خواص هندوانه در بارداری

  پنجشنبه، 11 آذر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص هندوانه در بارداری
هندوانه یکی از میوه‌های مفید در این دوران است که مصرف آن برای خانم‌های باردار نه تنها بی‌خطر است، بلکه فواید زیادی هم دارد. امروز می‌خواهیم درباره‌ی خواص کمتر شنیده‌ شده‌ی هندوانه در دوران بارداری اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

تغذیه مناسب یکی از قسمتهای اساسی بارداری موفقیت آمیز است. زنان باردار باید دائماً مراقب آنچه که مصرف می کنند باشند. میوه ها همیشه به خانم های باردار توصیه می شوند زیرا فواید بی نظیری برای زنان باردار به همراه دارند. هندوانه نه تنها بی خطر است بلکه برای خانم های باردار نیز بسیار مفید است. هندوانه یک میوه بزرگ است. منشاء این میوه آفریقای جنوبی است و با طالبی- کدو سبز و کدو تنبل هم خانواده هستند. هندوانه حاوی آب و مواد مغذی بوده و فوق العاده طراوت بخش و آبدار است. این میوه همچنین یک منبع تغذیه ای عالی از اسید آمینه و لیکوپن است که دو ترکیب گیاهی بسیار مقوی هستند.

مزایای خوردن هندوانه در دوران بارداری

بیشتر پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که مصرف هندوانه در دوران بارداری، برای سلامتی همه زنان حامله و جنین داخل رحم این افراد مناسب است، چون این میوه سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن زنان می باشد.

هندوانه سیستم ایمنی بدن زن باردار را تقویت میکند

صحبت از میوه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی که می شود، ذهنمان ناخودآگاه به سمت پرتقال می رود. اما پرتقال تنها میوه ی مؤثر در این زمینه نیست و هندوانه هم اثرات شگفت انگیزی در این زمینه دارد. زمانی که باردار هستید، هر گونه مشکل در سلامتی اتان می تواند به طور مستقیم روی رشد جنین اثر بگذارد.نگران نباشید. هندوانه در این زمینه به کمک شما می آید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند. این میوه ی خوشمزه و خوش رنگ حاوی لیکوپین است.این آنتی اکسیدان به هندوانه رنگ قرمز می دهد و احتمال پره اکلامپسی را، که از عوارض دوران بارداری است، تا ۵۰ درصد پایین می آورد. عارضه ی ذکر شده باعث بالا رفتن فشار خون و آسیب به اندام های مختلف بدن می شود.

درمان عفونت ادراری (UTI) با مصرف هندوانه در دوران بارداری

در مراحل اولیه بارداری، بسیاری از زنان از عفونت ادراری شکایت دارند (uti). یک مشکل رایج و در عین حال مزاحم که با ناتوانی برای مصرف داروهای مناسب مخلوط می شود.در اینجا یک فرمول طبیعی آزمایش شده برای پایان دادن به این اختلال وجود دارد.هندوانه ؛ این میوه آبدار با توجه به محتوای آب بالایش و خواص ضد باکتری آن کامل است به این ترتیب هندوانه کمک می کند تا باکتری های ممانعت کننده از دستگاه ادراری را از بین ببرد و از ادرار مکرر و دردناک رهایی یابند.

تسکین سوزش معده با خوردن هندوانه در دوران بارداری

معمولا، زنان باردار در طی کل دوران حاملگی خود از مسائل گوارشی مانند سوزش سر دل و اسیدیته شدن معده رنج می برند. مصرف هندوانه می تواند این مشکلات زنان باردار را با بهبود عملکرد لوله های عبور غذا و معده از بین ببرد. به همین دلیل، این ماده غذایی بلافاصله بعد از مصرف، سوزش معده زنان باردار را کاهش خواهد داد.

کاهش تورم بدن زنان باردار با خوردن هندوانه

در دوران بارداری همه زنان، تورم دست ها و پاها و یا ادم مشکل بسیار شایعی به شمار می رود. در واقع، می-توان ادعا کرد که همه زنان حامله از این مشکل رنج می برند. میوه هندوانه دارای آب زیادی است، که مصرف آن انسداد رگ ها و عضلات زنان حامله را کاهش داده و در نتیجه، مشکل ادم را در بدن این افراد درمان خواهد نمود.

کاهش علائم ویار صبحگاهی با خوردن هندوانه در دوران بارداری

نوشیدن یک لیوان آب هندوانه تازه در طی دوران بارداری ( ترجیحا به هنگام صبح) یک ایده فوق العاده برای از بین بردن ویار صبحگاهی در بدن زنان است. همچنین، مصرف هندوانه می تواند برای هر مادر بارداری آرامش بخش بوده و طراوت و شادابی را برای او و فرزند داخل رحمش به ارمغان آورد. علاوه بر این موارد، این میوه دارای خواص انرژی زایی بوده و ارزش تغذیه ای بالایی هم برای زنان باردار دارد.

درمان کم شدن آب بدن زنان باردار با خوردن هندوانه

کم شدن آب بدن زنان در طی دوران بارداری منجر به بروز انقباضات شدید درون رحمی در بدن این افراد شده و زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس را به دنبال خواهد داشت. برای همین، زنان باردار باید سعی کنند تا روزانه، با نوشیدن مقدار زیادی آب از کم آبی بدن خود جلوگیری کنند. از آن جایی هم که میوه هندوانه حاوی حدود 90٪ آب است، پس خوردن آن می تواندیک راه عالی برای تامین آب مورد نیاز بدن در دوران بارداری باشد.

تسکین یافتن گرفتگی عضلات بدن زنان باردار با هندوانه

بدن هر زن حامله ای با پیشرفت دوران بارداری تغییرات بسیاری را تجربه می کند. افزایش وزن و نوسانات هورمونی تغییراتی هستند که می توانند به درد عضلات و استخوان های این افراد منجر شوند. جالب است بدانید که مصرف هندوانه در هر شکلی می تواند بدن زنان باردار را برای مقابله با این وضعیت آماده کرده و گرفتگی عضلانی این افراد را به آسانی از بین ببرد.

جلوگیری از تجمع رنگدانه ها بر روی سطح پوست بدن زنان باردار با هندوانه

تجمع رنگدانه ها در زیر پوست بدن یک مشکل شایع در دوران بارداری به شمار می رود، که اکثر زنان حامله از آن رنج می برند. بروز این مشکل، شادی دوران بارداری را را از مادر حامله دور می کند. اما، مصرف میوه هندوانه نقش کلیدی در پیشگیری از تجمع رنگدانه ها در زیر پوست بدن زنان در دوران بارداری ایفا می کند. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف هندوانه در طی دوران بارداری می تواند روند هضم غذا را آسان کرده و حرکات روده را در مادران باردار افزایش دهد، که این حالت هم به نوبه خود بر بافت پوست بدن زنان باردار تاثیر گذاشته و آن را درخشان و زیبا خواهد کرد.

اثر مدر و سمم زدایی هندوانه در دوران بارداری

به دلیل این که میوه هندوانه دارای خواص ادرارآوری است، می تواند به دفع سموم مضر از بدن زنان باردار کمک کرده و با این کار عملکرد کلیه، تصفیه کبد و کاهش سطح اسید اوریک در خون این افراد را تنظیم کند.

افزایش سطح انرژی بدن زنان باردار با خوردن هندوانه

همانطور که می دانید میوه هندوانه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، ویتامین های A، B1 و B6 است. این ماده مغذی به صورت طبیعی در بدن زنان باردار تولید انرژی کرده و در نتیجه، انرژی زیادی برای انجام فعالیت های روزانه به بدن این افراد ارائه می کند. همچنین، مصرف این میوه برای افزایش قدرت بینایی، سیتم ایمنی و سیستم عصبی خود مادر باردار و جنین داخل رحم او بسیار مفید است.

هندوانه در دوران بارداری برای درمان یبوست

یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است ؛ هندوانه یک درمان ایمن و قابل اعتماد برای اختلالات حرکات روده است.غنی از فیبر است که تشکیل مدفوع را تسریع می کند و به میزان آب برای عبورش در مجار روده کمک می کند و باعث کاهش فشار برای روده می شود.

هندوانه به شکل گیری استخوان های جنین کمک می کند

مصرف هندوانه در دوران بارداری در شکل گیری استخوان های جنین اثرگذار است. این میوه کلسیم و پتاسیم زیادی دارد که هر دو به طور مستقیم با رشد مناسب استخوان های نوزاد متولد نشده در ارتباط هستند.

جلوگیری از ابتلا به پره اکلامپسی با خرودن هندوانه در دوران بارداری

به دلیل این که میوه هندوانه حاوی سطح بالایی از لیکوپن است، مصرف این ماده توسط زنان باردار باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی خواهد شد.

یک نکته مهم و احتیاط در خوردن هندوانه

هرچند هندوانه فوق العاده برای سلامتی خوب است، اما چند عارضه جانبی دارد، به ویژه هنگامی که زیاده روی می کنید. نگاهی به این موارد بیندازید:

  • مصرف بیش از حد هندوانه می تواند منجر به بالا رفتن میزان گلوکز خون شود و به نوبه خود باعث دیابت حاملگی می شود.
  • استفاده از هندوانه به عنوان یک پاک کننده سموم میتواند حتی مواد مغذی ضروری بدن را از بین ببرد.
  • هندوانه به سرعت خراب می شود بنابراین، از مصرف هندوانه ای که مدت ها پیش داشتید اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی و منجر به تهوع و استفراغ شود.
  • اگر شما قصد دارید که هندوانه را در رژیم خود قرار دهید حتما با پزشک خود مشورت کنید چراکه ممکن است شرایطی بدنی شما برای خوردن هندوانه مناسب نباشد پزشک شما بهترین وضعیت را می داند و می تواند میزان مناسب را برای حداکثر مزایا توصیه کند.
  • در کل، خوردن هندوانه در دوران بارداری بسیار امن است، به شرطی که شما آن را درست مصرف کنید ؛ دارای بسیاری از مزایای سلامتی، تسکین دهنده قلب، درمان تهوع و گرفتگی عضلانی می باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (195 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (163 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (99 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (35 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403
نحوه رسوب گیری اتو بخار در منزل
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403
بچه خوشگلی که شاه از او متنفر بود، مورد حمایت فرح بود!
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 13 تیر 1403 + فیلم
خروج تومور 11 کیلویی از شکم بیمار در استان فارس +عکس
چرا مردان خیانت می‌کنند؟
ماجرای رقص و آواز داملا، خواننده مشهور باکویی با پوشش نیمه‌عریان و... | برخورد شدید دادستان
20 رسم عجیب عروسی از سراسر دنیا؛ از دزدین عروس تا تف کردن پدر روی عروس!!
فرجام تلخ عشق پسر جوان به زنی که 12 سال بزرگ‌تر از خودش بود/ پیکر سوخته پسرم را در بیمارستان پیدا کردم
اجاره رحم زن مسیحی، یهودی و زرتشتی برای فرزندآوری جایز است؟
نظر رهبر انقلاب در خصوص ازدواج مسلمانان با مسیحیان
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس