خواص نارنگی برای سلامتی بدن

  دوشنبه، 04 مرداد 1400   زمان مطالعه 16 دقیقه
خواص نارنگی برای سلامتی بدن
خواص نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار موثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را تضمین می کند. میوه پرخاصیت نارنگی سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است ، میوه ای که مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است.

نارنگی میوه خوشمزه و خوش عطر پاییزی متعلق به خانواده مرکبات است که از انواع پرتقال ماندرین به شمار می رود. نارنگی نارس پوست سبز دارد و نارنگی رسیده مانند پرتقال پوستی نارنجی اما درخشان دارد که چندان محکم نیست و به راحتی جدا می شود.از جمله خواص نارنگی می توان به لاغری، سلامت قلب و چشم و کبد، پوست و مو و معده اشاره کرد. نارنگی برای درمان کم خونی، یبوست، سرطان، سرماخوردگی و زخم مفید است و دارای فواید زیادی در دوران بارداری و کودکان می باشد.

خواص نارنگی

نارنگی میوه ای است که دارای خواص سلامتی و مواد مغذی فراوانی است که موجب کاهش التهاب در اندام ها، کاهش خطر بروز سرطان، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، محافظت از قلب، تنظیم فشارخون، افزایش دید، کمک به پیشگیری از دیابت، بهبود زخم های سطحی، بهتر شدن هضم مواد غذایی، کاهش خطر بروز پوکی استخوان، تاخیر در پیری زودرس پوست، ترمیم دوباره DNA و همچنین افزایش رشد مو می گردد. در ادامه با خواص نارنگی بیشتر آشنا خواهید شد.

کاهش التهاب

یکی از خواص نارنگی این است که به واسطه داشتن مقادیر زیادی ویتامین A توانایی کاهش التهاب در بدن و اندام های مختلف را دارد. علاوه بر ویتامین C، نارنگی حاوی ویتامین A نیز می باشد که در نوع خود تامین کننده آنتی اکسیدان های بدن هستند. آنتی اکسیدان ترکیبی است که ما از آن به عنوان درمانگر اغلب بیماری ها یاد کرده ایم. آنتی اکسیدان به عنوان عاملی برای پیشگیری از بروز واکنش های اکسیداتیو عمل کرده و موجب کاهش التهاب ناشی از این فرایندها در بدن می شود. التهاب نشانه ای از انواع بیماری های مزمن به مانند آرتروز، درد مفاصل، روماتیسم و بیماری های قلبی و عروقی است. خوشبختانه آنتی اکسیدان طول عمر زیادی در بدن دارد و می تواند برای مدت زیادی در بدن باقی بماند.

خواص نارنگی در آرام بخش بودن

یکی دیگر از خواص نارنگی در این است که می تواند به شما آرامش بیشتری بدهد. بر اساس مطالعات انجام شده روی خواص نارنگی مشاهده شده است که این میوه و ترکیبات موجود در آن می تواند التهاب ها را سرکوب و بیش فعالی که نتیجه مشکلات عصبی در کودکان است را به مقدار زیادی کنترل کند. همچنین نتایجی به مانند بهبود سیستم گردش خون، گوارش و همچنین دفع ادرار نیز در بررسی های انجام شده روی خواص نارنگی به دست آمده است.

در برخی موارد طب سنتی پیشنهاد داده است که خواص نارنگی حتی می تواند به کاهش التهاب، اضطراب، استرس و حتی افسردگی هم کمک کند. از این رو شما می توانید خواص نارنگی را در جهت رسیدن به آرامش بهتر و همچنین رسیدن به ساعت خواب منظم تر استفاده کنید.

کاهش احتمال بروز سرطان

همانطور که اشاره کردیم، نارنگی می تواند از بروز بیماری های بسیاری جلوگیری کند که از جمله آن ها سرطان است. سرطان در اثر آسیب سلولی به وجود می آید و نارنگی عاملی برای بهبود آسیب های سلولی نیز می باشد. یکی از خواص نارنگی این است که بر اساس آنچه که گفته شد، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به اشکال مختلف در خود دارد. آنتی اکسیدان ها به عنوان ضد سرطان در بدن شناخته می شوند. آنتی اکسیدان ها به طور خاص از بروز جهش های سلولی و همچنین تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. در نهایت رشد تومورهای موجود در اندام های مختلف کاهش پیدا کرده و موجب کنترل از رشد سرطان می شود.

بهبود سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن نقش های متفاوتی در بدن دارد که در نهایت باعث حفظ سلامتی ما می گردد ولی اغلب مردم سیستم ایمنی را دیواری در برابر سرماخوردگی برای محافظت از خود می دانند. با این وجود، سیستم ایمنی نمی تواند خود را مجهز و ایمن نگه دارد و برای رشد و تقویت آن نیاز به دریافت مواد مغذی است. مواد مغذی که موجب افزایش قدرت دفاعی سیستم ایمنی بدن می گردد، ویتامین ها و اغلب مواد معدنی هستند. نارنگی به عنوان مرکبات و هم خانواده پرتقال، مقدار مناسبی ویتامین در خود دارد تا سیستم ایمنی را در جهت شناسایی بهتر باکتری ها و سلولهای بیماری زا (پاتوژن) بهبود ببخشد. این خاصیت در مرکبات به علت وجود بیوفلانوئیدها هستند.

خواص نارنگی در بهبود مشکلات معده

معده یکی از حساس ترین اندام های انسان است که باید برای سلامتی آن کوشید. مشخص شده است که یکی از خواص نارنگی در بهبود سلامتی مشکلات گوارشی، معده و همچنین روده است. بر اساس مطالعاتی که روی خواص نارنگی انجام شده است، نفخ و دفع گاز از بدن و سیستم گوارشی با مصرف و استفاده از خواص نارنگی به مقدار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

روغن نارنگی که این روزها در همه جا از آن به عنوان یک فراورده پرخاصیت از نارنگی معرفی می کنند، می تواند جریان شیره گوارشی، تعادل میان اسید و باز و همچنین ترشح صفرا را بهبود دهد. به همین دلیل است که خواص نارنگی به میزان زیادی در بهبود مشکلات معده توصیه شده است.

محافظت از قلب

قلب مسئول انتقال خون در اندام های داخلی بدن است و سلامت آن برای عملکرد مناسب اندام های داخلی کاملا ضروری و واجب است. یکی از خواص نارنگی این است که می تواند به افزایش سلامت قلب به واسطه داشتن ترکیبات ضد آنتی اکسیدانی کمک شایانی کند. از جمله دلایل بیماری قلبی، التهاب در رگ های منتهی به قلب یا دهانه رگ ها در قلب است که آنتی اکسیدان ها می توانند از بروز این التهاب ها به میزان زیادی جلوگیری کنند. بدن انسان مملو از رادیکال آزاد است.

رادیکال های آزاد تا حدودی در بدن بدون خطر هستند اما اگر غلظت آن ها افزایش پیدا کند موجب بروز بیماری های شایع و خطرناک می شود. ویتامین C موجود در نارنگی از جمله مواد آنتی اکسیدانی است که می تواند غلظت رادیکال های آزاد در بدن را کاهش دهد. به همین دلیل است که خوردن نارنگی باعث بهبود گردش خون و سلامتی قلب می گردد. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی نارنگی از تجمع کلسترول های مضر در بدن جلوگیری و از سوی دیگر به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

کاهش فشارخون

همانطور که اشاره شد، یکی از خواص نارنگی این است که برای سلامتی قلب مفید است و به واسطه آن موجب کاهش فشارخون نیز می گردد. نارنگی دارای مقادیر زیادی پتاسیم است. پتاسیم از جمله عناصری است که به عنوان الکترولیت عمل کرده و خواصی مشابه سدیم در بدن ایفا می کند که باعث تعادل ترکیبات یونی در خون می گردد. این تعادل موجب خارج شدن آب اضافی از بدن و کنترل فشارخون می شود.

پتاسیم خواص دیگری هم دارد که از جمله آن ها، افزایش قطر رگ های خونی و افزایش میزان خون رسانی به اندام ها است. علاوه بر این افزایش قطر رگ، فشار وارد شده بر آن را نیز کاهش می دهد. از حد اعتدال مصرف پتاسیم خارج نشوید و خوردن چند دانه نارنگی برای استفاده از خواص آن برای کاهش فشارخون کافی است.

خواص نارنگی در درمان اسپاسم

اسپاسم یکی از مشکلاتی است که می تواند در هر یک از اندام های بدن شما رخ دهد. اسپاسم سطح ساده تا پیشرفته دارد. عموماً گزارش شده است که اسپاسم در اندام هایی به مانند تنفس، گوارش و سیستم عصبی تأثیر گذار بوده است. برای اینکه از بروز اسپاسم جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از خواص نارنگی استفاده کنید. ساده ترین عوارض بروز اسپاسم در معده، اسهال و همچنین وبا می تواند باشد. برای جلوگیری کردن از بروز این مشکلات سلامتی خواص نارنگی را هیچ وقت فراموش نکنید.

بهبود بینایی

سلامت بینایی انسان نیاز به مصرف مواد غذایی حاوی کاروتنوئید به عنوان مواد آنتی اکسیدانی است. یکی از خواص نارنگی این است که حاوی ویتامین C و ویتامین A است که از آسیب های بینایی معمول در انسان به مانند آب مروارید جلوگیری می کند. وجود این ویتامین ها به طور مستقیم و غیر مستقیم سلامتی بینایی شما را تضمین می کنند.

کاهش احتمال بروز دیابت

یکی از خواص نارنگی این است که برخلاف دیگر میوه ها به طور مستقیم به کاهش دیابت کمکی نمی کند بلکه با کاهش دادن عوامل موثر در دیابت، موجب کاهش احتمال بروز آن می گردد. دیابت به طور پیچیده با چاقی در ارتباط است. چاقی موجب بروز برخی اختلالات هورمونی می گردد که در نتیجه آن، ترشح انسولین در بدن مختل می گردد. کاهش ترشح انسولین موجب بروز دیابت در انسان می شود. نارنگی با دارا بودن ترکیبات چربی سوز، میزان ذخایر چربی موجود در بدن را کاهش می دهند و به طور غیر مستقیم در عملکرد صحیح غدد انسولین تاثیر می گذارند.

خواص نارنگی و تونیک

هماهنگی و عملکرد بدن شما نیاز به مصرف مواد مغذی مختلف دارد. مهم ترین این ترکیبات می تواند تونیک باشد. این ماده مغذی در روغن معطر نارنگی به مقدار زیادی دارد. به واسطه وجود این ماده مغذی، افزایش متابولیسم و همچنین جذب بهتر مواد غذایی، در لیست خواص نارنگی قرار می گیرد. همچنین گزارش شده است که این خاصیت نارنگی باعث خواهد شد تا معده و روده ها نیز با بازده بیشتری کار کنند.

در مورد دیگر مواد مغذی و خواص نارنگی نباید فراموش کنیم که در مقالات زیادی عنوان شده که مصرف کردن نارنگی باعث خواهد شد عملکرد غدد درون ریز بدن بهبود پیدا کرده و در نتیجه مشکلات عصبی، گوارشی و همچنین سوخت و ساز به مقدار زیادی تنظیم شود.

بهبود سریع زخم

کلاژن، از جمله ترکیبات تشکیل دهنده مفاصل و بسیاری از بافت های دیگر که پوست هم من جمله آن ها است. سنتز کلاژن در بهبود بافت های آسیب دیده و زخم های سطحی روی پوست به عنوان عاملی شفابخش عمل می کند. ویتامین C، عاملی برای افزایش سرعت سنتز کلاژن است که در نارنگی به میزان زیادی وجود دارد. خوردن نارنگی به واسطه داشتن ویتامین مربوط به کلاژن، می تواند در بهبود یافتن سریع زخم ها اثر مفید داشته باشد.

بهبود هضم مواد غذایی

یکی از خواص نارنگی این است که دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی است. فیبرهای نامحلول در نارنگی موجب روان شدن روده ها و جاری شدن بهتر مواد غذایی در طول روده می شود. این عامل باعث جلوگیری از به وجود آمدن یبوست در انسان می شود. علاوه بر این فیبر محلول در نارنگی، باکتری های مفید در سطح روده را تغذیه می کند و باعث می شود که متابولیسم هضم مواد غذایی در طول روده همیشه پایدار باشد. بوی نارنگی به عنوان عاملی برای افزایش میزان بزا نیز عمل می کند.

خواص نارنگی در داشتن پوست صاف

پیر شدن پوست فرایندی است که در اثر کمبود ویتامین ها و همچنین بروز واکنش های رادیکال آزادی روی پوست بروز می کند. خوشبختانه شما می توانید با استفاده از مواد مغذی به مقدار زیادی از بروز مشکلات سلامتی پوست مانند پیری زودرس جلوگیری کنید. از جمله روش های طبیعی برای جلوگیری از پیری پوست، استفاده کردن از خواص نارنگی است.

از آنجایی که خواص نارنگی به دلیل وجود رادیکال های آزاد و همچنین انواع ویتامین ها بارها و بارها اشاره شده است، اکنون به خوبی می دانید که این مواد مغذی با رادیکال های آزاد و همچنین دیگر عوامل مخرب سلولی مقابله می کنند و پوست شما سالم تر خواهد ماند.

علاوه بر موارد اشاره شده خواص نارنگی باعث خواهد شد تا کلاژن پوست شما شروع به فعالیت بهتر کند و در نتیجه پوست شما به مقدار زیادی از بروز پیری زودرس و مشکلات مشابه آن در امان می ماند.

کاهش خطر پوکی استخوان

یکی از خواص نارنگی این است که از جمله میوه هایی است که می تواند از شکستگی استخوان و ضعف در استخوان ها جلوگیری کند. پوکی استخوان بیماری است که در اثر کاهش تراکم مواد استخوانی در بافت توده های بدنی به وجود می آید و به طور معمول موجب تضعیف ساختاری در استخوان می گردد. این بیماری در سنین بالا، باعث شکستگی های غیرقابل ترمیم می شود. میوه نارنگی دارای مقادیر زیادی پتاسیم، کلسیم و منیزم است و نقش مهمی در حفظ سلامتی استخوان و در نتیجه جلوگیری از شکستگی و ضعف ساختاری دارد. سلامت استخوان و بهبود تراکم آن تاثیر کلیدی در حفظ سلامتی شما در کهن سالی دارد.

عوارض جانبی میوه نارنگی و زیاده روی در مصرف آن

خواص نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار موثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را تضمین می کند. میوه پرخاصیت نارنگی سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است ، میوه ای که مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است. درصورت زیاده روی در مصرف آن عوارضی خواهد داشت.

1. نازک و ضعیف شدن مینای دندان

نارنگی اسیدی است پس اگر نارنگی زیادی مصرف کنید، به لایه دندان آسیب خواهد رساند. اسید موجود در دندان باعث می شود که لایه مینای دندان نازک شود. مینای دندان از دندان در برابر باکتری ها، ویروس ها و انواع مختلفی از بیماری ها محافظت می کند. تخلیه مینا باعث عفونت و مشکلات سلامتی دهانی و حساسیت دندان می شود.

2. سوزش معده از عوارض مصرف زیاد نارنگی

مصرف بیش از حد نارنگی باعث التهاب معده یا زخم معده می شود و باعث می شود که معده بسوزد. اسفانکترها ماهیچه هایی برای اطمینان از اینکه اسید معده به مری بالا نمی آیند، هستند که به اینها اسید می رسد.بعضی اوقات این ماهیچه ها به خوبی کار نمی کنند و می توانند اسید معده را رها کنند تا به مری برسد. این باعث ایجاد احساس سوزش می شود و آن را سوزش سردل می نامند. نارنگی اسیدی است و اگر بیش از حد مصرف شود می تواند باعث سوزش سردل شود.

3.مصرف زیاد نارنگی باعث کم آبی و ادرار مکرر می شود

نارنگی یک میوه ای است که غنی از ویتامین Cاست. این ویتامین برای حفظ بدن سالم مثل جلوگیری از پیری زودرس، افزایش ایمنی بدن، کاهش اسکابیز، کمک به از بین بردن مایعات و سدیم و غیره مفید است.مصرف مقدار کافی نارنگی برای بدن خوب است اما اگر شما مقدار زیادی نارنگی مصرف کنید، باعث خروج مایعات بدن و نمک خواهد شد. عدم وجود نمک در بدن باعث ادرار بیش از حد می شود. این منجر به آب زدایی و یا کمبود مایعات بدن می شود.

4.نارنگی اگر خوب تمیز نباشد، آلوده به آفت کش است

اگر تمیز نباشد، تاثیر آن بر سلامت به دلیل وجود مواد آفت کش ها روی پوست نارنگی تاثیر خواهد داشت. بهترین راه این است که این میوه نارنگی را خوب بشوییم.

5.مصرف نارنگی زیاد باعث تهوع، استفراغ و درد لگن می شود

نارنگی اسیدی است و مصرف بیش از حدش باعث افزایش اسید معده می شود. اسید معده چیزی است که موجب تهوع، استفراغ، درد می شود. اسید نارنگی باعث فرسایش خاک و آستر معده می شوند.

6. نارنگی می تواند ریسک سنگ کلیه و سنگ صفرا را افزایش دهد

نارنگی که دارای یک ماده اسیدی است، می تواند در صورتی زیاد باعث تشکیل بلورهایی شود. این بلورها موجب سنگ کلیه و سنگ صفرا می شوند، چون مانع جذب کلسیم در بدن می شود.

7.نارنگی نامناسب برای پوست خشک

مصرف بیش از حد نارنگی باعث کاهش مایعات بدن می شود. تاثیر بیشتر برای پوست های است که پوست خشک دارند که ناشی از کمبود مایع یا آب در بدن است.

8. افزایش جوش

نارنگی یک ماده اسیدی است که روی آکنه تاثیر می گذارد. معمولاً این اتفاق با خونریزی شدید و آکنه اتفاق میفتد و می تواند اثر زخم روی صورت را ایجاد کند. در عوض، اگر شما مشکلاتی با صورت خود دارید، می توانید از خوردن نارنگی خودداری کنید.

9. مناسب برای موهای خشک

با توجه به اعتقاد بسیاری از مردم، استفاده از اسیدها به طور مستقیم بر روی مشکل ریزش مو می تواند باعث بهبود موها شود. نارنگی برای بدن مفید است، اما باعث ریزش مو می شود. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که نارنگی را به صورت مستقیم بر روی پوست مو استفاده کنید.

10. فیبر خیلی زیاد نارنگی خوب نیست

نارنگی که مقدار زیادی فیبر دارد برای سلامتی بدن، به ویژه در بخش گوارشی بسیار خوب است اما اگر فیبر خیلی زیاد شود، باعث گرفتگی عضلات، اسهال و غیره می شود.

11.نارنگی برای برخی افراد پوست چرمی می سازد

اثر جانبی نارنگی باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در مدت زمان طولانی می شود. تغییرات در اینجا معمولاً در برخی قسمت ها روشن تر به نظر می رسند و قسمت های دیگر کمی تیره تر به نظر می رسند.

12. نارنگی باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می شود

برخی از اثرات جانبی نارنگی را مشاهده کنید این نارنگی چقدر می تواند به حساسیت به نور معروف باشد. افرادی که حساسیت به نور را تجربه می کنند، نمی توانند بدون ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و آن ها باید مصرف بیش از حد عصاره نارنگی را کاهش دهند.

خواص آب نارنگی

  • مصرف منظم آب نارنگی فشار خون دیاستولیک را کاهش می دهد
  • نارنگی یک منبع عالی ویتامین برای بدن بوده و باعث جلوگیری از التهاب در بدن می شود
  • مصرف آب نارنگی مقاومت به انسولین را کاهش داد و ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری می کند
  • آب نارنگی حاوی پکتین و همی سلولز است باعث چربی سوزی و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شود
  • آب نارنگی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارد که باعث بهبود زخم می شود
  • آب نارنگی هضم را بهبود می بخشد و به درمان بیماری های گوارشی کمک می کند
  • نارنگی مقادیر زیادی ویتامین A دارد که چین و چروک صورت را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود
  • آب نارنگی مقادیر بالایی ویتامین B12 دارد که از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود

خواص هسته نارنگی

در طب چینی هسته های خشک شده ی نارنگی را برای افزایش انرژی و کاهش درد استفاده می کنند، همچنین معتقدند هسته نارنگی برای درمان فتق، تورم دردناک بیضه ها و تورم پستان مفید می باشد.

خواص روغن پوست نارنگی

روش تهیه روغن نارنگی : روغن نارنگی که از فشرده سازی سرد پوست آن استخراج می شود حاوی مقادیر بالایی آلفا-پینن، آلفا توژون، بتا پینن، کافور من، سیترونلال، لیمونن، لینالول و ترپینول می باشد.

  • روغن نارنگی از ایجاد عفونت، تب، و تشنج جلوگیری می کند
  • روغن پوست نارنگی باعث سم زدایی اسید اوریک، آلاینده ها، نمک و آب اضافی بدن از طریق عرق و ادرار می شود
  • روغن نارنگی باعث کاهش التهاب بدن می شود و از اضطراب، استرس و آلرژی جلوگیری می کند
  • روغن نارنگی معده درد را درمان می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (78 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان