خواص فوق العاده روغن سیاه دانه بر رحم و تخمدان

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
خواص فوق العاده روغن سیاه دانه بر رحم و تخمدان
با ایجاد فشار سرد در سیاه دانه، روغنی از آن استخراج می شود که به روغن سیاه دانه مشهور است. این روغن بسیار قوی می باشد چرا که حدود ۱۰۰ ترکیب شیمیایی فعال، با خواص دارویی به همراه دارد و می توان حتی برای زیبایی پوست و مو نیز از این ماده ارزشمند استفاده نمود. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص روغن سیاه دانه بر دستگاه تناسلی زنانه صحبت کنیم.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم بسیار زیاد است ولی اکثر تاثیراتی که این ماده بر رحم می گذارد به دلیل طبع گرم و خشک آن است. پس برای بهبود وضعیت رحم می توان به خواص روغن سیاه دانه برای رحم امیدوار بود. از طرفی تهیه روغن سیاه دانه و استفاده از آن به جای خود سیاه دانه مقرون به صرفه تر است و به شکل های راحت تری می توانید از آن استفاده کنید.

روغن سیاه دانه دارای قابلیت شناخته شده ای برای تقویت سلامت باروری در زنان و مردان است. تقویت نیروی جنسی، افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم، درمان زود انزالی، کمک به درمان عفونت های قارچی دستگاه تناسلی زنان و تسکین درد رحم، از خواص روغن سیاه دانه بر دستگاه تناسلی است.
سیاه دانه یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی شناخته شده است و طب اسلامی نیز خواص درمانی متعددی را برای آن معرفی کرده است. یکی از شناخته شده ترین خواص روغن سیاه دانه تاثیر آن برای قوای جنسی و افزایش باروری است.

ترکیبات اصلی و شیمیایی موجود در این روغن، شامل: تیموکینون، تیموهیدروکینون و تیمول است. تیموکینون دارای خواص: آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد سرطانی است.

تنظیم قاعدگی

استفاده از این روغن باعث منظم شدن قاعدگی می شود. چنانچه شما جز افرادی هستید که دچار قاعدگی های نامنظم هستند، باید بدانید که علت آن PCOS یا کیست تخمدان است. با استفاده از خواص روغن سیاه دانه مالشی برای رحم، دیگر می توانید روند قاعدگی خود را طبیعی و منظم کنید.

تقویم و ساعت در دست یک خانم

درمان التهاب رحم

با استفاده از خواص روغن سیاه دانه بر رحم، شما دیگر التهاب رحم خود را می توانید به راحتی رفع کنید. ایجاد تورم دلیل اصلی اختلالات بدن مثل مشکلات ناباروری است. با به وجود آمدن التهاب بیش از حد در بدن، بارداری شیمیایی و نهایتاً سقط جنین اتفاق می افتد.با استفاده از روغن سیاه دانه می توان التهابات ایجاد شده در مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک، کسانی که دارای کیست تخمدان و فیبروم هستند را کمتر کنید.

بهبود جریان خون در رحم

با استفاده از خواص روغن سیاه دانه جریان خون به رحم بیشتر می شود. با تحریک شدن جریان خون به رحم توسط سیاهدانه، خون که غنی از مواد مغذی و سالم است به تخمدان ها، لوله های فالوپ و رحم می رسد. به این ترتیب عملکرد رحم بهتر و شما به راحتی باردار می شوید. باید بدانید که روغن سیاه دانه، برای فیبروم ها مناسباست. روغن سیاه دانه برای کوچک کردن فیبروم ها و رفع انسداد لوله های فالوپ کمک شایانی را می نماید.

مصرف روغن سیاه دانه باعث تحریک جریان خون شده و در نتیجه موجب رفع و مسدود کردن لوله های فالوپ می شود. با انجام دادن ماساژ، آن هم هر روز بر روی شکم و گرم شدن شکم به رفع انسداد لوله های فالوپ کمک کنید.

درمان کیست تخمدان

وجود کیست در تخمدان ها یکی از علل مهم ناباروی می باشد. با استفاده روغن سیاه دانه می توانید کیست تخمدان را درمان کنید. این روغن خاصیت ضد توموری داشته و موجب کم شدن میزان کیست در تخمدان و در نتیجه افزایش میزان باروری خواهد شد.

تصویر رحم و تخمدان

مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری

مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری در طب سنتی توصیه شده است. سیاه دانه هم مانند انواع دیگر مکمل ها و دارو های گیاهی که در طب سنتی تجویز می شوند، محدودیت ها و ملازماتی برای مصرف دارند. مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری تأثیری شبیه به داروی فولیک اسید دارد. طبق تحقیقات پزشکان مشخص شده است که بسیاری از زنان ایرانی از کمبود آهن و دیگر املاح وابسته یا شبیه به آن رنج می برند. البته بر اساس همین تحقیقات پزشکان اعتقاد دارند که این کمبود آهن توسط در صد بالایی از خانم ها تشخیص داده نمی شود مگر اینکه به سبب شدت این کمبود، بیماری ها یا اختلالاتی بروز پیدا کنند. به همین دلیل برای خانم هایی که در آینده قصد باردار شدن دارند باید داروی فولیک اسید را مصرف کنند تا مشکلات تنبلی تخمدان را از بین ببرند. پس مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری به نوعی شبیه به مصرف داروی فولیک اسید است.

سیاه دانه برای تنبلی تخمدان

سیاه دانه برای تنبلی تخمدان در بسیاری از موارد تأثیری مثبت دارد ولی مانند تمام دارو ها و مکمل های گیاهی باید به یک نکته توجه کنید که ماده ای مانند سیاه دانه بر خلاف دارو های شیمیایی تأثیری سریع و قطعی نخواهد داشت. به عبارتی برای اینکه سیاه دانه برای تنبلی تخمدان مفید واقع شود باید این ماده را به کرات و در یک دوره طولانی مصرف کنید. همچنین اگر در سیکل های قاعدگی خود اختلالاتی را حس کردید بهترین کار این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید. قطعاً پزشک شما با انجام آزمایش و معاینات مشکل اصلی را تشخیص خواهد داد و بعد از آن هم بایستی با دستور او دارو هایی را مصرف کنید. اگر به طور کلی به دارو های ارگانیک معتقد هستید باید بدانید که تشخیص قطعی بیماری در بدن شما به کمک طب سنتی، قطعی نیست و به دنبال آن شاید نتیجه مثبتی نگیرید. پس سیاه دانه برای تنبلی تخمدان تنها به عنوان یک مکمل در کنار درمان های جدی تر پیشنهاد می شود.

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه یکی از ترکیباتی است که توسط علم طب سنتی از دوران گذشته تا به حال بسیار توصیه شده است. برای اینکه بارداری صورت بگیرد بایستی یک تخمک سالم با قابلیت باروری در رحم وجود داشته باشد. به خاطر برخی شرایط گاهی در بدن خانم ها مشکلاتی پیش می آید که به دنبال آن تخمدان ها دچار تنبلی شده و کار خود را به درستی انجام نمی دهند. در حالت عادی هر ماه یک تخمک آزاد می شود و در رحم قرار می گیرد پس اگر خانمی سیکل قاعدگی خود را به دقت بررسی می کند باید بداند که در تاریخ تقریبی ۲ هفته پس از شروع قاعدگی، یک تخمک در بدن او وجود دارد. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه نمی تواند به عنوان یک روش قطعی پیشنهاد شود ولی با این حال به بهبود عملکرد تخمدان ها کمک می کند. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه بایستی در کنار درمان های جدی تری که پزشک متخصص تجویز می کند، مورد استفاده قرار بگیرد.

سیاه دانه و تقویت رحم

سیاه دانه و تقویت رحم برای مواقعی به هم ارتباط پیدا می کنند که در اصطلاح طب سنتی، رحم سرد شده باشد. در علم طب سنتی چنین تصور می شود که هر کدام از اعضا و جوارح داخلی بدن بایستی در دمایی مشخص و بین یکی از حالت های گرم و سرد باشند. اگر به دلایل مختلف مانند هوای سرد یا مصرف بیش از حد مواد غذایی که طبع سردی دارند، رحم دچار سردی شود ممکن است عمل کرد سالم خود را نداشته باشد. در این مواقع متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند که برای بر طرف کردن این مشکل شکم را گرم نگه دارید و تا مدتی از مواد غذایی با طبعی گرم استفاده کنید. در این میان بحث سیاه دانه و تقویت رحم پیش می آید زیرا سیاه دانه ماده ای با طبع گرم و خشک است و به بهبود وضعیت رحم کمک می کند. پس سیاه دانه و تقویت رحم را می توان از این جهت با هم مرتبط دانست که سیاه دانه با طبع گرم خود مشکل سردی را از بین می برد.

چگونه از روغن سیاه دانه برای درمان رحم استفاده کنیم؟

لازم است در ابتدا روغن را گرم کنید. یک چهارم فنجان روغن سیاه دانه کافی است. ابتدا باید پارچه پنبه ای یا پشمی را به روغن آغشته کنید، سپس آن را فشار دهید تا روغن اضافه خارج شود. دراز بکشید و پارچه پنبه ای آغشته را در قسمت پایین شکم خود در بالای رحم قرار دهید. کافیست که یک شب بگذرد (مطمئن شوید که یک حوله قدیمی روی تخت باشد تا ملحفه های شما در اثر روغن، لکه دار نشوند.)

  • شما با استفاده کردن از یک پد گرمکن از جنس پنبه به جذب بیشتر روغن می توانید کمک کنید.
  • استفاده از یک ترکیب معطر با روغن سیاه دانه بهتر است. مثلاً به ازای ۱ اونس روغن سیاه دانه، ۳ قطره اسانس شمعدانی یا گل مریم گلی یا اسطوخودوس و ترنج اضافه کنید.
  • برای اینکه از خالص بودن روغن سیاه دانه مطمئن باشید، روغن سیاه دانه خالص با کیفیت بالا را به منظور استعمال خارجی بخرید.
  • قبل از اینکه از روغن سیاه دانه استفاده کنید با پزشک خود مشورت نمایید. البته، زنان باردار و شیرده از مصرف هرگونه دارو بدون نظر پزشک باید خودداری کنند چون ممکن است دچار فشار خون پایین، دیابت یا اختلال و خونریزی شوند.
  • برای بکاربردن این روغن به طور موضعی، ابتدا یک تست موضعی روی بازو خود انجام دهید تا از عدم واکنش روغن در بدن اطمینان حاصل کنید. شما می توانید مقداری روغن به مچ داخلی یا آرنج خود بمالید و در طی یک ساعت اگر خارش، قرمزی یا بثورات جلدی در آن نواحی پدیدار شد، از استفاده آن خوداری کنید. چرا که استفاده از این روغن برای شما خطرناک خواهد بود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (204 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (151 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان