ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص پاپ کورن

  چهارشنبه، 20 مرداد 1400   زمان مطالعه 17 دقیقه
خواص پاپ کورن
از آنجا که پاپ کورن از دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و دانه‌های کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد. پاپ کورن حاوی ویتامین E ،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های مغذی کامل هستید که بخش مهمی از برنامه غذایی شما به شمار می‌روند.

خواص پاپ کورن

پاپ کورن از نوع خاصی ذرت به دست می آید. با حرارت دادن ذرت، آب اندکی که در هسته دانه ها وجود دارد تبخیر شده و با ایجاد فشار به دیواره ذرت باعث باد کردن و شکفتن ذرت می شود.پاپ کورن سالم غنی از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی، کم چرب و فاقد شکر و کلسترول است اما کیفیت و سطح سلامت این ماده غذایی محبوب تا حد زیادی به روش درست کردن آن بستگی دارد. توصیه می شود تا حد امکان پاپ کورن را در خانه تهیه کرده یا به صورت ارگانیک و ساده از فروشگاه خریداری کنید.طبع پاپ کورن سرد و خشک است.

جالب است بدانید:

  • پاپ کورن به نام های مختلف و جالبی همچون ذرت بو داده، چس فیل و پفیلا نیز شناخته شده است.
  • ذرت از حدود 9 هزار سال پیش در مکزیک استفاده می شده و قدیمی ترین پاپ کورن کشف شده به 5 هزار سال پیش در نیومکزیکو برمی گردد.
  • در طول سالیان گذشته پاپ کورن به خصوص در دوران رکود بزرگ بسیار محبوب شد زیرا سرشار از مواد مغذی بوده و با قیمتی ارزان قابل دسترس بود.
  • امروزه پاپ کورن به عنوان محبوب ترین میان وعده میان آمریکایی ها شناخته شده به طوری که هر آمریکایی سالانه حدود 500 میلیون کیلوگرم پاپ کورن مصرف می کند.

در ادامه قصد داریم بهترین خواص پاپ کورن برای سلامتی را شرح داده و با طرز تهیه سالم ترین نوع پاپ کورن، ارزش غذایی آن و مضرات احتمالی پاپ کورن آشنا شویم.

پاپ کورن

سلامت گوارش را بهبود می بخشد

ذرت بوداده غنی از فیبر های رژیمی است و به هضم آسان کمک می کند، اگر در تمام طول روز احساس خستگی می کنید این برایتان مناسب است. پاپ کورن برای محافظت در مقابل سرطان روده نیز کمک می کند؛ به دلیل محتوای فیبر بالا ممکن است به باکتری های خوب روده نیز کمک میکند و باعث ایجاد یک سیستم ایمنی سال می شود.

کنترل سطح قند خون

فیبر غذایی موجود در ذرت بو داده بر سطح قند خون در بدن تاثیر می گذارد. مقدار زیاد فیبری که در ذرت وجود دارد، به مدیریت قند خون و انسولین کمک می کند. کاهش نوسان در قند خون پاداش بزرگ برای بیماران دیابتی است و توصیه می شود که ذرت بو داده را در صورتی که مبتلا به دیابت هستید بیشتر مصرف کنید.

ذرت بو داده برای جلوگیری از روند پیری

رادیکال های آزاد آسیب بیشتری نسبت به سرطان دارند، آنها با علائم مرتبط با سن مانند:چین و چروک، لک های تیره، نابینایی، ضعف عضلانی، بیماری آلزایمر، ریزش مو و انواع مختلفی مواجه می شوند که ارتباط نزدیکی دارند. ذرت بو داده می تواند به دلیل آنتی اکسیدان های قوی که دارد اثرات آسیب های رادیکال های آزاد را خنثی کند.

کاهش سطح کلسترول

الیاف موجود در ذرت بو داده می تواند کلسترول اضافی را از دیواره عروق خونی از بین ببرد و بنابراین کلسترول بد را نیز کاهش می دهند و از این رو کاهش احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مانند:آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی وجود دارد. این امر فشار سیستمی قلبی را نیز کاهش می دهد، زیرا قلب نیازی به کار سختی برای انتقال خون از طریق عروق و شریان های مسدود ندارد.

ذرت بو داده برای درمان و کنترل کم خونی

همانطور که گفته شد، ذرت بو داده حاوی 0/9 میلی گرم آهن است، این تعداد ممکن است به نظر کم برسد اما مردان بزرگسال در رژیم غذایی خود به 8 میلی گرم آهن نیاز دارند و از سوی دیگر زنان در طول خونریزی دوران قاعدگی به 18 میلی گرم در روز نیاز دارند. بر اساس برخی از نظر سنجی ها حدود 10 درصد از زنان کمبود آهن دارند، از این رو مصرف ذرت بو داده در رژیم غذایی به اندازه کافی آهن را در بر دارد و کمک می کند از مشکلات کم خونی جلوگیری شود.

کمک به کاهش یبوست

از آنجا که ذرت بو داده یک دانه کامل است، فیبرهای نامحلول آن می تواند کمک کند تا دستگاه گوارش سالم بماند و مانع از ایجاد یبوست شود.محققان متوجه شدند افرادی که ذرت بو داده مصرف می کنند، 22 درصد مصرف روزانه خود را افزایش داده اند و خوردن غذاهای با فیبر بیشتر به کاهش وزن کمک می کند.

پاپ کورن و کاهش وزن

یک فنجان ذرت بوداده حاوی 30 کالری است بنابراین می توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از ذرت بو داده ای که خودتان در خانه بدون اضافه کردن روغن و کره و نمک زیاد تهیه کرده اید استفاده نمایید . این خوراکی مفید به بدنتان انرژی داده و زود سیرتان می کند و نیازی به پر خوری ندارید بنابراین می توانید آن را به عنوان مکملی برای یک رژیم لاغری سالم در نظر داشته باشید. از طرفی رژیم های لاغریافراد را دچار ترس و استرس می کنند ، مصرف پاپ کورن در دوره ی رژیم با این استرس و اختلالات غذایی احتمالی مقابله می کند و با تحریک ترشح هورمون گرلین با گرسنگی مقابله کرده و احساس سیری ایجاد می کند.

پاپ کورن مفید برای بیماری سلیاک

پاپ کورن جزء مواد غذایی بدون گلوتن است که برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند مفید است . افرادی که به بیماری سلیاک دچارند و یا نسبت به گلوتن حساسیت دارند نمی توانند بسیاری از مواد غذایی را به راحتی مصرف کنند و دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ و بیماری هایی مانندخستگی و مشکلات پوستی می شوند. این افراد می توانند پاپ کورن را به جای نان سوخاری و مواد غذایی حاوی گلوتن دیگر روی مرغ و ماهی یا داخل سالادهایتان بریزند و از خواص آن بهره مند شوند.

ذرت بو داده برای افزایش طول عمر و سلامتی

خوردن ذرت بو داده سبب افزایش طول عمر و سلامتی بدن می شود. رژیم های غذایی حاوی ذرت، حبوبات، برنج و سبزیجات طول عمر افراد را بالا برده و سلامتی را به آنها هدیه می دهد. ذرت خواص ضد دیابت، ضد فشار خون بالا دارد و دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان است که موجب سلامت قلب و کنترل قند خون خواهد شد.

پاپ کورن مفید برای نوزادان و کودکان

فیبر موجود در پاپ کورن، سبب هضم بهتر غذا و پیشگیری و درمان یبوست در کودکان می شود. ویتامین های B کمپلکس موجود در پاپ کورن، سبب کاهش افسردگی در کودکان خواهد شد. کودکان چاق برای لاغر شدن می توانند پاپ کورن مصرف نمایند زیرا کالری پایین و مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در پاپ کورن، احتمال چاقی و افزایش وزن در کودکان را کاهش می دهد و سبب ایجاد سیری در آنها می شود. مواد معدنی و ویتامین های موجود در ذرت بو داده سبب بهبود رشد کودکان می شود. برای تقویت بینایی و سلامت چشم کودکان به آنها توصیه می شود پاپ کورن مصرف کنند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است.آهن موجود در پاپ کورن سبب تولید گلبول های قرمز خون شده و به درمان کم خونی کودکان کمک می کند. بهتر است پاپ کورن را بعد از سن 5 سالگی به کودکان خود دهید زیرا احتمال خفگی در نوزادان هنگام مصرف پاپ کورن زیاد است.

بدنسازی با پاپ کورن

پاپ کورن دارای کالری کم و مقادیر بالای فیبر است که در بدنسازی به لاغری و کاهش چربی بدن کمک می کند. ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان های موجود در ذرت بو داده سبب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در ورزشکاران و بدنسازان خواهد شد.

سایر خواص پاپ کورن

  • پاپ کورن یک میان وعده ی فوق العاده به علت مقادیر بالای پروتئین و فسفر می باشد و میزان آهن موجود در آن از اسفناج و تخم مرغ نیز بیشتر است.
  • ترکیبات موجود در ذرت بو داده سبب کاهش احتباس آب در بدن شده و فشار خون را کاهش می دهد. مصرف منظم پاپ کورن حجم ادرار را افزایش داده و از دستگاه ادراری در برابر بروز عفونت ها حفاظت می کند.
  • مصرف ذرت بو داده در دوران بارداری نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه سود نیز دارد. ذرت بو داده حاوی فیبر،ویتامین ای و سلنیوم است به همین دلیل این خوراکی بهترین جایگزین خوراکی هایی مانند چیپس و پفک در دوران بارداری هستند.
  • خوردن یک کاسه ذرت بوداده جایگزین خوبی برای سایر میان وعده ها است و چون حاوی فیبر زیادی می باشد باعث می شود که احساس پر بودن و سیری کنید و در نتیجه میل به غذا را کاهش میدهد.
  • ذرت بو داده حاوی اسید اورولیک است که باعث از بین رفتن انواع خاصی از سلول های تومور می شود، از این رو ذرت بو داده می تواند به درمان سرطان نیز کمک کند.
  • ذرت بو داده حاوی فسفر، مواد معدنی است که از عملکرد استخوانی سالم محافظت میکند.منگنز یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ذرت است که باعث داشتن استخوان های سالم می شود.
  • ویتامین B3 که همچنین به عنوان نیاسین شناخته می شود، پتانسیل کاهش افسردگی را به صورت طبیعی دارد و ذرت نیز به معنای حقیقی سرشار از ویتامین B3 می باشد.
  • ذرت بو داده غنی از ویتامین B است از جمله ویتامین B6،B3 فولات و اسید پانتوتینک. برای تنظیم برخی فرآیندهای بدن مانند تولید انرژی و متابولیسم مواد در بدن موثر می باشد و سوخت و ساز را افزایش می دهد
  • ذرت بو داده غنی از آنتی اکسیدان های کاروتنوئید ای است، که نه تنها به حفاظت از سلامت چشم کمک می کند بلکه بر بیماری ماکولا که مرتبط با بالا رفتن سن است نیز موثر است و با بروز التهاب در سراسر بدن مبارزه می کند و حتی ممکن است بیماری ها مزمن را از بین ببرد.

آیا پاپ کورن میان وعده سالم محسوب می شود؟

با توجه به مطالبی که اشاره شد پاپ کورن از جمله مواد غذایی است که می تواند مضر یا مفید باشد. به طور کلی پاپ کورن به دو روش تحت فشار هوا و با روغن به دست می آید. پاپ کورن به دست آمده از روش اول سالم ترین نوع پف فیل محسوب می شود در حالی که بسیاری برندهای تجاری پاپ کورن برای خوش طعم کردن آن، از مقادیر زیادی چربی، شکر، نمک و افزودنی های طعم دهنده استفاده می کنند که مصرف آن برای بدن بسیار مضر می باشد.مطالعات نشان داده پاپ کورن معمولی که مردم هنگام رفتن به سینما یا تماشای تئاتر خریداری می کنند حاوی حدود 1200 کالری و 60 گرم چربی می باشد و این مقدار می تواند کل نیاز بدن در طول روز را تامین کند.به همین دلیل کارشناسان توصیه کردند مردم از پاپ کورن های مایکرویو – که کالری آن ها کنترل شده است – استفاده کنند. اگرچه با این که محتوای کالری و چربی این نوع پاپ کورن ها کمتر می باشد متاسفانه حاوی مواد شیمیایی و سمومی هستند که ممکن است به همان میزان برای بدن خطرناک باشند. به عنوان مثال کیسه های مورد استفاده برای پاپ کورن های مایکروویو دارای مواد شیمیایی سرطان زا بوده، باعث مسمومیت در کبد، پروستات و کلیه ها می شوند و رشد تومورها را افزایش می دهند. همچنین روی رشد کودکان اثر منفی گذاشته و به دستگاه تولید مثل آسیب می رساند. از سوی دیگر بسیاری از پاپ کورن های مایکروویو تجاری با استفاده از روغن های هیدروژنه درست می شود که حاوی چربی های ترانس مضر بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های جدی را افزایش می دهد. افزودنی های طعم دهنده به پاپ کورن نیز که در اغلب محصولات استفاده می شود برای سلامتی بدن مضر می باشند. به همین دلیل توصیه می شود تا حد امکان از پاپ کورن های خانگی یا برندهای ساده و ارگانیک آن استفاده کنید.

تصویر

عوارض و مضررات جدی مصرف پاپ کورن مایکروویوی

تقریبا هر کسی از خوردن پاپ کورن در حال تماشای تلوزیون لذت می برد. یکی از ساده ترین و سریعترین میان وعده پاپ کورن مایکروویو است و چیزی که آن را حتی لذت بخش تر می کند، طعم و مزه آن است. با این حال، آیا می دانستید که با خوردن ذرت بو داده روزانه، سلامتی خود را به خطر می اندازید؟ متخصصان تاکید می کنند که باید پاپ کورن مایکروویوی را کنار بگذارید و به جای آن پاپ کورن را روی گاز درست کنید ؛ ولی چرا ؟ پاسخ را در این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند.

بیماری های انسدادی ریه

مطالعه ای انجام شده توسط محققان دانشگاه سینسیناتی در سال 2009 نشان داد که بیماریهای انسدادی ریه در میان کارکنان تولید ذرت مایکروویو گزارش شده است این مطالعه در چهار کارخانه تولید و پرورش ذرت مایکروویو انجام شد مشخص شد این کارکنان به علت قرار گرفتن در معرض خطر هشت برابر بیشتر افزایش انسداد مجاری هوایی را تجربه کردند. آنها همچنین برونشیولیت دارند، که یک بیماری ریوی است که با انسداد مجاری هوایی همراه است. هنگامی که پخت و پز ذرت مایکروویو را در خانه انجام می دهید، برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دیا ستیل، باید بسته را خلاف جهت باز کنید.

می تواند باعث سرطان شود

پاپ کورن مایکروویو همچنین شامل PFOAاست، که به عنوان یک پوشش غیر چسبنده در داخل کیسه های پاپ کورن برای جلوگیری از پس زدن روغن به خارج از کیسه استفاده می شود. در واقع، هر کیسه پاپ کورن مایکروویو حاوی تا 300 میکروگرم PFOAاست . این ماده شیمیایی به عنوان یک سرطان زا شناخته شده است زیرا با سرطان پروستات و پانکراس همراه است.

پاپ کورن چربی های ترانس بالایی دارد

چربی های ترانس همواره محبوب بوده و به طور گسترده ای توسط تولید کنندگان مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته اند، زیرا باعث افزایش طعم و عمر مفید می شود. چربی ترانس نسبت به کلسترول بالا، بیماری های قلبی عروقی و افزایش وزن قابل توجه ارتباط دارند. اگر مواد تشکیل دهنده پاپ کورن مایکروویو را بررسی کنید، می بینید که چربی های ترانس بسیار زیاد است. ما همه به پاپ کورن به عنوان یک میان وعده کم کالری نگاه می کنیم، اما با مصرف منظم پاپ کورن مایکروویو، فقط شانس خود را برای رنج از بیماری ها افزایش می دهید.

مواد شیمیایی می تواند به باروری مردانه آسیب بزند

همانطور که قبلا ذکر شد، مواد شیمیایی در پاپ کورن مایکروویو، که به عنوان ترکیبات PFCsشناخته می شوند، می توانند با ایجاد اختلال در فعالیت اندوکرین، بر کیفیت اسپرم در مردان تاثیر بگذارد. مطالعه دیگری که توسط محققان دانمارک انجام شده است، دریافت در حالی که همه مردان مقدار مشخصی از این مواد شیمیایی را در بدن خود دارند، افراد دارای سطوح بالاتری ازPFCs دارای تعداد اسپرم کمتری هستند (6.2 میلیون اسپرم) سوختگی :فرآیند پخت و پز ذرت در کیسه ها به آسانی می تواند باعث سوختگی های شدید صورت و دستان شود. آسیب دندان اکثر کیسه های پاپ کورن دارای چند دانه ناخالص هستند و این قطعات می توانند در دندان ها گیر کنند. چربی، نمک و کالری. یک کیسه پت کورن مایکروویو با طعم کره می تواند حاوی 24 گرم چربی، 500 تا 600 میلی گرم نمک و حدود 600 کالری باشد. اگرچه پاپ کورن مایکروویو از قبل درست شده دارای خطراتی است، اما می تواند میان وعده سالم باشد. آنچه می توانید برای جلوگیری از ریسک پاپ کورن مایکروویو انجام دهید.

جایگزین های سالم به جای پاپ کورن ماکروویوی

  • از پاپ کورن پاپر استفاده کنید.
  • با استفاده از تکنیک های سنتی ذرت، یا با استفاده از ماشین پاپ کورن پاپر و یا به سادگی با یک قابلمه در آشپزخانه کار کنید. از یک روغن سالم مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید

طرز تهیه پاپ کورن خانگی سالم

به طور کلی پاپ کورن به دو روش – با استفاده از هوا یا با استفاده از روغن – به دست می آید و پاپ کورن تهیه شده روی اجاق گاز یا دستگاه هواپز سالم ترین روش برای تهیه پاپ کورن است.می توان به پاپ کورن سالم مقداری روغن یا کره به عنوان طعم دهنده اضافه کرد اما در واقع نیازی به روغن ندارد.

مواد لازم و طرز تهیه با روش اول

  • روغن زیتون یا روغن نارگیل: 3 قاشق غذاخوری
  • ذرت: نصف فنجان
  • نمک: نصف قاشق چایخوری

روغن و مغز دانه های ذرت را داخل یک ظرف بزرگ قرار داده و درب آن را بگذارید.سپس حدود 3 دقیقه آن را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید. (یا تا زمانی که صدای ترکیدن ذرت ها تقریبا متوقف شود)

ظرف را از روی حرارت برداشته و پاپ کورن ها را به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید، مقداری نمک به آن افزوده و میل کنید.

نکته 1: می توانید از گیاهان تازه یا ادویه جات طعم دهنده به عنوان چاشنی پاپ کورن استفاد کنید.

نکته 2: اگر می خواهید پاپ کورن طعم شیرین داشته باشد مقداری کره آجیل طبیعی یا دارچین یا تراشه شکلات تلخ روی آن بپاشید.

مواد لازم و طرز تهیه با روش دوم

  • ذرت: 3.5 قاشق غذاخوری یا 58 گرم
  • نمک: 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری

ابتدا تابه را روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید، سپس چند قطره (مقدار اندک) آب به تابه داغ اضافه کنید.ذرت ها را به داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. هر 2 ثانیه تابه را به آرامی تکان دهید و به صدای ترکیدن ذرت ها گوش دهید که حدود 1 تا 2 دقیقه زمان می برد. به این کار تا زمانی ادامه دهید که حداقل 3 ثانیه بین صداها فاصله بیفتد. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و اندکی نمک روی آن بپاشید.

نکته: برای تهیه انواع متنوع پاپ کورن سرکه ای، پنیری، گوجه ای و غیره می توانید از افزودنی های مختلف استفاده کنید.

مقایسه شکر و چربی موجود در انواع پاپ کورن (24 گرم)

  • پاپ کورن بدون نمک، شکر و روغن، سالم ترین نوع پاپ کورن بوده و حاوی 0.21 گرم شکر و 1.09 گرم چربی می باشد.
  • پاپ کورن به دست آمده با روغن، بدون استفاده از نمک و شیرین کننده ها حاوی 0.13 گرم شکر و 6.74 گرم چربی می باشد.
  • پاپ کورن بادام زمینی پوشیده با کارامل حاوی 10.89 گرم شکر و 1.87 گرم چربی می باشد.

پاپ کورن برای دیابتی ها

پاپ کورن فاقد شکر و نمک که از طریق هواپز و بدون استفاده از روغن تهیه شود حاوی حدود 78 درصد کربوهیدرات می باشد به این معنا مصرف پف فیل برای افراد دیابتی تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنند ضرری ندارد.

آیا پاپ کورن چاق کننده است؟

اگر برای تهیه پاپ کورن از روغن، کره، شکر و نمک استفاده شود مصرف آن می تواند باعث افزایش وزن و چاقی افراد شود.

ارزش غذایی پاپ کورن

مواد مغذی موجود در 100 گرم پاپ کورن بدون نمک و روغن به صورت زیر می باشد:

کالری: 387
پروتئین: 12.94 گرم
چربی: 4.54 گرم
کربوهیدرات: 77.78 گرم
فیبر: 14.5 گرم
شکر: 0.87 گرم

عوارض جانبی و مضرات پاپ کورن

  • همانند بسیاری از مواد غذایی مصرف پاپ کورن نیز ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود که از آن جمله می توان به ورم دهان یا مشکل تنفسی اشاره کرد.
  • مصرف پاپ کورن می تواند علائم التهاب روده را افزایش دهد، اگر از التهاب در دستگاه گوارشی رنج می برید از مصرف پاپ کورن اجتناب کنید.

کلام آخر

پاپ کورن حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری است که می خورید یک میان وعده ی فوق العاده محسوب می شود. باید بدانید که میزان آهن موجود در پاپ کورن حتی بیشتر از اسفناج و تخم مرغ است.پاپ کورن جزو دانه های کامل است. این یعنی این که منبع فوق العاده ی فیبرهای غذایی محسوب می شود. در واقع هر یک فنجان پاپ کورن حاوی ۱.۳ گرم فیبر است. همراه ما باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (418 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (120 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (56 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (54 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (14 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (12 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییرات چهره یانگ می‌گیونگ بازیگر 62 ساله نقش بانو هن استاد یانگوم در سریال جواهری در قصر+ عکس رونمایی از کیک خاص و بی نظیر مرتضی پورعلی گنجی برای تولدش در رستوران شیک و باکلاس+ عکس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره بازیگر سریال خانه به دوش بعد از سالها / عکس غلامحسین لطفی باجناق آقا ماشالله همه را شوکه کرد رونمایی از چهره نچرال زهره سریال فاصله ها در دنیای واقعی+ عکس کشف صدها مومیایی و تابوت باستانی در گورستان وسیع مصر+ فیلم شعرخوانی در حضور آیت الله خامنه ای و واکنش ایشان به نوای زیبا+فیلم ویدئویی به خاطره انگیز از جلسه انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری/ تواضع مثال زدنی رهبر انقلاب + فیلم (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد اداره ای دولتی در اهواز با قرار دادن تخته ای چوبی دم در ورودی برای چسباندن آدامس ارباب رجوع!+عکس/ استفاده 100 درصدی از مغز یعنی این👌 فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی که جان همسر جوان و پسر نازش رو گرفت +عکس/ لعنت به تصادف رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران با میوه های تابستانی و انواع شیرینی در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...