ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص هل برای لاغری در طب سنتی

  جمعه، 20 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص هل برای لاغری در طب سنتی
یکی از بیماری های فراگیر در کشور ما چاقی است و دلیل اصلی آن رژیم غذایی و نداشتن فعالیت های ورزشی است. با پیشرفت تکنولوژی و شغل هایی که پشت میز انجام می‌شوند فعالیت های بدنی کاهش یافته است. هر چند شاید بیماری چاقی به صورت ارثی در بعضی افراد به‌وجود بیاید ولی تاثیر محیطی در چاقی بیشتر است.

هل، میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

لاغری و کاهش وزن با عرق گیاهی هل

امروزه بحث لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه هایی است که گاها افراد را به سمت استفاده از کارهای خطرناک برای کم نمودن وزن سوق می دهد. که این موضوع شاید لاغری را برای شما در پی داشته باشد اما به سبب آن عوارضی نیز برای شما پدید می آورد. لذا یکی از استاندارد ترین و سالم ترین روش برای کاهش وزن را که به نوعی از آسان ترین روش های درمانی محسوب می شود را می توان مصرف عرقیات گیاهی بیان نمود که سبب می گردد تا به راحتی به نتیجه مطلوب برای کاهش وزن دست یابید. در بین عرقیات متعدد گیاهی که هم از خاصیت لاغری برخور دارند و هم از دیگر خواص مفید برای بدن می توان یکی از عرقیات موثر در این زمینه که از خواص فوق العاده دیگری نیز برخوردار است را عرق گیاهی هل بیان نمود. هل میوه های کوچک از دسته خانواده زنجبلیان می باشد که دارای عطر و طعم خوش برای استفاده به عنوان چاشنی و طعم دهنده مواد غذایی می باشد. این دانه های معطر در انواع مختلف هل سبز، هل سیاه و هل سفید یافت می شوند که بیشتر برای مصارف و بهره مندی از خواص این محصول از هل سبز استفاده می نمایند.

خواص عرق هل

هل از دسته گیاهان با طبیعت گرم و خشک می باشد که هم به صورت دانه و هم به صورت پودر و هم به صورت عرق گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. که به سبب راحتی مصرف و استفاده بیشترین تقاضا به سمت مصرف این نوع محصول به شکل عرق گیاهی می باشد. لذا خرید این محصول از شهر کاشان به عنوان شهر گل و گلاب می تواند شما را در دسترسی به محصول درجه یک یاری نماید.
یکی از ویژگی های این دانه گیاهی که به صورت تقطیر در دیگ های بخار به عرق گیاهی تبدیل می شود را می توان حفظ تمامی خواص اولیه آن بیان نمود که بر خلاف دیگر گیاهان که برخی از خواص خود را در طی عملیات تبدیل شدن به عرق گیاهی از دست می دهند به طور کامل حفظ می نماید را بیان نمود. لذا به همین دلیل و مصرف آسان این نوع محصول می باشد که بیشترین تقاضا برای خرید به سمت عرق هل می باشد. اما در این زمینه یکی از مهم ترین مباحث برای متقاضیان این محصول خواص عرق گیاهی هل می باشد که در زیر می توانید با چندی از این خواص آشنا گردید:
- عرق هل برای لاغری: عرق گیاهی هل به سبب برخورداری از فیبر بالا که منجرب به کاهش اشتها می گردد و خاصیت چربی سوزی که با افزایش متابولیسم بدن ایجاد می نماید را می توان از خواص شگفت انگیز این عرق گیاهی بیان نمود.

- عرق هل مفید برای معده: به سبب طبع گرم این محصول استفاده از آن در تقویت معده، روده و بحث هضم بهتر غذا تاثیر گذار می باشد. تاثیر این عرق گیاهی در باب مشکلات گوارشی نیز موثر بوده و برای نفخ و سوء هاضمه استفاده از آن پیشنهاد می گردد.
- عرق هل تقویت کننده قلب و عروق: علاوه بر خواص مفید این عرق گیاهی در بحث لاغری و دستگاه گوارش استفاده از آن را می توان در بحث تقویت قلب، بهبود خون رسانی و کاهش کلسترول نیز مفید دانست.
- عرق هل مفید برای خوشبو کردن دهان: معطر بودن این نوع عرق گیاهی به سبب بوی خوشی که دارا می باشد و خاصیت پاکسازی باکتری های دهان و دندان می تواند موثر در زمینه رفع بوی بد دهان باشد.
- عرق هل برای رفع اضطراب و افسردگی: با مصرف این نوع عرق گیاهی علاوه بر بهره مند شدن از خواصی از این محصول که در بالا بیان شد می توانید از استرس و اضطراب خود کاسته و به عنوان یک داروی شادی آور از آن استفاده نمایید.
- عرق هل برای پوست: مصرف این نوع عرق گیاهی به سبب بهبود بحث گردش خون سبب می گردد تا پوست شما شفاف شده و به تدریج به درخشان شدن آن و از بین رفتن لک ها کمک نماید.
البته خواص بیشتری از این عرق گیاهی موجود است که امکان عرض آن در این دست نوشته امکان پذیر نبوده و تنها به ذکر برخی از این خواص عرق گیاهی پرداخته ایم.
با توجه به آن چه که در بالا بیان شد شما با مصرف عرق گیاهی هل برای لاغری نه تنها در بحث کاهش وزن موفق عمل نموده اید بلکه به طور ناخواسته از خواص فوق العاده این محصول بدون هیچ گونه عوارضی بهره مند گشته اید.

موارد منع مصرف عرق هل

تاثیرات عرق گیاهی هل به قدری زیاد است که استفاده از آن هیچ عارضه ایی را در پی ندارد و تنها به سبب افراط در مصرف برای افراد گرم مزاج به سبب طبع گرم عرق هل امکان بروز سردرد وجود دارد. حتی بر خلاف برخی از عرقیات گیاهی که مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی مضر می باشد و به صورت منع مصرف برای این دسته از افراد بیان می گردد عرق گیاهی هل را می توان به صورت متعادل در این دوران مصرف گردد.

لاغری با دانه های هل کاهش وزن با دانه های خوشبوی هل

هر هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته میشود.برای اینکه از خواص بینظیر هل بهرمند شوید کافیست چند عدد هل را داخل قوری چایتان بیندازید و بعد از غذا میل کنید . میتوانید مقداری پودر هل را در چایی یا قهوه روزانه تان بریزید. این یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی می باشد. همچنین می توانید دمنوش هل را استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری پودر هل و نصف قاشق چای خوری زنجبیل و همچنین نصف قاشق چای خوری رازیانه را به یک قوری آب داغ در دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید. این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود. هل میوه ای کوچک از خانواده زنجبیلیان است که به عنوان دانه ای خوشبو در انواع مختلفی از جمله هل سیاه، هل سفید و هل سبز یافت می شود.لاغری با دانه های هل دانه هل فواید زیادی برای سلامتی دارد .

چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (406 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (82 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (25 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (17 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (16 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول
تیتر امروز   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...