ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاصیت اسماج و هرانچه که باید درباره ان بدانیم

  دوشنبه، 19 مهر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
خاصیت اسماج و هرانچه که باید درباره ان بدانیم
دود مقدس ایجاد شده از سوختن گیاهان دارویی و یا مقدس جنبه معنوی و مذهبی بسیاری از فرهنگ‌ها و آیین‌ها در سراسر جهان است. در آمریکای شمالی این روشی معمول در بین مردم بومی است و با عنوان پاکسازی نامیده می شود.بسیاری از فرهنگ‌های بومی کانادا آیین پاکسازی را در فرهنگ خود دارند اما ممکن است عقاید مختلفی در رابطه با این مراسم و روش‌های برگزاری آن باشد.

بسیاری از ما برای پاکسازی محیط و تولید اکسیژن و جذب انرژی مثبت از گیاهان طبیعی در خانه استفاده می کنیم. برای استفاده از فواید گیاهان طبیعی در منزل علاوه بر نگهداری آنها می توان از روش های دیگری نیز استفاده نمود.

اسماج چیست

یکی از این روش ها اسماجینگ است که به تولید انرژی مثبت و ایجاد آرامش کمک می کند.

اسماجینگ از مراسم بومیان آمریکا است که در آن در یک محیط خاص گل و گیاهان مختلفی را می سوزانند. آنها اعتقاد دارند که این کار برای برکت دادن و پاکسازی مردم و مکان ها مفید است. در فرهنگ آمریکا و کانادا از دود حاصل از سوزاندن گل ها یا اسماج، به عنوان دود مقدس یاد می شود.

اسماج چیست؟

اسماج نام دسته گلی است که در مراسم اسماجینگ سوزانده می شود. در طب سنتی نیز برای دفع انرژی های منفی در فضا و رفع چشم زخم سوزاندن اسفند توصیه شده است. دود اسماج راهی برای پاک کردن انرژی برای دعوت انرژی مثبت می باشد. هنگام اسماجینگ یک فضا ، مواد گیاهی را که می سوزانید. دود، محیط را پر و تصفیه می کند.دود ایجاد شده از سوختن اسماج (گیاهان دارویی) ،در خیلی از فرهنگ ها آیین ها جنبه معنوی و مذهبی دارد. در آمریکای شمالی دود کردن اسماج یک روش رایج در بین مردم بومی است و با عنوان پاکسازی و در جاهای مختلف نام های دیگری همچون لکه گیری و.. نامیده می شود و در فرهنگ های بومی روش ها و عقاید مختلفی برای برگزاری این مراسم وجود دارد . به زبان خیلی ساده ، اسماج ، نوعی عود طبیعی و دست ساز هست که از گیاهان دارویی و مقدس درست میشود.

از اسماج ها برای شفا بخشی روح استفاده می شود و گاهی حتی به عنوان واسطه ای میان انسان و عالم الهی نقش ایفا می کنند.

امروزه علم ثابت کرده است که دود کردن اسماج قدرت پاکسازی هوای بالایی دارد ، خاصیت ضدعفونی کننده از دیگر خواص دود اسماج است که در سال های اخیر به آن پی برده اند زیرا می تواند از بروز آلودگی های باکتریایی جلوگیری کند.در حقیقت ، یک مطالعه علمی که در سال 2007 در ژورنال Ethnopharmacology منتشر شد ، نشان داد که دود دارویی می تواند باکتری های موجود در هوا را در یک فضای محدود کاملاً از بین ببرد. یک ساعت سوختن دود دارویی 94٪ باکتریهای موجود در هوا را کاهش می دهد و اثرات تصفیه 24 ساعت در یک اتاق بسته داشت. این روزها که کل دنیا درگیر ویروس کروناست شما میتونید با دود کردن اسماج در محیط ، تا حد زیادی آلودگی هارو در محیط از بین ببرید .

پس از پاندمی کرونا همه ما به فکر روش های برای پاکسازی محیط زندگی خود بوده ایم یکی از روش های طبیعی که تا حدود زیادی باعث ضدعفونی محیط می شود، سوزاندن اسماج است.

علاوه بر این می توانید مانند عود از اسماج نیز برای خوشبو شدن محیط استفاده کنید یا حین انجام مدیتیشن یا یوگا آرامش خود را با عطر اسماج چندین برابر کنید.

اسماج به همراه تکه های لیمو

خواص و فواید سوزاندن اسماج

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، استفاده از اسماج دیگر محدود به آیین ها و مراسم خاص نیست بلکه شما می توانید پس از یک روز کاری خسته کننده اسماج در منزل خود روشن کرده و به مطالعه و استراحت در عطر خوش و آرامش بخش آن بپردازید. فواید بسیار اسماج باعث محبوبیت روزافزون آن شده است. تعدادی از مهم ترین خواص و فواید آن عبارت اند از:

  • ضد عفونی کننده هوای محیط
  • از بین برنده انرژی های منفی
  • به وجود آوردن آرامش ذهنی
  • تقویت حافظه و افزایش انرژی بدنی
  • مناسب برای درمان اضطراب، افسردگی و بی خوابی
  • خوشبو کننده طبیعی و غیر شیمیایی هوا
  • پاک سازی محیط و از بین بردن باکتری های موجود در فضا
  • دفع حشرات موذی
  • افزایش تمرکز

گیاهان دارویی مورد استفاده در تولید اسماج

گیاهان دارویی خواص بی شماری دارند، این گیاهان می توانند به سلامت بدن کمک کنند و از بروز بسیاری از بیماری جلوگیری کنند. در کنار مصرف خوراکی این نوع گیاهان می توان از آن ها برای مطبوع کردن محیط و رسیدن به حس آرامش دور شدن از استرس و اضطراب و حتی جلوگیری از رشد باکتری ها و ضدعفونی کردن استفاده کرد.

مریم گلی

از گیاهان دارویی قدیمی از خانواده نعناعیان است که عطر و بویی منحصر به فرد دارد و می تواند در کنار خواص دارویی به عنوان یک خوشبو کننده محیط از آن استفاده کرد. با دود کردن اسماج مریم گلی به پاکسازی انرژی های منفی از خانه و افکار خود کمک می کنید و اضطراب و استرس را از خود دور می کنید. بیشترین گیاه استفاده شده در اسماج می باشد مریم گلی سفید با بوی فوق العاده خود باعث عطر خوش محیط و از بین بردن انرژی های منفی می شود.

اسطوخدوس

اسطوخدوس از گیاهان بومی آفریقا است که خواص دارویی بسیار فراوانی دارد. از این گیاه به دلیل بوی مطبوع و خواص بی شمار در صنعت لوازم آرایش بسیار استفاده می کنند. اسماج اسطوخدوس تاثیر مستقیمی بر روی درمان افسردگی و اضطراب دارد و باعث حس آرامش می شود. . علاوه بر دود شفابخش، دمنوش آن نیز برای درمان بیماری ها مفید است.

برگ کاج سوزنی

از دیگر گیاهان قدیمی بر روی زمین است که توسط بومیان آمریکایی به عنوان دمنوش و چای مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد و می تواند به رفع عفونت ها و جلوگیری از رشد باکتری ها کمک کند. این گیاه قدمت بسیاری دارد و از گذشتگان دور توسط قبایل آمریکایی استفاده می شود. از جمله خواص آن می توان به از بین بردن عفونت ها و باکتری ها اشاره کرد.

صنوبر گل حنا

صنوبر گل حنا از جمله گیاهان زینتی و دارویی است. این گیاه از خانواده کاج است و محل رویش اصلی آن آمریکای شمالی است. صنوبر به پاکسازی محیط کمک می کند و باعث تصفیه ی هوا می شود. و دود آن به تصفیه هوا و از بین بردن آلودگی ها کمک می کند.

رزماری

یکی از پایه های اصلی ساخت اسماج رزماری است. این گیاه با نام اکلیل کوهی نیز شناخته می شود و به مانند تمامی هم خانواده های خود دارای خواص درمانی بسیاری است. به واسطه ی دود ناشی از آتش گرفتن این گیاه در اسماج می توانید به ضد عفونی شدن محیط خانه خود کمک کنید و از بروز بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید. استشمام بوی این رزمای باعث بهبود خلق و خو می شود و ذهن شما را از هر گونه اضطراب و استرس پاک می کند.

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی با خواص درمانی از خانواده نعناعیان است. اسماج با ترکیب بادرنجبویه به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند و باعث افزایش اشتها می شود. بادرنجبویه یک ضدباکتری بسیار قوی است و می تواند از بروز عفونت های باکتریایی جلوگیری کند.

طرز تهیه اسماج به روش خانگی

مواد مورد استفاده در تهیه اسماج:

  • گیاهان تازه یا خشک شده (کار با گیاهان تازه کمی ساده تر است زیرا مثل ساقه های خشک شکننده نیستند)
  • نخ کنفی یا پشمی

طریقه ساخت اسماج

  1. ابتدا گیاهان خود را آماده کنید و به صورت یک دسته گل درآورید.
  2. شما می توانید از گیاهان خشک استفاده کنید. اگر قصد خشک نمودن گیاهان مورد استفاده را دارید، برای دو روز گیاهان در زیر نور آفتاب یا جلوی باد پنکه یا گرمای بخاری یا پکیج قرار دهید اما از خشک شدن بسیار زیاد گیاهان جلوگیری کنید زیرا آنها بسیار شکننده خواهند شد.
  3. گیاهان برگ پهن را زیر و گیاهان ریزتر را رو قرار دهید تا گلهای ریزتر یا چوب دارچین یا پوست پرتقال از دسته گل یا اسماج خارج نشوند.
  4. یک رشته نخ را بردارید و به اندازه 4 برابر طول اسماج ببرید.
  5. گره ساده پایین دسته گیاهان بزنید.
  6. بند اضافه ی گره رانبرید و ادامه نخ را دور اسماج پیچیده یک بار تا بالا رفته و دوباره زیگزاگی به پایین برگشته و دور گیاهان محکم بپیچید و مطمئن شوید گیاهان سرجای خود قرار گرفته اند.
  7. گیاهانی که از شاخه اسماج بیرون زده اند را بچینید تا کارتان تمیز تر شود.
  8. برای تزئین اسماج از غنچه های خشک و کوچک رز یا گل محمدی استفاده کنید.
  9. اکنون می توانید عملیات اسماجینگ یا سوزاندن گل ها را آغاز نمایید.

مواد تشکیل دهنده اسماج

چه زمان هایی از اسماج استفاده کنیم

اسماج را هر زمان که حس بهتری به شما میدهد میتوانید استفاده کنید. اما در اینجا مواقعی که استفاده از اسماج مفید است را در زیر مطالعه کنید:

  • وقتی به خانه جدیدی نقل مکان می کنید. اسماجینگ می تواند به پاکسازی انرژی ساکنان قبلی ، خلاص شدن از شر مانده های روحی قدیمی و هر نوع جوهر بد کمک کند.
  • وقتی احساس ناراحتی می کنید. برخی از وقایع ، خواه دعوا یا فقط یک روز بد ، می تواند انرژی با بار منفی ایجاد کند که در فضای شما باقی مانده است. اسماجینگ به شما کمک می کند تا منفی بودن آن روز بد را از بین ببرید و دوباره شروع کنید.
  • برای ایجاد فضا برای یک شروع جدید. هر زمانی که آماده پروژه جدید هستید از اسماج استفاده کنید . اما همچنین برای روز سال نو ، قبل از شروع کار جدید ، بعد از خانه تکانی بهاری اسماج ها می توانند مفید باشند.

اسماج

طرز استفاده از اسماج

  • ظرف، که به طور سنتی از پوسته سخت حیوانات دریایی مانند صدف تهیه می شود و به عنوان اولین عنصر در عمل پاکسازی به کار می رود.
  • گیاهان مقدسی چون سرو، مریم گلی، توتون، رزماری، شیرین بیان و دارچین که هدایای زمین هستند به عنوان عنصر دوم در پاکسازی به کار گرفته می شوند.
  • آتش که حاصل از روشن کردن گیاهان مقدس است و نشان دهنده سومین عنصر در عمل پاکسازی است.
  • دود حاصل از آتش گرفته شدن گیاهان مقدس، چهارمین عنصر در عمل پاکسازی می تواند باشد.

در طول پاکسازی به وسیله ی اسماج، برگ ها با ساقه های گیاه را در ظرف قرار می دهند و آتش می زنند. دود به وجود آمده از آتش گرفتن گیاهان باعث بهبود عملکرد ذهن و بدن می شود و هر فردی که علاقمند به پاکسازی است دود پخش شده در محیط را استشمام می کند. خاکستر به وجود آمده بعد از پایان مراحل پاکسازی در خاک دفن می شود تا دوبازه به زمین بازگردد. در عقاید سنتی اعتقاد بر این است که افکار و احساسات منفی توسط خاکستر جذب می شود و شخص می تواند به مرحله پاکسازی روحی برسد. عمل پاکسازی به وسیله ی اسماج برای پاک کردن انرژی های منفی از خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به وسیله ی اسماج می توانید به بهبود و پاکسازی جسمی، روحی و عاطفی خود کمک کنید. استفاده از گیاهان برای اهدافی چون پاکسازی، برگزاری مراسمات مذهبی و تقدیس موضوع جدیدی نیست و از گذشته تا به امروز در فرهنگ بشر رایج بوده و وجود داشته است. امروزه از اسماج برای از بین بردن احساسات مضر و رسیدن آرامش درونی استفاده می کنند. شما می توانید با آتش زدن اسماج و پخش کردن دود آن در محیط خانه از بروز استرس و افسردگی بکاهید و به بهبود خلق و خو و رفع خستگی و بی حالی خود کمک کنید.

خاصیت ضدعفونی کنندگی از دیگر خواص دود اسماج است که در سال های اخیر به آن پی برده اند زیرا می تواند از بروز آلودگی های باکتریایی جلوگیری کند. اسماج عطر و بوی منحصر به فرد و بسیار قوی دارد و به عنوان یک خوشبو کننده هوا بسیار موثر می باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (92 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (46 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (40 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (32 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (17 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو افشاگری هادی چوپان از حقیقت تلخ زندگیش/ واقعا روحیه میخواد اینارو تعریف کردن و نشون دادن+ فیلم مهران مدیری مربی تیم فوتبال شد/ خداحافظی آقای بازیگر از بازیگری +فیلم خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای کوتاه کردن موی پسرش حماسه ساز شد/ کل آرایشگاه های شهر زیر سوال رفت+عکس (عکس) آرون افشار و مادرش در پشت صحنه کنسرت / چقدر ماشاءالله مادرش جوونه! پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 رونمایی همسر شاهرخ استخری از گوشواره های دخترانه شیک و گوگولی نبات کوچولو/ چه خوش سلیقه+عکس گفتگوی صمیمی با ندا قاسمی، شیرین نون خ؛ از چپ کردن ماشینش و فاصله یک قدمی با مرگ تا درخواست سلفی در دستشویی+ویدیو خواص عجیب آب پیاز عاشقانه های خاص و متفاوت فیروزه سریال گیلدخت همراه با همسر خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس صحبت های شوکه کننده و با چشمان گریانِ مادر مرتضی پورعلی گنجی: توی شالیزار کار میکردم شکم بچه هامو سیر میکردم+ویدیو رونمایی از شورت ورزشی 66 میلیون تومانی ستاره فوتبال/رامین رضاییان مرزهای خرید را جابه جا کرد+ عکس وقتی سوگل طهماسبی با این جواب نشون میده که یه اهوازی واقعی و به تمام معناست+ویدیو/ گرمای تابستون و چای یه ترکیب ترک نشدنی برا ایرانیاست😎 بهاره رهنما: به من میگید پیرزن ناراحت نمیشم چون من پیرزن جذابی هستم+ویدئو خوانندگی خارجی هومن حاج عبداللهی با لهجه مازَنی / خدا تو گِل این مرد فقط نمک ریخته +فیلم عمارت باشکوه محل نگهداری سه تار ناصرالدین شاه قاجار/ یه خونه پر از ساز و آواز 😍+ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز حامد آهنگی، کمدین معروف ایرانی+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍!+ویدیو سوگواری تمام نشدنی نسرین مقانلو برای پسر و پدر مرحومش با این ویدیو و با صدای علیرضا قربانی دل هر مادری رو به درد میاره/ خدا بهش صبر بده روایت بامزه پوریا پورسرخ از عاشق شدن و ازدواج کردنش؛ مثل خودم خیلی بی حاشیه هست+ ویدیو/ خوشبخت باشین😍 واکنش خسرو حیدری به شوخی های سریال پژمان/ وقتی همسر خسرو حیدری دست رد به پیشنهاد بازیگری زد+ویدئو درباره میوه‌فروشی که 16 سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است! +ویدئو تصویری از استراحت محمدجواد ظریف با پتوی گلبافت در هواپیما/ حمایت از کالای ایرانی توسط سیاستمدار ایرانی (فیلم) پشت صحنه خنده دار سریال پژمان با هنرنمایی پژمان جمشیدی/ نبینید از دستتون رفته😂 چیدمان میز شام مفصل و رنگارنگ نرگس محمدی، بازیگر سریال ستایش در مهمونی مجردی / خوش به حال علی اوجی 😍 بازسازی چهره نئاندر تال 78000 ساله‌ + فیلم خرید انواع میز چوبی و کنسول چوبی از سایت دکورال علی دایی: اولین ماشینم پیکان اردبیل 11 بود+ویدئو/ 420 تومن سود کردم شریکم برایم پیکان خرید نه با پول فوتبال!
تیتر امروز   
کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...