فلفل سفید برای سلامتی پوست چه کمکی میکند

  سه شنبه، 22 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
 فلفل سفید برای سلامتی پوست چه کمکی میکند
فلفل سفید فواید زیادی برای سلامت عمومی فرد دارد. فلفل‌سفید می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی یا حتی کاهش وزن استفاده‌شود. فلفل سفید حتی برای مشکلات جدی مانند سرطان و مشکلات قلبی نیز راه‌حل‌هایی در آستین دارد.

فلفل سفید یکی از محبوب ترین چاشنی های آشپزی در دنیا است. این چاشنی به صورت عمده در کشورهای آسیایی برای سوپ استفاده می شود، این گیاه عطر و طعم متمایز خود را دارد که یک مزه تند اما متعادل را به غذاها از جمله غذاهای ژاپنی یا چینی می دهد. فلفل سفید که به عنوان چاشنی استفاده می شود اساسا میوه گیاه فلفل سفید است که به دانه فلفل شناخته می شود. دانه فلفل منبع هر دو فلفل سفید و فلفل سیاه است. چیزی که بین این دو فلفل تفاوت ایجاد می کند، در واقع فرآیند کشت و آماده سازی این دو است.

فلفل سفید برای درمان برخی مشکلات پوستی:

فلفل سفید حاوی پیپرین است، ماده ای که عملکردهای بسیاری دارد، که مهمترین آن افزایش ظرفیت های مغذی مانند بتا کاروتن، کورکومین، سلنیوم، ویتامین B6 و آمینو اسید است. کمتر شناخته شده اما پیپرین می تواند به درمان مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو کمک کند. ویتیلیگو نوعی بیماری پوستی است که در برخی نواحی پوستی، پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد.

فلفل سفید برای جلوگیری از سرطان پوست:

استفاده پودر فلفل سیاه یا سفید بر روی پوست می تواند از اشعه های ماورای بنفش خورشید که باعث ایجاد سرطان پوست می شوند، جلوگیری کند.

فلفل سفید برای از بین بردن چین و چروک:

با توجه به محتوای غنی آنتی اکسیدان در فلفل سفید، این گیاه یک درمان برای چین و چروک ها و لکه هایی است که برخی از این علائم، نشانه های پیری است. استفاده از فلفل در رژیم غذایی به صورت روزانه می تواند تا به شما کمک کند که برای مدت طولانی زیباتر و جوانتر به نظر برسید.

لایه برداری:

فلفل یک لایه بردار عالی است و می تواند به عنوان یک مالیدنی برای برداشتن سلول های مرده از روی پوست استفاده شود. این کاربرد به پاک کردن سموم از روی پوست برای رسیدن به یک پوست نرم و درخشنده کمک می کند. همزمان با توجه به خواص آنتی اکسیدانی فلفل، مصرف آن گردش خون و اکسیژن در پوست را افزایش می دهد و آن را پر انرژی و جوان نشان می دهد.

تصویر

ضد آفتاب طبیعی

متخصصان پوست می گویند که اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی و همچنین مالیدن پودر فلفل سفید بر روی پوست، بدن را در برابر اشعه های خطرناک نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

درمان ویتیلیگو (پیسی)

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای پیپرین است که باعث تحریک رنگدانه های پوست شده و یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بیماری ویتیلیگو یا پیسی محسوب می شود.

ماسک و اسکراب فلفل سفید برای صورت

1 قاشق غذا خوری پودر فلفل سفید را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 2 دقیقه خوب ماساژ دهید سپس با آب سرد خوب بشویید.

جوانسازی پوست

برای زیبایی و جوانسازی پوست توصیه می شود فلفل سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی فلفل سفید برای درمان علائم پیری زودرس پوست همچون چین و چروک و لکه های تیره مفید است.

منافع فلفل سفید

  • ورم و آماس را کاهش می دهد
  • هضم بهتر را بهبود می بخشد
  • سرشار از آنتی اکسیدان است
  • جذب زردچوبه را افزایش می دهد
  • به درمان اسهال کمک می کند
  • فشار خون را منظم می کند

استفاده مستقیم فلفل سفید بر پوست به دلیل خواص گرمازایی آن توصیه نمی شود. اما زمانی که به طور منظم مصرف شود، می تواند به درمان بعضی مشکلات مربوط به پوست کمک کرده و با روشی مقرون به صرفه و طبیعی، داشتن یک پوست سالم را تضمین کند.

خواص فلفل سفید : رفع موهای زائد

موی زائد می تواند با استفاده از فلفل سفید و کافور به طور دائم ازبین رود. این دو ماده را با روغن بادام ترکیب کرده و اجازه دهید این مخلوط ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند. این مخلوط به رفع دائمی موهای زائد کمک می کند. به هرحال، باید این روش را ابتدا بر ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید تا ببینید آیا با نوع پوست سازگار است یا خیر. سپس می توانید آن را بر روی پاها و بازوها امتحان کنید. به هرحال، این مخلوط را بر نواحی حساس مانند زیربغل ها و خط مایو نگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!