ساعدنیوز
ساعدنیوز

کمبود کدام ویتامینی باعث وز و خشک شدن مو میشود؟ + راهکار درمان آن

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 12 دقیقه
کمبود کدام ویتامینی باعث وز و خشک شدن مو میشود؟ + راهکار درمان آن
یکی از مشکلات بسیار شایع که برای برخی افراد وجود دارد، وز شدن مو های آنها است. موهای وز معمولا در همه جا پخش می‌شوند و همین امر ممکن است باعث گره خوردن بیشتر آن‌ها شود. که کمبود برخی ویتامین ها در این امر بسیار دخیل است. در ادامه ساعدنیوز به آن دسته از ویتامین هایی که در وز شدن مو ها موثرند میپردازد. همراه ما باشید.

آیا کمبود ویتامین باعث خشکی مو میشود ؟

ویتامین ها تاثیر خیلی زیادی د حفظ سلامت بدن ، پوست و مو دارند و هرگونه کمبود ویتامین در بدن می تواند با ایجاد یک مشکل خاص در سلامتی بدن ، زیبایی و سلامت پوست اثرگذار باشد و یا کمبود ویتامین باعث ایجاد مشکلاتی مثل خشکی مو ، ریزش مو و غیره در موها شود. اگرچه محصولات مختلفی وجود دارد که می تواند از ریزش و خشکی موها جلوگیری کنند و موهای آسیب دیده را ترمیم نمایند ؛ اما با این حال ، روغن ها ، سرم ها ، شامپوها یا نرم کننده هایی که مستقیماً روی موها اعمال می شوند ، ممکن است به اندازه کافی برای داشتن موهای سالم و از بین بردن خشکی مو موثر نباشند. در واقع مو یک بافت زنده نیست و هیچ سلول زنده ای ندارد و بنابراین بازسازی نمی شود . تنها راهی که می توانید موهای خشک و خسته را درمان کنید؛ استفاده از ویتامین ، مکمل و مواد مغذی است تا موها از درون تغذیه شده و مشکلاتی که در موها وجود دارد، به تدریج درمان و برطرف شوند. البته این کار را باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام دهید ، نه زمانی که آسیب به موها وارد شده باشد. لوسیون ها ، سرم ها و کرم های مو ممکن است ظاهر موهای آسیب دیده را پنهان کنند ، اما اگر می خواهید موهای طبیعی بلند ، قوی و سالم داشته باشید ، باید استفاده از ویتامین ها و مکمل های ضروری و مفید برای حفظ سلامت موها را در نظر بگیرید . در واقع شما باید توجه خود را به مصرف ویتامین های ضروری ، مواد معدنی و آمینو اسیدها معطوف کنید و باید استفاده از مکمل ها و ویتامین های مفید برای مو را شروع کنید. در زیر به تعدادی از بهترین ویتامین ها برای خشکی مو اشاره کردیم که می توانید بعد از مشورت با پزشک خود ، در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و از تاثیراتی که بر روی حفظ سلامت مو و برطرف کردن خشکی موها دارند ، بهره مند شوید.

پوست خشکی مو

کلاژن برای درمان خشکی مو

موها از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند و برای رشد حداکثری نیاز به رژیم غذایی کامل دارند و آمینو اسیدها یکی از مهم ترین عناصر در این رژیم غذایی کامل هستند . کلاژن در واقع پیش ساز تولید کراتین طبیعی بدن است . وقتی از غذاهای غنی از کلاژن یا مکمل کلاژن استفاده می کنید ، اسیدهای آمینه در بدن شما پخش شده و به کراتین تبدیل می شود که به رشد سالم مو از فولیکول مو کمک می کنند . برای بهترین نتایج ، مکمل کلاژن که از گاو تغذیه شده با علف ساخته شده است را امتحان کنید . کلاژن گاوی تغذیه شده با علف سرشار از کلاژن نوع 1 و 3 است و این نوع از کلاژن اساسی ترین گونه های کلاژن برای سلامت مو محسوب می شوند .

بیوتین، قرص برای درمان خشکی مو

بیوتین نوعی از ویتامین B هست که مسول حفظ سلامت پوست سر بوده و در شرایط ایده آل برای رشد موهای سالم ، ضروری است . به گونه ای که کمبود بیوتین در بدن می تواند منجر به خشکی مو ، خارش پوست سر و ضعیف شدن موها شده و باعث می شود تا موها خشک و شکننده شوند . بنابراین اگر تارهای مو شما نازک ، خشک و شکننده شده است ، ممکن است کمبود بیوتین داشته باشید . پوست خشک یا کم رنگ نیز می تواند نشان دهنده نیاز شما به مصرف مکمل باشد. مطالعات بالینی نشان داده است که استفاده از مکمل بیوتین نه تنها منجر به ایجاد موهای قوی تر و مقاوم تر می شود ، بلکه باعث افزایش سرعت رشد موها شده و باعث بهبود ضخامت و درخشندگی موها نیز می شود .

ویتامین E ، بهترین ویتامین برای خشکی مو

ویتامین E مدتهاست که توسط متخصصان زیبایی به دلیل خواص تقویت کننده زیبایی (به ویژه در مورد پوست) مورد استفاده قرار می گیرد ، با این حال آنچه بسیاری از افراد نمی دانند این است که ویتامین E برای جلوگیری از خشکی و شکستگی موها و تقویت مو نیز عالی است . ویتامین E را می توان به راحتی با استفاده از مکمل دریافت کرد ، اما در غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان ، بادام ، بادام زمینی و آووکادو نیز به مقدار زیاد وجود دارد. این ویتامین بسیار ضد التهاب است و می تواند پوست سر را در صورت استفاده موضعی ، آرام کند ، اما اگر به صورت خوراکی مصرف شود ، برای تقویت سلامت موها موثرتر است. ویتامین E همچنین در تولید کلاژن نقش دارد. البته باید این موضوع را نیز بدانید که ممکن است یک ماه طول بکشد تا متوجه تفاوت قابل ملاحظه روی موها بعد از مصرف مکمل ویتامین E شوید ، اما با توجه به زمان ممکن است متوجه شوید موهای شما سریعتر چرب می شوند ، ضخیم تر و براق تر به نظر می رسند و سریعتر رشد می کنند .

ویتامین C برای خشکی مو

ویتامین C یکی دیگر از ویتامین هایی است که برای افزایش توانایی بدن در تولید کلاژن مهم بوده و بنابراین می توان آن را پیش ساز تولید کراتین نامید . برخلاف ویتامین E و بیوتین ، ویتامین C به تثبیت و توزیع کلاژن موجود در بدن نیز کمک می کند ، بنابراین می تواند سریعتر از سایر مکمل های دیگر بر روی درمان خشکی مو و حفظ سلامت مو موثر تر باشد. بدن به طور طبیعی نمی تواند ویتامین C مورد نیاز خود را بسازد ، بنابراین ، اگر می خواهید بافت و ظاهر موهای خود را بهبود ببخشید ، بسیار ضروری است که آن را از طریق رژیم غذایی خود یا مصرف مکمل ویتامین سی دریافت کنید . ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که اغلب برای عملکرد سیستم ایمنی توصیه می شود و می تواند به بهبود سریع سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند و به همین دلیل به کاهش استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد که در بدن در گردش هستند کمک می کند . مطالعات بالینی نشان داده اند که استرس اکسیداتیو و وجود رادیکال های آزاد با ضعیف شدن موها ، خشک و کدر شدن مو و سفیدی زودرس و ریزش مو ارتباط دارد. علاوه بر این ، ویتامین C تاثیر خیلی خوبی در کمک به جذب آهن در بدن دارد. اگر سطح آهن در بدن پایین باشد، ممکن است ریزش مو، خشکی مو و شکنندگی موها را نیز تجربه کنید .

سیلیس برای رفع خشکی مو

سیلیکون (Silicon) یا سیلیس (silica) یک ماده معدنی است که معمولا در طبیعت و بدن یافت می شود و به عنوان عنصری در غذا ، مکمل و محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرد . تحقیقات نشان داده است که سیلیکون در استخوان ها ، تاندون ها ، آئورت ، کبد و کلیه ها یافت می شود . اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست ، اما تصور می شود که سیلیس برای تولید مناسب پوست ، کلاژن ، استخوان ها و مو مورد نیاز بدن انسان است. تحقیقات علمی نشان می دهند که مکمل های سیلیکون باعث تقویت ، درخشندگی و ضخامت مو و کاهش خشکی مو می شوند .

امگا 3 برای درمان خشکی موها

اسیدهای چرب امگا 3 (Omega-3) روغن های سالمی هستند که به طور طبیعی در غذاها یافت می شوند . شما میتوانید چربی امگا 3 ALA را در غذاهایی مانند دانه کتان ، گردو و سویا پیدا کنید ، در حالی که ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، آنچوی و ساردین دو امگا 3 مختلف ، EPA و DHA را ارائه می دهند . برخی تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند از سلامت پوست و موی شما در کنار سایر مکمل های آنتی اکسیدانی حفاظت کنند .

آهن برای رفع خشکی مو

کمبود آهن یک کمبود تغذیه ای رایج در سراسر جهان است و می تواند منجر به مشکلات مو ، از جمله خشکی و ریزش مو شده و باعث می شود تا فولیکول های مو به درستی عمل نکنند . برای اینکه متوجه شوید با کمبود آهن مواجه هستید یا نه ، حتما باید با تجویز پزشک آزمایش خود انجام دهید تا میزان آهن موجود در خون مورد بررسی قرار گیرد و بعد با تجویز پزشک از مکمل اهن با دوز مناسب استفاده کنید .

ویتامین A برای درمان خشکی موها

یکی از دلایل خشکی موها ، کمبود ویتامین A در بدن است . ویتامین A از عملکرد کراتین ، پروتئین موجود در مو حمایت می کند و مصرف مکمل ویتامین آ یا افزودن منابع غذایی ویتامین A ممکن است وضعیت موهای خشک شما را بهبود بخشد. نوع مطمئن تر ویتامین A به نام بتا کاروتن معروف است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود . از بهترین منابع طبیعی حاوی ویتامین A می توان به جگر ، تخم مرغ ، سیب زمینی شیرین ، کلم پیچ ، گوجه فرنگی ، پرتقال و مرکبات و پاپایا اشاره کرد . اگر احساس می کنید مقدار ویتامین آ مورد نیاز بدن را نمی توانید از مواد طبیعی و سالم دریافت نمایید ، می توانید با مشورت پزشک ، از قرص و مکمل ویتامین A استفاده کنید تا خشکی موها به بهترین شکل ممکن برطرف شود .

پوستر خوراکی های دارای ویتامیم A

تاثیر فصل های سال در وزی موها

مراقبت از موها در طول فصول مختلف خصوصا فصل‌های سرد پاییز و زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مسائلی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. تغییر مداوم درجه حرارت هوای گرم (داخل خانه) و هوای سرد (بیرون از خانه) می‌تواند بر لطافت و زیبایی پوست و موها موثر بوده و بر آنها تاثیر منفی داشته باشد. همچنین سرما اساسا منجر شده تا رشد موها نیز کمتر و خشک شود. به همین دلیل لازم است تا از موی خود بیشتر مراقبت کنیم. آب‌ و هوای سرد زمستانی بر روی موهای شما به‌طور خاصی تأثیر می‌گذارد، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است تا از شامپوهای مناسب مو استفاده کنید. با این کار علاوه بر تأمین رطوبت پوست و مو، رنگ موهای شما نیز سالم باقی می‌ماند. ناگفته نماند برای اینکه از آسیب به موهایتان در فصلی چون زمستان در امان باشید، از شستشوی بیش از حد موها و همچنین شستشوی موهای خود با آب داغ و بیرون رفتن با موهای خیس بپرهیزید.

انواع ماسک و درمان های خانگی برای رفع وزی و خشکی مو

اگر موهای خشک و وزی دارید، از کدری و شانه نشدن موهای خود خسته شده‌اید و علاوه بر محصولات بهداشتی مناسب، به دنبال روش‌ های هزینه‌بر مانند انجام کراتین درمانی و پروتئین درمانی هستید، دست نگه دارید، زیرا ما در ادامه این متن، به معرفی بهترین ماسک‌ مو خانگی برای موهای خشک و وز پرداخته‌ایم تا به صورت هفتگی آنها را تهیه کنید و با انجام این روش‌ها، موهایی زیبا، جذاب و درخشانی داشته باشید.

  • ماسک موی عسل و روغن نارگیل: روغن نارگیل برای موهای خشک و وز بسیار مفید است و باعث ابریشمی و درخشان‌تر شدن موها می‌شود. عسل نیز موها را به خوبی آبرسانی می‌کند. در این صورت ماسک عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک و وز، یک ترکیب معجزه‌آسا خواهد بود. برای تهیه این ماسک مو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی موهایتان بزنید. در نهایت پس از 20 دقیقه موهایتان را با آب ولرم، شامپو و نرم کننده بشویید.

  • ماسک موی صاف کننده با سس مایونز: برای تهیه این ماسک موی خانگی برای درمان و رفع وزی موهای خود به 1/4 فنجان مایونز و 1/3 فنجان روغن بادام و 1 تا 2 عدد تخم مرغ نیاز دارید. پس از ترکیب این مواد، خمیر به دست آمده را بر روی مغز سر و موی خود آغشته کنید و موهای خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و سپس موهای خود را شستشو دهید. از این ماسک 2 بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز آن شوید.

  • ماسک مو خانگی با ژلاتین: ژلاتین خوراکی حاوی پروتئین‌های لازم برای مو است و به خوبی تارهای مو را پوشانده و آن‌ها را مرطوب می‌کند. برای تهیه ماسک ژلاتین برای درمان و رفع وز شدن مو ی خود، یک قاشق غذاخوری ژلاتین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و به خوبی آن را حل کنید. حال یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و شش قطره اسانس روغنی به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. ماسک مو را روی موهای تمیز بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

    پوستر ماسک مو با ژلاتین

بهترین محصولات برای رفع و از بین بردن وزی مو

زمانی که موهای شما در اثر حرارت آسیب دیده و یا با موادی مانند رنگ مو در تماس بوده، لایه خارجی آن یا به عبارتی کوتیکول آن، بالا رفته و منجر شده تا رطوبت وارد موهایتان شود و در نهایت وز شود. به همین دلیل نحوه خرید محصولات مناسب مو و بهترین برندهای محصولات مراقبتی مو را در این محتوا معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آنها احساس خوشایندی داشته باشید.

  • نرم کننده: با استفاده از نرم کننده مو، به خوبی می‌توانید وز موهای خود را از بین ببرید. برای این کار کافیست تا مقداری از نرم کننده مو را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از دستانتان آن را فقط به نوک موهای خود بزنید.

  • شامپو مو: ریشه و پوست سر خود را به وسیله یک شامپو مناسب شستشو دهید. استفاده از شامپوی فاقد سولفات و شامپوی تقویتی برای درمان بهتر وزی مو و همچنین حفظ سلامت مو روشی موثر است.

  • سرم مو: سرم مو باعث محافظت از مو در برابر عوامل مخرب و آسیب‌زا می‌شود و موها را نرم می‌کند. همچنین استفاده از یک سرم مو مناسب می‌تواند در ترمیم موهای آسیب‌دیده، صاف شدن مو، باز کردن گره مو، جلوگیری از وز شدن و موخوره موثر باشد.

  • ماسک مو: استفاده هفتگی از ماسک مو، موها را نرم و مرطوب می‌کند و با پر کردن شکاف‌ها در ساقه مو، مانع از وزی مو و موخوره می‌شود. ماسک مو علاوه بر کاهش وز می‌تواند در امر تقویت و تغذیه مو مفید باشد.

درمان وزی مو با روغن زیتون

ماده‌ای طبیعی به نام روغن زیتون برای رفع وزی مو یا به عبارتی خشکی مو بسیار موثر است و به خوبی می‌تواند به تارهای مو نفوذ کرده و وزی مو، شکنندگی موها و موخوره را به خوبی درمان کند. این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و همچنین سه ماده‌ به نام‌های اسید پالمیتیک، اسید اولئیک و اسکوالن است و باعث تقویت کوتیکول‌های ساقه مو می‌شود. شما می‌توانید به واسطه روغن زیتون وزی موی خود را درمان کنید. دقت کنید که برای اثر بخشی بیشتر، هفته‌ای دوبار از آن استفاده کنید تا وزی مو هایتان درمان شود. کافیست تا 20 دقیقه پیش از استحمام، مقدار مناسبی از روغن زیتون را به موها زده و به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت 20 دقیقه با شوینده‌ مناسب و ملایم موهای خود را بشویید. همچنین می‌توانید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و محلول به دست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی سر خود ماساژ دهید و بعد از انجام این عمل موهای خود را به واسطه یک حوله داغ ببندید و اجاز دهید موهایتان 30 دقیقه استراحت کند. در انتها موهای خود را با یک شامپوی مناسب شستشو دهید.

سخن پایانی

بنابراین آنچه که می خوریم تاثیر مستقیمی بر روی حفظ سلامت پوست و مو دارد . بنابراین اگر با خشکی مو مواجه هستید ، بهتر است کمبود ویتامین ها در بدن را مورد بررسی قرار دهید و با تجویز پزشک از مکمل ها و قرص های مفید و موثر برای رفع خشکی مو استفاده کنید تا موهایی سالم ، نرم و درخشان داشته باشید. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (409 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (62 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (33 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (31 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (24 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (23 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (15 نظر) روایت جالب از زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب؛ از پیاده‌روی رهبری در خانه‌شان تا ماجرای عمل جراحی ایشان بدون بیهوشی عمومی (15 نظر) خلاقیت منحصربفرد شهرداری کرمانشاه با رنگ آمیزی پیاده راه برای زیباسازی/ماشالله به این هنر+عکس (14 نظر) حضور بازیگران در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرشون؛ نسرین مقانلو، مرجانه گلچین، فریبا کوثری و...+عکس (13 نظر) خلاقیت و هوش کودک ایرانی در راهسازی/مهندسی تو خون این بچه ست+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
قاب دسته جمعی و باحال بازیگران سریال نون خ در پشت صحنه/ چقدر باهم صمیمی هستن+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه لوکس ساره بیات با چیدمان منحصر به فرد و ایرانی پسند+عکس گشت و گذار سعید راد، میرزا رضای گیلدخت با نوه خوشتیپ و فوتبالیستش+عکس رونمایی از استایل دامادی شیک و اروپایی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ با این کت و شلوار غوغا کرد+عکس فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد چهره ماتم زده همسر جوان حسن جوهرچی، بازیگر محبوب سریال فاصله ها در مراسم تشییع شوهرش/ حیف جوونیش+عکس رونمایی از چهره جوان و قدِبلند دختر پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت/ چقدر شبیه مامانش هست+عکس درخواست متفاوت و بداهه گویی جالب شهاب حسینی در دیدار با رهبر انقلاب+ویدیو تغییر چهره و استایل امپراطور سریال دونگی در 52 سالگی/ چه خوشتیپ و باکلاس+عکس خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هوشمندانه مادر ایرانی در تغییر کاربری بامیه‌های مونده از ماه رمضان +عکس/ از شیرینی افطار به خورشت ناهار🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند
تیتر امروز   
غم بسیار بزرگ بردل حسین کنعانی زادگان/ ستاره تیم ملی عزادار شد ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی