آیا خواص فلفل سیاه برای درمان نازایی مفید است؟

  سه شنبه، 22 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آیا خواص فلفل سیاه برای درمان نازایی مفید است؟
فلفل سیاه گیاهی است که خاستگاه آن کشور هند است. این گیاه رونده است و یکی از قدیمی‌ترین گیاهانی است که از گذشته مصرف بالایی داشته. نام علمی آن piper nigrum است و قبلا با نام پلپل شناخته می‌شد.

فلفل سیاه یکی از رایج ترین ادویه ها در سراسر جهان است. فلفل سیاه عطر و بوی تیز و تندی دارد که با بسیاری از غذاها مطابقت دارد این ماده به عنوان پادشاه ادویه ها شناخته شده است این ادویه بومی جنوب هند و سایر مناطق جنوب آسیا است و به دلیل غلظت بالای ترکیبات گیاهی مفید ، هزاران سال است که در طب باستانی مورد استفاده قرار گرفته است.

یک قاشق غذا خوری فلفل سیاه (6 گرم) حاوی :

  • کالری :15.9
  • کربو هیدرات :4.1 گرم
  • چربی و کلسترول:0 گرم
  • سدیم :حدود 3 میلی گرم
  • فیبر رژِیمی :2 گرم
  • فلفل سیاه همچنین حاوی ویتامین C (حدود 2 درصد از میزان توصیه شده )
  • کلسیم (3 درصد از میزان توصیه شده )
  • آهن (10 درصداز میزان توصیه شده )
  • پروتئین حدود 0.7 گرم است.

تسکین دردهای قاعدگی با خواص فلفل سیاه برای رحم

مطالعات در زمینه تأثیرات فلفل سیاه بر بدن خانم ها نشان می دهند این گیاه موجب کاهش انقباضات رحم و برطرف کردن دردهای قاعدگی می شود. نوشیدن چای فلفل سیاه در این دوران خلق و خو را بهبود می بخشد و به شما آرامش می دهد. مصرف فلفل سیاه برای متابولیسم بدن خانم ها مفید است و در دوران بارداری، مصرف میزان کنترل شده ای از آن موجب کاهش علائمی مثل حالت تهوع می شود. یکی از راه هایی که در طب سنتی برای افزایش باروری توصه شده، استفاده از خواص فلفل سیاه در نازایی است. این خاصیت موجب درمان ناباروری می شود. دانستن اینکه طبع فلفل سیاه سرد است یا گرم موجب می شود راحت تر داروهای گیاهی متناسب با طبع خود را استفاده کنید. طبع گرم فلفل سیاه برای افزایش میل جنسی مفید است. مصرف این گیاه به صورت ناشتا برای درمان نازایی مفیدتر است.

خواص فلفل سیاه برای خانمها

فلفل سیاه در تسکین دردهای قاعدگی و کاهش انقباضات رحمی مفید است. میوه فلفل سیاه یکی از مواد تشکیل دهنده مهم و عمده ادویه خوراکی است و پپرین فراوان ترین ماده موثره آن است. در طب سنتی، دم کرده فلفل سیاه را جهت تسکین دردهای قاعدگی توصیه کرده اند اما مطالعات جامعی در مورد آن انجام نشده بود.

طبع فلفل سیاه گرم است یا سرد

فلفل سیاه از طبعی گرم و خشک برخوردار است و بهتر آن است تا افراد با طبیعت بدنی گرم و خشک در خوردن فلفل سیاه افراط نکرده و به اندازه اعتدال از آن میل نمایند.

خواص فلفل سیاه برای پروستات

فلفل سیاه استرس روی روده را کاهش می دهد و به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند. همچنین در موارد سرطان پروستات نیز خواص مشابهی نشان داده است.

خواص فلفل سیاه برای اسپرم

  • فلفل نقش مهمی در بهبود باروری مردان دارد.
  • فلفل سیاه سطح تستوسترون را افزایش می دهد زیرا سرشار از روی و منیزیم است ، دو ماده معدنی که برای هورمونهای جنسی مردان بسیار مهم هستند.
  • فلفل سیاه همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم و غلظت آن می شود.
  • روی موجود در فلفل سیاه همچنین به رشد و حرکت اسپرم ها کمک می کند.

خواص فلفل سیاه برای قوای جنسی مردان

فلفل سیاه نقش مهمی در باروری مردان دارد چرا که دارای روی و منیزیم است که برای هورمون جنسی مردان حیاتی بوده و سطح تستوسترون را زیاد می کند. مصرف فلفل سیاه در آقایان باعث افزایش غلظت اسپرم شده و حرکت اسپرم را بهبود می بخشد.

احتیاط در دوران بارداری

زنان باردار بهتر است در مصرف این ادویه احتیاط کنند چرا که باعث سقط جنین می شود. توصیه می شود مادران باردار تحت نظر پزشک خود فلفل سیاه مصرف کنند.

مصرف فلفل سیاه در بارداری مفید است یا مضر؟

یکی از زمان هایی که به هیچ وجه نباید مواد غذایی مختلف، انواع ادویه و داروهای گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است. مهمترین دلیل این موضوع این است که برخی از خوراکی ها و گیاهان باعث نقایص مادرزادی و یا سقط جنین می شوند. به طور کلی وجود ادویه در مواد غذایی باعث افزایش مواد معدنی و ویتامین ها در بدن می شود، با این وجود مصرف بیش از اندازه غذاهای تند حاوی انواع فلفل در دوران بارداری، مقدار اسید معده را تا حد زیادی افزایش می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (23 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!