خاصیت درمانی لاک مغسول برای لاغری

  دوشنبه، 03 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
خاصیت درمانی لاک مغسول برای لاغری
لاک گیاهی مغسول یک نوع گیاه دارویی است که مهمترین خواص درمانی آن شامل خاصیت چربی سوزی و لاغری است، این گیاه دارویی در بسیاری از نسخه‌های درمانی طب سنتی، همراه با سایر گیاهان دارویی به صورت مکمل مصرف می‌شود و استفاده آن به صورت خوراکی است.

در میان مواد گیاهی و طبیعی برای لاغری همچون خواص رب انار برای لاغری، تاثیر زنیان بر لاغری و همچنین تاثیر چای ترش بر لاغری و دیگر ترکیبات گیاهی نمی توان از خواص لاک مغسول برای لاغری غافل شد. لاک گیاهی که به آن لاک مغسول، لاک یا لک نخود، دوس یا دوج نیز گفته می شود که یک فراورده گیاهی دارویی است. طبع لاک مغسول گرم و خشک است.

لاک مغسول چیست

لاک مغسول یا لاک گیاهی یک محصول گیاهی دارویی می باشد .نام های دیگر آن لاک یا لک نخود، دوس یا دوج است لاک مغسول که از شیره یا صمغ خشک شده گیاهی با نام Anacardiaceae گرفته می شود.این شیره قرمز رنگ یا قهوه ای مایل به سرخ تیره است این گیاه به شکل درختچه می باشد و این گیاه در اندونزی، ژاپن و قاره آفریقا مشاهده می گردد.

با شکافی که در تنه و ساقه این درخت ایجاد می گردد، شیره گیاه به صورت مایعی شبیه خامه بیرون می ریزد و در ظرف کاملاً سربسته جمع آوری می گردد و به طوری که در مجاورت هوا و درتماس با نور قرار نگیرد از آن نگهداری می نمایند. این ترکیب گیاهی برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • استفاده از لاک مغسول برای سم زدایی و تورم طحال موثر می باشد.
  • از دیگر خواص درمانی این دارو می توان به درمان سل های ریوی و سرفه های زیاد، بیماری های انگلی روده، درمان فلج و ضعف عضلات یاد نمود.
  • این گیاه ماده بیماری زای مقاوم را به تدریج تجزیه و حل می کند مسهل و باز کننده ، مدر مسکن و آرام کننده حالت التهاب می باشد .
  • این ماده جهت معالجه قاعدگی نامنظم و یا قطع بدون دلیل قاعدگی مفید می باشد .
  • از موارد مصرف دیگر این داروی گیاهی مفید جهت سم زدایی و تورم طحال می باشد.
  • در بعضی کشورها از این گیاه، برای درمان سل ریوی مصرف می گردد.
  • آب لاک مغسول در تقویت معده و روده ها مفید می باشد. باز کننده گرفتگی کبد، سیروز کبدی ، درمان سوء مزاج کبد و سوء مزاج طحال است.
  • برای درمان سرفه، سرماخوردگی و تنگی نفس یا آسم از جوشانده پودر ریشه خشک این گیاه مصرف گردد.
  • استفاده از لاک مغسول در تقویت معده و روده ها مفید می باشد.
  • از مهم ترین خاصیت لاک مغسول برای لاغری است که در این بخش به تشریح ان پرداخت خواهد شد.

عکس لاک مغسول

طرز مصرف لاک مغسول

بعد از مصرف لاک مغسول اگر بیمار مقداری راه برود مفید می باشد ، بهترین زمان استفاده صبح زود است ، کمترین میزان مصرف 200 گرم می باشد.

حد متوسط استفاده آن 450 گرم یا حدود نیم کیلو است پس از استفاده از آن حدود 4 تا 6 ساعت بعد می توان غذای روزانه را میل کرد قبل و بعد از استفاده آن بایستی غذای شور و سرخ کرده وترشیجات استفاده نکنند از خوردن لبنیات نیز خودداری کنید.طبع لاک گیاهی گرم و خشک می باشد.

خواص لاک مغسول برای لاغری

مهم ترین خاصیت این لاک گیاهی چربی سوزی می باشد. لاک مغسول با تاثیرگذاری در نقاطی که چربی زیاد در آن جمع گردیده است موجب چربی سوزی و لاغری فرد می گردد.

جهت لاغر شدن، ترکیب لاک مغسول و سرکه سیب طبیعی معجزه آسا می باشد. استفاده از این دو با هم بسیار موثر است؛ به طوری که شخص می تواند ۱۵ الی ۲۰ کیلوگرم طی یک دوره ۴۰ الی ۵۰روزه لاغر نماید. خوردن پودر آن قبل از ناشتا به مقدار 4 گرم با سکنجبین بمدت 40 روز و بسرعت و بسیار راه رفتن ، رفع کننده چاقی و هزال آور است.

طرز مصرف لاک مغسول برای لاغری

برای استفاده لاک گیاهی مغسول جهت لاغری از متدهای زیر استفاده نمایید.

روش اول:

جهت معاجه چاقی، هر روز صبح نیم گرم لاک مغسول را با کمی سرکه سیب مخلوط کنید و به مدت 40 روز استفاده نمایید.

روش دوم:

به جهت تسریع در لاغری در چند روز، روزی 5 گرم لاک مغسول را با سرکه سیب میل نمایید.

روش سوم:

مصرف پودر لاک گیاهی به صورت ناشتا به مقدار 4 گرم با سکنجبین به مدت 40 روز همراه با ورزش کافی و رژیم غذایی مناسب از بین برنده چاقی می باشد.

روش چهارم:

مصرف دمنوش لاک مغسول و استفاده روزانه آن، یک داروی گیاه قوی چربی سوز می باشد. جهت آماده کرن دمنوش مقداری کاه مکی و ریوند چینی را در یک لیوان آب جوش بریزید و سپس

کوبیده شده دو گرم لاک را به آن اضافه نمایید. سپس محلول را صاف نموده و با نبات مصرف کنید .

مضرات لاک مغسول

افراد زیر در استفاده از لاک مغسول باید محتاط باشند:

  • آقایانی که دارای اسپرم ضعیف هستند و زیر نظر پزشک می باشند.
  • خانم هایی که دارای ضعف تخمدان هستند و زیر نظر پزشک می باشند.
  • افرادی که دارای مشکل طحال و کبد چرب هستند.
  • شایان ذکر می باشد استفاده بیشتر از 5 گرم از لاک گیاهی در روز، ایجاد مسمومیت می کند.
  • استفاده بیش از حد از لاک مغسول، در افراد با مزاج گرم ممنوع است.

در پایان توصیه اکید ما این است که این داروی گیاهی را حتما با تجویز پزشک متخصص طب سنتی مصرف کنید.

لاک مغسول در ظرف


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان