خواص شگفت انگیز میوه سیب چوبی

  یکشنبه، 08 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص شگفت انگیز میوه سیب چوبی
سیب چوبی برای کبد و کلیه فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در سیب چوبی یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سیب چوبی (Limonia acidissima) یک میوه است که نامهای دیگری مانند سیب فیلی و میوه میمون دارد. در برخی از نقاط جهان، این میوه به عنوان سیب فیلی نامیده می شود، زیرا غذای مورد علاقه از فیل ها است، در حالی که در مناطق دیگر، به دلیل پوسته چوبی سخت آن نام سیب چوبی نامیده می شود. این میوه برای هندوها مقدس است و به طور گسترده در هند کشت و خورده شده است.درخت سیب چوبی بومی به هند است اما همچنین در سریلانکا، تایلند و دیگر مناطق جنوب جزیره آسیا یافت می شود. درخت می تواند تا 30 فوت در ارتفاع رشد کند و میوه های خوراکی 5-9 سانتی متر قطر داشته باشند. پوسته آنها سخت است و داخل آن از پالپ قهوه ای و دانه های سفید تشکیل شده است. پالپ می تواند خام خورده شود، اما آن را به طور عام جمع آوری شده و منجمد می کنند یا مربا درست می کنند. همچنین می توان با شیر نارگیل برای یک نوشیدنی خوشمزهاستفاده کرد، یا یخ زده با یک بستنی مخلوط کرد.

مزیت های سیب چوبی

برای بهبود اختلالات گوارشی از جمله درمان یبوست به کار می رود. ضمن اینکه در کنترل دیابت، درمان اسهال و بهبود مشکلات تنفسی نقش مهمی دارد. همچنین در درمان زخم پیتیک موثر بوده و یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به حساب می آید. تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. چون راه را بر روی سایر بیماری ها خواهد بست. ضمن اینکه از تکثیر، افزایش باکتری و شیوع عفونت پیشگیری می نماید. ورم را کاهش داده و از بروز سرطان ممانعت خواهد کرد. مادران شیرده از خواص سیب چوبی برای افزایش شیر استفاده می کنند. این میوه برای درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد و سلامت چشم از دیگر خواص نامبرده برای آن است.

پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن، تانن ها، مواد مغذی و مجموعه ای از ویتامین ها انتخاب خواص سیب چوبی را دارای اهمیت و اولویت خواهد کرد.

میوه سیب چوبی مفید برای یبوست

برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست توصیه می شود. چون فیبر فراوان دارد و به هضم آسان غذا منتهی خواهد شد. باکتری های روده با این میوه چوبی از بین می روند. به همین خاطر برای درمان بیماری دیس منتری(مزمن) توصیه می شود. سیب چوبی در قسمت شاخ و برگ دارای یک ماده از نوع حساس به آدامس با نام “Feronia gum” می باشد. اگر دچار اسهال هستید، از خواص سیب چوبی بهره مند شوید. تانن موجود در برگ های سیب چوبی سبب شده که برای درمان زخم پیتیک موثر باشد. چون التهاب و ورم را کاهش خواهد داد. خاصیت ملین کنندگی آن مانع از یبوست می شود و یبوست به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. سیب چوبی با از بین بردن قارچ و انگل ها سلامت گوارش را تضمین خواهد کرد.

دستگاه گوارش بدن

تصفیه خون با میوه سیب چوبی

برای فیلتر خون می توان به خواص سیب چوبی متوسل شد. با این فیلتر خون را سم زدایی کنید. برای بهره مندی از این خاصیت سیب چوبی را با آب گرم و قند میکس کنید. این مخلوط دفع کننده سموم داخل خون خواهد بود. با دفع این سموم، کبد و کلیه در عملکرد خود بهتر می شوند و فشار از روی آن ها برداشته می شود.

میوه سیب چوبی مفید برای درد گوش

ریشه این میوه چوبی مانند خواص برگ انجیر برای درمان درد گوش مورد توجه قرار می گیرد.

تامین ویتامین C با میوه سیب چوبی

این میوه یک میوه فوق العاده برای پوست صورت است. چون سرشار از ویتامین C می باشد. کمبود این ویتامین می تواند منجر به وجود آمدن کربوهیدرات گردد. از ویتامین های مهم برای تامین قدرت بالای سیستم ایمنی بدن است. به همین خاطر همواره برای سلامت بدن و ایمن شدن مد نظر قرار می گیرد. برای حفظ شدن از ویروس ها و میکروب ها می توانید مصرف کننده خواص سیب چوبی باشید.

میوه چوبی مفید برای دیابت

مصرف سیب چوبی برای دیابتی ها بسیار کارساز بوده و به همین خاطر به آن ها توصیه می گردد. این میوه سطح منظمی از قند خون را ایجاد خواهد کرد و تعادل آن را حفظ خواهد نمود. در واقع سیب چوبی انسولین و گلوکز موجود در خون را در سطح نرمالی حفظ می کند. ضمن اینکه از کاهش قند خون نیز جلوگیری به عمل می آورد. با خوردن سیب چوبی می توانید به بهبود دیابت کمک کرده و تعادل قند خون خود را حفظ نمایید.

کنترل دیابت

درمان مشکلات تنفسی با میوه سیب چوبی

یکی از خواص سیب چوبی مانند خواص رازیانه خلط آوری است. به همین خاطر برای درمان گلودرد و سرفه ناشی از سرماخوردگی توصیه می شود. ضمن اینکه روند سیستم تنفسی بدن را بهبود می بخشد و با خواص ضد التهابی خود برای درمان مشکلات تنفسی استفاده می گردد. البته در این درمان بیشتر از برگ های این میوه چوبی کمک گرفته می شود.

تقویت انرژی با میوه سیب چوبی

100 گرم از پالپ داخل این میوه حاوی 140 کالری است و این مواد سرعت بالای سوخت و ساز را موجب می گردند. ضمن اینکه عملکرد اندام ها افزایش خواهد یافت. پروتئین زیاد سیب چوبی سبب عضلات قوی و ماهیچه های محکم خواهد شد و سطح بالایی از انرژی را در بدن برقرار می سازد.

میوه سیب چوبی مفید برای کلیه

دفع سموم بدن سبب بهبود عملکرد کلیه ها خواهد شد. بنابراین افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند، بهتر است از خواص این میوه با ارزش بهره مند شوند.

میوه سیب چوبی مفید برای کبد

برای سلامت کبد از فواید سیب چوبی بهره مند شوید. سیب چوبی از این نظر شبیه به خواص خاکشیر می باشد. بتاکاروتن موجود در این میوه می تواند اختلالات کبدی را برطرف نماید. ریبوفلاوین و تیامین برای داشتن یک کبد سالم ضروری می باشد. این میوه برای سلامت قلب نیز حائز اهمیت است.

دیگر فواید میوه سیب چوبی

  1. برای بهبود اختلالات گوارشی از جمله درمان یبوست به کار می رود.
  2. ضمن اینکه در کنترل دیابت، درمان اسهال و بهبود مشکلات تنفسی نقش مهمی دارد.
  3. همچنین در درمان زخم پیتیک موثر بوده و یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به حساب می آید.
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. چون راه را بر روی سایر بیماری ها خواهد بست.
  5. ضمن اینکه از تکثیر، افزایش باکتری و شیوع عفونت پیشگیری می نماید. ورم را کاهش داده و از بروز سرطان ممانعت خواهد کرد.
  6. مادران شیرده از خواص سیب چوبی برای افزایش شیر استفاده می کنند.
  7. این میوه برای درمان مشکلات جنسی اهمیت دارد و سلامت چشم از دیگر خواص نامبرده برای آن است.

پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن، تانن ها، مواد مغذی و مجموعه ای از ویتامین ها انتخاب خواص سیب چوبی را دارای اهمیت و اولویت خواهد کرد.

ویتامین ها

نحوه انتخاب و خوردن میوه سیب چوبی

سیب چوبی می تواند به صورت میوه های رسیده و یا به صورت آب سیب مصرف شود. یک سیب رسیده شیرین است و می تواند برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه به نام شیر سیب چوبی استفاده شود. میوه رسیده همچنین به عنوان کره ای با شکر یا عسل در برخی از فرهنگ ها مصرف می شود. میوه خام با مزه ترش است و برای تهیه چیلی استفاده می شود، در حالی که برگ این درخت به عنوان یک عنصر سالاد استفاده می شود

میوه سیب چوبی

مضرات میوه سیب چوبی

مانند هر غذا / میوه دیگر، هنگام مصرف سیب چوب، باید اقدامات احتیاطی انجام دهیم. مصرف بیش از حد سیب چوبی سبب ایجاد فتق در شکم می شود، بنابراین افراد مبتلا به مشکلات معده باید مراقب باشند. همچنین، اگر قبلا هرگز سیب چوبی را مصرف نکرده اید، مقدار کمی را امتحان کنید تا بدانید چگونه بدن شما واکنش نشان می دهد. هر چیزی می تواند یک آلرژی ایجاد نماید، بنابراین بهتر است برای شروع باقطعه کوچک سیب باشد، تا بدنتان را ارزیابی نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (690 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور 1403 منتشر شد
استایل پولداری همسر علی دایی در کنار مولتی میلیاردر فوتبال ایران / مانتو جلو باز با طرح چهارخونه و کیف پر زرق و برق بانو فرخ آذر دیدن داره !
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان