دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

خوراکی هایی که باعث کوتاهی قد میشود 

چهارشنبه، 26 آذر 1399
اگر قد بلند میخواهید این خوراکی ها را هرگز نخورید چراکه این خوراکی ها قد شما را میخورند. خوراکی هایی مثل کیک ها و شکلات های شیرین و غیره.

بسیاری از والدین اهمیت مواد مغذی را روی رشد کودکانشان می دانند. از طرفی ممکن است که بعضی از آن ها در این بین انتخاب های غلطی داشته باشند که می تواند رشد کودکان را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیر منفی روی آن بگذارد. گاهی اوقات این خوراکی های غلط باعث کاهش قد کودکان می شوند و رشد قد آن ها را کم می کند. برای دوری از این انتخاب های غلط باید به لیست مواد غذایی زیر توجه کنید و از مواردی که نام می بریم، مصرف نکنید.

خواراکی هایی که بر رشد قد تاثیر می گذارند

غذاهای چرب

غذاهای بیش از حد چرب، منبع عظیمی از کالری ها برای کودکان هستند که باعث کالری اضافه در بدن آن ها می شوند و چاقی را به وجود می آورند. از طرفی وزن بالا مهم ترین مانع برای رشد قد است و در کنار آن محتوای ویتامین دی و فیبر در غذاهای چرب ممکن است که در غذاهای فرآوری شده از بین برود و بر روی متابولیسم کلسیم در بدن تاثیر گذار باشد.

نمک بسیار بالا

نمک نقش اساسی را در بدن ایفا می کند اما مصرف بیش از حد بالای آن، باعث می شود کلسیم بالا در بدن دفع شود و فرد با کمبود کلسیم مواجه شود و بنابراین خانواده ها باید میزان نمک مصرفی در کودکان را کنترل کنند. زمانی که نمک بیش از حد زیادی می خوریم، آب به طور شدیدی در بدن جمع می شود که باعث فشار خون بالا می شود. فشار خون بالا نه تنها روی بیماری قلبی و عروقی تاثیر می گذارد، بلکه فشار زیادی را در دیگر قسمت های بدن از جمله کلیه ایجاد می کند و همچنین سدیم و کلسیم را از بدن دفع می کند که باعث تاثیر منفی در رشد قد کودکان خواهد شد. به همین دلیل است که باید از مصرف نمک زیاد در کودکان خودداری کنید.

غذای فست فودی

فست فود یک غذاهای فرآوری شده سریع محسوب میشود که اساس آن با سرخ کردن و استفاده از مواد نگهدارنده بالایی همراه است. طرز فراوری غذاهای فست فود، باعث از بین رفتن مواد مغذی در آن از جمله ویتامین دی، کلسیم و فیبر می شود که برای رشد قد ضروری هستند.

مصرف بیش از حد نوشابه

تحقیقاتی بر روی دوقلوهای همسان انجام شد و نشان داد که نوشابه مانع جذب کلسیم خواهد شد و به همبن دلیل کوتاهی قد را به همراه خواهد داشت . همچنین نوشابه گازدار نیز باعث پوکی استخوان می شود . بنابراین تا حد ممکن مصرف نوشابه را برای کودکانتان محدود کنید.

مصرف بیش از حد گوشت

بسیاری از افراد فکر می کنند که گوشت گاو بسیار مغذی است و برای قد کودکان مناسب است. به همین دلیل خانواده ها بیش از حد به کودکانشان گوشت گاو می دهند اما مصرف بالای این غذا برای بدن مناسب نیست زیرا گوشت گاو پروتئین بسیار بالایی دارد و باعث می شود که استخوان ها از بیماری های مفصلی و استخوانی رنج بکشند. مصرف بیش از حد بالای پروتئین برای بدن مناسب نیست و از طرفی کلسیم گوشت گاو کم است و عوامل اسیدی آن نیز مثل سولفور، فسفر و کلرین آن بالا است که همگی آن ها باعث بالا رفتن اسید در خون هستند. در این پروسه از دست دادن کلسیم روی قد فرد و تاثیرگذار است. به جای مصرف گوشت زیاد برای کودکان، باید روزانه از مواد غذایی مثل هویج، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات، سویا، میوه و غیره استفاده کنید و یک رژیم غذایی متعادل برای آن ها فراهم آورید تا علاوه بر سالم بودن ، رشد متعادلی داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله