خواص فلفل سفید

  پنجشنبه، 15 مهر 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
خواص فلفل سفید
فلفل سفید یکی از محبوب ترین چاشنی های آشپزی در دنیا است. این چاشنی به صورت عمده در کشورهای آسیایی برای سوپ استفاده می شود، این گیاه عطر و طعم متمایز خود را دارد که یک مزه تند اما متعادل را به غذاها از جمله غذاهای ژاپنی یا چینی می دهد. فلفل سفید که به عنوان چاشنی استفاده می شود اساسا میوه گیاه فلفل سفید است که به دانه فلفل شناخته می شود.

بسیاری از مردم برای طعم دار کردن مواد غذایی در روند پخت و پز از انواع مختلف فلفل مانند فلفل قرمز و سیاه استفاده می کنند. با این حال، کمتر کسی می داند که فلفل سفید نیز وجود دارد و دارای خواص بسیاری است.

فلفل سفید گیاهی خودرو و وحشی است که در هند به وفور رشد می کند. میوه های این درخت کوچکتر از نخود بوده و به صورت خوشه ای از درخت آویزان هستند. پس از رسیدن این دانه ها، آن ها را چیده و خشک می کنند و پس از آسیاب کردن می توانید آن را به عنوان فلفل سفید مورد استفاده قرار می دهید.

فلفل سفید از گیاهان دارویی بسیار قدیم جهان است و دارای طبع گرم و خشک می باشد.

رقیق کنندهٔ خون، ضدبلغم، ضدنفخ و ضدسرفه است.

از فلفل سفید برای تسکین درد دندان، قطره قطره آمدن ادرار، تقویت کبد، تنگی نفس، تقویت حافظه، مسمومیت و تقویت معده نیز استفاده می کنند.

مشخصات گیاه فلفل سفید

فلفل سفید و (سیاه) درختچه ای بالا رونده ای است که به حالت خودرو و وحشی در مناطق مختلف هند می روید. گل های آن سفید و به صورت سنبله و میوه آن گرد و کوچکتر از نخود، ابتدا به رنگ سبز و پس از رسیدن به رنگ قرمز تیره در می آید و به شکل خوشه ای از ساقه آویزان می شود. رای به دست آوردن فلفل سفید، دانه ها هنگام برداشت باید کاملاً رسیده و به رنگ کبود متمایل به قرمز تیره باشند. دانه ها را در آب قرار می دهند تا خیس بخورند. سپس تنها مغز دانه ها باقی می مانند که در جریان خشک شدن رنگ سفید متمایل به زرد پیدا می کنند.

دانه های فلفل سفید و سیاه

ارزش غذایی فلفل سفید

فلفل سفید، فاقد سدیم است بنابراین برای بیماران مبتلا به فشار خون مفید است. در هر 100 گرم فلفل سفید سطح کربوهیدرات 23٪ و سطح رژیم غذایی 104٪ میباشد. هر 100 گرم از این ماده حاوی 296 کالری است. فلفل سفید حاوی 35٪ ویتامین C و 26٪ کلسیم است و دارای منگنز فراوان است بنابراین به متابولیسم بدن کمک می کند. سلنیوم موجود در فلفل سفید برای بهبود هورمونهای جنسی مردانه و درمان ناتوانی جنسی مفید میباشد. روی در فلفل سفید سبب بهبود حرکت اسپرم و افزایش تعداد آنها و سبب تراکم ماهیچه ورشد مو میشود.

خاصیت دارویی فلفل سفید

فلفل سفید به طور بالقوه معمولا در آشپزخانه ها استفاده نمی شود ولی بعضی از افراد از آن استفاده دارویی می کنند تا هضم را بهبود بخشد، از نفخ جلوگیری کرده و به سلامت عمومی بدن کمک نماید. همچنین این فلفل، گاهی اوقات استفاده می شود تا بیماری هایی مثل اسهال را درمان کند و جذب ترکیباتی مثل زردچوبه را افزایش دهد.

کمک به مبارزه با سرطان:

مواد تند مانند فلفل ها به خواصشان در ارتقای سیستم ایمنی شناخته شده اند. حتی یافته غافلگیر کننده تر اینکه تحقیقات دریافته اند که کاپسایسین؛ ماده ای که عطر و طعم تند به فلفل می دهد، قادر به کشتن بعضی از سلول های سرطانی است. این یافته ها به خصوص در درمان سرطان پروستات نشان داده شدند.

فلفل سفید برای بهبود گوارش:

دلایل بسیاری وجود دارد برای اینکه افراد از فلفل سفید به عنوان چاشنی در آشپزی های خود استفاده می کنند. در کنار بهبود طعم آن آشپزی ها، فلفل سفید همچنین می تواند سیستم گوارشی ما را نیز ارتقا دهد. فلفل ها این کار را با تحریک بدن برای ترشح بیشتر کلریدریک اسید که برای فرآیند گوارش ضروری است، انجام می دهند. فلفل سفید همچنین حاوی فیبر است که می تواند حرکت دودی گوارش و همچنین ترشح گاستریک اسید را نیز تحریک کند که گوارش را بهبود داده، حرکات روده را تسهیل کرده و از بدن در مقابل مشکلات گوارشی مانند سرطان روده مراقبت می کند.

فلفل سفید افزایش دهنده انرژی:

فلفل سفید نه تنها چاشنی غذا را زیاد می کند بلکه تولید انرژی را در میتوکندری سلول هایمان افزایش دهد. فلفل سفید حاوی منگنز است که یک جزء ضروری برای تولید انرژی و مبارزه با رادیکال های آزاد می باشد.

فلفل سفید برای تثبیت سلامت دندان:

بعضی افراد از فلفل سفید به عنوان درمان جایگزین برای دندان درد استفاده می کنند که عمدتا به منظور تسکین درد استفاده می شود. نه تنها برای دندان درد، بلکه فلفل سفید جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز استفاده می شود.

فلفل سفید برای درمان برخی مشکلات پوستی:

فلفل سفید حاوی پیپرین است، ماده ای که عملکردهای بسیاری دارد، که مهمترین آن افزایش ظرفیت های مغذی مانند بتا کاروتن، کورکومین، سلنیوم، ویتامین B6 و آمینو اسید است. کمتر شناخته شده اما پیپرین می تواند به درمان مشکلات پوستی مانند ویتیلیگو کمک کند. ویتیلیگو نوعی بیماری پوستی است که در برخی نواحی پوستی، پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد.علاوه بر این مزایا فلفل سفید به عنوان ماده ای مفید برای پوست محصوب می شود که به مهمترین ان ها اشاره نموده ایم.

زیبایی پوست

ضد آفتاب طبیعی

متخصصان پوست می گویند که اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی و همچنین مالیدن پودر فلفل سفید بر روی پوست، بدن را در برابر اشعه های خطرناک نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

درمان ویتیلیگو (پیسی)

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای پیپرین است که باعث تحریک رنگدانه های پوست شده و یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان بیماری ویتیلیگو یا پیسی محسوب می شود.

جوان سازی پوست صورت

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سفید به کاهش چین و چروک و لکه های تیره پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

لایه برداری پوست

فلفل سفید یک روش طبیعی و عالی برای پاک سازی و لایه برداری پوست صورت از سلول های مرده محسوب می شود که باعث براق تر شدن پوست می شود.

فلفل سفید برای کمک به کاهش وزن:

طبق برخی تحقیقات پیپرین موجود در فلفل سفید ماده ای موثر در کاهش وزن و به خصوص در کاهش چربی هاست. این تحقیقات می گویند که پیپرین می تواند شکل گیری چربی ها را مسدود کند و بنابراین چربی بدن تحت کنترل در می آید.

بهبود سلامتی استخوان با فلفل سفید:

فلفل سفید حاوی مواد معدنی مانند منگنز، مس و منیزیم است. منگنز مواد معدنی ضروری است که در حفظ سلامت استخوان با دو ماده معدنی دیگر نقش دارد. مس نیز مانند منگنز تاثیر مشابهی دارد در حالیکه منیزیم نقش مهمی در سالم نگاه داشتن مفاصل بازی می کند.

فلفل سفید یک تسکین دهنده درد:

فلفل سفید حاوی کاپسایسین است که به صورت اعجاب انگیزی به عنوان یک ماده مسکن عمل می کند. پس تعجبی ندارد که بعضی از ژل ها و اسپری های مسکن درد ماهیچه دارای کاپسایسین باشند. گرمای تولید شده توسط کاپسایسین می تواند تنش ماهیچه را آرام و اسپاسم ماهیچه را تسهیل کند.

فلفل سفید برای درمان آرتروز:

فلفل های سفید درمان بالقوه ای برای آرتروز هستند. درمان های طبیعی کمی در دنیا هستند که حاوی منیزیم و کاپسایسین باشند؛ این دو ماده به همراهی یکدیگر مانند یک ضد التهاب و مسکن درد عمل می کنند. در مورد آرتروز فلفل های سفید می توانند فواید خود را در تسکین و جلوگیری از درد اثبات کنند.

فلفل سفید برای درمان سردرد:

نه تنها التهاب، بلکه فلفل سفید در درمان دیگر انواع دردها مانند سردرد نیز موثر است. همانطور که همه ما میدانیم درد یک پیام عصبی است. کاپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند گیرنده های درد ناقل های درد را مسدود کرده و درد ناشی از سردرد را از بین ببرد.

فلفل سفید برای پاکسازی احتقان بینی:

غذاهای گرم می توانند تغییر زیادی در ما ایجاد کنند زمانی که حال خوشی نداریم. حتی زمانی که ما از فلفل سفید یه عنوان یک افزودنی فصلی استفاده می کنیم. با توجه به گرمایی که از فلفل سفید تولید می شود، سیستم تنفسی نیز گرم تر می شود، در نتیجه احتقان و گرفتگی بینی از بین رفته و تنفس ما را راحت تر می کند.

فلفل سفید برای جلوگیری از زخم معده:

خواص آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت بهبود سیستم گوارش کاپسایسین، فلفل سفید را به یک راهکار کامل برای جلوگیری از زخم معده تبدیل کرده است. زخم ها بیشتر توسط باکتری در معده و روده ها ایجاد می شوند. مصرف فلفل سفید می تواند باکتری ها را از بین برده و اسیدی بودن معده را تثبیت کند و از مشکلات گوارشی دیگر ما را حفظ کند.

فلفل سفید برای کنترل فشار خون:

برای آنهایی که نگران فشار خون خود هستند یا اینکه چنین مشکلی دارند، اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی آنها می تواند به حل کردن مشکلات کمک کند. فلاونوئید و ویتامین های موجود در فلفل سفید به فراهم آوری منابع ضروری جهت تقویت عروق خونی و گشاد کردن آنها جهت افزایش جریان خون کمک می کند.

فلفل سفید برای تثبیت سطح قند خون:

اضافه کردن فلفل سفید به رژیم غذایی خود، به معنای افزایش شدید متابولیسم است. در کنار حمایت از فرآیندهای گوارشی، فلفل سفید بدن ما را گرم می کند که منجر به سوختن کالری در طی فرآیند متابولیسم می شود. این فرآیند به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است، به ویژه در صورت ترکیب آن با شنبلیله و زردچوبه آثار مفیدتری خواهد داشت.

فلفل سفید برای بهبود بینایی:

بعضی افراد از فلفل سفید جهت پزشکی سنتی استفاده می کنند. مخلوط کردن آن با بادام، شکر، بادیان رومی و اطریفل منجر به یک معجون می شود برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند.

درمان آب مروارید:

کاربردهای سنتی فلفل سفید در مورد چشم، صرفا در این حد نمی ماند. در حقیقت، فلفل سفید گاهی اوقات برای درمان آب مروارید نیز به کار برده می شود. با ترکیب فلفل سفید و بادام با نسبت یک به پنج در کنار شکر قهوه ای و روغن آب شده؛ معجونی به وجود می آید که جایگزینی برای آنهایی خواهد بود که خواستار درمان آب مروارید هستند و میتواند نتایج موثری داشته باشد.

خوب برای افراد بی اشتها:

عطر و طعم تند و گرم فلفل سفید به افزایش دهنده اشتها شناخته می شود. علاوه بر آن، فلفل سفید برای تسکین علائم بی اشتهایی و کم اشتهایی مناسب است. اضافه کردن فلفل سفید به سوپ یک روش رایج در بسیاری از منازل برای کودکان کم اشتها است.

فلفل سفید برای درمان ضعف و تقویت بنیه:

با مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری فلفل سفید و قهوه و جوشاندن آنها در آب، ترکیب به دست آمده می تواند جایگزینی برای درمان ضعف باشد. همچنین این یک رسم محبوب است تا تخم مرغ آب پز را با نمک و فلفل به عنوان صبحانه مصرف کنند که این کار بنیه و استقامت بیشتری را در طی روز به همراه می آورد.

فلفل سفید برای التیام سرفه:

آنهایی که با سرفه های شدید و گلو درد تحت تاثیر قرار گرفته اند باید پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام مصرف کنند. ترکیب این دو خواص آنتی بیوتیک دارد و گرما تولید می کند. بنابراین بدینوسیله سرفه و سرماخوردگی را به راحتی درمان می کنند.

فلفل سفید برای جلوگیری از سرطان پوست:

استفاده پودر فلفل سیاه یا سفید بر روی پوست می تواند از اشعه های ماورای بنفش خورشید که باعث ایجاد سرطان پوست می شوند، جلوگیری کند.قبل از هر گونه استفاده از این گیاه بر روی پوست بایر با متخصصین مشورت کنید چرا که ممکن است به کار بردن آن بر روی هر نوع پوست مناسب نباشد.

فلفل سفید برای از بین بردن چین و چروک:

با توجه به محتوای غنی آنتی اکسیدان در فلفل سفید، این گیاه یک درمان برای چین و چروک ها و لکه هایی است که برخی از این علائم، نشانه های پیری است. استفاده از فلفل در رژیم غذایی به صورت روزانه می تواند تا به شما کمک کند که برای مدت طولانی زیباتر و جوانتر به نظر برسید.

لایه برداری:

فلفل یک لایه بردار عالی است و می تواند به عنوان یک مالیدنی برای برداشتن سلول های مرده از روی پوست استفاده شود. این کاربرد به پاک کردن سموم از روی پوست برای رسیدن به یک پوست نرم و درخشنده کمک می کند. همزمان با توجه به خواص آنتی اکسیدانی فلفل، مصرف آن گردش خون و اکسیژن در پوست را افزایش می دهد و آن را پر انرژی و جوان نشان می دهد.

زدودن موهای زائد:

موهای زائد بر روی پوست می توانند به طور دائم با استفاده از فلفل سفید و کافور از بین بروند. این دو ماده را با روغن بادام مخلوط کنید و اجازه دهید که این ترکیب به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بماند. هرچند قبل از به کار بردن این ترکیب بر روی پوست مقدار کمی از آن را بر روی نقطه کوچکی از پوست امتحان کنید تا ببینید که مناسب پوست شما هست یا خیر. از این ترکیب بر روی نقاط حساس مانند زیر بغل و ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

فلفل سفید برای درمان شوره سر:

فلفل های سفید و سیاه به عنوان موادی ملاحظه می شوند که می توانند برای درمان شوره سر استفاده شوند. فلفل سفید را با اشک مخلوط کرده و بر روی پوست سر بمالید. بعد از نیم ساعت سر خود را با آب بشویید. به کار بردن این ترکیب به صورت اعجاز آمیزی شوره را از سر دفع می کند. این ترکیب را بیش از نیم ساعت بر روی سر نگذارید زیرا ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

احیا کننده مو:

فلفل سفید در ترکیب با دانه های لیمو به عنوان احیا کننده مو هستی استفاده می شود. این ترکیب را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. موهای خود را شسته و آن ها را درخشان، شفاف و نیم سازید.

فلفل سفید و سلامت قلب:

فلفل سفید می تواند باعث تعریق زیاد یک شخص شود، بنابراین می تواند مایعات زیادی را از بدن دفع کند. وجود زیاد مایعات در بدن به خصوص در اطراف قلب، می تواند باعث سوزش قلب شده و عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی می تواند باعث اجتماع آب در بدن شود که با توجه به فشاری که به شش ها وارد می کند، باعث ایجاد مشکل در تنفس می شود. علاوه بر آن مایعات بسیار زیاد در بدن می تواند با مصرف فلفل سفید، کاهش پیدا کند.

سلامت قلب

مضرات مصرف فلفل سفید

فلفل سفید در برخی افراد می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود که با تورم و درد شکم همراه می باشد.پیپرین موجود در فلفل سفید ممکن است لخته شدن خون را کاهش دهدو زیاده روی در مصرف آن می تواند خطر خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونی را افزایش دهد.افرادی که مبتلا به ورم معده و التهاب کلیه هستند نباید فلفل سفید مصرف کنند.افراد مبتلا به زخم معده باید قبل از مصرف فلفل با پزشک مشورت کنند.مصرف فلفل سفید سبب واکنش های آلرژیک خواهد شد.افرادی که از اختلالات لخته شدن رنج می برند نباید فلفل سفید مصرف کنندزیرا ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان