خواص سیر برای لاغری در طب سنتی چیست؟

  پنجشنبه، 19 فروردین 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
خواص سیر برای لاغری در طب سنتی چیست؟
سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و بالایی است، این خواص آنتی اکسیدانی سیر از آلیسین موجود در سیر می آید که یک ترکیب سولفوری است و با مهار رادیدکال های آزاد از سرطان کبد پیشگیری می کند. درواقع خواص سیر برای کبد اینگونه است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

یکی از مهمترین خواص سیر خام وجود آلیسین در آن است که چون این ماده سریع تجزیه می شود پس پختن سیر امکان حذف این ماده را افزایش می دهد. برای اینکه از خواص سیر خام برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید کافیست که در صبح یک تکه کوچک سیر خام را ناشتا و با معده خالی بخورید و یک لیوان آب به هما آن بنوشید. یکی از خاصیت های سیر خام ناشتا برای معده و دستگاه گوارش است که معده شما را به کار می اندازد و سوخت و ساز را افزایش می دهد.

سوزاندن چربی هابا ترکیب جادویی سیر و آبلیمو

برای تهیه این معجون لازم است که سیر له شده را به همراه آب لیمو ترش و آب مخلوط نمایید و این معجون را به مدت زمان دو هفته ناشتا میل نمایید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که ستاره های هالیوودی چگونه هیکل متناسب و روی فرمی دارند. یکی از این روش ها خوردن مخلوط آب به هماره لیمو ترش می باشد که این معجون را باید ناشتا میل نمایید که سبب چربی سوزی می شود فقط توجه نمایید افرادی که دچار مشکلات معده هستند نباید ناشتا میل نمایند.

ترکیب شیر و سیر برای لاغری

ترکیب شیر و سیر برای لاغری روش ۱:

– ۲ حبه سیر را له کنید و آن را به یک فنجان شیر خام اضافه کنید و هم بزنید. – اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند و آن را هر روز با معده ی خالی مصرف کنید.

ترکیب شیر و سیر برای لاغری روش ۲:

– ۳ حبه سیر را له کنید و آن را با یک لیوان شیر مخلوط کنید. – ترکیب حاصل را روی حرارت بگذارید تا بجوشد و مقدار آن به نصف کاهش بیابد. – اجازه دهید خنک شود و به دمای اتاق برسد. – برای دریافت مزایای بیش تر، ۱ قاشق چایخوری عسل یا کمی فلفل سیاه به ترکیب اضافه کنید.

برای 3کیلو لاغری در 2روز از این ترکیب شگفت انگیز استفاده کنید

  • 6 قاشق آب لیمو
  • 4 بوته سیر
  • 4 گوجه متوسط
  • 1/2لیتر آب
  • 6 تکه یخ

همه ی این مواد را داخل مخلوط کن خوب مخلوط کنید طوری که تکه ی سیر و گوجه داخل آن باقی نماند. گوجه فرنگی حاوی لی کوپین است مثل یک آنتی اکسیدان قهوه عمل می کند و سموم را کاهش و پاک سازی می کند. این محلول لاغری را هفته ای 2 بار مصرف کنید نتایج جالبی را می بینید. بخاطر داشته باشید استفاده از محلول های لاغری و رژیم همیشه در کنار ورزش بیشتر تاثیر گذار است.

چرا با سیر لاغر می شویم؟

وقتی که سیر را به صورت ناشتا میل می کنید در واقع بدنتان را سم زدایی کرده اید. با همین کار ساده تمامی انگل ها و کرم های موجود در روده را بیرون رانده و سدی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها ایجاد می کنید. خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می گذارد. این ماده غذایی فشارخون را کاهش می دهد و باعث هضم راحت غذا می شود. سیر باعث افزایش قدرت باروری و کاهش قند خون شده و پیری را به تاخیر می اندازد. سیر به یک طریق دیگر نیز به کاهش وزن کمک می کند ، خوردن این گیاه مفید سیستم عصبی را تحریک می کندتا هورمونهایی مثل آدرنالین ترشح کند . این هورمون سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و افزایش سرعت متابولیسم به معنای سوزاندن کالری بیشتر است. هرچه کالری بیشتری بسوزانیم کمتر وزن اضافه می کنیم.

خواص سیر خام ناشتا برای لاغری و همه چیز

جالب است بدانید که در طبیعت بیش از صد گونه مختلف سیر خوراکی وجود دارد. مصرف سیر باعث میشود تا قابلیت جذب اکسیژن در اعضای بدن افزایش پیدا کند و همچنین از تصلب شرایین و بیماریهای قلبی و عروقی ممانعت بعمل بیاید. به منظور اثربخشی بیشتر سیر، مصرف خام آن را توصیه میکنم، البته مصرف سیر پخته نیز نتایج مطلوب لازم را به همراه داره و مانع از تشکیل پلاکهای خونی و گرفتگی رگها میشه. این ماده غذایی دارای مقادیری کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر و ویتامین B1 هست. 28 گرم سیر دارای 42 کالری انرژی، 1.8 گرم پروتئین و 9 گرم کربوهیدراته. با وجود همه خواص اعجاب انگیز سیر، هنوز دانشمندان نتونستند به شواهد خیلی قدرتمندی که اثر مصرف سیر را بر لاغری تایید کنه، دست پیدا کنند.

خوردن سیر خام ناشتا برای لاغری مفید است؟

با توجه به زندگی ماشینی امروز و عدم تحرک افراد، مساله چاقی به معضل و دغدغه بسیاری از جوامع تبدیل شده است و بسیاری از بیماریهای امروز بشر، ریشه در چاقی و اضافه وزن انها شده است . داشتن اندام متناسب و وزن ایده آل و مهمتر از آن حفظ این تناسب اندام، رویای بسیاری از انسانها است. به همین دلیل تمایل به استفاده از رژیم ها و توصیه های گوناگون و مواد غذایی خاص به منظور کاهش وزن بسیار زیاد شده است . یکی از این توصیه ها، خوردن سیر ناشتاست که به باور بسیاری از افراد و حتی گروهی از پزشکان و متخصصان لاغری، سیر با افزایش متابولیسم بدن، منجر به کاهش وزن افراد میشود . در صورت مصرف انواع پروتئین و سبزیجات و میوه ها و همچنین افزایش فعالیتهای روزانه، چه در قالب ورزش و چه در قالب انجام امور روزمره، مصرف سیر خام ناشتا برای لاغری بسیار مفید و نتیجه بخش میشود .

مصرف سیر خام

مطالعات تأیید کرده اند که بعد از خوردن چهار حبه سیر، بعد از یک ساعت ، روده ها فعال تر میشوند. پس از سه ساعت، آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد موجود را که عامل اصلی سرطانی شدن سلول ها می باشند را جذب میکنند. پس از پنج ساعت، کار کلیه ها تسریع میشه و مایع اضافی از بدن بیرون میرود. در این زمان، توصیه می شود فعالیت بدنیتون را اضافه کنید. در این زمان سیر چربی های بدن را ذوب می کند. روز بعد ، سطح کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنه و در اثر بهبودی کل ارگانیسم ، کاهش وزن اتفاق می افتد.

مهمترین خواص سیر خام ناشتا برای لاغری

  1. سیر دارای کالری کمی است اما ارزش غذایی بسیار بالایی داره.
  2. سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنه.
  3. فشار خون را کاهش میده.
  4. میزان کلسترول خون را کاهش می ده، بقدری که حتی آن را با اثر بخشی دارچین در پایین آوردن میزان کلسترول خون مقایسه میکنند.
  5. از بروز آلزایمر جلوگیری میکنه.
  6. باعث افزایش طول عمر میشه.
  7. فلزات سنگین را از اورگانیزم بدن خارج میکنه.
  8. استخوانها را محکم میکنه.

1. جذب بهتر سیر با معده خالی

به عقیده بسیاری از دانشمندان تغذیه، مصرف سیر ناشتا برای لاغری مفید است. بر اساس تحقیقات انجام شده است ، مصرف سیر در زمانیکه معده فرد خالیه باعث میشود تا مواد و عناصر بسیار کمیابی که در سیر وجود داره بهتر جذب شود . همچنین اثر سیر بر باکتریهای مضر موجود در معده و روده ها بدلیل آسیب پذیرتر بودن این باکتری ها در زمانیکه معده خالیه، موثرتر است .

2. ایجاد بی اشتهایی با مصرف سیر

از طرفی مصرف سیر ناشتا باعث ایجاد بی اشتهایی در فرد میشود و در نتیجه تمایل فرد به خوردن را کاهش میدهد . همچنین مصرف سیر باعث اکسیژن رسانی مطلوب به اندامهای موجود در بدن، همچون کبد و معده و… میشود و با بهبود عملکرد آنها، فرآیند جذب حداکثری مواد مغذی و دفع بهتر سموم را تسهیل میکند.

چگونگی تاثیر سیر برای لاغری

دانشمندان اسپانیایی جهت بررسی خواص سیر خام ناشتا برای لاغری، 47 داوطلب زن و مرد را انتخاب کردند که همگی مبتلا به دیابت نوع دو بودند. آنها را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه به مدت 4 ماه در رژیم غذایی خود از سیر استفاده کردند و گروه دوم از این ماده غذایی منع شدند.

درنهایت قورت دادن سیر خام باعث لاغری میشه؟

بررسی خواص سیر خام ناشتا برای لاغری نشان میدهد که سیر دارای آنزیمیه به نام آلیناز که میتواند آلیین را به آلیسین تبدیل کند. سیر پس از مصرف در بدن و با قرار گرفتن در پروسه هضم، با آزاد کردن ماده آلیسین و ارسال پیام سیری به مغز، از پرخوری فرد جلوگیری می کند. همچنین سیر با تحریک بدن به ترشح هورمون آدرنالین باعث میشود تا متابولیسم و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند . برخی از محققین بر این اعتقاد هستند که سیر به تنهایی قادر به افزایش متابولیسم بدن نیست و لازمه تا متابولیسم بدن را با ورزش افزایش داد تا سیر توانایی عملکرد بهتر در بدن را به منظور کاهش وزن بدست بیاره. این دو عامل در کنار یکدیگر سیر را به ماده ای مفید جهت استفاده در رژیمهای غذایی تبدیل میکنند.

نحوه مصرف سیر خام ناشتا

یکی از اصلی ترین مواردی که مصرف سیر را برای افراد سخت کرده و گاهی آنها را از مصرف این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن منصرف میکند، بوی نامطبوعیه که بدلیل سولفور موجود در سیر، در دهان ایجاد میکند. برای از بین بردن این بوی نامطبوع میتونیم از انواع میوه ها مانند لیمو، سیب ترش و آلو استفاده کنیم. همچنین مصرف سیزیجاتی همچون کرفس، جعفری و شوید نیز بسیار مناسب هست. نوشیدن یک لیوان شیر بوی سیر را در دهان از بین می بره و جویدن دانه های قهوه، نفس شما را تازه می کند. اگر میخواهید نهایت بهره وری رو از از خواص سیر خام ناشتا برای لاغری داشته باشید حتما روش های زیر رو به دقت بررسی کنید.

روش 1 : نحوه مصرف سیر خام ناشتا

روشهای زیادی جهت مصرف سیر خام به منظور دستیابی به وزن مورد نظر پیشنهاد شده است . می توانید دو حبه سیر را کاملا له کرده و به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و پس از 10 دقیقه آن را بنوشید. در طی برنامه رژیمی خود از این نوشیدنی پس از صبحانه و نهار استفاده کنید. همچنین میتوانید 3 حبه سیر را کاملا خرد کرده و آن را در 200 میلی لیتر آب معدنی ریخته و هر روز صبح ناشتا مصرف کنید.

روش 2: سیر و روغن زیتون

یکی از بهترین روشهای کاهش وزن استفاده از مخلوط 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری سیر خرد شده است. این ترکیب را هم صبح و درحالی که ناشتا هستید و هم شب قبل از خواب بخورید. ترکیب روغن زیتون و سیر احساس سیری سریع را در شما بوجود میاره و اشتهای شما را کنترل می کند.

روش 3: سیر و زنجبیل

یکی دیگر از روشهای مصرف سیر خام، مصرف آن در کنار زنجبیله. 5 سانتی متر از زنجبیل تازه را با 3 حبه سیر کاملا رنده کنید و مخلوط آنها را در دو لیتر آب جوش بریزید و به مدت سه ساعت آنرا در ظرفی دربسته قرار بدید. روزانه 500 میلی لیتر تا دو لیتر از این نوشیدنی را می تونید استفاده کنید. بهتره این نوشیدنی را هر روز صبح مصرف کنید تا به چشم خودتون خواص سیر خام ناشتا برای لاغری رو تجربه کنید.

روش 4: سیر و عسل

یکی از موثرترین روشهای استفاده از سیر به منظور کاهش وزن، مصرف آن با عسل و لیمو می باشد. برای تهیه این دارو، باید 10 حبه سیر را بخوبی له کرده و با آب 10 عدد لیمو و یک لیتر عسل کاملا مخلوط کرده و در ظرف درب دار و در محل خنکی به مدت 10 روز نگهداری کنید. پس از صاف کردن مخلوط، هر روز و به مدت 2 ماه، یک قاشق چایخوری از آن را با یک لیتر آب رقیق کنید و در طول روز آن را مصرف نمایید.

روش 5: سیر و لیمو

در روش دیگر لازم است تا 10-8 حبه سیر را کاملا آسیاب کرده و با دو عدد لیمو که با پوست رنده شده اند در ظرفی محتوی نیم لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشونید و پس از صاف کردن آن سه مرتبه و هر بار دو قاشق غذاخوری در طول روز میل کنید. طول دوره این رژیم 2 تا 3 هفته می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (609 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان