فواید سیر برای تسکین درد قلب در طب سنتی

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
فواید سیر برای تسکین درد قلب در طب سنتی
سیر یک عضو پر خاصیت از خانواده‌ی پیاز است که می‌تواند به تنهایی خورده شود یا برای بهبود عطر و طعم به انواع غذا‌ها اضافه شود. اگر طرفدار سیر هستید، باید بدانید که نه تنها غذای شما را طعم می‌دهد، بلکه دارای مزایای زیادی برای سلامتی است

سیر یک عضو پر خاصیت از خانواده ی پیاز است که می تواند به تنهایی خورده شود یا برای بهبود عطر و طعم به انواع غذا ها اضافه شود. اگر طرفدار سیر هستید، باید بدانید که نه تنها غذای شما را طعم می دهد، بلکه دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. سیر حاوی پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین B۶، ویتامین C، ویتامین B۱، فیبر، منگنز، سلنیوم، کلسیم، فسفر و آهن است؛ بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، اما به دلیل بو و طعم تند آن برخی از افراد تمایلی به استفاده از سیرخام ندارند. یک روش آسان برای از بین بردن بوی تند سیر پختن است.

مهار سکته قلبی با مصرف یک حبه سیر

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: براساس تحقیقات متعدد انجام شده، نقش موثر مصرف سیر در پیشگیری از سکته قلبی به اثبات رسیده و این سبزی با کنترل فشار خون و چربی خون، تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد. تحقیقات متعدد، اثرات مطلوب بسیاری برای این گیاه بیان کرده است و این اثرات تا حد زیادی به کاهش عوامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی، کاهش خطر سرطان، اثر آنتی اکسیدانی، اثر ضد میکروبی و افزایش سم زدایی خارجی و حمایت کننده از کبد، نسبت داده شده است. سیر همچنین سرشار از فولیک اسید (نوعی ویتامین گروه B)، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2, B1 و B3 است. نتایج مطالعات علمی نشان می دهد که مصرف سیر اثرات قابل توجهی در کاهش فشار خون، پیشگیری از تصلب شرایین (سخت شدن دیواره رگ ها)، کاهش کلسترول خون و تری گلیسیرید، مهار تجمع پلاکتی و جلوگیری از لخته شدن خون دارد. مطالعات بالینی متعددی اثرات مفید سیر در کاهش فشار خون در بیش از 80 درصد از بیماران مبتلا به پُرفشاری خون را نشان داده است و بسیاری از مطالعات انسانی اثرات سیر و فرآورده های آن را در کاهش قابل توجه کلسترول و تری گلیسرید سرم، تایید کرده است.
علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که سیر خطر بیماری های انسدادی مویرگ ها را کاهش می دهد و خون رسانی مویرگی را افزایش می دهد ولی مصرف آن توسط بیماران قلبی مبتلا به غلظت خون که داروی ضد انعقاد مثل وارفارین می خورند، بیاد زیر نظر پزشک باشد.افزودن سیر به رژیم غذایی افراد به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و فشار خون بالا و چربی خون (از عوامل بیماری های قلبی و عروقی) را مهار می کند.

شیر با سیر بنوشید برای کاهش درد قلب

مصرف شیر به همراه سیر در بهبود قلب درد کمک می کند. حدود 5 تا 7 قطعه سیر خرد شده را در یک لیوان شیر اضافه کنید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه های سیر را بجوید. این درمان خانگی قلب درد به شما در تسکین درد قفسه سینه کمک می کند.

برای قلب درد چی خوبه: سیر

ادعا می شود که سیر درمانی برای درد قفسه سینه است ، اگرچه هیچ علمی برای تأیید این مسئله وجود ندارد.افراد می توانند یک یا دو حبه سیر خرد شده را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنند. یا به جای نوشیدن این مخلوط ، قطعات سیر را بجوند تا به خواص بی نهایت سیر دست یابند.تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند به قلب درد و بیماری قلبی کمک کند و باعث کاهش تجمع پلاک در رگ ها شود.

سير و بيماري هاي قلبي عروقي

براي از بين بردن كامل بوي سير از دهان راهي وجود ندارد چون تركيبات گوگردي سير پس از وارد شدن به بدن و خون از راه ريه ها و پوست بدن دفع مي شود و ارتباطي به دهان ندارد . سير داراي اثر پايين آورنده چربي خون است و در نتيجه از بيماري هاي قلبي و سکته جلوگيري مي کند. يكي از قديمي ترين گياهان مورد مصرف غذايي و دارويي گياه سير است، قديمي ترين اسناد به جاي مانده در مورد سير مربوط به كتيبه هاي سومريان است كه از 2600 سال قبل از ميلاد مسيح به جاي مانده است.همچنين سير يكي از مهمترين داروهاي مصر باستان است كه حداقل 22 خاصيت درماني براي آن قائل بوده اند و در پاپيروس هاي به جاي مانده از 1550 سال قبل از ميلاد مسيح ثبت شده است، هرودوت مورخ مشهور يونان كه در 45 سال قبل از ميلاد مسيح به مصر سفر كرده اند و در تاريخ خود مي نويسد:"كارگران كه كه ساخت اهرام مصر رابه عهده داشته اند از مقادير زيادي پياز، تربچه و سير استفاده مي كرده اند."هرودرت همچنين اضافه مي كند كه براي سيصد و شصت هزار كارگر سازنده اهرام مصر مقادير بسيار زيادي سير هر ساله جهت جلوگيري از امراض عفوني مورد نياز و مصرف بوده است و اقوام يهود مصارف و فوائد سير را از مصريان آموخته و سپس اين تجربيات را به بيرون از مصر انتقال دادند. در بازار دارويي، اشكال مختلف فراوده هاي سير وجود دارد كه بيش تر از همه به صورت تنطوره ، قرص و يا پرل هاي حاوي روغن هستند كه توضيحات خلاصه اي درباره آنها داده مي شود.

همانطور سير شامل عصاره ي آبي الكلي مواد موجود در سير است كه به طور تقريبي همان خاصيت سير را دارد ولي داراي بوي شديد بوده به همين دليل از آن كمتر جايي استفاده مي شود و قرص سير حاوي پودر سير خشك شده است كه بهترين شكل دارويي آن است و خواص آن تا حدودي شبيه سير تازه است و مواد موجود در آن نيز حاوي اكثر موادي است كه در سير تازه وجود دارد، بيش ترين فراوردهاي سيردر جهان به اين شكل است، و از آن جا كه اين قرص ها داراي روكش هستند، لذا داراي بوي سير نبوده ولي بعد از خوردن كمي بوي سير از دهان به مشام مي رسد. از نظر علمي ، تركيبات و مكانيسم اثر سير تا حد زيادي پيچيده است و به طور مثال تركيبات موجود در سير تا زماني كه پوست حبه ها جدا نشده باشد با زماني كه سير پوست كنده و خرد شود كمي متفاوت است، يعني به محض له شدن سير و مجاورت آن با هوا تغييراتي در آن روي مي دهد و چون مواد اصلي و موثر سير نسبت به هوا و به ويژه حرارت حساس هستند، هر چه سير بيش تر حرارت داده شود خواص آن كمتر مي شود و بنابراين اثر سير در غذاهاي پخته و سرخ شده به مراتب كم تر از سير تازه است و همان بويي كه در آشپزخانه از غذاهاي پختني و يا سرخ شده ي حاوي سير به مشام مي رسد مربوط به مواد گوگردي سير است كه بالاتر از 60 درجه حرارت ، كم كم متصاعد مي شوند و هم چنين سير وقتي به صورت ترشي در مي آيد دست خوش تغييراتي خواهد شد كه به حرارات محيط ، سركه زمان نگه داري و فاكتورهايي از اين قبيل بستگي دارد ولي در اكثر موراد داراي خواصي شبيه به سير است.

خواص مهم دارويي سير:

سير داراي خواص متعددي است كه از زمان هاي قديم تا كنون براي آن قائل بوده اند اما خواص عمده و مهم آن كه امروز از نظر داروسازي و پزشكي مورد توجه قرار گرفته و از نظر علمي و كلينيكي مورد تاييد قرار گرفته اند شامل اين موارد مي شود:
1- اثر پايين آوردنده چربي خون كه باعث جلوگيري از تنگ شدن عروق قلبي و در نتيجه جلوگيري از بيماري هاي قلبي و سكته مي شود.
2- اثر كاهش كلسترول خون كه اين اثر مانند اثر قلبي در جلوگيري از تنگ شدن عروق و مشكلات قلبي عروقي موثر است .
3- سير مي تواند به طور ضعيف قند خون را كاهش دهد، بنابراين مي تواند در رژيم افراد مبتلا به بيماري قند قرار گيرد.
4- سير هم چنين داراي اثر كاهش فشار خون است و البته بايد توجه كرد كه سير نمي تواند فشار خون هاي بالا را مهار كند بلكه در صورت مصرف مداوم به خصوص فراورده هاي دارويي آن تا حدي فشار خون كاهش مي يابد .
5- تركيبات سير مي توانند از چسبندگي پلاكت ها جلوگيري كرده و با اين اثر به اصطلاح عاميانه در كاهش غلظت خون و در جلوگيري از امراض قلبي و عروقي موثر باشد و البته تحقيقات جديد، اثرات ضد ميكروب ، ضد ويروس ، ضد سرطان و چندين خاصيت ديگر سير را كه از قديم به آن معتقد بوده اند، اثبات كرده و به همين دليل سير از قديم به عنوان يك ماده ي غذايي و دارويي باارزش مصرف بسيار زياد داشته و در حال حاضر نيز روز به روز به مصرف آن اضافه مي شود . نكته بسيار مهم ديگري كه مورد سوال بسياري از مصرف كنندگان سير است اين كه بعضي افراد مي پرسند آيا مي توان حبه ي سير را بدون جويدن بلعيد تا هم بوي كم تري در دهان ايجاد كند و هم از خواص آن بهره مند شوند بايد گفت كه تمام مواد موجود در گياهان، در سلول هاي آن نگه داري شوند که شرط خروج اين مواد از سلول ها له شدن يا پاره شدن و يا شكستن ديواره ي سلول هاست بنابراين تا وقتي كه گياهان به صورت له شده و يا پودر (خرد يا آسياب شده) مورد مصرف قرار نگيرند، مواد موثر آن ها در بدن استخراج نشده و قسمت اعظم آن دفع مي شود و بنابراين هر چه سير بيش تر له شود مواد بيش تري از آن در بدن آزاد مي شود و در صورتي كه به صورت حبه يا تكه هاي بزرگ مصرف شود، كمترين مقدار مواد موثر آن به بدن مي رسد . نكته ي ديگر اين كه براي از بين بردن كامل بوي سير از دهان راهي وجود ندارد چون تركيبات گوگردي سير پس از وارد شدن به بدن و خون از راه ريه ها و پوست بدن دفع مي شود و ارتباطي به دهان ندارد يعني تركيبات گوگردي كه مسئول بوي سير هستند در بازدم از ريه و با عرق بدن خارج مي شوند لذا فقط بعضي مواد و يا خوش بو كننده ها مي توانند به طور موقت و جزئي بوي دهان را تغيير داده و يا كمي بوي سير را كاهش دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (78 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان