کرم های آب رسان پوست خشک را درمان می کنند!

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
کرم های آب رسان پوست خشک را درمان می کنند!
خشکی و شکنندگی پوست با مرطوب کننده ها درمان نمی شود برای درمان پوست خشک باید از ماده موثرتری استفاده کنید.کرم های آب رسان حاوی مواد روان کننده هستند و اجازه نمی دهند رطوبت پوست از بین برود. آب رسانها سبب می شوند پوست بتواند رطوبت مورد نیاز را از محیط جذب کند و وارد پوست کند به همین دلیل بهترین درمان برای پوست خشک هستند

پوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می شود که در این صورت نسبت به عوامل محیطی و بعضی مواد حساس می شود. پوست حالت سوختگی پیدا می کند که به دلیل نداشتن رطوبت کافی است.بعد از شست و شو، پوست سفت و ناخوشایند می شود ، مگر اینکه با کرم آن را نرم کنید.علامت خشکی شدید پوست، ترک خوردن آن است.در اثر باد، دمای زیاد و شرایط آب و هوایی، خشکی و ترک پوست بدتر می شود. پوست روی استخوان ها به سختی کشیده می شود بخصوص روی گونه ها، اطراف لب و چشم که باعث می شود خطوط ریزی در این قسمت ها به وجود آید.
افرادی که دارای پوست خشک هستند، صورت خود را با آب تنها صبح هنگام شست و شو دهند و برای پاک کردن پوست در شب از پاک کننده های ملایمی که دارای مرطوب کننده هستند، استفاده کنند. پوست های خشک پس از پاک شدن با این پاک کننده ها، نرم و صاف باقی خواهند ماند. بنابراین اگر پس از مصرف یک پاک کننده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شد، نشانه آن است که این پاک کننده مناسب پوست خشک نیست.
دوش و حمام باعث رطوبت بیشتر پوست می شود ولی استفاده از آب داغ چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و عامل خشک شدن بیشتر آن خواهد بود. بنابراین حمام گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. در طول دوش گرفتن بهتر است در حمام بسته نگه داشته شود تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را به پوست برساند.
پوست خشک نباید هنگام شست وشو تحریک شود بنابراین باید از هرگونه اصطکاک توسط اسفنج یا لیف و شست وشودهنده هایی که دارای اسکراب هستند، خودداری شود.بهترین راه شستن پوست های خشک استفاده از دست است.شست وشوی پوست خشک با دست باید به آرامی صورت گیرد و حالتی دایره مانند و ماساژگونه داشته باشد. این روش بخصوص در اطراف چشم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست در پاره ای از مواقع موجب تحریک و التهاب آن خواهد شد. استفاده از آب ولرم و حوله پنبه ای تمیز توصیه می شود.

علل خشکی پوست:

1- غدد چربی به مقدار کافی پوست را چرب نمی کنند، در نتیجه پوست خشک می شود.
2- قرار گرفتن پوست در معرض عناصر و فلزات بخصوص در زمستان.
3- عوامل ژنتیکی
4- برنامه غذایی نامناسب. کمبود مواد مغذی به خصوص ویتامینA و ویتامین های گروه B باعث خشکی پوست می شود.
5- عوامل محیطی مثل تابش نور خورشید، باد، سرما، مواد شیمیایی یا مواد آرایشی یا شست و شوی زیاد بدن با صابون های تند.
6- بیماری هایی مثل درماتیت (التهاب پوست)، اگزما، پسوریازیس یا سبوره (فقدان ترشح غدد پوستی)
7- خشکی پوست همچنین می تواند در اثر عوامل زیر باشد:

الف) کم کاری تیروئید
ب) بیماری دیابت
ج) بعضی داروها مثل دیورتیک ها، ضد اسپاسم ها، آنتی هیستامین ها

کرم های آب رسان پوست خشک را درمان می کنند!

خشکی و شکنندگی پوست با مرطوب کننده ها درمان نمی شود برای درمان پوست خشک باید از ماده موثرتری استفاده کنید.کرم های آب رسان حاوی مواد روان کننده هستند و اجازه نمی دهند رطوبت پوست از بین برود. آب رسانها سبب می شوند پوست بتواند رطوبت مورد نیاز را از محیط جذب کند و وارد پوست کند به همین دلیل بهترین درمان برای پوست خشک هستند.دو نوع ماده در آب رسان وجود دارد که برای رفع خشکی پوست حیاتی است:

دی.ال.لیپید:

این ماده یک ماده گیاهی است و اثبات شده است که خشکی بدن را ترمیم می کند. همچنین با ضخیم سازی پوست از کاهش آب آن جلوگیری به عمل می آوردو و آن را هیدراسیون می کند.

ژل آلوئورا:

این ژل ترکیبی از سه عصاره است. پوست سیب، میوه لنتو و پوست هندوانه. تمامی این ترکیبات سبب می شوند که رطوبت مورد نیاز بدن تامین شود. در نتیجه مشکل خشکی پوست درمان می شود!برای خرید آب رسان دقت داشته باشید که کرم آب رسان حتما باید شامل این دو ترکیب باشد. به طور کلی کرم آبرسان از چروکیدگی و خشکی پوست جلوگیری به عمل می آورد.اگر مشکل شکنندگی دارید به هیچ عنوان از کرم های مرطوب کننده استفاده نکنید. زیرا این کرم ها تنها برای درمان موقت مناسب هستند و هرگز مشکل پوست را به طول اساسی حل نمی کنند.

سخن پایانی!

پوست ارگان منحصر به فردی است که وظایف زیادی را بر عهده دارد. پوست از ورود میکروب و مواد خارجی به داخل بدن جلوگیری به عمل می آورد.بروز زخم بر روی آن بسیار خطرناک است زیرا راهی برای ورود میکروبها به بدن به شمار می رود. پوست خشک سبب بروز حس خارش می شود و گاهی خارش سبب می شود خراشهایی بر روی آن به وجود بیایند و همین امر شما را در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهد.همچنین پوست اثرات زیادی بر زیبایی دارد. روشهای درمانی –زیبایی زیادی هستند که سبب صافی و درخشندگی پوست می شوند.همانطور که می دانید زیبایی بر زندگی فردی به ویژه اجتماعی فرد اثر بسزایی دارد و سبب می شود فرد موفق تر عمل کند و همین امر سبب شده است بسیاری از افراد برای حفظ زیبایی خود تلاش زیادی بکنند.به همین دلیل اگر می خواهید در زندگی اجتماعی خود فردی موفق باشید، با رعایت تمامی نکات و انتخاب روش مناسب درمانی ، به زیبایی خود اهمیت بدهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (126 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (86 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (65 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (56 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه