خواص آب برنج و یخ آب برنج برای لک صورت

  جمعه، 18 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص آب برنج  و یخ آب برنج برای لک صورت
آب برنج دارای ماده ای به اسم پیترا (pitra) است که این ماده باعث کوچک تر شدن منافذ پوستی میشودو قابلیت جلوگیری از اشعه یو وی UV را دارد که از بروز لکه های پوستی جلوگیری میکند و تاثیر بسزایی دارداستفاده مکرر و مداوم از آن تمامی لک ها موجود بر روی پوست را از بین میبردقابل توجه این موضوع میباشد

برای تهیه آب برنج مناسب برای پوست سه قاشق غذا خوری برنج مرغوب مانند برنج قهوه ای و دو فنجان آب مورد نیاز است دقت کنید که به آن نمک فلفل و کره و… اضافه نکنیدمنتظر بمانید به مدت 20 الی 30 دقیقه برنج به نقطه جوش برسد و کف کند و مهلت دهید تا آب خنک شود تا از آن استفاده کنیدمحققان معتقدند شما میتوانید هم آب برنج را بنوشید و هم با استفاده از پنبه و دستمال بر روی صورت خود بمالید.

خواص آب برنج برای لک صورت

آب برنج دارای ماده ای به اسم پیترا (pitra) است که این ماده باعث کوچک تر شدن منافذ پوستی میشودو قابلیت جلوگیری از اشعه یو وی UV را دارد که از بروز لکه های پوستی جلوگیری میکند و تاثیر بسزایی دارداستفاده مکرر و مداوم از آن تمامی لک ها موجود بر روی پوست را از بین میبردقابل توجه این موضوع میباشد که تمامی شرکت های تولیدی کرم های آرایشی از این ماده استفاده میکنند.

طرز تهیه یخ آب برنج برای لک صورت

مقداری از آب جوشیده شده در برنج را به مقدار لازم در قالب های یخ بریزیدو در فریزر بگذارید، یخ بدست آمده را روزی 2 بار بر روی پوست خود بمالید و مهلت دهید جذب پوست شود( لازم به ذکر است مدت استفاده از یخ آب برنج سه روز میباشد و بعد از گذشت سه روز تاثیر گذار نیست )

ماسک برنج برای جوان سازی پوست

- یک فنجان برنج را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط کن ریخته و هم بزنید.

- ترکیب به دست آمده را از صافی (پارچه ای) رد کنید تا صاف و یک دست شود. محلول را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید. اگر محلول بوی ترش و خاصی داشت تعجب نکنید این دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید این بو نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست تان خواهد بود.

- یک پنبه را به آب برنج آغشته کنید و به تمامی سطح پوست صورت تان بمالید.

- سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید.

- صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید.

- باور کنید با استفاده منظم و مرتب از این ماسک خودتان به خوبی متوجه تاثیر موثر آن خواهید شد.

ترکیبات ماسک برنج برای برطرف کردن لکه های پوست

- روغن زیتون ۱ قاشق چای خوری

- آب لیمو ۲ قاشق چای خوری

- روغن عصاره ای مورد علاقه تان (گیاهی) چند قطره

- پودر یا آرد برنج ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک برنج برای برطرف کردن لک های پوست

- همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود.

- ماسک را روی تمامی سطح صورت تان بگذارید.

- ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد، ماسک را با آب سرد از صورت تان پاک کنید.

- سعی کنید هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برنج برای رفع آفتاب سوختگی

استفاده از این ماسک خاصیت سفیدکنندگی دارد و به سلامت دوباره رنگ دانه های پوست تان کمک موثری خواهد کرد.

انواع ماسک یخی

ماسک یخی گلابی
آب یک گلابی رسیده را بگیرید و سپس با آب معدنی مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید. به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که یخ آب می شود آن را روی پوست ماساژ دهید. این ماسک برای پوست های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است. همچنین از آب پرتقال هم می توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.
ماسک یخی انار
آیا دیده اید برخ از افراد صورت شان یک گلگونی خاصی دارد که زیبایی چهره شان را دو چندان می کند. اگر می خواهید مثل این افراد شوید بهتر است آب انار را با آب مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید و پس از یخ زدن آن را روی پوست خود ماساژ دهید.
ماسک یخی هلو
شاید صورتش مثل هلو شده است را بارها و بارها شنیده اید؛ شما می توانید با ماسک یخ آب هلو پوست خود را آبرسانی و تقویت کنید. بعد از مدتی هر کس با دیدن شما این جمله را برزبان خواهد آورد.
ماسک های یخی گیاهی
اگر پوستی خشک دارید بهتر است ابتدا از طریق جوشاندن جعفری و نعناع عصاره آنها را به دست بیاورید و بعد از خنک شدن عصاره آن را در قالب یخ بریزید و سپس روی پوست ماساژ دهید. همچنین عصاره گل بابونه برای از بین بردن جوش ها می تواند موثر باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (369 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (109 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (99 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (29 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (23 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره