خواص هل برای لاغری در طب سنتی

  جمعه، 20 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص هل برای لاغری در طب سنتی
یکی از بیماری های فراگیر در کشور ما چاقی است و دلیل اصلی آن رژیم غذایی و نداشتن فعالیت های ورزشی است. با پیشرفت تکنولوژی و شغل هایی که پشت میز انجام می‌شوند فعالیت های بدنی کاهش یافته است. هر چند شاید بیماری چاقی به صورت ارثی در بعضی افراد به‌وجود بیاید ولی تاثیر محیطی در چاقی بیشتر است.

هل، میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

لاغری و کاهش وزن با عرق گیاهی هل

امروزه بحث لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه هایی است که گاها افراد را به سمت استفاده از کارهای خطرناک برای کم نمودن وزن سوق می دهد. که این موضوع شاید لاغری را برای شما در پی داشته باشد اما به سبب آن عوارضی نیز برای شما پدید می آورد. لذا یکی از استاندارد ترین و سالم ترین روش برای کاهش وزن را که به نوعی از آسان ترین روش های درمانی محسوب می شود را می توان مصرف عرقیات گیاهی بیان نمود که سبب می گردد تا به راحتی به نتیجه مطلوب برای کاهش وزن دست یابید. در بین عرقیات متعدد گیاهی که هم از خاصیت لاغری برخور دارند و هم از دیگر خواص مفید برای بدن می توان یکی از عرقیات موثر در این زمینه که از خواص فوق العاده دیگری نیز برخوردار است را عرق گیاهی هل بیان نمود. هل میوه های کوچک از دسته خانواده زنجبلیان می باشد که دارای عطر و طعم خوش برای استفاده به عنوان چاشنی و طعم دهنده مواد غذایی می باشد. این دانه های معطر در انواع مختلف هل سبز، هل سیاه و هل سفید یافت می شوند که بیشتر برای مصارف و بهره مندی از خواص این محصول از هل سبز استفاده می نمایند.

خواص عرق هل

هل از دسته گیاهان با طبیعت گرم و خشک می باشد که هم به صورت دانه و هم به صورت پودر و هم به صورت عرق گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. که به سبب راحتی مصرف و استفاده بیشترین تقاضا به سمت مصرف این نوع محصول به شکل عرق گیاهی می باشد. لذا خرید این محصول از شهر کاشان به عنوان شهر گل و گلاب می تواند شما را در دسترسی به محصول درجه یک یاری نماید.
یکی از ویژگی های این دانه گیاهی که به صورت تقطیر در دیگ های بخار به عرق گیاهی تبدیل می شود را می توان حفظ تمامی خواص اولیه آن بیان نمود که بر خلاف دیگر گیاهان که برخی از خواص خود را در طی عملیات تبدیل شدن به عرق گیاهی از دست می دهند به طور کامل حفظ می نماید را بیان نمود. لذا به همین دلیل و مصرف آسان این نوع محصول می باشد که بیشترین تقاضا برای خرید به سمت عرق هل می باشد. اما در این زمینه یکی از مهم ترین مباحث برای متقاضیان این محصول خواص عرق گیاهی هل می باشد که در زیر می توانید با چندی از این خواص آشنا گردید:
- عرق هل برای لاغری: عرق گیاهی هل به سبب برخورداری از فیبر بالا که منجرب به کاهش اشتها می گردد و خاصیت چربی سوزی که با افزایش متابولیسم بدن ایجاد می نماید را می توان از خواص شگفت انگیز این عرق گیاهی بیان نمود.

- عرق هل مفید برای معده: به سبب طبع گرم این محصول استفاده از آن در تقویت معده، روده و بحث هضم بهتر غذا تاثیر گذار می باشد. تاثیر این عرق گیاهی در باب مشکلات گوارشی نیز موثر بوده و برای نفخ و سوء هاضمه استفاده از آن پیشنهاد می گردد.
- عرق هل تقویت کننده قلب و عروق: علاوه بر خواص مفید این عرق گیاهی در بحث لاغری و دستگاه گوارش استفاده از آن را می توان در بحث تقویت قلب، بهبود خون رسانی و کاهش کلسترول نیز مفید دانست.
- عرق هل مفید برای خوشبو کردن دهان: معطر بودن این نوع عرق گیاهی به سبب بوی خوشی که دارا می باشد و خاصیت پاکسازی باکتری های دهان و دندان می تواند موثر در زمینه رفع بوی بد دهان باشد.
- عرق هل برای رفع اضطراب و افسردگی: با مصرف این نوع عرق گیاهی علاوه بر بهره مند شدن از خواصی از این محصول که در بالا بیان شد می توانید از استرس و اضطراب خود کاسته و به عنوان یک داروی شادی آور از آن استفاده نمایید.
- عرق هل برای پوست: مصرف این نوع عرق گیاهی به سبب بهبود بحث گردش خون سبب می گردد تا پوست شما شفاف شده و به تدریج به درخشان شدن آن و از بین رفتن لک ها کمک نماید.
البته خواص بیشتری از این عرق گیاهی موجود است که امکان عرض آن در این دست نوشته امکان پذیر نبوده و تنها به ذکر برخی از این خواص عرق گیاهی پرداخته ایم.
با توجه به آن چه که در بالا بیان شد شما با مصرف عرق گیاهی هل برای لاغری نه تنها در بحث کاهش وزن موفق عمل نموده اید بلکه به طور ناخواسته از خواص فوق العاده این محصول بدون هیچ گونه عوارضی بهره مند گشته اید.

موارد منع مصرف عرق هل

تاثیرات عرق گیاهی هل به قدری زیاد است که استفاده از آن هیچ عارضه ایی را در پی ندارد و تنها به سبب افراط در مصرف برای افراد گرم مزاج به سبب طبع گرم عرق هل امکان بروز سردرد وجود دارد. حتی بر خلاف برخی از عرقیات گیاهی که مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی مضر می باشد و به صورت منع مصرف برای این دسته از افراد بیان می گردد عرق گیاهی هل را می توان به صورت متعادل در این دوران مصرف گردد.

لاغری با دانه های هل کاهش وزن با دانه های خوشبوی هل

هر هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته میشود.برای اینکه از خواص بینظیر هل بهرمند شوید کافیست چند عدد هل را داخل قوری چایتان بیندازید و بعد از غذا میل کنید . میتوانید مقداری پودر هل را در چایی یا قهوه روزانه تان بریزید. این یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی می باشد. همچنین می توانید دمنوش هل را استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری پودر هل و نصف قاشق چای خوری زنجبیل و همچنین نصف قاشق چای خوری رازیانه را به یک قوری آب داغ در دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید. این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود. هل میوه ای کوچک از خانواده زنجبیلیان است که به عنوان دانه ای خوشبو در انواع مختلفی از جمله هل سیاه، هل سفید و هل سبز یافت می شود.لاغری با دانه های هل دانه هل فواید زیادی برای سلامتی دارد .

چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید. این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (584 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان