خواص نمک دریایی برای زیبایی پوست صورت

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص نمک دریایی برای زیبایی پوست صورت
حالت نمک دریایی به طور طبیعی در خود شاداب کننده‌ی پوست و دیگر مواد معدنی دارد، بنابراین پوست شما را نرم‌تر می‌کند. پس به جای امتحان یک محصول شاداب کننده‌ی پوستِ جدید آن هم چند روز قبل از عروسی خود، به سراغ این ماده‌ی موثر و خانگی بروید.

حالت نمک دریایی به طور طبیعی در خود شاداب کننده ی پوست و دیگر مواد معدنی دارد، بنابراین پوست شما را نرم تر می کند. پس به جای امتحان یک محصول شاداب کننده ی پوستِ جدید آن هم چند روز قبل از عروسی خود، به سراغ این ماده ی موثر و خانگی بروید. ترکیب یک چهارم فنجان نمک دریایی و نصف فنجان روغن زیتون مناسب است. آن را به آرامی بر روی دست ها، پاها و صورت بمالید تا با روشی طبیعی پوستی زنده داشته باشید.

پاک کردن منافذ پوستی

نمک دریایی روش مناسبی برای پاک کردن منافذ پوست است. نمک دریایی حاوی کلسیم بالایی است که برای پاک کردن منافذ مسدود پوست بسیار مفید فایده است. مخلوط غلیظی از آب، روغن یا لوسیون و نمک دریایی به صورتتان بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا از شر منافذ مسدود پوستتان راحت شوید. همچنین استفاده ی منظم از آن در درمان و جلوگیری از آکنه هم موثر است. می توانید از این مخلوط برای درمان نقطه ای، روی آکنه ها و جوش ها و خشک کردنشان استفاده کنید.نمک دریا دارای مواد معدنی و عناصر طبیعی و مفیدی است که در سلول های پوستی یافت می شوند. این باعث می شود که این نمک، ماده طبیعی عالی برای مصارف درمانی و محصولات زیبایی باشد.

مراقبت از پوست

مواد معدنی موجود در نمک دریا دارای خاصیت جوان کنندگی پوست است که از دیرباز شناخته شده است. آبتنی در آب های شور مانند آب دریاچه ارومیه یا حمام با آب حاوی نمک این دریاچه، به حفظ رطوبت و جوانی پوست کمک می کند. حمام با این نمک به بهبود عملکرد دفاعی پوست هم کمک می کند و زبری و تورم سطح پوست را برطرف می سازد.مطالعات نشان داده اند که اثر ضدالتهابی نمک دریا به وجود منیزیم بالا در آن مربوط می شود. نمک دریا باعث خروج سموم از منافذ پوست و بهبود جریان خون می شود و به این ترتیب، به سم زدایی بدن کمک می کند.

آکنه

نمک دریا حاوی گوگرد است که به پاک کردن پوست و درمان مشکلات پوستی همچون آماس پوست و اسکار آکنه کمک می کند.

ماسک جوانی پوست با نمک دریایی

عسل و نمک هردو دارای ویژگی ضدالتهاب هستند. همین خاصیت، قرمزی و جوش های پوست را التیام می بخشد. آنها همچنین موجب ایجاد تعادل در تولید چربی پوست می شوند و به لایه هایی از پوست که به آب بیشتری نیاز دارند، رطوبت می رساند.

دستور تهیه ماسک:

برای تهیه این ماسک، کافیست دو قاشق چایخوری نمک دریایی (ترجیحا آسیاب شده باشد) با چهار قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را بر همه قسمتهای تمیز و خشک پوست صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست بماند.

پیش از شستن، یک پارچه را در آب خیلی گرم خیس کرده و سپس آب آن را بگیرید. پارچه گرم را به مدت 30 ثانیه بر روی پوست تان قرار دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. هنگام شستن، به آرامی پوستتان را مالش دهید تا آلودگی ها و پوست های مرده کاملا جدا شوند.

خواص و ماسک های نمک دریایی برای زیبایی پوست صورت

نمک دریا به تمیز شدن عمیق منافذ پوست کمک می کند و علاوه بر آن، میزان چربی که پوست تولید می کند را نیز کنترل می کند. در نتیجه، نمک در کنترل چربی و آکنه پوست موثر است.می توانید برای مشاهده آثار نمک بر پوست تان 120 میلی لیتر آب گرم را با یک قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کنید و ترکیب را در یک طرف صورت بریزید. این محلول را روزی یک الی دو بار بر پوست تمیز و خشک صورت تان (به غیر از چشم ها) بپاشید.

اسکراب نرم کننده پوست بدن

نمک یک لایه بردار طبیعی و ملایم است که پوست های مرده را از بین می برد. همچنین نمک دارای املاحی است که به نرم شدن پوست و بازگشتن رطوبتش کمک می کند. یک چهارم پیمانه نمک دریا را با نصف پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کرده تا یک خمیر حاصل شود. اگر دوست دارید، می توانید چند قطره از یک روغن گیاهی مورد علاقه خود را نیز به ترکیب اضافه کنید. این خمیر را در حمام با استفاده از یک لیف یا پارچه با حالتی چرخشی بر پوست بدنتان بمالید.

درمان شوره های سر

نمک دریایی علاوه بر اینکه به از بین رفتن شوره های موجود در سر کمک می کند، باعث افزایش گردش خون در رگ های پوست سر شده و به افزایش سلامت آن کمک می کند. نمک همچنین چربی ها و رطوبت اضافی سر را جذب می کند و مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در سر می شود.

موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و مقداری نمک بر هر قسمت بپاشید. با استفاده از انگشت های خیس، پوست سرتان را به مدت 10 الی 15 دقیقه ماساژ دهید. همچنین می توانید از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید. سپس موهایتان را بشویید و از نرم کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. نتایج را بلافاصله مشاهده خواهید کرد!

نمک پوست های سخت اطراف ناخن را نرم کرده و در عین حال خود ناخن ها را مقاوم می کند. جوش شیرین و آب لیمو نیز از زردی ناخن ها می کاهند و ظاهری سالم و روشن به ناخن ها می بخشند.یک قاشق چایخوری نمک، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آب لیمو را در نصف پیمانه آب گرم بریزید و ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. سپس با یک برس نرم بر روی آنها بکشید. دست هایتان را بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان