خواص شگفت انگیز کره نارگیل برای سلامتی و پوست و مو

  پنجشنبه، 21 فروردین 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص شگفت انگیز کره نارگیل برای سلامتی و پوست و مو
نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی و پرکاربرد ترین مواد موجود در کره زمین است. این کره، نسبتا همه کاره، ارزان و در دسترس است و کار کردن با آن آسان است. و حتما بسیاری از شما درباره خواص کره نارگیل برای مو سر چیزهای زیادی شنیده اید.

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل یکی از بهترین انواع کره های گیاهی است که از پوره گوشت نارگیل تهیه شده و شامل مقادیری روغن نارگیل هم می باشد. کره نارگیل در دمای اتاق جامد بوده و هنگامی که گرم شود به فرم مایع در می آید، سفید رنگ است و دارای عطر و طعم قوی نارگیل می باشد. کره نارگیل حاوی مقادیر بالای اسید های چرب سالم است و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید می باشد.

تفاوت کره نارگیل با روغن نارگیل

روغن نارگیل

  • روغن نارگیل 100 درصد چربی بوده و از اسید های چرب زنجیره متوسط تشکیل شده است
  • زمانی که ذوب می شود به رنگ زرد روشن و شفاف در می آید
  • برای آشپزی با درجه حرارت بالا مناسب است
  • در دمای اتاق ذخیره می شود
  • در کشور های جنوب شرق آسیا به فراونی استفاده می شود

کره نارگیل

  • کره نارگیل از 60 درصد چربی (اسید های چرب زنجیره متوسط) تشکیل شده است
  • فیبر و پروتئین دارد
  • رنگ آن سفید است
  • در دمای بالا می سوزد به همین دلیل نباید برای پخت و پز غذا استفاده شود
  • در دمای اتاق ذخیره می شود

فواید دارویی و درمانی کره نارگیل برای بدن

1. لاغری و کاهش وزن

شاید برای شما هم عجیب باشد که خوردن چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند اما باید بگوییم که مصرف چربی های سالم مانند کره نارگیل که حاوی مقادیر بالای اسید های چرب ​​زنجیره متوسط هستند به بهبود متابولیسم بدن کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شوند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای لوریک اسید موجود در کره نارگیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

3. ضد میکروب طبیعی

کره نارگیل به دلیل مقادیر بالای لوریک اسیدی که دارد، دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی و حتی برونشیت را کاهش می دهد.

4. پیشگیری از بیماری ها

کره نارگیل به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب زنجیره متوسط ​​که دارد باعث کاهش التهاب بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های دیابت، پوکی استخوان، سنگ کیسه صفرا، بیماری کرون و حتی سرطان را از بین می برد.

5. ورزشکاران و بدنسازان

از آنجا که کره نارگیل دارای اسید های چرب زنجیره متوسط ​است توسط بدن به سرعت جذب شده و به عنوان یک منبع انرژی برای ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرد.

6. منبع غنی فیبر غذایی

کره نارگیل حاوی مقادیر بالای فیبر خوراکی است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد؛ذکلسترول خون و قلب : فیبر موجود در کره نارگیل به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را از بین می برد. قند خون و دیابت : فیبر موجود در کره نارگیل به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

7. منبع آهن خوراکی

کره نارگیل بر خلاف روغن نارگیل حاوی مقادیر قابل توجه آهن است به همین دلیل با افزایش تعداد گلبول های قرمز خون به پیشگیری و درمان کم خونی فقر آهن یا آنمی کمک کرده و باعث افزایش اکسیژن رسانی به بدن می شود.

8. سلامت پوست صورت

کره نارگیل به راحتی توسط پوست جذب می شود، باعث کاهش رادیکال های آزاد شده و به سلامت پوست صورت، کاهش چین و چروک و رفع خشکی پوست کمک می کند.

9. تقویت و افزایش رشد مو

کره نارگیل به راحتی توسط مو جذب می شود به همین دلیل می تواند باعث تقویت فولیکول ها و افزایش رشد موی سر شود.

10. درخشان کننده و براق کننده مو

ماساژ مو و پوست سر با کره نارگیل به بهبود سلامت مو ها کمک کرده و باعث درخشان تر و براق تر شدن آن ها می شود.

کربوهیدارت نارگیل پایین است

اگر در تلاش هستید تا میزان کربوهیدارت مصرفی خود را به منظور کاهش وزن کم کنید، نارگیل از میزان کم این ریزمغذی سود می برد. به عنوان مثال، یک قاشق غذاخوری از تکه های نارگیل شیرین نشده تنها 3.5 گرم کربوهیدارت دارد. از آنجایی که قند موجود در نارگیل خوشمزه است، به راحتی جذب می شود و فرآوری نشده است، می توانید به راحتی از این ماده غذایی در غذاها و اسموتی های خود استفاده کنید.

اندازه هر وعده مصرفی بسیار مهم است

نارگیل میوه ای مفید است، اما باید به میزان مصرف آن توجه داشته باشید. به رغم این که نارگیل در کاهش هوس های غذایی موفق عمل می کند و از سطح کربوهیدارت پایینی برخوردار است، اما همچنان از جمله مواد غذایی با میزان کالری و چربی اشباع شده بالا محسوب می شود. اگر قصد دارید از نارگیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید و وزن خود را کاهش دهید، میزان مصرف آن باید 10 درصد از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل دهد. در نتیجه، اگر روزانه 1,600 کالری مصرف می کنید، حدود 160 کالری باید به نارگیل اختصاص یابد.

همچنین، توصیه می شود میزان مصرف روغن نارگیل برابر با یک قاشق غذاخوری در روز (120 کالری) حفظ شود و اندازه وعده مصرفی تکه های نارگیل شیرین نشده برابر با دو قاشق غذاخوری در روز (حدود 110 کالری) باشد. هنگامی که موضوع شیر نارگیل مطرح می شود، میزان مصرف شیر نارگیل شیرین نشده که از آب تصفیه شده تهیه می شود، برابر با یک فنجان (حدود 110 کالری) باید باشد. اگر به شیر نارگیل غلیظ تر علاقه دارید، وعده های مصرفی شیر نارگیل خالص باید برابر با دو اونس (90 کالری) باشد تا میزان چربی اشباع شده مصرفی بیش از اندازه نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه