ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاصیت بی نظیر عسل در درمان آسم

  جمعه، 07 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
خاصیت بی نظیر عسل در درمان آسم
عسل یکی از موادی می باشد که خواص بی شمار و فوق العاده ای دارد که می توانید برای درمان بسیاری از مشکلات از آن استفاده بکنید. همچنین عسل دارای آنتی اکسیدان می باشد که با التهاب مبارزه می کند و ایمنی بدن با مصرف آن بهبود پیدا می کند. در ادامه به بررسی خواص عسل برای آسم می پردازیم.

قرن هاست که از عسل به عنوان داروی طبیعی در فرهنگ های سراسر دنیا استفاده می شده است. بسیاری از افراد به دلیل توانایی آن در تسکین گلو درد و آرام کردن سرفه، عسل مصرف می کنند. عسل همچنین یک درمان خانگی برای علائم آلرژی است.

آسم و آلرژی ارتباط تنگاتنگ با هم دارند. با این حال تفاوت های مهمی وجود دارد. اگر به مواردی مانند گرد و غبار حساسیت دارید، بدن به عنوان پاسخ، آنتی بادی تولید می کند. آنتی بادی ها باعث تولید مواد شیمیایی مانند هیستامین ها می شوند و این موارد باعث احتقان، عطسه، سرخ شدن چشم، خارش، سرفه و سایر واکنش های آلرژیک می شوند.

همین آنتی بادی ها همچنین می توانند باعث حمله آسم شوند. برخلاف آلرژی، آسم مشکلی است که در اعماق ریه ها و مجاری هوایی فوقانی دیده می شود. این یک نگرانی جدی برای سلامتی نسبت به آلرژی های زیست محیطی است. حتی فشار خفیف می تواند منجر به حمله آسم در برخی افراد شود. آسم می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر در مورد درمان آسم با عسل صحبت شود. عسل طبیعی خواصی را در درون خود دارد که می تواند به درمان بیماری آسم کمک کرده و با آن مبارزه کند. به همین علت است که پزشکان و محققان به ویژه در سال های اخیر بر روی خواص عسل طبیعی به ویژه برخی از عسل های خاص برای درمان آسم تحقیق می کنند.

چرا از عسل برای آسم استفاده می کنیم؟

اگر به دنبال داروهای جایگزین برای درمان بیماری آسم نگران کننده خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود جا دهید. عسل برای آسم درمانی بهتر از سایر داروهای گران قیمت معمولی است. حتما تعجب می کنید که چگونه عسل به شما کمک می کند تا از حملات آسم جلوگیری کنید. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که این از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا و در نتیجه از بروز آسم جلوگیری می کند.

عسل همچنین احتقان سینه را برطرف می کند. روغن استری و الکل موجود در عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاک می کنند. مواد معدنی و ویتامین های مختلف موجود در عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه، به پاکسازی انسداد مجاری هوایی در ریه ها کمک می کنند. همچنین عسل به تسکین غشای لوله های برونش کمک می کند. البته همیشه باید در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل شدید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

عسل

تاثیر عسل برای درمان سرفه های بیماران مبتلا به آسم

عسل یک ماده شفا بخش می باشد که برای درمان بیماری آسم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به آسم دارند سرفه های شبانگاهی می باشد. برای رهایی از این سرفه ها به طور معمول از داروهایی که شیمیایی هستند استفاده می نمایند. اگر شما بتوانید با استفاده از یک ماده شیرین این مشکل را درمان کنید بی نظیر است.

عسل را به عنوان یک ضد سرفه قوی می شناسند که تاثیر زیادی برای درمان بیماری آسم دارد. بدون اینکه عسل عارضه ای برای فرد داشته باشد تاثیر زیادی روی سرفه های آسم می گذارد. جهت بهره مندی از خواص عسل برای آسم بهتر است که آن را به صورت شربت و محلول استفاده کنید. در این صورت گلوی شما نرم می شود و سرفه های شما کاهش پیدا می کند. همچنین از آنجایی که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد سرفه و همچنین حملات آسم را کاهش می دهد.

کاهش التهابات به کمک عسل طبیعی

بیماری آسم نوعی بیماری التهابی است که مجاری هوایی و تنفسی را درگیر می کند. پروستاگلاندین ها در بدن واسطه التهابات هستند که در سرکوب سیستم ایمنی بدن و ایجاد التهابات نقش مهمی دارند. مصرف عسل به طور منظم و مداوم قادر است سطح این دسته از پروستاگلاندین ها را کاهش دهد و زمینه را برای بروز انواع التهابات کاهش دهد و حتی سرکوب کند.

البته نباید از اثرات فوق العاده عالی بره موم در کاهش التهابات غافل شویم. اگر می خواهید درمان آسم را به صورت جدی پیگیری کنید، حتما از بره موم در کنار عسل طبیعی استفاده کنید. معجون عسل بره موم که ترکیبی از عسل طبیعی و عصاره بره موم است، به دلیل ترکیب دو ماده طبیعی فوق العاده عالی، می تواند گزینه ای بی نظیر برای درمان آسم باشد.

نقش عسل در رفع عفونت های ویروسی

مبتلا شدن به عفونت های ویروسی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کرونا در افراد مبتلا به آسم منجر به تشدید حملات آسم خواهد شد. این دسته از افراد باید از سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا برخوردار باشند.

مبتلایان به آسم، در صورت ابتلا برای جلوگیری از حملات، معمولا آنتی بیتویک استفاده می کنند. ولی متاسفانه آنتی بیوتیک ها تاثیر آنچنانی نخواهند داشت؛ زیرا میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک های شیمیایی مقاوم شده اند و دیگر نمی توانند به وسیله این دسته از داروها از بین بروند.

برای رهایی از این نوع مشکل می توان از عسل با خواص شفا بخشی آن استفاده کرد. عسل از قوی ترین زهرها، آنتی بیوتیک بیشتری دارد. همچنین به علت داشتن چندین آنتی بیوتیک خوراکی هیچ ضرری برای انسان ندارد.

عسل ذاتا دارای خواص آنتی بیوتیک است و جالب آن که هیچ گونه میکروب و عوامل عفونی قادر به رشد در آن نیستند. همچنین عسل به دلیل این خاصیت عجیب خود می تواند جهت محافظت از دیگر مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن ها ترکیب شود. عسل گرچه ماده غذایی است و باید مثل سایر مواد غذایی دیگر محیطی برای پرورش میکروب ها باشد؛ اما نه تنها این محیط را فراهم نمی کند بلکه باعث نابودی عوامل عفونی و میکروبی خواهد شد.

راه های استفاده از عسل برای درمان آسم

در اینجا بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم را معرفی می کنیم. این درمان های خانگی بسیار ساده و آسان است. پیشنهاد ما به شما این است که این درمان ها را به کار گیرید و از تاثیرات فوق العاده این ماده شفابخش بهره مند گردید.

  • عسل و آب: مخلوط عسل و آب، مخاط را از لوله های برونش خارج کرده و آسم را محدود می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری عسل را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید.
  • عسل و دارچین: ترکیب دارچین و عسل یک معجون قدرتمند در معالجه آسم است. خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در دستگاه تنفسی می شود. این مخلوط نسبت به سایر مخلوط ها به طور موثری با آسم می جنگد. برای تهیه این ترکیب، یک قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز قبل از خواب و هر روز صبح بعد از خواب مصرف کنید.
  • عسل و لیمو: ویتامین C به عنوان یک عامل تقویت کننده عالی سیستم ایمنی بدن عمل می کند. لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، همچنین از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد سپتیک تشکیل شده است. با نوشیدنی عسل و لیمو روز خود را سالم تر شروع کنید. نصف لیمو را درون یک لیوان آب ولرم فشار دهید و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. سپس نوش جان کنید. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا ظرف چند روز مخاط کاملاً پاک شود.
  • عسل و میخک: ابتدا دو فنجان آب را جوشانده و 6-7 عدد میخک را درون آن بریزید. بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه بجوشد. سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه در هوای اتاق قرار دهید تا خنک تر شود. یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این مخلوط را دو بار در روز بنوشید، یک بار قبل از رفتن به رختخواب و یک بار صبح ها بعد از خواب.

این درمان های خانگی را با جدیت دنبال کنید تا بتوانید آسم را بهتر مدیریت کنید.

ریختن عسل در لیوان

عوارض درمان آسم با عسل

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد استفاده از عسل، خطر واکنش آلرژیک است. اگر نسبت به نیش زنبور یا گرده زنبور عسل واکنش آلرژی داشته اید، احتمالاً باید از مصرف عسل به هر شکل خودداری کنید. آلرژی عسل می تواند علائمی مانند موارد زیر ایجاد کند:

  • سرفه
  • خارش
  • تورم زیر پوست
  • خس خس
  • ایجاد مشکل تنفسی
  • و...

برای اکثر قریب به اتفاق مردم، عسل مصرف شده در دوزهای کوچک تا متوسط ​​بی خطر است. اگر بیماری قلبی یا اختلال گوارشی دارید، قبل از امتحان کردن عسل باید با پزشک خود صحبت کنید. در صورتی که آنتی بیوتیک یا داروهایی را برای قلب یا سیستم عصبی مصرف می کنید، همین مسئله صادق است.

همچنین به کودکان زیر 12 ماه نباید عسل داده شود. خطر بوتولیسم در نوزادان بسیار جدی است. همچنین اگر به دیابت مبتلا هستید، توجه داشته باشید که عسل می تواند باعث افزایش قند خون شما شود.

تغییرات مهم در شیوه زندگی برای درمان آسم

در کنار مصرف عسل و پیگیری درمان های مختلف، اگر واقعا قصد دارید با آسم به مبارزه بپردازید، بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید. برخی از کارهایی که می تواند به درمان آسم کمک کند را در زیر آورده ایم. با این حال بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

  • به طور منظم ورزش کنید. البته ورزش هایی که برای شرایط شما مجاز است.
  • سیگار نکشید. قلان مصرف نکنید. دخانیات را فراموش کنید.
  • وقتی تعداد آلرژن ها در خارج از منزل زیاد است از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها خودداری کنید.
  • از سیستم تهویه مطبوع مناسب استفاده کنید. در ان صورت می توانید خانه خود را بدون باز کردن پنجره ها خنک نگه دارید.
  • فیلتر را به طور منظم در دستگاه های تهویه هوا، دستگاه های تصفیه کننده یا رطوبت ساز خود تغییر دهید.
  • خانه خود را تا حد امکان تمیز و عاری از حساسیت ها نگه دارید.
  • در مورد زمان مصرف داروهای خود، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. حتماً بدانید که چگونه از حملات آسم جلوگیری کرده و تنفس مداوم را حفظ کنید.
  • اگر عسل درمانی را برای درمان آسم انتخاب کرده اید، جدولی برای منظم مصرف کردن عسل طبیعی تهیه کرده و به آن پایبند باشید. عسل درمانی نامنظم هیچ سودی ندارد.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (236 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (208 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (98 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (69 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (38 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و طبیعی فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ خلاقیت منحصربفرد محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاهی برای دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم
تیتر امروز   
(تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...