خواص گیلاس برای سلامتی بدن 

  سه شنبه، 05 مرداد 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
خواص گیلاس برای سلامتی بدن 
گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که ؛ برخی معتقد هستند خاستگاه این میوه قاره آسیا است.این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید میکند. رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متغیر است ،اما معروف ترین نوع گیلاس به رنگ قرمز است. همچنین شکل آن از کروی تا قلبی شکل تغییر میکند.

میوه گیلاس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین میوه های تابستانی است که سرشار از ویتامین ها و املاح مدنی است.رنگ آنها می تواند از زرد تا سیاه و سفید قرمز متفاوت باشد. درادامه خواص گیلاس بیشتر آشنا میشویدخواص گیلاس برای زیبایی و سلامتی بسیار مفید است،یک فنجان ۱۵۰ گرمی میوه گیلاس حاوی ۹۶ کالری میباشد،نه تنها گیلاس خوشمزه است بلکه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها و فیبر و.. میباشد که به افزایش طول عمر انسان کمک میکند بلکه بنا به نطر متخصصان تغذیه میوه گیلاس به افراد مسنی که حافظه ضعیفی دارند بسیار کمک میکند.

ارزش غذایی گیلاس

ویتامین ث که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند در مقادیر خوبی از گیلاس وجود دارد. آن ها حاوی چربی های، کلسترول یا سدیم نیستند و فیبر، ویتامین آ و مواد معدنی ضروری مثل آهن، کلسیم و پروتئین دارند همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از پتاسیم هستند. علاوه بر اینها گیلاس ها نیز ترکیبات مفید دیگری مانند بورون، ملاتونین و آنتوسیانین دارند.

گیلاس سرشار از آنتی سیانین است که به سلامت بدن کمک میکند. آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسایش ناشی از اکسیژن موجود در بدن و خطرات ناشی از رادیکال ها جلوگیری میکند. بدن ما روزانه به حداقل 3000 تا 5000 سلول دهانی نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خون را تامین کند.

خواص گیلاس برای بدن

گیلاس، مثل هر میوه دیگری دارای خواص متعددی است. در این بخش به معرفی این خواص خواهیم پرداخت و دلایلی که این میوه اینقدر محبوب و پرطرفدار است.

کاهش سطح قند خون

گیلاس، حاوی آنتوسیانین است؛ یک رنگدانه طبیعی که خواص درمانی متعددی دارد از جمله این که منجر به افزایش تولید انسولین به میزان ۵۰ درصد می شود و کنترل بهتر قند خون را به دنبال دارد. قند گیلاس برای افراد دیابتی مضر نیست چون از نوع سوربیتول است که ۷۰ درصد آن در بدن بدون این که تبدیل به گلوکز شود، صرف تولید انرژی می شود.

خواص گیلاس در کاهش خستگی

بارداری به همراه خود خستگی و احساس کسالت به دنبال دارد. برای رفع این مشکل خواص گیلاس چاره ساز است. از آنجایی که گیلاس به عنوان یک میوه دارای مقدار زیادی آب، ویتامین های مختلف و همچنین مواد آنتی اکسیدانی و مغذی است، انرژی مورد نیاز شما برای انجام فعالیت های روزانه را تأمین و به شما به عنوان یک مادر باردار اجازه می دهد که از زمان خود بیشتر و بهتر استفاده کنید.

وجود پتاسیم یکی از همین دلایل است. اگر پزشک شما مصرف کردن گیلاس را منع نکرده است، خوردن این میوه نه تنها برای شما هیچ مشکلی نخواهد داشت بلکه سطح انرژی بدنتان را بهبود می دهد. اضافه کردن گیلاس به ماست و دیگر مواد غذایی راه حل مناسبی می تواند برای بهره بردن از خواص گیلاس باشد.

کاهش سکته قلبی

این میوه مزایای سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد و درست مانند داروهای تجویز شده برای کمک به تنظیم چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک عمل می کند. مصرف منظم این میوه همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.

خواص گیلاس در کاهش سردرد

سردرد برای مادران باردار تجربه ای مشترک است. اگر مادری سابقه میگرن هم داشته باشد، میزان سردرد در دوران بارداری می تواند مقدار کاهش یابد اما باید بدانید که خواص گیلاس در این است که می تواند سردردهای میگرنی را بیش از مقدار معمول کاهش دهد.

وجود انتوسیانین و بیوفلانوئید دو عاملی است که در کاهش سردردهای میگرنی و بروز خواص گیلاس مؤثر هستند. نوسان در هورمون های زنانه طی بارداری عمده دلیل بروز سردرد است که انتوسیانین و بیوفلانوئید از تغییرات شدید هورمونی جلوگیری می کنند.

رفع کم خوابی

ملاتونین موجود در گیلاس برای تنظیم ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری مفید است. خوردن یک فنجان گیلاس، در روز به بهبود خواب شبانه کمک می کند.

درمان یبوست در دوران بارداری با خواص گیلاس

یکی از چندین عارضه ای که معمولاً زنان باردار با آن مواجه هستند، یبوست در ماه های بارداری است. استفاده کردن از خواص گیلاس به شما کمک خواهد کرد که بر یبوست در دوران بارداری پیروز شوید. خواص گیلاس به دلیل وجود فیبرهای فراوان به روده ها این اجازه را خواهد داد که مواد غذایی را با سرعت بیشتری حرکت دهند و این عامل مقدار یبوست را کاهش می دهد.به جای اینکه در دوران بارداری از مواد دارویی و شیمیایی برای کاهش یبوست استفاده کنید، مسلماً خواص گیلاس جایگزین خوبی برای کاهش یبوست می تواند باشد.

مانع پوسیدگی دندان

عصاره گیلاس یک ضد باکتری علیه فساد و پوسیدگی دندان است. در مطالعات انجام شده که عصاره گیلاس سیاه تا ۸۹ درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.

خواص گیلاس در بهبود رشد مغز کودک

زنان باردار باید از مواد غذایی مفید و سالم بیش از دیگر افراد جامعه مصرف کنند. بر اساس آمار به دست آمده در مورد خواص گیلاس، می توان گفت استفاده کردن از گیلاس به رشد جنین و مخصوصاً مغز او کمک زیادی می کند. خواص گیلاس در بهبود رشد مغز کودک به دلیل وجود انتوسیانین است.انتوسیانین فاکتوری است که سلامت سلول های عصبی در مغز و همچنین لوله عصبی را تضمین و عملکرد مغزی نوزاد را بهبود می بخشد.

لاغری

گیلاس، دارای کالری و چربی کمی است و مقدار زیادی آب دارد. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو و گیلاس را که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.

خواص گیلاس در تعادل اسیدیته بدن

برای شما شاید آخرین فاکتور سلامتی میزان اسیدیته بدن باشد این در حالی است که اسیدیته بدن به مقدار زیادی در بهبود سلامتی یا کاهش دادن آن می تواند مؤثر باشد. افزایش اسیدیته در بدن باعث مرگ برخی از باکتری های مفید و کاهش اسیدیته رشد عوامل باکتری مضر در اندام های مختلف می شود.

یکی دیگر از خواص گیلاس در این است که خاصیت قلیایی آن باعث می شود مقدار اسیدیته بدن به تعادل برسد و بدنتان در تعادل اسیدیته فعالت کند. همچنین گیلاس دارای مقادیر کافی ویتامین آ و ب است که در کنار تعادل اسیدیته به فعالیت مغز و سایر ارگان ها کمک زیادی می کند.

کاهش درد مفاصل

مصرف منظم این میوه به کاهش سطح اکسید نیتریک کمک می کند. رابطه بین مصرف گـیلاس و کاهش حملات نقرس نیز به اثبات رسیده است. چون مقدار اسیداوریک را که در افراد مبتلا به نقرس بالاست، کاهش می دهد. اسیداوریک یک ماده زاید و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن به وجود می آید و اگر مقدار آن در بدن افزایش یابد، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل می شود و درد و تورم را در آن قسمت ایجاد می کند.

خواص گیلاس در کاهش التهاب

همانطور که مطالعه کردید خواص گیلاس می تواند به کاهش دردهای عضلانی کمک کند و دلیل اصلی آن وجود انواع آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی است. همچنین باید بدانید که یکی دیگر از خواص گیلاس به دلیل وجود مواد ضد التهابی در این است که می تواند باعث کاهش یافتن تورم مفاصل، درد در آن ها و در نهایت آرتریت شود.

اگر نگاهی به مواد مغذی موجود در گیلاس داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که گیلاس دارای ملاتونین است. وجود ملاتونین، خواص گیلاس در کاهش التهاب ها را بیش از پیش پررنگ تر می کند. اگر آشنایی با ملاتونین ندارید، دانستن این نکته که ملاتونین می تواند آنیون پروکسی نیتریت، رادیکال های هیدروکسیل و هیپوکلرو اسید که همگی در بروز التهاب ها نقش اساسی دارند را خنثی کند، کافی است.

بازسازی عضلات و کاهش درد

اگر یک ورزشکار حرفه ای باشید مسلماً با درد عضلانی و همچنین مشکلات معمول در بهبود عضلات بعد از انجام دادن فعالیت سنگین آشنا هستید. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین خواص گیلاس برای شما، کاهش درد عضلانی به هنگام انجام دادن ورزش های سنگین و همچنین کمک به بهبود عضلات بعد از انجام دادن ورزش های سنگین است.

خواص گیلاس به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی ضد التهابی به ورزشکاران کمک زیادی برای کاهش دادن عوامل بروز دردهای عضلانی بعد از ورزش می کند. مطالعات زیادی بر روی خواص گیلاس و همچنین کاهش دادن دردهای عضلانی به هنگام و بعد از ورزش انجام شده است. از جمله مطالعات انجام شده بر روی خواص گیلاس می توان به مطالعه دانشگاه سلامت و علم ایالت ارگان بر روی ورزشکارانی که یک مسیر طولانی می دویدند، اشاره کرد.بر اساس آمار به دست آمده ورزشکارانی که قبل از انجام تمرین مقدار کافی از آب گیلاس استفاده کرده بودند، درد کمتر عضلانی تجربه کردند. از این رو می توان به شما نیز توصیه کرد که می توانید برای کاهش دادن دردهای عضلانی خود به هنگام ورزش از خواص گیلاس به صورت آبگیری شده استفاده کنید.

خواص گیلاس در بهبود سلامتی قلب

در لیست خواص گیلاس شاهد وجود موردی بسیار مهم هستید: خواص گیلاس در بهبود سلامتی قلب. در مورد تأثیر خواص گیلاس بر روی سلامتی قلب به جنبه تأثیر مصرف گیلاس در کاهش خطر بروز سکته های قلبی اشاره کردیم اما جا دارد که به موضوع و جنبه دیگری هم اشاره داشته باشیم.

گیلاس دارای مقدار کافی پتاسیم است. پتاسیم به عنوان یک تنظیم کننده در بدن کاربرد دارد. اگر بدن شما به مقدار کافی پتاسیم نداشته باشد، دریچه های قلب به شکل بهینه عمل نکرده و شما دچار مشکلات قلبی و عروقی خواهید شد.

خواص گیلاس در این است که پتاسیم خون را به صورت روزانه تأمین کرده و شما را از خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی محافظت می کند. لذا اگر می خواهید قلب سالم تر داشته باشید، حتماً خوردن گیلاس را در اولویت خودتان قرار دهید.

خواص گیلاس برای پوست

اگر دوست دارید که پوستی به مانند گیلاس تازه داشته باشید باید از آن در رژیم غذایی خود و همچنین ماسک های پوست استفاده کنید. اگر هنوز اطلاع کافی در مورد خواص گیلاس ندارید، بهتر است مطالب ما را در مورد خواص گیلاس برای پوست که در ادامه به صورت موردی به آن ها اشاره شده است را با دقت بخوانید.

مولتی ویتامین

گیلاس منبع عالی برای دریافت ویتامین های مختلف ازجمله A، B،C و E است. به همین دلیل است که خوردن چند گـیلاس در تابستان می تواند مواد لازم برای تأمین سلامتی پوست را در اختیار بدن قرار دهد تا شما پوستی سالم در برابر تابش آفتاب و سایر عوامل تهدید کننده پوست داشته باشید.

خواص گیلاس در نرمی پوست

برای داشتن پوست نرم استفاده از خواص گیلاس بسیار توصیه شده است. پوست نرم وابستگی زیادی به دارا بودن آنتی اکسیدان ها، رطوبت کافی و همچنین مواد مغذی دارد. خواص گیلاس در این است که می تواند به تنهایی مقدار زیادی از این موارد را تأمین کند.

مطالعات انجام شده در دانشگاه میشیگان اعلام کرده است که گیلاس دارای ۱۷ نوع آنتی اکسیدان مختلف در خود است که مصرف کردن آن به نرم شدن پوست کمک شایانی می کند. از سوی دیگر مواد مغذی همانند ویتامین ها و املاح معدنی نیز به بهبود مشکلات پوستی همت می کنند.مقدار آب موجود در گیلاس نیز در کنار سایر خواص گیلاس به پوست شما این اجازه را می دهد که مدت زمان بیشتری مرطوب باقی مانده و از خطر خشکی و شکنندگی پوست در اما باشد.

پوستی درخشان

آب گیلاس، می تواند نقاط کبود و تیره روی پوست را از بین ببرد و آن را درخشان تر جلوه دهد. محققان بر این باورند که استفاده طولانی مدت از گیلاس می تواند جوان سازی دوباره پوست را به دنبال داشته باشد.

خواص گیلاس در تغذیه پوست

در کنار سایر خواص گیلاس به این مورد هم دقت کنید که گیلاس یک منبع مناسب برای تغذیه پوست شما است. ویتامین های مختلف و همچنین انواع آنتی اکسیدان هایی که در گیلاس وجود دارند یکی از مهم ترین ترکیب هایی هستند که شما برای رسیدن به سلامتی جسم مخصوصاً پوست به آن ها نیاز دارید.

وجود آنتی اکسیدان و خواص گیلاس به شما این نوید را می دهد که چین و چروک های پوستتان با خوردن یا استفاده کردن از گیلاس به صورت ماسک در مدت زمان کمی محو خواهد شد و شما پوست با طراوت و جوان تری خواهید داشت.همچنین از دیگر خواص گیلاس و فواید آن می توان به درمان آکنه ها و دیگر اختلالات پوستی اشاره کرد که همگی به واسطه وجود آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف است. مهم ترین ویتامین های سازنده خواص گیلاس عبارتنداز از ویتامین ث و آ. این دو ویتامین به گیلاس خاصیت ضد باکتریایی و عفونی هم می دهند.از این رو می توانیم به خواص گیلاس این را هم اضافه کنیم که ماسک گیلاس به نوعی ضد باکتری و ضدعفونی کننده نیز است.

خاصیت آنتی اکسیدانی

پوست شما اولین میدان نبرد در برابر رادیکال های آزادی که از سوی محیط یا نور خورشید قصد وارد شدن و آسیب رساندن به بدن را دارند، است. رادیکال آزاد را اگر تاکنون خواننده مطالب ما بوده باشید، به خوبی می شناسید. ترکیبی فعال و کاملاً خطرناک که در بدن به مقادیر خاص وجود دارد اما افزایش سطح آن می تواند موجب بروز مشکلات بزرگ در بدن شود. برای کاهش رادیکال های آزاد، بدن نیاز به انتی اکسیدان هایی به مانند ویتامین ها و مواد معدنی دارد.

رادیکال آزاد می تواند پوست شما را تخریب و در موارد حاد باعث بروز سرطان پوست شود. با خوردن میوه و مخصوصاً گیلاس شما عملاً رادیکال آزاد بدن خود را افزایش می دهد و به گلبول های سفید خود در مبارزه علیه رادیکال های آزاد کمک می کنید. همچنین اگر به تازگی ماسک گیلاس روی صورت خود می کنید، به زودی شاهد محو شدن لکه ها و خطوط پیری از پوست خود خواهید بود.

خواص گیلاس و ضد پیری پوست

سطح بالای آنتی اکسیدان ها در قابل ویتامین در گـیلاس همان طور که اشاره کردیم موجب کاهش واکنش رادیکال های آزاد و به تعویق افتادن روند پیری پوست می شود.

پوست شفاف

اعتقاد بر این هست که گـیلاس دارای ماده شیمیایی به نام ملاتونین است. افزایش سطح ملاتونین در بدن موجب بهبود روند خواب می شود. با بهبود روند خواب شما، بدن و ارگان های داخلی عملکردی بهتر خواهند داشت. البته در این میان نباید فراموش کرد که پوست نیز به واسطه داشتن مواد مغذی و استراحت کافی بدن، درخشان و سالم تر به نظر می رسد.

خواص گیلاس برای زنان باردار

  • گیلاس، به کنترل قند خون کمک می کند و از دیابت بارداری جلوگیری می کند.
  • گیلاس، حاوی مقدار زیادی آب است که مصرف منظم آن باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می شود.
  • گیلاس، غنی از فیبر است. این ماده حرکت روده را کاهش می دهد و شما را از شر یبوست نجات می دهد.
  • گیلاس، از حملات فراموشی در دوران بارداری جلوگیری می کند.

مواد استفاده از گیلاس

گیلاس همه کاره و فوق العاده خوشمزه است.

هر دو نوع گیلاس شیرین و آلبالو به خوبی با بسیاری از غذاها ترکیب می شوند. به علاوه محصولاتی مانند گیلاس خشک، پودر گیلاس و آب گیلاس هم هستند که برای تهیه انواع غذا استفاده می شوند.

در اینجا چند روش برای گنجاندن گیلاس در رژیم غذایی وجود دارد :

  • از آن ها به عنوان یک میان وعده شیرین تازه لذت ببرید
  • گیلاس های خشک را با چیپس شکلات تلخ، پودر نارگیل شیرین نشده و بادام های نمکی ترکیب کنید تا ترکیبی خانگی و خوشمزه داشته باشید
  • از گیلاس های شیرین یک کمپوت گیلاس درست کنید و با قاشق روی ماست، بلغور جو دوسر یا پودینگ چیا بریزید
  • گیلاس های بدون هسته را به سالاد میوه اضافه کنید
  • گیلاس خشک را برای تهیه انواع کیک و شیرینی استفاده کنید
  • کمی آب آلبالو به آب گازدار اضافه کرده و یک نوشیدنی خوشمزه تهیه کنید
  • گیلاس های تازه یا پخته شده را به بستنی، پای و سایر دسرها اضافه کنید
  • یک سس کباب گیلاس خانگی درست کنید تا در غذاهای گوشتی یا مرغی به کار ببرید
  • یک سالسای گیلاس را با گیلاس های خرد شده و سبزیجات تازه مانند ریحان ترکیب کرده و کنار وعده های غذایی شیرین سرو کنید
  • گیلاس های یخ زده را به اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید

بهترین نوع گیلاس

بهترین گیلاس ها سفت و براق هستند. از خریدن گیلاس سوراخ و پاره شده خود داری کنید. گیلاس های سیاه بهترین گزینه اند، زیرا به خوبی رسیده و جا افتاده اند. سبز بودن شاخه گیلاس هم راه خوبی برای تشخیص کیفیت آن است؛ گیلاس هایی که شاخه ندارند تازگی و طراوت خود را از دست داده اند.

گیلاس را بیش از دو روز در دمای اتاق نگه داری نکنید زیرا خاصیت خود را از دست داده و خوردن آن مضر است. در صورت فریز کردن میتوانید تا یک هفته از آن استفاده کنید.گیلاس را فقط قبل از خوردن بشویید؛ شستن و نگه داشتن آن باعث خراب شدن و از بین رفتن خاصیت میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز