری امپراتور شووا دارد و پر از کیمینوها و نقاشی های ژاپنی ست. در پارک کیتو نو مارو (Kita-no-maru-koen Park) در بخش شمالی جاذبه هایی مثل موزه ی ملی هنر مدرن و موزه ی علمی هست. خندقی که در نزدیکی این پارک قرار دارد از گذشته یکی از بهترین جاها برای تماشای شکوفه های گیلاس معروف ژاپن است.

راهنمای بازدید از قصر سلطنتی کیوتو

در گذشته امکان بازدید از قصر سلطنتی کیوتو ژاپن چندان آسان نبود و تنها می‌توانستید با رزرو و به همراه تورهای خاص از این مجموعه بازدید کنید. اما خوشبختانه امروزه این رویه تغییر کرده است و تمام افراد می‌توانند آزادانه به این مجموعه وارد شوند و بدون هیچ دردسری، از باغ‌ها و کاخ‌های این مجموعه بازدید کنند. اما در نظر داشته باشید که بازدید از داخل کاخ‌ها و عمارت‌ها امکان پذیر نیست و تنها می‌توانید بازدید پیرامونی داشته باشید.
بازدید از قصر سلطنتی کیوتو در تمام روزهای هفته، به جز دوشنبه‌ها امکان پذیر است. همچنین روزهای 28 دسامبر تا 4 ژانویه نیز این کاخ به طور کامل تعطیل است. غیر از این ایام، همه روزه می‌توانید از ساعت 9 صبح از این مجموعه زیبا بازدید کنید. همچنین بازدید از مجموعه به طور کامل رایگان است و نیازی به خرید بلیت نخواهد بود.
برای رسیدن به این کاخ زیبا می‌توانید سوار متروی کیوتو شوید و با استفاده از خط Karasuma، در ایستگاه‌های Marutamachi یا Imadegawa پیاده شوید و با چند قدم پیاده روی، به ورودی قصر سلطنتی کیوتو برسید.

خلاصه

کاخ امپراتوری توکیو که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده است، در منطقه چیودای توکیو قرار دارد. با قدمتی که به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد، این کاخ از دیرباز تاکنون توسط خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می‌شود. تعدادی از بخش‌های مختلف کاخ شامل کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (631 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان