ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص آب پیاز چیست؟

  دوشنبه، 15 شهریور 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
خواص آب پیاز چیست؟
مصرف آب پیاز برای مبتلایان به دیابت، روماتیسم، ورم پروستات، خستگی عمومی و خیز اندام‌ها بسیار مفید است و برای درمان و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند واریس، کمردرد، جوش‌های قرمز پوستی، مسمومیت، چاقی، ورم مثانه، یبوست، گرفتگی صدا، پرخوری، استفراغ، ورم ساق، سنگ کیسه صفرا و تقویت حافظه موثر است.

خواص و فواید آب پیاز برای بدن

آب پیاز شاید به عقیده اغلب افراد از فوایدی برخوردار نباشد اما در حقیقت آب پیاز خواص و فواید بی نظیری دارد، از خواص آب پیاز می توان به درمان ریزش مو، مبارزه با عفونت ها، درمان سرطان و دیابت اشاره کرد. به گزارش ساعد نیوز، آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می دهد و می تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند. پیاز در بسیاری از غذا های که میخورید استفاده میشود.آنها به هر چیزی که میخورید ،عطر و طعم اضافه میکنند و مهمتر از همه، مزایای فوق العاده ای دارد اما چگونه میتوان، آب آنها را مصرف کرد و چگونه به شما کمک میکند؟! ما همه اینها را در این بخش به شما یاد خواهیم داد.

آب پیاز و پیاز

درمان سرطان با آب پیاز

ترکیبات ضد سرطانی مختلفی در پیاز وجود دارد و مطالعات انجام شده نشان می دهد این ترکیبات در جلوگیری از سرطان بسیار مؤثر است. همچنین مطالعات دیگری نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان مغز و ریه با مصرف پیاز بسیار کاهش پیدا می کند. پیاز مقدار بسیار زیادی فیبر دارد که باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می شود. اگرچه این ترکیبات در پیاز قرمز بیشتر است. علاوه بر این پیاز سلول های تومور را هم از بین می برد که این خود باعث درمان و پیشگیری از سرطان می شود.

آب پیاز و درمان دیابت

خبر خوب برای افراد دیابتی این است که عصاره پیاز می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. علاوه بر این سبزیجات هم دارای کالری کمی هستند که می توانند میزان متابولیسم را افزایش دهند که همه این ها به کنترل علائم دیابت کمک می کنند. همچنین مصرف آب پیاز می تواند در کاهش سطح گلوکز پلاسما تأثیرگذار باشد.

کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها با آب پیاز

فلاونوئید هایی که در آب پیاز وجود دارند، باعث کاهش التهابات در داخل و خارج بدن می شوند. همچنین مصرف آب پیاز مانع بروز اختلالات استخوانی مرتبط با التهاب هم می شود.

آب پیاز و تقویت سیستم ایمنی بدن

از آن جایی که پیاز حاوی سلنیوم است، می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. چرا که سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد می کند و پاسخ های ایمنی بیش از حد را کاهش می دهد. سلول های سلنیوم پروتئین و کلسیم بسیار زیادی تولید می کنند. عصاره آب پیاز در درمان آسم و سایر بیماری های تنفسی هم نقش بسیار پررنگی دارد و همچنین اندام های دفع کننده مانند ریه را هم تقویت می کند.

افزایش بینایی و ضد آب مروارید

خواص ضد میکروبی آب پیاز برای همه آشکار است. این معجون می تواند عفونت های چشم مانند ملتحمه و بلفاریت را به خوبی درمان کند. نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی خرگوش ها نشان می دهد آب پیاز اثر مهارکننده ای بر رشد فلئور دارد. همچنین آب پیاز می تواند مانع ایجاد آب مروارید شود.

آب پیاز و درمان قارچ های ناخن

امروزه کاشت ناخن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با وجود اینکه کاشت ناخن باعث زیباتر شدن آن می شود، اما معایبی هم دارد که یکی از بدترین آن، بروز قارچ های ناخن است. آب پیاز خواص ضد قارچی دارد که می تواند با کاندیداآلبیکنس، یک مخمر بیماری که باعث عفونت های قارچی در انسان می شود، مبارزه کند. استفاده آب پیاز برای برطرف کردن قارچ ناخن بسیار راحت است. با یک تکه پنبه آب پیاز را به ناخن آسیب دیده بمالید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

آب پیاز می تواند عفونت گوش را درمان کند

انتشارات دانشگاه کمبریج گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد آب پیاز می تواند عفونت و آسیب های گوش را درمان کند. البته این تحقیقات هنوز به اثبات نرسیده است. پس بهتر است در هنگام استفاده از این روش نهایت دقت خود را به کار ببرید و البته لازم است پیش از استفاده از این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

آب پیاز و تقویت باروری

امروزه روش های بسیار زیادی برای درمان ناباروری وجود دارد که تقریباً می توان گفت ناباروری دیگر وجود ندارد؛ اما یکی از طبیعی ترین روش هایی که می توانید برای درمان این مورد استفاده کنید، آب پیاز است. آب پیاز سطح تستوسترون را افزایش می دهد که این به خاطر فعالیت آنتی اکسیدانی آب پیاز است. درنتیجه باعث افزایش سلامتی اسپرم می شود. در یک مطالعه ای مقداری آب پیاز را به موش های نر خوراندند و مشاهده کردند که میزان سطح باروری در آن ها افزایش پیدا کرد. همچنین در مطالعه دیگری نشان دادند که آب پیاز رفتار موش های صحرایی نر بالغ را بهبود می بخشد.

آب پیاز و مبارزه با آکنه

خیلی از افراد از وجود آکنه روی صورت خود رنج می برند و روش های مختلفی را برای درمان آن استفاده کرده اند. ممکن است این روش ها مؤثر بوده باشد و یا این افراد را در درمان آکنه ناامید کرده باشد. توصیه می کنیم از ژل های حاوی عصاره پیاز روی زخم های آکنه استفاده کنید چراکه این ژل ها زخم ها آکنه را تا حد زیادی درمان و ترمیم می کند. این عصاره باعث کاهش قرمزی و التهاب پوست شده و همچنین ظاهر زخم را بهبود می دهد. پیاز یک گزینه درمانی مناسب برای عفونت های باکتریایی و قارچی است. بری استفاده از آب پیاز در درمان آکنه به این صورت عمل کنید: آب پیاز را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد از آن صورتتان را با آب ولرم بشویید. حتماً مراقب باشید آب پیاز با چشم ها تماسی نداشته باشد. همچنین آب پیاز را در بطری های درباز نگهداری نکنید. بهتر است آب پیاز را به مقدار کمی درست کنید تا مدت زیادی در ظرف باقی نماند. بهترین حالت این است که هر دفعه به میزان مورد نیاز خود درست کنید. اگر پوست حساسی دارید از قبل از استفاده از این روش با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. در بعضی از منابع نوشته شده است که آب پیاز می تواند به درمان پسوریازیس کمک کند اگرچه در این زمینه به تحقیقات بیشتری داریم.

اثرات آب پیاز بر سلامت موها

یکی از مهم ترین خواص پیاز داشتن گوگرد است، زمانی که این ماده با پوست سر تماس پیدا کند، می تواند موجب بهبود گردش خون در فرد شود. گوگرد موجود در پیاز می تواند کلاژن تولید کند که برای موها بسیار مفید خواهد بود. عصاره پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است که در جلوگیری از عفونت در پوست سر موثر خواهد بود. استفاده منظم از عصاره پیاز به ضخیم شدن تار موها کمک کرده و با انواع مشکلات پوستی سر که از عوامل ریزش مو و نازک شدن تار مو هستند مبارزه می کند. البته در این روش باید کمی صبر و تحمل داشته باشید زیرا در مدت زمان کوتاه موثر نخواهد بود و حداقل به مدت یک ماه باید به طور منظم این روش را انجام بدهید تا به نتیجه برسید. پیاز را می توان با عسل و روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کرد.

عوارض جانبی آب پیاز برای مو

هرچند که پیاز به صورت خوراکی مصرف نمی شود، ممکن است تماس آن با پوست برای کسانی که آلرژی دارند، مشکلاتی به وجود آورد. آب پیاز می تواند در برخی افراد که حساسیت خاصی ندارند نیز موجب تحریک، قرمزی و خارش پوست شود. برای اطمینان از نداشتن آلرژی و تحریکات پوستی، بهتر است مقداری آب پیاز را روی نقطه ای از پوست بمالید. بهتر است مقداری آب پیاز را روی حفرهٔ آرنج یا پشت گوش تان بمالید و چند دقیقه صبر کنید. اگر دچار تحریک پوستی شدید، بهتر است آب پیاز را روی پوست سر نمالید. فراموش نکنید که مراقب ریختن آب پیاز در چشم هایتان باشید. اگر آب پیاز به چشم هایتان بریزد، باعث سوزش و قرمزی چشم هایتان می شود. اگر این اتفاق افتاد، فورا چشم ها را با آب سرد بشویید. هرچند عوارض جانبی خطرآفرینی وجود ندارد، اما بوی آب پیاز می تواند بسیار شدید باشد. ممکن است برخی افراد به دلیل بوی پیاز، از ادامهٔ درمان و بهره بردن از خواص آب پیاز برای مو خودداری کنند؛ چراکه برای تأثیر بیشتر، بهتر است این کار را هر روز تکرار کنید.

طرز تهیه آب پیاز با رنده کردن

در این روش، ابتدا یک عدد پیاز متوسط را به خوبی شسته، پوست کنده و سپس رنده کنید. پیاز رنده شده را درون ظرفی بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط درون ظرف به جوش بیاید. پس از اینکه آب حاوی پیاز رنده شده به جوش آمد، پنج دقیقه صبر کرده و سپس شعله گاز را خاموش کنید. مخلوط بدست آمده را بعد از سرد شدن از صافی رد کرده و آب پیاز را در جهت نیاز خود استفاده کنید. طرز مصرف آب پیاز به سلیقه و مزاج شما بستگی دارد.

کلام آخر

سخن پایانی این است که استفاده از آب پیاز، درمانی معجزه گر برای سلامت مو ، درمان آکنه و همچنین تقویت بینایی محسوب می شود.استفاده از خواص آب پیاز برای سلامتی در اکثر مردم که به پیاز حساسیت نداشته اند، بی خطر بوده است. همراه ما باشید در ساعد نیوز.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس