خواص شگفت انگیز میوه سیب چوبی

  یکشنبه، 08 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص شگفت انگیز میوه سیب چوبی
سیب چوبی برای کبد و کلیه فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در سیب چوبی یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سیب چوبی (Limonia acidissima) یک میوه است که نامهای دیگری مانند سیب فیلی و میوه میمون دارد. در برخی از نقاط جهان، این میوه به عنوان سیب فیلی نامیده می شود، زیرا غذای مورد علاقه از فیل ها است، در حالی که در مناطق دیگر، به دلیل پوسته چوبی سخت آن نام سیب چوبی نامیده می شود. این میوه برای هندوها مقدس است و به طور گسترده در هند کشت و خورده شده است.درخت سیب چوبی بومی به هند است اما همچنین در سریلانکا، تایلند و دیگر مناطق جنوب جزیره آسیا یافت می شود. درخت می تواند تا 30 فوت در ارتفاع رشد کند و میوه های خوراکی 5-9 سانتی متر قطر داشته باشند. پوسته آنها سخت است و داخل آن از پالپ قهوه ای و دانه های سفید تشکیل شده است. پالپ می تواند خام خورده شود، اما آن را به طور عام جمع آوری شده و منجمد می کنند یا مربا درست می کنند. همچنین می توان با شیر نارگیل برای یک نوشیدنی خوشمزهاستفاده کرد، یا یخ زده با یک بستنی مخلوط کرد.

مزیت های سیب چوبی

برای بهبود اختلالات گوارشی از جمله درمان یبوست به کار می رود. ضمن اینکه در کنترل دیابت، درمان اسهال و بهبود مشکلات تنفسی نقش مهمی دارد. همچنین در درمان زخم پیتیک موثر بوده و یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به حساب می آید. تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. چون راه را بر روی سایر بیماری ها خواهد بست. ضمن اینکه از تکثیر، افزایش باکتری و شیوع عفونت پیشگیری می نماید. ورم را کاهش داده و از بروز سرطان ممانعت خواهد کرد. مادران شیرده از خواص سیب چوبی برای افزایش شیر استفاده می کنند. این میوه برای درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد و سلامت چشم از دیگر خواص نامبرده برای آن است.

پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن، تانن ها، مواد مغذی و مجموعه ای از ویتامین ها انتخاب خواص سیب چوبی را دارای اهمیت و اولویت خواهد کرد.

میوه سیب چوبی مفید برای یبوست

برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست توصیه می شود. چون فیبر فراوان دارد و به هضم آسان غذا منتهی خواهد شد. باکتری های روده با این میوه چوبی از بین می روند. به همین خاطر برای درمان بیماری دیس منتری(مزمن) توصیه می شود. سیب چوبی در قسمت شاخ و برگ دارای یک ماده از نوع حساس به آدامس با نام “Feronia gum” می باشد. اگر دچار اسهال هستید، از خواص سیب چوبی بهره مند شوید. تانن موجود در برگ های سیب چوبی سبب شده که برای درمان زخم پیتیک موثر باشد. چون التهاب و ورم را کاهش خواهد داد. خاصیت ملین کنندگی آن مانع از یبوست می شود و یبوست به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. سیب چوبی با از بین بردن قارچ و انگل ها سلامت گوارش را تضمین خواهد کرد.

دستگاه گوارش بدن

تصفیه خون با میوه سیب چوبی

برای فیلتر خون می توان به خواص سیب چوبی متوسل شد. با این فیلتر خون را سم زدایی کنید. برای بهره مندی از این خاصیت سیب چوبی را با آب گرم و قند میکس کنید. این مخلوط دفع کننده سموم داخل خون خواهد بود. با دفع این سموم، کبد و کلیه در عملکرد خود بهتر می شوند و فشار از روی آن ها برداشته می شود.

میوه سیب چوبی مفید برای درد گوش

ریشه این میوه چوبی مانند خواص برگ انجیر برای درمان درد گوش مورد توجه قرار می گیرد.

تامین ویتامین C با میوه سیب چوبی

این میوه یک میوه فوق العاده برای پوست صورت است. چون سرشار از ویتامین C می باشد. کمبود این ویتامین می تواند منجر به وجود آمدن کربوهیدرات گردد. از ویتامین های مهم برای تامین قدرت بالای سیستم ایمنی بدن است. به همین خاطر همواره برای سلامت بدن و ایمن شدن مد نظر قرار می گیرد. برای حفظ شدن از ویروس ها و میکروب ها می توانید مصرف کننده خواص سیب چوبی باشید.

میوه چوبی مفید برای دیابت

مصرف سیب چوبی برای دیابتی ها بسیار کارساز بوده و به همین خاطر به آن ها توصیه می گردد. این میوه سطح منظمی از قند خون را ایجاد خواهد کرد و تعادل آن را حفظ خواهد نمود. در واقع سیب چوبی انسولین و گلوکز موجود در خون را در سطح نرمالی حفظ می کند. ضمن اینکه از کاهش قند خون نیز جلوگیری به عمل می آورد. با خوردن سیب چوبی می توانید به بهبود دیابت کمک کرده و تعادل قند خون خود را حفظ نمایید.

کنترل دیابت

درمان مشکلات تنفسی با میوه سیب چوبی

یکی از خواص سیب چوبی مانند خواص رازیانه خلط آوری است. به همین خاطر برای درمان گلودرد و سرفه ناشی از سرماخوردگی توصیه می شود. ضمن اینکه روند سیستم تنفسی بدن را بهبود می بخشد و با خواص ضد التهابی خود برای درمان مشکلات تنفسی استفاده می گردد. البته در این درمان بیشتر از برگ های این میوه چوبی کمک گرفته می شود.

تقویت انرژی با میوه سیب چوبی

100 گرم از پالپ داخل این میوه حاوی 140 کالری است و این مواد سرعت بالای سوخت و ساز را موجب می گردند. ضمن اینکه عملکرد اندام ها افزایش خواهد یافت. پروتئین زیاد سیب چوبی سبب عضلات قوی و ماهیچه های محکم خواهد شد و سطح بالایی از انرژی را در بدن برقرار می سازد.

میوه سیب چوبی مفید برای کلیه

دفع سموم بدن سبب بهبود عملکرد کلیه ها خواهد شد. بنابراین افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، بهتر است از خواص این میوه با ارزش بهره مند شوند.

میوه سیب چوبی مفید برای کبد

برای سلامت کبد از فواید سیب چوبی بهره مند شوید. سیب چوبی از این نظر شبیه به خواص خاکشیر می باشد. بتاکاروتن موجود در این میوه می تواند اختلالات کبدی را برطرف نماید. ریبوفلاوین و تیامین برای داشتن یک کبد سالم ضروری می باشد. این میوه برای سلامت قلب نیز حائز اهمیت است.

دیگر فواید میوه سیب چوبی

  1. برای بهبود اختلالات گوارشی از جمله درمان یبوست به کار می رود.
  2. ضمن اینکه در کنترل دیابت، درمان اسهال و بهبود مشکلات تنفسی نقش مهمی دارد.
  3. همچنین در درمان زخم پیتیک موثر بوده و یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به حساب می آید.
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. چون راه را بر روی سایر بیماری ها خواهد بست.
  5. ضمن اینکه از تکثیر، افزایش باکتری و شیوع عفونت پیشگیری می نماید. ورم را کاهش داده و از بروز سرطان ممانعت خواهد کرد.
  6. مادران شیرده از خواص سیب چوبی برای افزایش شیر استفاده می کنند.
  7. این میوه برای درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد و سلامت چشم از دیگر خواص نامبرده برای آن است.

پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن، تانن ها، مواد مغذی و مجموعه ای از ویتامین ها انتخاب خواص سیب چوبی را دارای اهمیت و اولویت خواهد کرد.

ویتامین ها

نحوه انتخاب و خوردن میوه سیب چوبی

سیب چوبی می تواند به صورت میوه های رسیده و یا به صورت آب سیب مصرف شود. یک سیب رسیده شیرین است و می تواند برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه به نام شیر سیب چوبی استفاده شود. میوه رسیده همچنین به عنوان کره ای با شکر یا عسل در برخی از فرهنگ ها مصرف می شود. میوه خام با مزه ترش است و برای تهیه چیلی استفاده می شود، در حالی که برگ این درخت به عنوان یک عنصر سالاد استفاده می شود

میوه سیب چوبی

مضرات میوه سیب چوبی

مانند هر غذا / میوه دیگر، هنگام مصرف سیب چوب، باید اقدامات احتیاطی انجام دهیم. مصرف بیش از حد سیب چوبی سبب ایجاد فتق در شکم می شود، بنابراین افراد مبتلا به مشکلات معده باید مراقب باشند. همچنین، اگر قبلا هرگز سیب چوبی را مصرف نکرده اید، مقدار کمی را امتحان کنید تا بدانید چگونه بدن شما واکنش نشان می دهد. هر چیزی می تواند یک آلرژی ایجاد نماید، بنابراین بهتر است برای شروع باقطعه کوچک سیب باشد، تا بدنتان را ارزیابی نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم (212 نظر) روایت جالب شهید سید ابراهیم رئیسی از درس خواندن نوه هایشان در مدرسه دولتی/ رئیس جمهور ساده زیست و مردمی+ویدیو (133 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: ما تا 13 سالگی اجاره نشین بودیم+ویدئو (127 نظر) تابلو نقاشی چهره دلنشین سیدابراهیم رئیسی در خانه رئیس جمهور شهید+عکس (102 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (77 نظر) ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (64 نظر) سبک چیدمان وسایل دکوری برای ورودی خانه به سبک مینا مختاری همسر خوش سلیقه بهرام رادان+عکس/ به رخ کشیدن طراحی خانه به سبک اروپایی (56 نظر) گردنبند و دستبند طلای هادی چوپان با طرح نقشه ایران/ هادی چوپان و زرق و برق جواهراتش +عکس (46 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (44 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس بزرگ آن شهید روی دیوار+عکس/ ساده زیستی سید محرومان ... (42 نظر) انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس (26 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (24 نظر) خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل (21 نظر) رونمایی از برادر خوش تیپ و هیکلی آیسان آقاخانی در جشن تولد محمدرضا گلزار+ویدیو/ رقابت تنگاتنگ داماد و برادر زن در جنتلمنی👌 (21 نظر) سلفی زیبای شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه در ماشین/ مثل همیشه اصیل، شیک و باکلاس+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فوتبال حرفه ای منوچهر هادی و سیدجواد هاشمی با لباس مخصوص ورزشی در استادیوم فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس رونمایی از همسر و پسران محمود احمدی نژاد / یکی از پسرها کپی برابر اصل باباشه ظاهر متفاوت ستاره قطبی در اتاق گریم + عکس دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…... دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت نگاهی به حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع امام خمینی(ره)+عکس 2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سلفی جذاب و دلنشین احمدرضا عابدزاده و پسرش در آمریکا+عکس تصویری از قبا و نعلین امام خمینی (ره) در جماران +عکس خانم بازیگر جنجالی عاشق شد ؛ عاشق شدم، واویلا ! +عکس چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر سر زدن به علی انصاریان به سبک حسین سلیمانی +عکس/ جای خالی رفیق صمیمیش هیچوقت پر نمیشه حضور تازه عروس و داماد سینما در منزل سروش رفیعی بابت تبریک قهرمانی پرسپولیس+عکس جای خالی شهید رئیسی در جایگاه مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره)+عکس بغض رهبر معظم انقلاب هنگام صحبت از تلاش‌های شهید جمهور+ویدیو احوالپرسی کوتاه اما گرم رهبر معظم انقلاب با سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد پدربزرگشان امام خمینی+ویدیو اسحاق جهانگیری با این استوری کاندیداتوری اش را تایید کرد؟ +عکس استوری غم انگیز و تلخ حسین سلیمانی، تازه داماد سینمای ایران/ مرد نکونام نمیرد هرگز+عکس عکس های فرازمینی از بناهای تاریخی ایران بر روی مریخ! رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس خلاقیت جالب علی پروین برای خروج از استادیوم با آمبولانس در شب قهرمانی پرسپولیس+ویدیو سفر به تهران قدیم؛ تصویری جالب و تاریخی از بانک ملی ایران در 60 سال پیش اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس مهمانی ویژه علی دایی اسطوره فوتبال برای ورزشکاران مدال آور در رستورانش +ویدئو/از سپیده توکلی و ملیکا رسولی تا ایمان روغنی و مهدی زمانی... نامه جالب دختر رضا خان برای امام خمینی(ره)/ به من شناسنامه ندادند چون بیسواد هستم+عکس آخرین حرف های امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب در بیمارستان در حواشی داغ دوشنبه 14 خرداد 1403 جدیدترین تصاویر از نوه و نبیره های امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد ایشان در تهران کیک تولد باکلاس و 2 بعدی دختر شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه برای تولد 7 سالگیش در حیاط ویلا/ مبارکا باشه+ عکس انتشار برای اولین بار؛ سیل جمعیت مردم ایران در مراسم باشکوه وداع با امام خمینی 35 سال پیش+ویدیو چهره های غمیگن دو دختر شهید سید ابراهیم رئیسی در خانه پدریشان+عکس نگاهی به تابوت شیشه ای امام خمینی(ره) در مراسم تشییع ایشان+عکس پزشک شیطان صفت که عکس های خصوصی بیمارانش را داشت! تحلیلگر اصولگرا: احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست! ناگفته‌های زنی که از آمریکا آمد و پاسدار خانه امام (ره) شد تصادف عجیب 2 هواپیما در آسمان پرتغال! + فیلم
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403
دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…...
دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم
رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت
چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر
رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند
اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس
ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس
نامه جالب دختر رضا خان برای امام خمینی(ره)/ به من شناسنامه ندادند چون بیسواد هستم+عکس
آخرین حرف های امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب در بیمارستان در حواشی داغ دوشنبه 14 خرداد 1403
پزشک شیطان صفت که عکس های خصوصی بیمارانش را داشت!
تحلیلگر اصولگرا: احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست!
ناگفته‌های زنی که از آمریکا آمد و پاسدار خانه امام (ره) شد
تصادف عجیب 2 هواپیما در آسمان پرتغال! + فیلم
منتخب روز   
2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سیر تحولات تیپ و استایل محمود احمدی نژاد در روز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از سال 1384 تا 1403+عکس جایزه بزرگ خودرو اتومات و لوازم برقی دولت به مردم در صورت رعایت یک چیز+فیلم آشنایی با چهره 4 فرزند علی لاریجانی+عکس/ از پسر آخوند تا دختر پزشک حضور خبرنگار صداوسیما با کت و دامن کرم قهوه ‌ای در وزارت کشور برای پوشش اخبار انتخابات +عکس تفریحات سالم امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی؛ از شکستن چوب هیزم تا دوستی با حیوانات و تیراندازی+ فیلم تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان...