خاصیت شگفت انگیز روغن سیاه دانه در درمان آسم

  جمعه، 07 مرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
خاصیت شگفت انگیز روغن سیاه دانه در درمان آسم
برای کاهش علائم آسم و مشکلات تنفسی مرتبط ، روغن سیاه دانه ارگانیک به عنوان یک گزینه موثر است. بسیاری از افراد مبتلا به آسم به اثرات درمانی این روغن ایمان دارند و آن را به دیگران توصیه می کنند. در این مطلب سعی داریم به مزایای روغن سیاهدانه برای آسم و چگونگی استفاده از آن بپردازیم.

آسم به عنوان “بیماری های واکنشی راه هوایی” شناخته می شود ، یک بیماری پزشکی مزمن و طولانی مدت است که در آن سیستم تنفسی بیش از حد به محیط خارجی واکنش نشان می دهد. افراد مبتلا به آسم معمولاً از علائمی مانند سرفه مزمن، نفس نفس، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه یا درد رنج می برند.

آسم در درجه اول مجاری تنفسی ما را تحت تأثیر قرار می دهد ، مجاری تنفسی لوله هایی هستند که هوا را به داخل ریه ها منتقل می کنند. در بیماران مبتلا به آسم ، عضلات اطراف مجاری تنفسی سفت شده و باعث باریک شدن مجاری تنفسی می شوند. پوشش حساس مجاری تنفسی متورم شده و تخلیه خلط را شروع می کند، نوع چسبنده مخاط در دستگاه تنفسی. در نتیجه، مجاری تنفسی حتی بیشتر منقبض می شوند و مانع جریان هوا به ریه ها می شوند و تنفس را دشوار می کنند.

چه عواملی باعث بروز حملات آسم می شوند؟

طبق تحقیقات ، بیشتر بیماران مبتلا به آسم توسط عوامل آلرژی زا در محیط خارجی تحریک می شوند. برخی از مواد حساسیت زای رایج در اطراف ما شامل ذرات غذا، نوشیدنی ها، گرد و غبار، کنه، کپک و گرده هستند.

اگر این عوامل در محیط نزدیک یک فرد مبتلا به آسم وجود داشته باشد، سیستم تنفسی او بیش از حد فعال می شود و باعث اسپاسم شدید در داخل ریه ها می شود. این اسپاسم ها منجر به تجمع مخاط در مجاری تنفسی می شود که باعث نفس نفس، سرگیجه، خس خس سینه و سایر علائم مرتبط با آسم می شود. مطالعات نشان داد که همه اینها به دلیل واکنش ایمنی بیش از حد فعال یا تغییر یافته به ذرات خارجی اتفاق می افتد.

خانمی در حال استفاده از داروی استنشاقی

زندگی با آسم

آسم یک بیماری طولانی مدت است که با ترکیبی از داروها و تغییر سبک زندگی قابل کنترل است. ترک سیگار، غذای سالم، ورزش منظم و واکسیناسیون از ابتکاراتی است که یک بیمار آسم می تواند برای کنترل دفعات و شدت حملات آسم انجام دهد.

علاوه بر این ، بیماران مبتلا به آسم باید داروی استنشاقی را با خود داشته باشند. آنها همچنین باید صادقانه تلاش کنند تا خود را در مورد آسم آموزش دهند تا بتوانند تشخیص دهند که چه چیزی آلرژی آن ها را تحریک می کند. برخی از مواد حساسیت زا مانند خز حیوانات و کنه های گرد و غبار را می توان برای کاهش حملات از محیط پیرامون بیمار پاک کرد.

بیماران آسم باید برای معاینه منظم به پزشک خود مراجعه کنند. پزشک می تواند فراوانی حملات آسم را کنترل کرده و داروهای مربوطه یا مراحلی را برای کنترل بیشتر بیماری توصیه کند.

سرانجام ، یافتن پشتیبانی برای بیماران آسم نیز بسیار مهم است. آسم وضعیتی است که می تواند به طور فزاینده ای مختل شده و باعث استرس ، انزوا و افسردگی بی مورد شود. بیماران آسم میتوانند درباره تجربه خود با این بیماری با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند و از تجارب دیگران هم بهره ببرند.

روغن دانه سیاه چیست؟

روغن سیاه دانه ارگانیک ، روغنی مفید برای سلامتی است که از دانه های سیاهدانه استخراج می شود. سیاهدانه یک گیاه گرمسیری مفید با شکوفه های بنفش کمرنگ ، آبی یا سفید است. گیاه سیاهدانه بومی جنوب و جنوب غربی آسیا است ، اما در خاورمیانه ، اروپای شرقی و مناطق مختلف آفریقا نیز رشد می کند.از روغن سیاهدانه به دلیل عطر و طعم قوی ، معمولاً در آشپزی استفاده می شود. چندین روش مختلف برای ترکیب روغن سیاه دانه در رژیم غذایی وجود دارد.روغن سیاهدانه همچنین فواید بی شماری برای سلامتی دارد. این داروی گیاهی باستانی اخیراً مورد توجه محققانی قرار گرفته است که علاقمند به کشف پتانسیل دارویی این دارو هستند.

سیاهدانه ها حاوی کوکتل از ترکیبات اساسی و تقویت کننده سلامتی هستند. مواد طبیعی موجود در روغن سیاهدانه فواید بسیاری برای بیماران آسم دارد. می تواند موجب تقویت ایمنی بدن شود، التهاب را کاهش دهد و مجاری تنفسی را تسکین دهد تا به همراه آن بیمار مبتلا به آسم تسکین یابد.

روغن سیاه دانه
چرا باید از روغن دانه سیاه برای آسم استفاده کرد؟

روغن سیاه دانه ارگانیک غنی از بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین های B و E، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب اشباع نشده، انواع مختلف مواد مغذی گیاهی، آنتی اکسیدان ها، فسفولیپیدها و انواع مواد معدنی ضروری از جمله آهن، کلسیم و پتاسیم است. این ترکیبات در کنار هم برای ارتقا سلامت و سلامتی کلی بدن کار می کنند.

اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در این روغن گیاهی فوق العاده، به ویژه برای بیماران آسم مهم هستند. روغن ارگانیک سیاه دانه مملو از اسیدهای لینولئیک و گاما لینولنیک است که علائم آلرژی را کاهش می دهد. روغن سیاهدانه همچنین حاوی یک ترکیب فعال به نام Nigellon Semohiprepinon است. نیگلون می تواند با شل كردن مجاری تنفسی و كاهش ترشح هیستامین ها در جریان خون ، علائم آسم و آلرژی را كاهش دهد.

آنتی هیستامین و ترکیب ضد التهاب فعال دیگر ، یعنی تیمو هیدروچینون ، روغن سیاه دانه را به عنوان یک داروی گیاهی مناسب برای آسم تبدیل می کند. دو آنتی اکسیدان قوی یعنی بتا-سیترول و تیموکینون نیز در این روغن وجود دارد. این مواد فعال می توانند التهاب را کاهش دهند ، تجمع مخاطی را کاهش دهند و مجاری تنفسی را آرام کنند و نفس کشیدن را راحت کنند. برای افراد مبتلا به آسم ، این خواص نمی تواند چیزی کمتر از نعمت و برکت باشد!

مطالعات انسانی تاثیر روغن سیاهدانه بر آسم

یک مطالعه که در تحقیقات گیاه درمانی منتشر شده است ، پتانسیل درمانی روغن سیاه دانه برای آسم را بررسی می کند. این تحقیق بر روی یک گروه 80 نفره بزرگسال مبتلا به آسم انجام شده است. در طول مطالعه، به نیمی از بزرگسالان روغن سیاهدانه داده شد در حالی که بقیه به عنوان دارو مقداری روغن زیتون دریافت کردند. پس از 4 هفته ، این مطالعه به این نتیجه رسید که بزرگسالانی که به آنها مکمل روغن سیاهدانه داده شده ، در تست کنترل آسم عملکرد بهتری دارند.

در مطالعه دیگری که بر روی یک گروه 29 نفری مبتلا به آسم انجام شد ، 15 شرکت کننده عصاره سیاه دانه دریافت کردند و به 14 نفر دیگر دارونما (داروی بی فایده و بی کاربرد) برای مدت 3 ماه داده شد. مشخص شد که بزرگسالانی که سیاهدانه را برای آسم دریافت می کردند وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشتند. در علائم آسم بهبودی حاصل شده و دفعات حملات آنها کاهش یافته است. آنها همچنین در تست عملکرد ریوی عملکرد خوبی داشتند. تحقیقات همچنین نشان داد که بزرگسالانی که از سیاه دانه استفاده کردند توانستند استفاده از درمان استنشاقی و سایر روش های درمانی پزشکی را کاهش دهند.

مطالعه دیگری که بیش از 2 هفته طول کشید ، نشان داد که 15 بیمار آسم که عصاره های سیاه دانه ارگانیک آبپز مصرف می کردند، دارای برونشیول های وسیع تر و عملکرد بالاتر در تست عملکرد ریوی بودند. مطالعه دیگری نشان داد که سیاهدانه ها علائم مانند عطسه و تحریک بینی و همچنین احتقان را کاهش می دهد.

روش مصرف موضعی روغن سیاهدانه

اگر از طعم و مزه روغن سیاه دانه بیزار هستید ، می توانید در عوض به دنبال یک ماساژ آرام با روغن سیاهدانه باشید. برای تهیه معجون آرامبخش از این روغن به دو ماده نیاز دارید. روغن زیتون بسیار بکر و روغن سیاهدانه. یک ظرف تمیز را انتخاب کنید. یک پیمانه روغن سیاه دانه ارگانیک را در پنج پیمانه روغن زیتون بریزید. با یک قاشق دو روغن را با هم خوب هم بزنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس آرام بنشینید و این معجون را با حرکات آرام و دورانی بر روی سینه و پشت خود بمالید.

روش مصرف روغن سیاهدانه به صورت استنشاق

روش دیگر برای مصرف روغن سیاه دانه استنشاق بخارات آن است. این روش در مبارزه با احتقان و تجمع مخاط موثر است.

مخلوط روغن را با افزودن پنج پیمانه روغن زیتون و یک پیمانه روغن سیاه دانه آماده کنید. مایعات را با هم به خوبی هم بزنید و سپس آنها را با شعله ملایم گرم کنید. پس از شروع بخار کردن آن ، نفس عمیق بکشید و تا آنجا که می توانید بخار آن را استنشاق کنید. این بخارها به لوله های برونش کمک می کند تا آرام شوند و از خلط بیش از حد مجاری تنفسی شما را خلاص می کنند.
شما می توانید از روغن سیاه دانه برای حملات آسم ، آلرژی و حتی گرفتگی بینی استفاده کنید.

مضرات مصرف زیاد روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه اگه به مقدار کم برای پخت و پز استفاده بشود، برای اکثر افراد بی خطر است. استفاده ی مداوم این روغن باعث حالت تهوع و نفخ در برخی از افراد می شود. این روغن ممکن است با داروهایی که از طریق مسیر سیتوکروم P450 پردازش می شوند مانند وارفارین (کومادین) و مسدود کننده های بتا مانند متوپرولول (لوپرسور) تداخل داشته باشند.

مصرف بیش از حد این روغن ممکن است به کلیه های فرد آسیب برساند. زنان باردار یا شیرده باید از مصرف روغن سیاه دانه خودداری کنند، مگر در مقادیر کم یا به عنوان طعم دهنده غذا.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (615 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان