لاغری با مصرف زنجبیل در طب سنتی

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
لاغری با مصرف زنجبیل در طب سنتی
وقتی برای مدت طولانی چاق بمانید، چربی‌های اضافه جا خوش می‌کنند. به طوری که لاغر کردن برایتان سخت و دشوار می‌شود. وقتی در همان ابتدای اضافه وزن برای لاغری اقدام کنید، سریع‌تر لاغر می‌شوید. زیرا بافت‌های چربی آنقدر قدرتمند نشده‌اند. پس به‌راحتی سلول‌های چربی شکسته شده و شما سریع‌‌تر لاغر می‌شوید.

زنجبیل ماده ای ارزشمند است که در طب سنتی کاربردهای مختلفی دارد. این گیاه دارای طبع گرم و خشک است و به اشکال متنوعی برای لاغری استفاده می شود. از جمله می توان به شربت، دمنوش یا چای و حتی پودر زنجبیل اشاره کرد. مصرف آن در دراز مدت به کاهش چربی های شکم و پهلو کمک می کند. البته به شرط اینکه در کنار آن ورزش و رژیم غذایی هم در برنامه ی لاغری خود داشته باشید. شربت زنجبیل برای لاغری (Weight loss with ginger) به اندازه ی دمنوش و پودر مؤثر است.

لاغری سریع با زنجبیل

لاغری سریع با گیاه زنجبیل که دارای خواص چربی سوزی می باشد. امکان پذیر است البته با تکرار ورژیم غذایی مناسب وفعالیتهای بدنی ، زنجبیل در افزایش سرعت متابولیسم وسوخت وساز چربی های اضافی بدن موثر است. علاوه این ادویه خوش عطر وطعم معروف با توانایی کاهش اشتها ، به شما کمک می کند که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید، که به کاهش مصرف مواد غذایی وکاهش دریافت کالری می شود. زنجبیل به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها کار می کند، که بهترین وبدون عوارض ترین روش و برای از دست دادن وزن است. اگر فکر می کنید و شکم و پهلوهایتان چربی اضافی دارد وباعث از بین رفتن تناسب اندام شما شده است وقت آن رسیده با سرعت وارد عمل شوید و به فکر از بین بردن این چربی های مزاحم باشید. قدم اول این است که به مدت چند روز چای زنجبیل دار بنوشید واز تاثیرات لاغری سریع این ریشه ارزشمند را مشاهده کنید . چای زنجبیلی مکمل مناسبی برای یک رژیم لاغری سریع وبدون عوارض خانگی است. اگر می خواهید زودتر به نتیجه مطلوب یعنی کاهش وزن با زنجبیل'برسید باید میزان مصرف چربی را کاهش داده و رژیم غذایی مناسبی که سرشار از سبزیجات تازه، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب پیروی پیروی کرده وفعالیتهای ورزشی مناسب داشته باشید .

خواص زنجبیل

از خواص زنجبیل می توان به از بین بردن ناراحتیهای گوارشی مانند مشکلات معده، ریفلاکس ، نفخ وسوء هاضمه، التهاب و اسید معده اشاره کرد . زنجبیل باعث زیاد شدن تولید بزاق، صفرا و گوشت معده می شود که به هضم کمک می کنند ، برای تناسب اندام با زنجبیل واز بین بردن نفخ وکاهش سایز می توانید بین وعده های غذایی ، از چای زنجبیل استفاده کنید زیرا باعث تولید اسید معده و اطمینان از هضم و جذب مناسب غذا می شود.نوشیدن چای زنجبیل قادر است به دیابت نوع دوم را کنترل کند.جز اصلی فعال زنجبیل گینگرول ها هستند ،که مشهورند به بهبود دهنده ی دیابت، باعث افزایش حساسیت به انسولین، آزاد کردن گلوکز و جلوگیری از اختلالات مربوط به قند خون میشوند. لاغری با زنجفیل به دلیل وجود که در آن است صورت می گیرد و خاصیت ترموژنی به سوخت وساز چربی ها کمک کرده و سموم ومواد زائد را از بدن دفع می کند. مصرف زنجبیل باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود.

لاغری سریع شکم با زنجبیل

برای لاغری سریع شکم با زنجبیل صورت موضعی می توانید به روش زیر عمل کنید : کمی آب و زنجبیل تازه را له کنید اگر زنجبیل تازه در دسترس ندارید، می توانید پودر زنجبیل را در یک ظرف مناسب بریزید و بجوشانید، بعد مقداری زنجبیل را در تکه ای توری شکل قراردهید و آن توری را بدوزید که مانند چای کیسه ای شود و آن را به مدت پنج دقیقه در ظرف حاوی آب وزنجبیل داغ قرار دهید ، تا کاملا خیس بخورد. کیسه محتوی زنجبیل را که بخوبی خیس خورده است بر روی بدن قرار دهید . محلول زنجبیل وآب باید زود استفاده شود وحداکثردر مدت 3 ساعت از زمان آماده شدن مصرف شود تا تاثیر بهتری داشته باشد. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر باید این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید . اگر بدن شما تحمل آن را نداشت فورا این روش را کنار بگذارید زیرا ممکن است به زنجبیل حساسیت پیدا کنید. همچنین برای نتیجه بهتر می توانید کمی دارچین به این مخلوط اضافه کنید تا فرایند کوچک شدن دور شکم تسریع شود.

لاغری با آبلیمو وزنجبیل

لاغری با آبلیمو و زنجبیل، از خواص بی نظیر لیمو ترش وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود درآن است که ترکیب آبلیمو وزنجبیل باعث زیاد شدن فواید زنجبیل برای سوخت و ساز چربی ها ، بهتر شدن عمل هضم وپاکسازی کبد می شود. اضافه کردن مخلوط زنجبیل وآبلیمو به چای خود سبب افزایش خواص سم زدایی و دیورتیک چای شده وباعث سوختن چربی اضافی در ناحیه شکم می شود . ریشه زنجبیل: یک تکه متوسط ، آب لیموترش: نصف یک عدد ، آب: یک پیمانه ، عسل :سلیقه ای آب را در ظرف مناسبی روی حرارت گذاشته تا داغ شود و قبل ازاینکه به جوش زدن بیافتد زنجبیل را به آن افزوده و منتطر شوید تا به مدت چند دقیقه بجوشد وحرارت را به صورت ملایم نگه دارید وبعد آبلیمو را هم بیافزایید هم بزنید اگر تمایل دارید می توانید کمی عسل اضافه کرده واز طعم بی نظیر این دم نوش لذت ببرید اگر برای چربی سوزی با زنجبیل مایل به تجربه کردن روش دیگری هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از چای گریپ فروت وزنجبیل است ضمنا برای رسیدن به لاغری سریع هم کاربردی است برای لاغری با زنجبیل می توانید زنجبیل را با میوه پر فایده ای چون گریپ فروت استفاده کنید ، گریپ فروت یک میوه فوق العاده عالی برای کاهش وزن است به دلیل کم کالری است وقدرت چربی سوزی بالانقش موثری در کاهش وزن دارد. نگران ترکیب شدن آن با زنجبیل نباشید طعم ترش این میوه و به راحتی با زنجبیل ترکیب می شود. برای لاغری سریع با زنجبیل نسخه دیگری برای معرفی به شما عزیزان داریم که زیاد هم برای شما نا آشنا نیست.

زنجبیل و چای سبز

استفاده از ترکیب زنجبیل وچای سبز معجونی فوق العاده عالی برای رسیدن به اندامی متناسب است چای سبز به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و تأثیر آن درکاهش وزن بسیار معروف است . چای سبز اگر به صورت منظم مصرف شود، مانع از جمع شدن چربی وباعث کاهش میزان کلسترول خون می شود این چای سبب هضم بهتر غذا می شود. چای سبز را اگر با اندکی ریشه زنجبیل درست کنید بسیار برای سلامتی ورسیدن به لاغری سریع و تناسب اندام در کوتاه ترین زمان موثر است .

زنجبیل تازه: یک تکه
آب: یک پیمانه
چای سبز: ۱ قاشق مربا خوری

آب را به نقطه جوش برسانید و یک تکه زنجبیل را به آن افزوده فرصت دهید با شعله ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس ترکیب را از روی حرارت بردارید و یک قاشق چای سبز به آن اضافه کنید. 10دقیقه منتظر شوید تا چای سبز دم بکشد. بهتر است روزانه دو لیوان از این چای چربی سوز میل کنید تا سریع تر به نتیجه برسید . برای بهره بردن از خواص زنجبیل و دو نوشیدنی فوق بهتر است بهتر است پس از 30 روز مصرف 14 روز از آنها استفاده نکنید تا خاصیت سم زدایی آنها برای شما بی تاثیر نباشد وبه بدن خود استراحت دهید ضمنا در طول دوره مصرف نباید پرخوری کنید، واز رژیم غذایی مناسب وکم چربی پیروی کنید وورزش وفعالیت بدنی داشته باشید . از میوه و سبزیجات زیادی در وعده های غذایی تان استفاده کنید ، فست فود و غذاهای چرب را به هیچ عنوان مصرف نکنید مصرف شکر ومواد شیرین را کاهش داده ، سروقت ودر ساعت مشخصی غذا بخورید، سعی کنید خوب بخوابید و در کنار آن از این نوشیدنی های طبیعی میل کنید . لازم به ذکر است که کودکان زنان شیرده وباردار افراد مسن از روش های ذکر شده برای کاهش وزن خود استفاده نکنند . با استفاده از زنجبیل سطح هورمون لپتین و قند خون کاهش دهید . باید بدانید که عملکرد هورمون لپتین مانند یک سیگنال قوی در بدن عمل می کند و در صورت ایجاد چربی این پیام را به مغز ارسال می شودو فرد دیگر احساس گرسنگی نخواهد داشت . این هورمون را به نام هورمون سیری مشهور است . مصرف زنجبیل برای کسانی که مزاج آنها سرد است مصرف زنجبیل بسیار توصیه می شودزیرا افزایش سوخت ساز بدن با زنجبیل امکان پذیر است . پس اگر قصد کاهش وزن دارید می توانید در وعده های غذایی خود از زنجبیل استفاده کنید تا با افزایش گرمای بدن را افزایش دهید. وقتی دمای بدن شما بالا رود مقدار کالری بیشتری می سوزاند و میزان متابولیسم را افزایش می دهد.

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با زنجبیل

این روزها تب لاغری داغ است. لاغری علاوه بر زیبایی، سلامت را هم به ارمغان می آورد. روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هر فردی با توجه به سلیقه و برداشت خود به یکی از این روش ها روی می آورد. زنجبیل گیاهی است که علاوه بر خواص بی شمار خود لاغری را هم به ارمغان می آورد که همراه غذا و نوشیدنی ها مصرف می شود.

1. لاغری با زنجبیل و دارچین

نوشیدنی زنجبیل همراه با دارچین یکی از راه های کاهش وزن است. زنجبیل همراه با دارچین چربی سوزی را تحریک می کند، همچنین حاوی فیبرهایی است که احساس سیری را افزایش می دهد. برای تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین مقداری آب جوش در یک استکان بریزید و زنجبیل را پوست کنده و به صورت ورقه های نازک ببرید. چند ورقه نازک زنجبیل همراه با تکه ای کوچک چوب دارچین در داخل آب جوش بریزید و حدود 15 تا 20 دقیقه زمان بدهید تا دمنوش آماده شود. در صورت تمایل کمی عسل یا آبلیمو به دمنوش اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

2. لاغری با زنجبیل و عسل

وقتی سوخت و ساز در بدن افزایش می یابد به لاغری سریع تر کمک می کند. برای کاهش وزن و لاغر شدن معجزه زنجبیل و عسل را دست کم نگیرید. نوشیدنی زنجبیل و عسل که همراه با آب گرم سرو می شود از روش های محبوب لاغری است که عده ای با افزودن کمی آبلیمو، آن را خوشمزه تر می کنند.

3. لاغری با زنجبیل و زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که در هر خانه ای یافت می شود. کافی است برای لاغری دمنوش زنجبیل و زردچوبه را به رژیم خود اضافه کنید. بعد از مصرف مداوم تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. برای تهیه دمنوش زنجبیل و زردچوبه، چند ورقه نازک از زنجبیل را در آبجوش قرار داده و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه دمنوش خود را از صافی رد کنید و نوش جان کنید. با چندین روز مصرف خواهید دید اشتهای طبیعی شما مهار شده است و به هدف خود یعنی کاهش وزن دست می یابید.

4. لاغری با زنجبیل و چای سبز

چای سبز خود به تنهایی خاصیت لاغرکنندگی دارد. زمانی که چای سبز با زنجبیل برای لاغری استفاده می شود تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد و شاید به همین دلیل است که تبدیل به یکی از نوشیدنی های محبوب شده است. برای تهیه زنجبیل با چای سبز کافی است به چای سبز خود مقداری زنجبیل رنده شده یا ورقه ورقه شده اضافه کنید.

5. لاغری با زنجبیل و زیره

زیره دانه ای خوش عطر است که در آشپزی کاربرد دارد و می توان از آن در کنار زنجبیل برای لاغری استفاده کرد. در یک لیوان روی پودر آسیاب شده زیره مقداری آب جوش ریخته و مقداری زنجبیل را به صورت چند ورقه نازک یا رنده شده به آن اضافه کنید و 15 تا 20 دقیقه زمان دهید تا دمنوش لاغری و سلامتی شما جا بیفتد. روش دیگر برای مصرف زنجبیل همراه با زیره، بخارپز کردن سبزیجات تازه مانند گل کلم و هویج همراه با زنجبیل ورقه ورقه شده است. پس از اتمام پخت، از زیره به عنوان ادویه و از آبلیمو به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. ظرف سالاد کم کالری و خوش طعم شما را به لاغری دعوت می کند.

6. لاغری با زنجبیل و سرکه سیب | چربی سوزی شکم و پهلو با زنجبیل

سرکه سیب که در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها یافت می شود نه تنها برای آشپزی بلکه برای کاهش وزن نیز کاربرد دارد. برای رسیدن به لاغری با زنجبیل و سرکه سیب، کافی است در آب جوش مقداری زنجبیل رنده شده یا ورقه ورقه شده بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک شود چرا که آب جوش باکتری های سرکه سیب را از بین می برد. سپس 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و مقداری عسل یا آبلیمو اضافه کنید. چای زنجبیل و سرکه سیب را صبح ها قبل از صبحانه مصرف کنید تا بیشترین تاثیر آن را ببینید.

لاغری صورت با زنجبیل

لاغری همیشه به اندام ها ختم نمی شود. گاه فقط برای صورت دنبال لاغری هستیم که ماسک زنجبیل به صورت معجزه آسا این مشکل را حل می کند. ماسک زنجبیل به روش های مختلف و با ترکیب های متفاوت درست می شود. در ادامه انواع ماسک های زنجبیل برای لاغری را معرفی می کنیم.

ماسک صورت زنجبیل ساده

برای ساخت ماسک زنجبیل مقداری پودر زنجبیل را با آب مخلوط کرده تا ترکیب خمیری به دست آید. پس از 10 دقیقه صورت را بشورید. ممکن است سوزشی در پوست صورت احساس کنید که طبیعی است اما اگر پوست شما حساس است پیشنهاد می کنیم از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک صورت زنجبیل و سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت لاغرکنندگی دارد که استفاده از آن همراه با پودر زنجبیل، گلاب، روغن بادام تلخ؛ ماسک لاغر کننده صورت می سازد. پس از چندین بار استفاده مداوم خواهید دید چگونه صورت شما زیباتر و لاغرتر شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403