کاربرد اسکراب صورت چیست؟ و نحوه ی آن

  پنجشنبه، 24 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
کاربرد اسکراب صورت چیست؟ و نحوه ی آن
Esthetician جولیا Alekperova، از سالن و اسپا پل Labrecque در شهر نیویورک ، گفت هدف از استفاده کردن لایه بردارها، بازسازی و تازه کردن پوست از طریق فرآیندی به نام پوسته سازی است. بسیاری از لایه بردارها حاوی ذرات ریز، مثل شکر، نمک یا پوست گردو هستند که سلول های خشک و پوست خشک و لایه خارجی پوست را از بین می برند.

استفاده از اسکراب صورت و راه های مختلف پوسته پوسته کردن

Esthetician جولیا Alekperova، از سالن و اسپا پل Labrecque در شهر نیویورک ، گفت هدف از استفاده کردن لایه بردارها، بازسازی و تازه کردن پوست از طریق فرآیندی به نام پوسته سازی است. بسیاری از لایه بردارها حاوی ذرات ریز، مثل شکر، نمک یا پوست گردو هستند که سلول های خشک و پوست خشک و لایه خارجی پوست را از بین می برند. هم چنین می تواند به طور شیمیایی ، با استفاده از یک اسید، مانند گلیکولیک و سالیسیلیک اسید، سلول ها را حل ، یا به طور خودکاربا استفاده از یک برس بطور فیزیکی سلول ها را ازبین ببرددکتر Dendy Engelman، متخصص پوست از شهر نیویورک، به فشنیت گفت که پوسته پوسته کردن شیمیایی نیاز به لایه برداری مکرر ندارند.

دکتر Engelman بیان می کند به طور کلی برای صورت، پوسته پوسته کردن شیمیایی بهترین گزینه برای رهایی از کثیفی و دوده است و باعث عصبانیت نمی شود. پوسته سازی فیزیکی بیش از حد پوست و یا نا منظم سبب آسیب به پوست می شود .

افراد چگونه باید از لایه بردار و اسکراب صورت استفاده کنند ؟

Alekperova بیان می کند افراد با پوست عادی یا ترکیبی باید این کار را فقط یک بار در هفته انجام دهن چراکه تمیز کردن هر دو یا سه روز پوست می تواند باعث آسیب شود، مخصوصا افرادی که پوست خشک ،حساس دارند بیشتر مستعد آسیب هستند. او در ادامه گفت:لایه بردار ها شامل کریستال های کوچکی هستند که می توانند پوست شما را خراش دهند.به گفته Alekperovaلایه بردار های پوست می تواند پوست افراد را نازک تر، ناهموار، کم تر براق و یا " خشک " کند. هم چنین می تواند برخی پوست ها را قرمز و یا دچار سوزش کند.

دکتر میشل گرین، متخصص پوست ، بیان می کند افراد می توانند خطر آسیب پوست را با دانستن اینکه چه نوع لایه برداری برای پوست مناسب است ، کاهش دهند. به طور کلی، افراد باید توجه داشته باشند که چگونه پوست آن ها به یک محصول واکنش نشان می دهد ، به گونه ای که بتوانند تشخیص دهند چگونه اغلب باید در یک روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند

کاربرد اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت، در جهت زدودن سلول های مرده از سطح پوست و پاکسازی منافذ پوست از آلودگی ها و در نهایت به موجب آن بخشیدن طروات و زیبایی به پوست به همراه بالا تر بردن خاصیت نرمی و لطافت آن میتواند بسیار موثر باشد. شما با استفاده از اسکراب ها میتوانید پوستی بسیار زیبا و شفاف داشته باشید سرزندگی و آثار جوانی همچنان در آن قابل روئیت باشد.اگر جزو ان دسته از افرادی هستید که به زیبایی و جوان ماندن پوست صورت و بدنتان اهمیت میدهید باید بگوئیم که قبل از استفاده از هر گونه داروی درمانی و یا انواع ماسک های مفید برای صورت شما نیازمند استفاده از اسکراب ها هستید چرا که منافذ بسته پوست شما باید پاکسازی شوند تا پوست برای دریافت املاح و مواد مغذی آماده باشد. به خاطر داشته باشید که استفاده از اسکراب برای سلامت و شادابی پوست شما کاملا ضروری است و نباید با دید سرگرمی به آن نگاه کنید و سعی کنید استفاده از اسکراب را فراموش نکنید چرا که با اسکراب صورت از شر سلول های مرده ای که روی پوست شما جا خوش کرده اند خلاص خواهید شد و راه را برای رشد سلول های جدید روی صورتتان باز می شود. اسکراب صورت که در واقع همان لایه برداری از صورت است، فرایندی بسیار ساده است و اگر با دقت انجام پذیرد، هیچ آسیبی به پوست صورت شما نخواهد رساند. در نهایت خالی از لطف نیست که بگوئیم اگر بنا به هر دلیل مایل به استفاده از اسکراب ها نبودید مثلا عدم اعتماد به مواد تشکیل دهنده آنها، عدم سازگاری موادشان با پوست شما و یا حتی هزینه های گزافی که در دراز مدت ممکن است برایتان دردسر ساز باشد مصرف و استفاده از این مواد را ترک نکنید بلکه میتوانید به جای آنها از همان لایه بردارهای طبیعی که بالاتر خدمتتان معرفی کردیم مانند سفید آبو و یا روشور استفاده کنید که یقیننا نامشان برای هیچ یک از شما غریبه نیتس و خیلی خیلی به ندرت پیش می آید که کسی نسبت به مواد به کار رفته در آن حساس باشد.

اسکراب های خانگی

۱. اسکراب خیار

خیار ساده ترین و بهترین اسکراب خانگی برای پوست های چرب در فصل تابستان است. خیار چربی اضافی را از پوست حذف می کند و با ویژگی خنک کنندگی و سفت کردن پوست، به پوست تازگی و طراوت می بخشد. همچنین منافذ را که مشکل شایع پوست های چرب است، کوچک می کند. با استفاده منظم از خیار متوجه می شوید که پوستتان شفاف و بدون چربی می شود.

مواد لازم:

  • نصف ۱ عدد خیار.

روش استفاده:

  • خیار را رنده یا له کنید؛
  • آن را روی پوست بزنید و ۳ تا ۵ دقیقه به شکل دورانی به سمت بالا ماساژ دهید؛
  • صورت را با آب سرد بشویید.

کل زمان لازم برای آماده سازی و استفاده:

  • ۱۰ دقیقه.

نکات مهم:

  • بهتر است قبل از اسکراب، پوست را تمیز کنید و بعد از شستن صورت از نرم کننده های فاقد چربی استفاده کنید.

محبوب ترین کرم نرم کننده را ببینید

قبل از خرید کرم مرطوب کننده این نکات را حتما بدانید

تعداد دفعات مصرف:

  • دو بار در هفته.

۲. اسکراب روغن نارگیل

رغن نارگیل تمام آلودگی هایی را که روی پوست جمع شده، جذب می کند و به پوست غذا می رساند. علاوه براین پوست را مرطوب نگه می دارد و با این کار، تولید چربی اضافی را کنترل می کند. دانه های شکر نارگیل نیز به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کنند.

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل؛
  • ۱ قاشق چای خوری شکر نارگیل.

روش استفاده:

  • شکر را به روغن اضافه کنید و هم بزنید؛
  • این ماده را به شکل دورانی به تمام صورت و گردن بزنید؛
  • ۳ تا ۵ دقیقه اسکراب کنید و سپس با آب ولرم بشویید؛
  • بلافاصله صورت و گردن را با آب سرد بشویید.

کل زمان لازم برای آماده سازی و استفاده:

  • ۱۰ دقیقه.

نکات مهم:

  • ندارد.

تعداد دفعات مصرف:

  • دو بار در هفته.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان