خاصیت درمانی روغن گل محمدی

  دوشنبه، 03 آبان 1400   زمان مطالعه 17 دقیقه
خاصیت درمانی روغن گل محمدی
فواید روغن گل محمدی چیست؟ چرا از روغن گل ها استفاده می شود؟ آیا فواید روغن گل محمدی محدود به پوست است؟ آیا گل سرخ با گل محمدی تفاوت دارد؟ گل سرخ برای چه چیز خوب است ؟ این مقاله از ساعد نیوز کلیه اطلاعاتی که در این خصوص نیاز دارید را برایتان ذکر کرده است پس تا پایان با ما همراه باشید.

شاید بسیاری از مردم گل محمدی را یکی از زیباترین گل های جهان بدانند اما باید دانست که که علاوه بر زیبایی، روغن گل سرخ از خواص درمانی بالایی هم برخوردار است. خواص روغن گل محمدی باعث شده است تا در طب سنتی بسیار توصیه شود. با مصرف روغن گل محمدی می توان بر بسیاری از بیماری ها و مشکلات فائق آمد. این مزایا روغن گل محمدی به دلیل دارا بودن انواع ترکیبات مفید برای بدن مانند ویتامین ها و املاح می باشد. از فواید روغن گل محمدی می توان به کاهش استرس و القا حس شادمانی و تاثیرات مثبت بر پوست و مو اشاره نمود.

مشخصات گل محمدی

از قدیمی ترین انواع گل رز در جهان گل سرخ است که در کشور ما ایران با نام گل محمدی نیز شناخته می شود. این گیاه معجزه گر علاوه بر ظاهر زیبا و عطر خوشی که دارد در دسته ی گیاهان دارویی نیز قرار گرفته است. این گل به عنوان خوش عطر ترین گل رز شناخته می شود. در طب سنتی از عرق گل محمدی برای زیبایی و سلامت پوست و موها بسیار استفاده می شود. گل سرخ با نام های Rosa damascena و Rose of Castile در جهان شناخته می شود.

روغن گل سرخ با استفاده از روش تقطیر بخاریِ (steam distillation) گل محمدی یا گل سرخِ (Damascus Rose، با نام علمیِ Rosa Damascena) تازه به دست می آید. معمولا برای تهیهٔ روغن از گل محمدی یا گل سرخ استفاده می شود، زیرا معطرترین گونهٔ گل رز است و بسیاری اعتقاد دارند که این گل، رز سرخ اصلی با قوی ترین عطر و بالاترین میزان روغن است.

همهٔ ما از اثرات احساسی و روانی گل سرخ آگاه هستیم. در ادامه به طور مختصر به بعضی از فواید دارویی روغن گل سرخ و اثرات مثبت آن روی سلامتی می پردازیم.

گل محمدی

خاصیت درمانی روغن گل محمدی

برای بهره بردن از خواص روغن گل سرخ برای لک صورت باید در هنگام خرید به یکسری نکات توجه کنید. روغن گل محمدی اصل باید کمرنگ و نیمه جامد باشد علاوه بر آن باید بوی خوب گل محمدی را به همراه داشته باشد و نباید هیچ گونه بو ماندگی بدهد همان طور که اشاره کردیم روغن گل محمدی شامل اجزای بسیار مفیدی می باشد که فواید روغن گل محمدی به خاطر حضور این اجزا می باشد.

روغن گل محمدی

مقابله با افسردگی با روغن گل محمدی

روغن گل سرخ موجب افزایش عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس و قدرت ذهنی می شود و برای درمان افسردگی نیز مفید است. استفاده از این روغن می تواند در دور کردن افسردگی و اضطراب از ما بسیار مفید باشد. بیماران مبتلابه افسردگی حاد یا کسانی که تحت توان بخشی قرار دارند، می توانند از روغن گل سرخ به عنوان داروی ضدافسردگی استفاده کنند.

تسکین التهاب با مصرف روغن گل محمدی

روغن گل سرخ اسپاسم در سیستم تنفسی و روده ها و همچنین اسپاسم عضلانی در اندام های مختلف را به خوبی تسکین می دهد. این روغن در درمان تشنج، کشیدگی عضلات، گرفتگی ها و وبای تشنجی (spasmodic cholera) ناشی از اسپاسم نیز مؤثر است. بیمارانی که دچار تب بالا هستند را می توان با استفاده از فواید روغن گل محمدی تب را در آن ها کاهش داد. این روغن حاوی ترکیبات ضدمیکروبی بوده و بنابراین می تواند با کاهش عفونت و التهاب در بدن تب را کاهش دهد. استفاده از این روغن در موارد دیگری مانند التهاب می تواند موجب تسکین التهاب شده و التهابات ناشی از عفونت های میکروبی، مواد سمی، سوءهاضمه و کم آبی بدن را از بین ببرد. از دیگر فواید روغن گل سرخ بهبود بیماری هایی مانند: رماتیسم، آرتروز، نقرس می باشد.

تقویت فولیکول های مو با روغن گل محمدی

ویتامین سی باعث می شود تا مواد مغذی بیشتر و بهتر به فولیکول های مو برسد در نتیجه فولیکول ها تقویت شوند و به طبع آن ریشه مو قوی تر می ماند و از ریزش مو جلوگیری به عمل می آید. بنابراین فواید روغن گل محمدی برای مو نیز بسیار مهم می باشد

گل محمدی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین C است که به درمان عفونت ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بانک اطلاعاتی دانشگاه مریلند خاطر نشان میکند که گل رز حتی می تواند به عنوان مکمل ویتامین C مورد استفاده قرار گیرد.

گل سرخ تازه ، چای گلاب یا مكمل گل رز همه گزینه های خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان است ، مسئول تولید کلاژن در بدن است که یکی از عناصر مهم در ساختار استخوان ها و عضلات است. گزارش ها حاکی از آن است که این ماده مغذی مهم به جذب مناسب آهن تولید کننده گلبول های قرمز نیز کمک می کند.

درمان آفتاب سوختگی با گل محمدی

ویتامین سی با تسریع روند تولید و تقسیم میتوز در سلول ها آفتاب سوختگی را درمان می کند و سلول های مرده و قدیمی و آسیب دیده جای خود را به سلول های جدید می دهند. بنابراین در هنگام آفتاب سوختگی نباید از فواید روغن گل محمدی چشم پوشی کرد. ویتامین E باعث می شود که در مناطقی که پوست آسیب دیده و تخریب شده است مانند هنگامی که پوست در معرض آفتاب قرار می گیرد و یا هنگامی که پوست زخم می شود، سلول های پوستی سریعتر ترمیم شود. در واقع ویتامین E یکی از ضروریات مرحله میتوز سلولی می باشد. به این ترتیب حضور ویتامین C مانع از ترمیم ناقص پوست و حضور لک در پوست می شود و عملکرد این ویتامین تاییدی بر خواص روغن گل سرخ برای لک صورت می باشد.

مراقبت از پوست با خواص روغن گل محمدی

روغن گل محمدی که آن را با نام گل سرخ نیز می شناسند فواید بیشماری در حوزه سلامت به خصوص سلامت پوست و مو دارد. خواص روغن گل سرخ برای لک صورت برای همگان روشن و واضح شده است همچنین فواید روغن گل محمدی برای سلامت مو نیز ثابت شده می باشد. مراقبت از پوست و داشتن پوستی زیبا و شاداب همواره دغدغه ی بسیاری از افراد بوده است. استفاده از فواید روغن گل سرخ بخصوص برای کسانی مناسب است که ظاهر و زیبایی چوستشان برایشان پراهمیت است. این روغن خواص منحصر بفردی در از بین بردن انواع اسکار در پوست دارد، با استفاده از آن جای زخم ها و اثرات التهاب، آکنه و آبله را می توان برطرف نمود. رفع ترک های پوست بر اثر چاقی و لاغری، ترمیم جای زخم های جراحی و ترک های پوستی مربوط دوران بارداری و زایمان از دیگر مزایا روغن گل سرخ می باشد. این روغن دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و همین خاصیت مهم است که می تواند روی پوست اثرات شگفت آور باقی گذارد.

روغن این گل حاوی ویتامین C می باشد که در کمک به ساخت کلاژن مهم ترین پروتئین پوست، بسیار موثر می باشد. کلاژن به پوست خاصیت کشسانی خواهد داد. با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و در نتیجه چین و چروک هایی در پوست ایجاد خواهند شد. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی می باشد که نقش بسیار مهمی در حفظ رطوبت و خاصیت کشسانی پوست دارد این ماده باعث می شود دیواره مویرگ ها مستحکم تر شده و و با کاهش افتادگی پوست اثرات پیری در پوست کمتر به چشم بخورد. بنابراین علاوه بر خواص روغن گل سرخ برای لک صورت می توان از اثرات ضد پیری این روغن نیز بهره برد. از مزایا گل محمدی می توان به دارا بودن ویتامین C و کمک به جلوگیری از پیری پوست نیز اشاره کرد. ویتامین E نیز از دیگر ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این روغن بوده که با خواص خود تاثیرات مثبتی را بر پوست و مو می گذارد. با خرید روغن گل محمدی می توان از خواص بی نظیر آن لذت برد.

روغن گل محمدی برای پوست

از بین بردن میکروب ها از مزایا روغن گل محمدی

در امان ماندن از ویروس ها یا واکسینه کردن بدن در برابر انواع مختلف ویروس ها کار بسیار دشواری است، زیرا بعضی از ویروس ها به طور مرتب جهش می کنند و سیستم ایمنی بدن را فریب می دهند و شما را به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می کنند. راه حل این مشکل، استفاده از عاملی ضدویروسی است که بتواند مانند سپری در برابر تمام انواع ویروس ها عمل کند. روغن گل سرخ می تواند چنین سپری را ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که روغن گل سرخ در برابر بسیاری از انواع عفونت ها از بدن محافظت می کند. این روغن به دلیل دارا بودن ترکیبات و خواص ضدمیکروبی در خود، مبارزه گر خوبی بر ضد باکتری ها می باشد. بنابراین از این روغن می توان برای درمان بیماری هایی استفاده نمود که عامل بیماری یک باکتری باشد. بیماری های باکتریایی مانند: تیفوئید، اسهال، وبا، مسمومیت غذایی و … را می توان با مصرف این روغن گیاهی درمان نمود. این روغن می تواند هم عفونت های باکتریایی داخلی را درمان کند مانند: عفونت های روده بزرگ، عفونت معده، عفونت روده کوچک و مجرای ادراری و هم عفونت های خارجی را درمان نماید مانند عفونت های روی پوست، عفونت گوش ها، عفونت چشم و زخم های غفونی.

با مصرف روغن گل محمدی، خون را تصفیه کنید

روغن این گل سموم بدن را حذف و خنثی نموده و با این اثر مطلوب، خون را پاک و تصفیه می نماید. خون یکی از مهم ترین ترکیبات بدن است که وظیفه ی غذا رسانی به سلول های بدن را بر عهده دارد. وقتی که خون تصفیه و عاری از سموم گردد، دیگر بدن دچار التهابات، جوش، زخم و بیماری های مختلف پوستی نخواهد شد. این روغن به طور ویژه ای با رادیکال آزاد مبارزه کرده و آن ها را از بدن دفع کرده و از ایجاد بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می نماید.

تقویت غرایز جنسی با روغن گل محمدی

از کوپید (اسطورهٔ رومی و خدای عشق) تا عشاق مدرن و امروزی، همه می دانند که گل سرخ بخش جدایی ناپذیری از روابط رمانتیک و عاشقانه است. عامل اصلی، روغن این گل است. عطر این روغن فرد را تحریک می کند و موجب افزایش میل جنسی می شود و احساسات عاشقانه ای را برمی انگیزد که برای زندگی جنسی موفق ضروری هستند. مصرف این روغن می تواند نشانه های اختلال عملکرد جنسی، اختلال در نعوظ، سردی و کاهش تمایلات جنسی و بی میلی کلی به فعالیت جنسی در همسران را کاهش می دهد.

درمان آکنه با روغن گل محمدی

برای درمان آکنه باید به این نکته اشاره کنیم که از فواید روغن گل محمدی خواص ضد میکروبی آن می باشد که به دلیل حضور ویتامین A در این روغن است. همچنین ویتامین A با از بین بردن چربی های اضافی پوست مانع از تجمع آلودگی ها و چربی ها شده و پوستی بدون آکنه بر جای می گذارد بنابراین اثرات ضد آکنه از دیگر فواید روغن گل محمدی می باشد.

درمان شوره سر و آبرسانی مو با روغن گل محمدی

ویتامین A همانطور که اشاره کردیم دارای خواص ضد میکروبی بوده و در مو این اثر باعث می شود که پوست سر از اثر هرگونه قارچ باکتری و شوره عاری شود و بدین ترتیب ریشه مو قوی مانده و با بهره بردن از فواید روغن گل محمدی ریزش مو اتفاق نمی افتد. ویتامین A موجب حفظ رطوبت و آبرسانی بیشتر به مو ها شده در نتیجه مو ها حالت خشک و وز پیدا نمی کنند و شکنندگی در مو ها ایجاد نمی شود.

درمان خشکی لب و روشن شدن پوست با گل محمدی

همانطور که میدانیم خشکی لب به دلیل کمبود ویتامین A، B، C می باشد. روغن گل سرخ با داشتن ویتامین های متعدد به ویژه ویتامین A و C در درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب موثر می باشد و پوست لب شما را با پاکسازی ملایم روشن و لطیف می کند.

درمان لکه های صورت با روغن گل محمدی

علاوه بر موارد گفته شده هنگامی که شخص در معرض آفتاب قرار میگیرد تجمع ملانین در پوست زیاد شده و لکه ها از طریق اثر مستقیم آفتاب ایجاد می شوند. خواص روغن گل سرخ برای لک صورت در اینجا به کمک افراد آمده است. حضور ویتامین Cدر این روغن با کند کردن روند تجمع ملانین روی پوست مانع از ایجاد لکه هایی می شود که در اثر آفتاب بوجود می آیند.

همچنین این روغن لکه هایی که ناشی از جوش هستند را نیز با ممانعت از تجمع ملانین ها از بین می برد بنابراین خواص روغن گل سرخ برای لک صورت دو جانبه می باشد یعنی هم برای لک آفتاب و هم برای لک ناشی از جوش موثر می باشد.

آبرسانی و رفع تیرگی زیر چشم

ویتامین C موجود در روغن گل سرخ آبرسانی را برای پوست زیر چشم بهبود می بخشد این خود باعث شده تا فواید روغن گل محمدی برای پوست زیر چشم نیز بر کسی پوشیده نباشد. این ویتامین کمک می کند تا خطوط و تیرگی زیر چشم از بین برود و همچنین پوست مربوط و صاف بماند. این تنها بخشی از فواید روغن گل محمدی برای پوست می باشد.

علاوه بر استفاده از روغن گل محمدی برای پوست زیر چشم می توانی از دمکرده این گل برای پاکسازی چشم از هرگونه آلودگی استفاده کنیم و مشکلات قرمزی و سوزش چشم را از این طریق بر طرف کنیم.

خواص آنتی اکسیدانی روغن گل محمدی

این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و خواص آنتی اکسیدانی در هر ماده ای موجب می شود که آن ماده بتواند رادیکال های آزاد را به راحتی از بین ببرد و از بدن محافظت کند. رادیکال های آزاد دارای الکترون اضافه هستند که این الکترون اضافه باعث می شود رادیکال های آزاد تمایل به واکنش بیشتری داشته باشند. رادیکال های آزاد با عوامل مختلفی مانند قرارگیری در معرض نور خورشید به وجود می آیند.

با از بین رفتن رادیکال های آزاد از واکنش های نامطلوب در سلول جلوگیری می شود و سلول از مسیر صحیح منحرف نشده و تمایل به سرطانی شدن در سلول از بین می رود. بنابراین برای نام بردن یکی از فواید روغن گل محمدی می توان به اثر ضد سرطانی آن اشاره کرد.

فواید روغن گل محمدی در بهبود قاعدگی

ترشح هورمون هایی که قاعدگی را تحریک می کنند با مصرف روغن گل محمدی بیشتر خواهد شد. این روغن برای اشخاصی که دچار انسداد قاعدگی هستند و یا دوره قاعدگی نامنظمی دارند مفید عمل خواهد نمود. همچنین از مزایا روغن گل سرخ تسکین درد ناشی از قاعدگی و بهبود سندرم بعد از یائسگی می باشد. از خواص این روغن بی نظیر برای تسکین گرفتگی ها، حالت تهوع و خستگی نیز می توان بهره برد.

علاوه بر موارد بالا مزایا روغن گل محمدی برای بسیاری از مشکلات زنانه مانند ترشحات واژن، انواع تومور نیز مفید است. استفاده از این روغن باعث پاک شدن رحم شده و باعث کارکرد درست رحم حتی در سنین بالا و تاخیر یائسگی خواهد شد. با منظم کردن قاعدگی می توان عوارض قائدگی مانند تغییر در خلق و خو، عدم تعادل هورمونی، پرخوری، نفخ و موارد دیگر را از بین برد.

داشتن کبدی سالم با استفاده از فواید روغن گل محمدی

روغن این گل یکی از روغن های گیاهی مفید برای حفظ سلامت کبد است. مصرف این روغن موجب قوی شدن کبد و بهبود عملکرد آن شده و کبد را در برابر انواع عفونت ها محافظت می کند. از دیگر فواید روغن گل محمدی رفع مشکلاتی مانند: ترشح بیش از حد صفرا، اسید ها و زخم هایی مانند زخم معده را می توان اشاره نمود.

مزایا گل محمدی در درمان یبوست را بشناسید

یبوست عارضه ای شایع در بسیاری از افراد است که می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی گردد و به بدن آسیب های جدی وارد نماید. یبوست باعث باقی ماندن مدفوع در راست روده شده و آب مدفوع و سموم موجود در آن در بدن باز جذب می شود و این باعث ورود سموم به بدن خواهد شد. استفاده از روغن گل سرخ به عنوان یک ملین بی عارضه بوده و برای برطرف کردن این مشکل بسیار مفید است و نمی توان ملینی خوش بو و معطر مانند آن را پیدا نمود. این روغن با اثر گذاری روی عضلات روده و مقعد به خروج مدفوع کمک می نماید. این روغن در کاهش وزن و جلوگیری از ورود بیش از حد سموم به بدن جلوگیری می کنند.

خواص صفراوی روغن گل محمدی را می شناسید

این روغن موجب تسهیل خروج جریان صفرا از کیسه ی صفرا را شده و سطح اسید در معده و خون را تنظیم می نماید. بیمارانی که از مشکلاتی مانند زیادی اسید معده و اسیدوز (کم شدن pH خون و بافت ها) رنج می برند می توانند از این روغن استفاده کنند. این روغن حتی در هضم غذا نیز کمک نموده و موجب بهبود آن می شود. بهبود هضم غذا در دستگاه گوارش بروز مشکلاتی مانند یبوست، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات جدی تر مانند سرطان کلون را کاهش خواهد داد.

کنترل استرس با خواص روغن گل محمدی

این روغن ماده ای مفید برای تقویت اعصاب می باشد. این ماده قدرت تحمل شوک ها را به اعصاب می دهد تا بتوان آن ها را تحمل نماید. مصرف روغن گل سرخ از اعصاب در برابر اختلالات ناشی افزایش سن و صدمات دیگر محافظت می نماید. استفاده از این روغن مانع از لرزیدن دست ها شده و کمک می کند تا بر اضطراب و استرس خود غلبه کنید.

سلامت معده با روغن گل محمدی

یکی از فواید روغن گل سرخ استفاده از آن برای بهبود عملکرد معده می باشد. این روغن با آرام کردن و تسهیل التهاب موجب کارکرد درست معده خواهد شد و از آن در برابر عفونت ها محافظت خواهد کرد. این روغن از ایجاد زخم های دستگاه گوارش جلوگیری می کند، زخم هایی که معمولا به خاطر ترشح بیش از حد اسید در معده ایجاد می شوند. ترشح زیاد اسید در معده می تواند مشکلاتی مانند: سوزش سردل، سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، سفت شدگی مدفوع و نفخ شکم را در بدن ایجاد کنند.

طرز تهیه و تولید روغن گل محمدی

روغنی که برای درمان تهیه می شود باید اصل و باکیفیت باشد. زیرا در غیر اینصورت خواص درمانی ویژه ای از خود نشان نخواهد داد. رنگ روغن گل محمدی اصل کمرنگ و نیمه جامد بوده و عطر و بوی شگفت انگیز گل محمدی را به همراه خواهد داشت. روش های مختلفی برای تولید روغن گل سرخ وجود دارد که در ادامه به سه مورد از مهم ترین و اصلی ترین آن اشاره نموده ایم.

  • تقطیر با بخار
  • استخراج روغن با حلال مناسب
  • استخراج روغن با دی اکسید کربن

مضرات و عوارض روغن گل محمدی در بدن چیست ؟

استفاده از این روغن اگر به اندازه باشد و بیشتر از حد توصیه شده استفاده نگردد می تواند در درمان مفید باشد و عوارض جانبی هم نداشته باشد. اما در صورت مصرف بیش از حد توصیه شده توسط متخصصین طب سنتی، استفاده شود می تواند عوارضی را از خود برجای نهد.

استفاده از این روغن جهت بهبود سردرد باید در غلظت های ملایم از آن استفاده نمود. استفاده از روغن غلیظ به دلیل عطر قوی آن می تواند برعکس عمل نموده و باعث ازدیاد سردرد گردد.

قاعده آوری روغن گل سرخ موجب شده تا از آن در دوران بارداری استفاده نشود، زیرا ممکن است اثرات روغن گل سرخ به جنین منتقل شود و برای جنین مشکلاتی ایجاد گردد.

استفاده ی زیاد از این ماده به دلیل خواص قاعده آور بودنش ممکن است باعث سقط جنین گردد. پس در مصرف آن باید جنبه ی احتیاط رعایت گردد.

با ترکیب روغن گل سرخ با روغن گل شمعدانی، یاسمن، میخک و روغن پالما روزا (Palma Rosa) می توان غلظت گل سرخ را کاهش داد و مصرف نمود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان