ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاصیت شگفت انگیز گیاه دارویی انیسون

  پنجشنبه، 06 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
خاصیت شگفت انگیز گیاه دارویی انیسون
انیسون که به نام بادیان رومی هم شناخته می شود، گیاهی دارویی با دانه های معطر شبیه رازیانه است که به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک می کند، زخم معده را درمان کرده و باعث بهبود علائم یائسگی می شود.

جالینوس می گوید: انیسون گرم و خشک است. مُسکن دردها، عرق آور و بادشکن است و اگر در روغن جوشانده شود تأثیرش بیشتر است. دانه های انیسون به عنوان ضد درد در ناراحتی میگرن، معطر کننده، ضدعفونی کننده و مُدر، مصرف سنتی داشته و عرق حاصل از تقطیر آن نیز به منظورهای فوق استفاده می گردد.

  1. اگر آن را بخار کنند و بخار آن را استنشاق کنند سردرد و سرگیجه را از بین می برد.
  2. اگر آن را بکوبند و با روغن گل محمدی بیامیزند و در گوش بچکانند بیماری های درونی گوش را که ناشی از اثر ضربه یا برخورد باشد بهبود می بخشد و درد گوش را برطرف می نماید.
  3. شیر مادر را افزایش می دهد.
  4. رطوبت طحال را برطرف می سازد.
  5. با تب کهنه مقابله می کند.

مشخصات گیاهشناسی انیسون

آنیسون (به انگلیسی : Anise و با نام علمی Pimpinella Anisum) یک گیاه از تیره چتریان و بومی ترکیه، سوریه و اسپانیا می باشد.

انیسون گیاهی از تیره چتریان، با دانه های سبز رنگ ، گلابی شکل، و کوچک که قسمت فوقانی آن نوک تیز می باشد و پنج خط برجسته (ده شیار) بر روی آن کاملا ً مشهود است.
ارتفاع گیاه انیسون به 70 سانتی متر می رسد و برگ های آن به شکل شوید است و میوه اش کوچک می باشد و عطر تندی دارد.
انیسون گیاهی یک ساله محسوب می شود و گل های آن کوچک و سفید رنگ است و در هرچترک حدود ده گل دیده می شود. میوه آن تخم مرغی و دارای موهای کوتاه چسبیده به هر سطح است. بخش دارویی این گیاه را میوه آن تشکیل می دهد که دارای بوی معطر و مطبوع است و به صورت خشک و رسیده مصرف می شود، که زمان برداشت آن در ماه های مرداد و شهریور است. از مهمترین مواد موثره این گیاه روغن فرار آن است. طبیعت انیسون گرم و خشک می باشد. انیسون یا بادیان رومی سرشار از آنتی اکسیدان، آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم، فسفر، پتاسیم و مس است.

گل انیسون

ارزش غذایی انیسون (1 قاشق چای خوری یا 7 گرم)

  • کالری : 23
  • چربی : 1 گرم
  • کربوهیدرات : 3 گرم
  • پروتئین : 1 گرم
  • فیبر : 1 گرم

خاصیت دارویی گیاه انیسون

بازکننده و کمی گیرنده و گس است. مسکن دردها، عرق آور و بادشکن است و اگر در روغن جوشانده شود تأثیرش بیشتر است.در مزاج انیسون اندکی تندی است که تقریباً با داروهای سوزنده برابر می باشد. سر: اگر آن را بخار کنند و بخار آن را استنشاق کنند سردرد و سرگیجه را از بین می برد.اگر آن را بکوبند و با روغن گل محمدی بیامیزند و در گوش بچکانند بیماری های درونی گوش را که ناشی از اثر ضربه یا برخورد باشد بهبود می بخشد و درد گوش را برطرف می نماید و...

کاربرد اصلی آنیسون درمان میگرن می باشد. آنیسون یک آنتی باکتریای بسیار قوی می باشد که در مراکز بهداشتی می توان از آن به جای الکل استفاده نمود.

در این مقاله به معرفی مهم ترین خاصیت دارویی این گیاه می پردازیم

بذر انیسون

خواص انیسون برای پوست و مو

آنتول موجود در روغن انیسون باعث عطر آن شده است. همچنین شامل خواص ضد اسپاسم، آرام بخش، جلوگیری از هضم و محرک است. همچنین به دلیل خواص ضدعفونی کننده که دارد، باعث سالم و درخشان شدن پوستتان می شود. ترکیب روغن این گیاه با شیباتر یا هرگونه روغن دیگری می تواند تأثیر شگفت انگیزی داشته باشد.

1. درمان آکنه و جوش صورت

آنیتول موجود در انیسون به دلیل خواص ضد عفونی کننده قوی که دارد به درمان سریع آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

2. تقویت و افزایش رشد مو

روغن انیسون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات مغذی که دارد با تقویت فولیکول ها به افزایش رشد موی سر کمک می کند.

روغن این گیاه برای موهای چرب استفاده می شود، همچنین درترمیم موهای آسیب دیده نیز تأثیرگذار است. اگر این روغن را به طور مستقیم بر پوست سر، به خوبی ماساژ دهید باعث رشد موهای جدید و در کل افزایش رشد مو می شود. این روغن شوره سر و پوسته ها را نیز از بین می برد و به دلیل خواص ضدعفونی کننده و ضد میکروبی که دارد، عفونت های پوستی را ریشه کن می کند و باعث می شود که از شر شپش و چربی بیش ازحد سر خلاص شوید.

3. درمان شپش سر

روغن بادیان رومی دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی قوی است و در درمان طبیعی شپش موی سر موثر می باشد.

خواص انیسون برای لاغری

مصرف دانه های انیسون باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده، به دفع آب اضافی بدن کمک می کند و به دلیل محتوای فیبر موجود در آن برای کاهش اشتها و لاغری مفید است.

برای کاهش وزن توصیه می شود هر شب 1 قاشق دانه انیسون را با 1 لیوان آب مخلوط و صبح روز بعد آب را بجوشانید و نیم ساعت قبل از صبحانه و با معده خالی میل کنید.

درمان افسردگی با گیاه دارویی انیسون

برخی تحقیقات نشان داده اند که دانه های انیسون مانند یک داروی ضد افسردگی طبیعی عمل کرده و می توانند به درمان افسردگی کمک کنند؛

یک مطالعه نشان داده که عصاره دانه های انیسون اثرات ضد افسردگی قوی در موش ها داشته است.

علاوه بر این، در مطالعه دیگری مشخص شد که مصرف 3 گرم پودر انیسون سه بار در روز به کاهش علائم افسردگی پس از زایمان کمک می کند.

درمان درد معده و دستگاه گوارش با گیاه دارویی انیسون

این گیاه به عنوان بهترین ماده آزادکننده گاز در نوزادان و بزرگسالان محسوب می شود و اگر با مواد دیگری مانند زنجبیل یا زیره سبز مخلوط شود، تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. روغن بادیان رومی به هضم وعده های غذایی سنگین کمک می کند.

ترکیبی از بادیان رومی خردشده، لیمو، نمک و مقداری آب را تهیه کنید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید تا به آرام کردن سیستم گوارشتان کمک کنید. علاوه بر این، اشتهاآور نیز هست. این گیاه به عنوان یک ملین عمل می کند و مشکل یبوست را از بین می برد و در نفخ معده تاثیر گذار است و متابولیسم بدن انسان را تنظیم می کند و در تحریک گرسنگی نقش بسزایی دارد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که دانه های بادیان رومی با کاهش ترشح اسید معده می توانند به پیشگیری از ابتلا به زخم معده و کاهش علائم آن کمک کنند.

گفته می شود که بادیان رومی به بهبود هضم غذا و کاهش نفخ شکم کمک می کند؛ در طب سنتی پودر انیسون را در یک لیوان آب ریخته و با آب لیمو ترش تازه و نمک ترکیب می کنند تا نفخ را کاهش دهد.

دانه های انیسون یک ملین طبیعی ملایم هستند که به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید هستند.

ضد عفونی کننده طبیعی با گیاه دارویی انیسون

مطالعات اولیه آزمایشگاهی نشان می دهد که انیسون به دلیل ترکیباتی که دارد، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی است؛

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که دانه ها و روغن آنیسون خطر ابتلا به بیماری های پوستی قارچی را کاهش می دهد.

همچنین مشخص شده که دانه های انیسون به دلیل مقادیر بالای آنیتول که دارند، مانع از رشد باکتری های بیماری زا عامل وبا، عفونت و اسهال می شوند.

خاصیت شیر افزایی گیاه دارویی انیسون

انیسون به تحریک تولید بیشتر شیر مادر کمک می کند به طوری که متخصصان طب سنتی می گویند: مادران شیرده اگر انیسون بجوند و بخورند هم شیرشان زیاد می شود و هم از طریق اثری که در شیر می گذارد دل درد و دل پیچه کودک را برطرف می سازد.

رفع گرفتگی کبد، طحال، کلیه، مثانه و… با گیاه دارویی انیسون

انیسون را باریشه شیرین بیان دم کنید و آب صاف کرده آن را بنوشید. برای باز کردن گرفتگی های کبد، طحال، کلیه، مثانه، رحم، رفع استسقاء(درخواست آب)، خورد کردن سنگ مثانه و تقویت نیروی جنسی مفید است.

درمان گوش درد با گیاه دارویی انیسون

انیسون را مانند گرد نرم بسایید و با روغن گل سرخ ترکیب کرده و به صورت قطره در گوش بچکانید چراکه این روش قدیمی و مؤثری برای تسکین درد گوش، درمان کری و رفع سنگینی شنوایی که از ضربه ایجادشده باشد است.

افزایش اشتها با گیاه دارویی انیسون

این گیاه می تواند اشتها را افزایش دهد و اگر چهل روز صبح ناشتا انیسون را با انجیر بخورید چاق می شوید.

تسکین درد دندان با گیاه دارویی انیسون

می توانید از آن برای کاهش درد دندان استفاده کنید همچنین گرد کوبیده انیسون را با مسواک به دندان ها بمالید برای سفیدی و رفع جرم دندان و بدبویی دهان مفید است.

کاهش درد قاعدگی با گیاه دارویی انیسون

روغن دانه های انیسون دارای خواص استروژن هورمون زنانه است و باعث تسکین بسیاری از مشکلات در زنان می شود. به کاهش درد قاعدگی کمک می کند (این روغن را روی شکم ماساژ دهید تا انقباضات مربوط به این دوره را کاهش دهید). این گیاه همچنین باعث افزایش شیر مادران می شود (چای حاوی این گیاه را ۲ الی ۳ بار در روز بنوشید). خانم های باردار نیز می توانند قبل از زایمان از آن استفاده کنند، زیرا باعث تسهیل در زایمانشان می شود. انیسون اثراتی شبیه استروژن بر بدن دارد به همین دلیل برای درمان قاعدگی نامنظم و کمرد درد و دل درد در دوران قاعدگی موثر است؛ گفته می شود که مقداری روغن بادیان رومی را به آرامی بر روی شکم ماساژ دهید تا انقباضات رحم را کاهش داده و به درمان درد شدید دوران قاعدگی کمک کند.

همچنین در طب سنتی از چای و دمنوش انیسون برای افزایش شیر مادر در مادران شیرده استفاده می شود.

کاهش علائم یائسگی با گیاه دارویی انیسون

به نظر می رسد که بادیان رومی اثرات استروژن در بدن را تقلید می کند به همین دلیل می تواند به کاهش علائم یائسگی کمک کند؛

در یک مطالعه ی چهار هفته ای، وضعیت 72 زن مبتلا به گرگرفتگی با مصرف 3 کپسول حاوی 330 میلی گرم انیسون در روز تا حدودی بهبود پیدا کرد.

همچنین برخی از ترکیبات موجود در بادیان رومی مانند آنیتول خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان یائسه را کاهش می دهند.

خانم مسن شاد

درمان فشار خون با گیاه دارویی انیسون

روغن بادیان رومی اهمیت بسزایی بر کنترل سطح فشارخون دارد که باعث می شود که قلب را قوی و سالم حفظ کند، فشار را از روی قلب کاهش می دهد و به عملکرد خوب آن کمک می کند. به دلیل طعم شیرین و معطرش به عنوان یک نجات دهنده قلب شناخته شده است که ضربان قلب را کنترل می کند و یک ضد درد طبیعی هست.

کنترل فشار خون

اثر ضدصرع و ضد هیستیریک گیاه دارویی انیسون

این گیاه با کاهش گردش خون، می تواند به کاهش حملات صرعی نیز کمک کند، همچنین دارای خواص آرام بخشی است که وقتی در دز پایین مصرف شود می تواند اثرات ناشی از حملات صرع، تشنج و اختلالات سیستم عصبی را کاهش دهد و یا از بین ببرد.

درمان قند خون و دیابت با گیاه دارویی انیسون

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که آنیتول موجود در انیسون ممکن است قند خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد؛

در یک مطالعه 45 روزه در موش های دیابتی، آنیتول با بهبود عملکرد سلول های پانکراس باعث افزیش تولید انسولین و در نتیجه کاهش قند خون می شود.

یک مطالعه حیوانی در سال 2015 در هند نشان داد که آنیتول موجود در انیسون با تغییر برخی آنزیم های کلیدی در متابولیسم کربوهیدرات ها از افزایش قند خون در افراد دیابتی جلوگیری می کند.

کاهش التهاب بدن با گیاه دارویی انیسون

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که دانه های انیسون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارند، می توانند به کاهش التهاب بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را از بین ببرند.

درمان آسم با گیاه دارویی انیسون

تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان دمنوش انیسون در ترکیب با بابونه، زعفران، رازیانه، شیرین بیان و سیاه دانه به درمان آسم آلرژیک کمک می کند.

طریقه مصرف انیسون

انیسون را به عنوان ادویه و در فرم های دانه های خشک شده، روغن، پودر و عصاره برای آشپزی در طبخ انواع غذا، کیک، کلوچه و همچنین چای و دمنوش استفاده می کنند.

دانه های انیسون را برای تهیه محصولات بهداشتی مانند صابون و کرم های پوستی هم به کار می برند.

روغن انیسون را برای تهیه غذا و به عنوان روغن ماساژ استفاده می کنند.

عوارض و مضرات انیسون یا بادیان رومی

  • انیسون می تواند در افرادی که به رازیانه، کرفس و جعفری حساسیت دارند، باعث واکنش های آلرژیک شود.
  • انیسون می تواند اثرات استروژن را در بدن تقلید کند به همین دلیل گفته می شود که علائم بیماری های سرطان سینه و اندومتریوز ا تشدید می کند.
  • هنوز اطلاعاتی از اثرات انیسون بر روی زنان باردار منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری از مصرف بادیان رومی اجتناب کنند.
  • هنوز اطلاعاتی از اثرات خوراکی انیسون یا بادیان رومی بر روی نوزادان و کودکان منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که از مصرف آن جدا اجتناب شود.
  • انیسون با برخی داروهای هورمونی تداخل دارویی دارد، این گیاه می تواند تا حدی شبیه به استروژن در بدن عمل کند و بنابراین احتمال دارد اثرات داروهای هورمونی نظیر داروهای ضدحاملگی را کاهش دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (469 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (117 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (53 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (23 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (18 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید گدایی از ماشین ها بدون زحمت فقط با یک قلاب+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!